רגו רובוטיק
צילום: רגו רובוטיק

יוצאת לאור: חברת RGo Robotics מגייסת 20 מיליון דולר

בהובלת קרן MoreTech Ventures; הגיוס יאפשר לחברה להתרחב, להאיץ את הכניסה לשוק ולהגדיל את המכירות בארה"ב, באירופה ובמזרח; חתמה על עסקאות מסחריות  בסכום מצטבר של למעלה מכ-10 מיליון דולר.
נתן טגי |

חברת RGo Robotics המפתחת טכנולוגית בינה מלאכותית לרובוטיקה ניידת מדווחת על גיוס של 20 מיליון דולר בהובלת קרן MoreTech Ventures ובהשתתפות משקיעים נוספים מארצות הברית, אירופה וישראל. הגיוס יאפשר לחברה להתרחב מהר יותר, להאיץ את הכניסה לשוק ולהגדיל את מכירותיה בארה"ב, באירופה ובמזרח.

בנוסף לגיוס החברה חושפת לראשונה את מוצרה, שכבר נמצא בשימוש לקוחות בעולם, לאחר ארבע שנים בהן פיתחה החברה טכנולוגיה חדשנית המאפשרת למערכות רובוטיות ניידות לראות ולהבין את הסביבה בצורה אנושית  ולנוע בחופשיות גם בסביבות מאתגרות ודינמיות.

המוצר אותו חושפת החברה, ה-Perception Engine, נועד לספק לפלטפורמות רובוטיות ניידות את כל המידע הדרוש על סביבתן כדי לאפשר להן הבנה מרחבית ויכולת לנוע גם בסביבות מורכבות, בתוך מבנים ובחוץ, בין אנשים, מכשולים ומכונות אחרות.

המוצר מבוסס על אלגוריתמיקה בעולמות הAI, Computer Vision וSensor Fusion. השימוש במצלמה מאפשר יכולות ברמת האיכות הגבוהה ביותר, המתאימה למגוון רחב של אפליקציות, תוך שימוש ברכיבי חומרה זולים, ובמינימום במצלמה בודדת ומעבד ARM חסכוני.

ממשק התוכנה, הAPI, נותן גישה נוחה בזמן אמת למידע המעובד, ומאפשר אינטגרציה קלה ומהירה גם על ידי מתכנתים שאינם בקיאים בעיבוד תמונה.

ה-Perception Engine לומד את סביבתו וממפה אותה תוך כדי תנועה, מספק מידע מיקום מדויק עם ובלי GPS ונותן מידע על מכשולים ועצמים בסביבה כדי לאפשר לרובוט לתכנן מסלול, להגיב ולהתנהג בהתאם לנמצא בסביבתו.

החברה התחילה מיד עם הקמתה לעבוד עם חברות מובילות בתחום כדי לפתח ולבחון את הטכנולוגיה בעולם האמיתי. לאחר שנים של שיתוף פעולה עם כמה מחברות הרובוטיקה הגדולות בעולם, ופיתוח בדיקות בסביבות מורכבות ובאפליקציות מגוונות, החברה חתמה על עסקאות מסחריות בסכום מצטבר של כ-10 מיליון דולר.

אמיר בוסני מנכ"ל החברה מסר: "הטכנולוגיה שלנו פותרת את הצורך המשותף הגדול ביותר של כל המכונות הנידות. בעזרת יכולות מתקדמות של עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, הPerception Engine מאפשר לרובוטיקה ניידת לראות ולהבין את העולם שסביבן ולנוע בצורה אוטונומית ובטוחה בכל סביבה.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.