MAZELPROST
צילום: יח"צ

פאנטסטיש: עובדי BBDO מישראל וגרמניה פיתחו בירה מחומוס לציון 50 שנות ידידות

הבירה שתופק במהדורה ייחודית נקראת MAZELPROST, שילוב של "מזל" בעברית ו"לחיים" בגרמנית. הפרויקט הוא חלק מחגיגות 50 שנות ידידות בין ישראל לגרמניה
משה בנימין |

אם תפגישו בין פרסומאים שעובדים במקומות שונים בעולם, לא תהיה להם בעיה למצוא במהרה את המכנה המשותף למרות הבדלי התרבויות. במידה ומדובר בפרסומאים שעובדים תחת אותה רשת פרסום, כמו למשל BBDO העולמית, העסק הופך להיות קל יותר. חיבור שכזה שגם הוליד מוצר ייחודי (רעיון גאוני) נרקם לאחרונה בין עובדי BBDO גרמניה ו-BBDO ישראל - גיתם

במסגרת האירועים לציון 50 שנות יחסים דיפלומטיים בין גרמניה וישראל הופקה - בשיתוף פעולה בין השלוחות הישראליות והגרמניות של BBDO - בירת חומוס במהדורה מוגבלת תחת השם: MAZELPROST. ה"מזל-פרוסט" - שילוב של המילים מזל בעברית ולחיים בגרמנית - הושקה במסגרת פסטיבל סרטים ישראלים וגרמנים "מבטים מצטלבים" בסינמטק ת"א, בנוכחות שגריר גרמניה בישראל ואנשי תרבות. 

 

הרעיון של ה-MAZELPROST נולד כתוצר של פרויקט משותף בין עובדי BBDO, במטרה ליצור שיח, היכרות וקשרים בין צעירים משתי המדינות על ידי שתייה משותפת של בירה, גם אם בדרך וירטואלית, באמצעות שיחות וידאו. לקראת סוף החודש יוצבו מסכים בבארים ובמשרדים בברלין ובתל אביב, אליהם יוכלו להיכנס עובדים משתי המדינות, להגיד שלום ולהרים כוסית "מזל-פרוסט" משני עברי המסך. גם עובדי BBDO משתי המדינות יערכו מפגש משותף שכזה.

 

המיתוג של הבירה והעיצוב הבקבוק פותח כמובן על ידי הצוות הישראלי-גרמני של BBDO, המתכון לבירה פותח באמצעות המכון למחקר ולטכנולוגיה של מבשלות ברלין (VLB), והבירה יוצרה במבשלת SCHPPE BRAV.

 

הבירה המדוברת הגיעה לידי מערכת אייס לאחרונה, ולאחר צינון שלה במקרר וצריכה בלתי מבוקרת שלה, נוכל לספר שהדעות לגביה חלוקות. חלק מחברי המערכת טענו שטעמה בלתי נסבל ואילו אחרים דיווחו שמדובר בבירה מרירה, קלה ונעימה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.