הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינוי ענת גואטה
תיכנס לתפקידה כיו"ר רשות לני"ע כבר בשבוע הבא ותחליף את היו"ר הפורש שמואל אוזר
הוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה אישרה הערב את מינויה של ענת גואטה לתפקיד יו"ר רשות ני"ע. גואטה צפויה להיכנס לתפקידה בשבוע הבא, והיא תחליף את היו"ר היוצא שמואל האוזר שכיהן בתפקיד בשבע השנים האחרונות.
גואטה, 49, למדה כלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן. התחילה את דרכה בעוזרת טלר בבנק מזרחי, ובהמשך התקדמה בתפקידים השונים. בשנים 2005-2008 כיהנה גואטה כמנכ"לית חברת ההשקעות הציבורית ארקו של הפיננסייר אריה קוטלר. ארקו היום היא חברה ששווה מיליארדים אחרי שהסבה את פעילותה לתחום תחנות הדלק בארה"ב.
לאחר המשבר הכלכלי ב-2008 עזבה גואטה את ארקו. ובין השנים 2010-2017 הייתה שותפה לייסוד אנטרופי שירותי מחקר כלכלי וכיהנה כמנכ"לית החברה.
השנה הגרועה מזה עשור: מנכ"ל חברת מקדונלד'ס עוזב את החברה
לאחר שנתיים של ירידות בהכנסות ומאמצים חוזרים ונשנים, הודיע הבוקר מנכ"ל החברה על עזיבה, המנייה מגיבה בזינוק
הנהלת תאגיד המזון המהיר מקדונלד'ס, הודיעה אתמול (ד') כי המנכ"ל דון תומפסון ( Don Thompson ) יעזוב את תפקידו. זאת לאחר פחות משלוש שנים בתפקיד. את תומפסון יחליף עובד בעל ותק של 22 שנים בחברה. מקדונלד'ס מתמודדת בימים אלו עם השנה הגרועה ביותר שלה מזה עשור.
לאחר תנודתיות חדה, תשואת מניית מקדולנד'ס בשלוש שנות כהונתו של תומפסון, הינה למעשה אפסית. בתקופה זו, על פי הוול סטריט ג'ורנל, ממוצע התשואה של ענף המזון המהיר היה 36%. יום לאחר פרסום ההודעה על עזיבתו של תומפסון, מניית מקדולנד'ס הגיבה בעליות חדות של מעל ל-4%.
המחליף סטיב איסטברוק (Steve Easterbrook), יתחיל את כהונתו כמנכ"ל כבר בתחילת מרץ הקרוב,. איסטברוק מכהן היום כמנהל מותג גלובלי של הרשת. איסטברוק יהפוך למנכ"ל השלישי של הרשת בתוך עשור.
ההודעה על עזיבתו של תומפסון נוסחה בלשון יבשה על ידי הנהלת מקדונלד'ס ולא הסגירה את הסיבה לעזיבתו של הראשון שעובד בה מזה 25 שנים. הכלכלנים שמסקרים את החברה, לא יכולים שלא לשייך את עזיבת המנכ"ל לשנתיים רצופות של פעילות החברה בה המכירות של הרשת נמצאות בירידה בארה"ב.
החברה מפסידה למתחרות כמו צ'יפוטלה, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים שלה למתיחת פנים. הרווח הנקי של החברה ירד בשנה שעברה ב-15% אל 4.76 מיליארד דולרים. הצפי הוא להמשך ירידות גם בחודש ינואר ובחודשים נוספים אל תוך שנת 2015.
אחד הפתרונות של תומפסון לירידה במכירות, היה לשנות את התפריט של מקדונלד'ס ולהפסיק למכור מוצרים בעלי ביקוש נמוך. כחלק מהחשיבה, תומפסון תמך בהגדלת החופש של הסניפים המקומיים ולהגדיל את הגמישות בבחירת התפריט. הנה הסיבה לכך בישראל קיבלנו את "ההמבורגר בלאפה".