תלוש שכר
צילום: אייס

השכר הממוצע ירד ביולי ל-11,436 שקל

צמצום האבטלה וחזרתם של עובדים בשכר נמוך למעגל העבודה הורידה את הממוצע מ-11,810 שקל בחודש יוני. השכר הממוצע בהיטק עלה ב-9.4% מאז יולי 2020 לסך של 26,612 שקל
איתי פת-יה | (6)
נושאים בכתבה שכר ממוצע

עם החזרה של סקטורים מסויימים לעבודה ביולי, לאחר הפגיעה מהקורונה, וצמצום שיעור האבטלה, נרשמה ירידה בשכר הממוצע במשק, כך מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים שוטפים עמד על 11,436 שקל בחודש מול 11,810 שקל בחודש יוני. הנתונים מבוססים על דיווחים חודשיים של המעסיקים.

השכר הממוצע למשרת שכיר של העובדים בתחום ההייטק היה 26,612 שקל, עלייה של 9.4% לעומת יולי 2020 (24,327 שקל). בין יוני השנה ליולי מספר משרות השכיר בהייטק עלה ב-0.8% ל-344.8 אלף. 

ביולי נרשמה עלייה גדולה על פני יוני במספר משרות בענף שירותי אירוח ואוכל ובענף אמנות, בידור ופנאי – של 8.4% ליתר דיוק. ענפים אלו היו הנפגעים העיקריים ממשבר הקורונה, ולאחר תום הסגר השלישי שחל בינואר 2021 ניכרת בהם התאוששות. סך משרות השכיר ביולי היה 3.991 מיליון לעומת 3.906 מיליון ביוני. במאי הוא עמד על  3.784.8 מיליון (ואולם אז השכר היה נמוך יותר - 10,941 שקל בחודש - כלומר עובדים ששבו לעבודה מאז השתכרו בחלקם מעל נתון זה והעלו את הממוצע).

עוד שינויים בהיקף המועסקים בין יוני ליולי היו עלייה של 15.5% בענף שירותים אחרים וירידה של 1.3% בעובדי החינוך (תקופת החופש הגדול בה מפוטרים חלקם לשם איפוס הוותק בחלק מהמקרים). בסך הכל מספר העובדים עלה ב-2.3%.

גם אחרי הירידה, מספר המשרות בענף החינוך היה הרב ביותר - 563.5 אלף. אחריו שירותי בריאות, רווחה וסעד עם 514.1 אלף ואז מסחר סיטונאי וקמעונאי ותיקון כלי רכב מנועיים (480.4 אלף). בתחתית הרשימה - חקלאות, ייעור ודיג (50 אלף), אספקת חשמל, מים שירותי ביוב וטיפול וטיהול בפסולת (32.3 אלף) ופעילות בנדל"ן (28.8 אלף).

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יולי עם הבראה נמוך מיוני? (ל"ת)
    אנונימי 04/10/2021 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 04/10/2021 15:09
    הגב לתגובה זו
    אז איך יותר נמוך מיוני?
  • 2.
    דניאל ק 04/10/2021 14:42
    הגב לתגובה זו
    חצי מאוכלוסייה עדיין חיה עד 6000 שח לחודש
  • אנונימית 04/10/2021 22:47
    הגב לתגובה זו
    שינטרלו עובדי היטק בבקשה גם זה ירצה
  • 1.
    יוני 04/10/2021 14:11
    הגב לתגובה זו
    רק אם יפרידו בין מגזר ציבורי למגזר פרטי תתגלה האמת. הממוצע בציבורי גבוה, החציון בציבורי גבוה. הממוצע בפרטי נמוך, החציון בפרטי עוד יותר נמוך.
  • דניאל ק 04/10/2021 14:42
    הגב לתגובה זו
    6050+-

ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

גיא ארז |
נושאים בכתבה ישראל כץ

יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".   שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.   השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.