לקראת ההשקה בסין: "קיבלנו מיליוני הזמנות מראש", אפל זינקה 2%

אפל דיווחה על עסקת ענק עם China Moblie, כבר בסוף דצמבר. החל מיום שישי הקרוב גם היא תספק אייפונים בסין והמנייה זינקה
עוז מוכתר |
נושאים בכתבה אפל וול סטריט

מניית ענקית המחשוב אפל (סימול: AAPL) זינקה היום בוול סטריט והוסיפה 2% לערכה. הזינוק הגיע עכשיו מכיוון שהחל מיום שישי הקרוב תתחיל ספקית הסלולר הגדולה בעולם, China Moblie, לספק מכשירי אייפון בסין. העסקה בין צ'יינה מובייל לאפל נסגרה כבר ב-23 לדצמבר לאחר מו"מ ארוך שנמשך שנים. בזמנו, זינקה המנייה 3.84% כתוצאה מפרסום ההודעה על העסקה אך מאז הספיקה לאבד גובה.

צ'יינה מובייל היא חברה הנסחרת בשווי שוק של 203.3 מיליארד דולר ומספר הלקוחות שלה ברחבי סין עומד על כ-760 מיליון מנויים. מיד לאחר הדיווחים על ביצוע העסקה בדצמבר האחרון, העריכו אנליסטים כי אפל צפוייה למכור כ-17 מיליון אייפונים כתוצאה משיתוף הפעולה. אפל טרם פירסמה את דוחותיה לשנת 2013, אך ההכנסות הצפויות של אפל בסין ברבעון האחרון של 2013 מסתכמות לסכום של כ-5.7 מיליארד דולר.

"ברבעון הרביעי מכרנו יותר אייפונים בסין מאי פעם"

בתוך כך, מנכ"ל אפל, טים קוק ויו"ר הדירקטוריון של צ'יינה מובייל, צ'י גואה, התראיינו היום לרשת CNBC. "העסקה היא בגדר קו פרשת המים עבורנו. אני מאוד מכבד ומאוד מתרשם מהחברה הזו. אנו מביאים את הסמארטפון הטוב בעולם לרשת הגדולה והמהירה בסין. מדובר בשוק מרכזי עבורנו", אמר קוק.

קוק הוסיף: "בשנה שעברה עבדנו מול הרשויות בסין והצלחנו להשיק את המכשירים שלנו באותו זמן שהשקנו אותם בשאר מדינות העולם. למרות שטרם פירסמנו את התוצאות הסופיות שלנו, אני שמח להודיע שהתוצר של המהלך הזה הוא שמכרנו ברבעון האחרון יותר אייפונים בסין מאי פעם".

יו"ר צ'יינה מובייל אמר: "המחירים שלנו הם גבוהים יותר מהמתחרות שלנו בסין אבל עדיין אטרקטיביים. אני לא יכול לומר בדיוק, אבל החל מיום הדיווח על העסקה קיבלנו מיליוני הזמנות מראש לאייפונים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.