MAZELPROST
צילום: יח"צ

פאנטסטיש: עובדי BBDO מישראל וגרמניה פיתחו בירה מחומוס לציון 50 שנות ידידות

הבירה שתופק במהדורה ייחודית נקראת MAZELPROST, שילוב של "מזל" בעברית ו"לחיים" בגרמנית. הפרויקט הוא חלק מחגיגות 50 שנות ידידות בין ישראל לגרמניה
משה בנימין |

אם תפגישו בין פרסומאים שעובדים במקומות שונים בעולם, לא תהיה להם בעיה למצוא במהרה את המכנה המשותף למרות הבדלי התרבויות. במידה ומדובר בפרסומאים שעובדים תחת אותה רשת פרסום, כמו למשל BBDO העולמית, העסק הופך להיות קל יותר. חיבור שכזה שגם הוליד מוצר ייחודי (רעיון גאוני) נרקם לאחרונה בין עובדי BBDO גרמניה ו-BBDO ישראל - גיתם

במסגרת האירועים לציון 50 שנות יחסים דיפלומטיים בין גרמניה וישראל הופקה - בשיתוף פעולה בין השלוחות הישראליות והגרמניות של BBDO - בירת חומוס במהדורה מוגבלת תחת השם: MAZELPROST. ה"מזל-פרוסט" - שילוב של המילים מזל בעברית ולחיים בגרמנית - הושקה במסגרת פסטיבל סרטים ישראלים וגרמנים "מבטים מצטלבים" בסינמטק ת"א, בנוכחות שגריר גרמניה בישראל ואנשי תרבות. 

 

הרעיון של ה-MAZELPROST נולד כתוצר של פרויקט משותף בין עובדי BBDO, במטרה ליצור שיח, היכרות וקשרים בין צעירים משתי המדינות על ידי שתייה משותפת של בירה, גם אם בדרך וירטואלית, באמצעות שיחות וידאו. לקראת סוף החודש יוצבו מסכים בבארים ובמשרדים בברלין ובתל אביב, אליהם יוכלו להיכנס עובדים משתי המדינות, להגיד שלום ולהרים כוסית "מזל-פרוסט" משני עברי המסך. גם עובדי BBDO משתי המדינות יערכו מפגש משותף שכזה.

 

המיתוג של הבירה והעיצוב הבקבוק פותח כמובן על ידי הצוות הישראלי-גרמני של BBDO, המתכון לבירה פותח באמצעות המכון למחקר ולטכנולוגיה של מבשלות ברלין (VLB), והבירה יוצרה במבשלת SCHPPE BRAV.

 

הבירה המדוברת הגיעה לידי מערכת אייס לאחרונה, ולאחר צינון שלה במקרר וצריכה בלתי מבוקרת שלה, נוכל לספר שהדעות לגביה חלוקות. חלק מחברי המערכת טענו שטעמה בלתי נסבל ואילו אחרים דיווחו שמדובר בבירה מרירה, קלה ונעימה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.