ליברה - ירידה משמעותית ברווחיות, עלייה בהכנסות
חברת הביטוח הדיגיטלי ליברה ליברה 2.64% מדווחת על גידול בפרמיות, אבל ירידה ברווח לעומת רבעון מקביל. הפרמיות ברוטו ברבעון הראשון צמחו בכ-36% והסתכמו בכ-114.3 מיליון ש"ח לעומת 83.9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד .
הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-529 אלף שקל לעומת רווח כולל לפני מס של כ-6.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021, ולעומת הפסד לפני מס בסך של כ-6.7 מיליון ש"ח ברבעון הקודם.
שיעור סך ההוצאות ברבעון הראשון מפרמיה ברוטו הסתכם בכ-15.8% לעומת כ- 18.9% ברבעון המקביל אשתקד.
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, אמרה על רקע התוצאות: "ליברה מסכמת רבעון נוסף של צמיחה עם גידול משמעותי בכמות המבוטחים ובפרמיות, לצד הקפדה על איכות תיק המבוטחים, שיפור בפרמטרים תפעוליים.
"על אף האתגרים שמשפיעים על ענף רכב רכוש החל מהמחצית השנייה של 2021, ליברה המשיכה בצמיחה המואצת, וכן מציגה רווחיות ברבעון הראשון. ליברה ממשיכה להרחיב את הפעילות העסקית ופועלת בהתאם לאסטרטגיה שלה, המתמקדת בחדשנות, בפיתוח פתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח, ובהרחבת סל המוצרים שלה, שיהוו נדבך נוסף לצמיחה הצפויה בשנים הקרובות".
- אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
- ליברה: הרווח הנקי זינק ב-67% ל-23 מיליון שקל - תחלק 10 מ' שקל דיבידנד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון הראשון של שנת 2022 זינקו בכ-48.9% והסתכנו בכ-80.1 מיליון שקל. כל הלקוחות של ליברה הינם לקוחות פרטיים, וזאת בהתאם למדיניות החברה. לחברה יש כיום כ-123,000 מבוטחים (כ-240,000 פוליסות), ותיק מבוטחיה מבוסס על לקוחות פרט בלבד, כאשר הרוב המכריע של מבוטחי החברה רוכשים פוליסות רכב חובה ורכב רכוש יחד.
כהמשך ישיר למחצית השנייה של שנת 2021, קיימת ירידה ברווחיות החיתומית בענף רכב רכוש, בין היתר, בשל גידול בשכיחות ועלות התביעות בענף זה. הגידול בשכיחות התביעות נבע כתוצאה מהשלכות מגפת הקורונה, כך שאם ברבעון מקביל אשתקד שכיחות התביעות הייתה נמוכה בשל הסגר שהוטל על תושבי ישראל, הרי שברבעון הראשון לשנת 2022 השכיחות עלתה בנוסף לחומרה, אף מעבר לשנה ממוצעת. זאת בשל עליה בנסועה בעקבות מיעוט בנסיעות לחו"ל, עלייה בעלות חלקי החילוף, גידול בשכיחות ועלות הגניבות. בעקבות מגמות אלה, פעלה החברה להעלאת תעריפים, אשר הגדילה את הפרמיה הממוצעת ברכב רכוש וברכב חובה.
ברבעון הראשון הסתכם הרווח הכולל לאחר מס בכ-313 אלף שקל לעומת כ-4.4 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2021. יודגש כי החברה החלה לראשונה במהלך הרבעון הראשון לשנת 2022 לנהל תיק השקעות באמצעות בית השקעות. השפעת ניהול התיק על רווחי החברה ברבעון זה הינה זניחה.
- 27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
- הפרשים של עשרות אלפי שקלים בביטוח החיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל...
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש ברבעון הראשון לשנת 2022 הסתכמו בכ-67.9 מיליון שקל לעומת כ-49.7 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2021, גידול של כ-36.7%. הגידול נובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בענף וכן מנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה. בהתאם למדיניות החברה, הגידול בפרמיות הינו במקביל לגידול בכמות המבוטחים הפרטיים. ההפסד הכולל לפני מס בענף רכב רכוש ברבעון הראשון לשנת 2022 הסתכם בכ-1.3 מיליון שקל לעומת רווח כולל לפני מס של כ-4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
המעבר מרווח להפסד נובע, כאמור, מהרעה במגמות שונות בענף הרכב, שכללה גידול בשכיחות ובחומרת התביעות לעומת התקופה המקבילה אשתקד עקב עליה בנסועה בעקבות מיעוט בנסיעות לחו"ל, עלייה בעלות חלקי החילוף וגידול בשכיחות הגניבות.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-44.6 מיליון שקל לעומת 33.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021, עלייה של 33.6%. הרווח הכולל לפני מס ברבעון הראשון של שנת 2022 הסתכם בכ-2.5 מיליון לעומת רווח כולל לפני מס של כ-2.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. הגידול נובע בעיקר מעליה בעקום הריבית (אשר קוזזה כתוצאה מעליית מדד המחירים לצרכן) אשר הקטינה את העתודות הביטוחיות בברוטו בסכום של כ-3.2 מיליון שקל וכ-623 אלפי שקל בשייר לעומת קיטון העתודות הביטוחיות בברוטו בכ-676 אלפי שקל וכ-135 אלפי שקל בשייר בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, לחברה גידול בהיקפי הפעילות בענף, אשר הגדילו את הכנסות החברה לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה.
- 1.יוסי 30/05/2022 16:12הגב לתגובה זומתחמקת מהתיחסות עניינית למצב החברה

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".