השערוריה החדשה בטוויטר: פרסומות של חברות ענק לצד תכנים אנטישמים
מינויה של לינדה יאקרינו למנכ"לית טוויטר בחודש שעבר, הביא לשחרור אנחת רווחה בקרב לא מעט מפרסמים ברשת החברתית. זאת על רקע המתיחות המתמשכת בין חלק מהמפרסמים לבין פלטפורמת הרשת החברתית הפופולארית שבבעלות היזם אילון מאסק. אלא שצילומי מסך של פוסטים ממומנים של מותגי ענק דוגמת דיסני, אדובי ומיקרוסופט לצד תעמולה ניאו-נאצית, מאיימת לפגוע פעם נוספת ביחסים בין המפרסמים להנהלת הרשת.
בחודש שעבר החליט מאסק על מינויה של יאקרינו מי שעמדה בראש ענקית הפרסום NBC יוניברסל, ואשר תחתיה הכניסה החברה יותר מ-100 מיליארד דולר, ממכירת פרסומות. המינוי נועד בין היתר להרגיע את מערכת היחסים המתוחה בין המותגים הגדולים לרשת החברתית לאחר רכישתה ידי מאסק. לאחר ההשתלטות של היזם על הרשת, והקיצוצים הגדולים שלו בצוותי ניהול התוכן של האתר, מותגים מובלים כולל ג'נרל מוטורס (GM), אאודי וג'נרל מילס הסירו את הפרסומות שלהם מטוויטר, תוך שהם מציינים את חוסר הוודאות בנוגע ליציבות ואמינות המותג תחת הבעלים החדש.
הנטישה של המפרסמים הגיעה בין היתר על רקע הזינוק בציוצי שנאה בפלטפורמה, אשר הביאו לדברי מאסק ל"ירידה מאסיבית בהכנסות". עם זאת, לאחר מינויה של יאקרינו אותם מותגים חזרו לפרסם את מוצריהם ושירותיהם בטוויטר. בדיווח בוול סטריט ג'ורנל צוטט מאסק באומרו כי, "כמעט כל המפרסמים או חזרו או שאמרו שהם יחזרו".
אלא ששערוריה חדשה שנחשפה על ידי עורכת הדין האמריקאית אלחנדרה קארבלו, מגלה שהרשת החברתית רחוקה מלהשאיר את האירוע מאחוריה. קארבלו, עורכת דין לזכויות אזרח ומדריכה קלינית ב-Cyberlaw Clinic של בית הספר למשפטים של הרווארד, זיהתה פרסומים של קבוצות אנטישמיות הדוגלות בעליונות לבנה בסמוך לפרסומים ממומנים של חברות ענק
- אלפי ישראלים עברו להולנד וגילו את האנטישמיות
- עובדים יהודים יקבלו פיצוי; אוניברסיטת קולומביה משלמת את המחיר על ההפגנות האנטישמיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לאתר Insider סיפרה קארבלו כי כחלק מהמחקר שהיא עורכת על קבוצות קיצון, הי זיהתה את המודעות בסמוך לפרסומים של ארגונים שהוגדרו על ידי ארגוני זכויות אדם כקבוצת שנאה. כך למשל, עמוד בשם White Lives Matter California, צייץ מחדש חלקים מסרט האנטישמי "אירופה: הקרב האחרון", סרט תעמולה משנת 2017 במרכזו הטענה שיהודים הם שגרמו באופן ישיר לשתי מלחמות העולם כחלק מתוכנית להקמת מדינת ישראל.
קאראבלו הבחינה שהסרטונים הללו מועלים על ידי חשבונות מאומתים (וי כחול), בשל החלטת מאסק לאפשר למשתמשים לקנות את האימות. דבר שהביא לכך שמודעות של חברות ענק דוגמת דיסני, ESPN, ה-NBA, אדובי ומיקרוסופט הופיעו תחת תוצאות החיפוש לסרט "הקרב האחרון באירופה". לאחר שקראבלו צייצה את ממצאיה בטוויטר ועודדה את העוקבים שלה לבצע את אותם חיפושים כדי לוודא שלא מדובר בטעות חד פעמית, המודעות הוסרו מהחיפוש הספציפי. אלא שלמחרת, כאשר קאראבלו שינתה את החיפוש שלה ל"קרב אחרון באירופה", המודעות הופיעו שוב לצד אותן תוצאות חיפוש.
- 1.נו נו 19/06/2023 14:03הגב לתגובה זוקצת מגוחך לדבר על אנטישמיות בזמן שהאנרכיסטיים השמאלנים תוקפים שוב ושוב כל חובש כיפה ברחוב בצעקות וקללות.
- אנונימי 19/06/2023 14:51הגב לתגובה זוממש ככה
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייברשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל
שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו
אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית
רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.
ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".
"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".
"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".
שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה
Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.
