הפעם לא ג'נרל מוטורס: מי מכרה הכי הרבה רכבים ברבעון בארה"ב?
כולם מתעניינים במכירות של הרכבים החשמליים, אבל גם היום עדיין היצרניות הוותיקות מוכרות הרבה יותר רכבים. למעשה יותר מפי שלושה.
המובילה ללא עוררין במשך עשרות שנים במכירת רכבים בארה"ב היא ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS , שמכרה ברבעון האחרון 688,236 מכוניות. אלא שברבעון האחרון היא איבדה את ההובלה. לא בהרבה אמנם, אך זו נקודה מעניינת לציון מכיוון שהפעם הקודמת שבה ג'נרל מוטורס לא הייתה החברה שמכרה הכי הרבה רכבים ברבעון בארצות הברית הייתה ברבעון השלישי של 1998, כאשר פורד מכרה אז יותר מכוניות ברבעון.
אז מי הצליחה לגנוב את ההובלה אחרי יותר מ-22 שנים? טויוטה היפנית TOYOTA MOTOR CORP (TM) דיווחה כי מכרה בארה"ב 688,813 רכבים ברבעון השני של השנה, מאפריל ועד יוני. למעשה, זו הפעם הראשונה שהיא מצליחה לנצח את ג'נרל מוטורס במשך רבעון שלם.
הסיבה לכך היא ככל הנראה ניהול טוב יותר של המחסור העולמי בשבבים על ידי החברה היפנית, ביחס לחברות האמריקאיות. נזכיר כי לוחות הזמנים של הייצור השתבשו כתוצאה מהמחסור בשבבים, וזאת דווקא בתקופה שבה הביקוש הצרכני לרכבים חדשים היה דווקא גבוה.
ובחזרה לרכבים - השלישית היא חברת פורד FORD MOTOR CO שדיווחה על מסירה של 475,327 מכוניות, כאשר בשוק ציפו שתדווח על כ-645,000 מכירות.
קבוצת פולקסוואגן הגרמנית VOLKSWAGEN A G ORD (VWAGY), שמוכרת הכי הרבה רכבים מסביב לעולם, דווקא לא נמצאת בצמרת בכל מה שקשור לארה"ב. החברה דיווחה על מסירה של 211,000 רכבים בארה"ב, כאשר מבחינתה אגב מדובר על התוצאה הטובה ביותר מזה 50 שנה.
- אואזיס לא הראשונים: עשרת הטורים הגדולים ברוק
- עליות באסיה, החוזים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה עם טסלה?
טסלה TESLA INC ממשיכה לעלות במספר מסירות הרכבים שלה. אך היא עדיין לא מתקרבת לגדולות. צריך לומר שאצלה מדובר במספר מסירות בכל העולם, אשר כעת הגיעו ל-201,250 מסירות רכבים ברבעון.
החברה אמנם פספסה את הצפי בשוק ל-204-207 אלף מסירות, אך למרות זאת מדובר בשיא חדש מבחינת מספר מסירות הרכבים לרבעון אחד ליצרנית הרכבים החשמליים, יותר מאשר 184 אלף מסירות ברבעון הקודם וגבוה משמעותית לעומת 90,650 מכוניות שמסרה החברה ברבעון המקביל אשתקד. גם כושר הייצור של החברה עלה ל-206,421 מכוניות לעומת 82,272 אלף ברבעון המקביל.
מי שנחשבת למתחרה היפנית שלה, NIO, מסרה 21,896 רכבים ברבעון השני, עלייה של 111.9%. בחודש יוני מסרה החברה 8,083 רכבים, עלייה של 116.1% לעומת יוני אשתקד. אבל זה כמובן לא מתקרב למספרים של טסלה.
- אנבידיה בירידה של 7% בשבוע; הסיבות: סין וספקות לגבי החזר ההשקעה ב-AI
- העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מי צפויה למכור הכי הרבה רכבים בעוד 20 שנה?
באנליזה שערך בנק ההשקעות פייפר סנדלר על שוק הרכב העולמי, העריך האנליסט אלכסנדר פוטר, כי הרכבים החשמליים יהווה 45% ממכירות הרכבים עד 2030, ו-94% מהמכירות עד 2040. במחקר שלו הוא ניסה לחזות על פי המידע הקיים והתחזיות העתידיות אלו חברות שישלטו בתחום.
בראש הרשימה, ניצבת פולקסווגן, כשהוא צופה שהיא תמכור 9.2 מיליון רכבים ב-2040, שיהוו 11.4% מכלל מכירות הרכב בעולם. טסלה צפויה למכור למעלה מ-8 מיליון רכבים ותחזיק קצת יותר מ-10% מהשוק.
להערכתו של פוטר, החברות הסיניות, כמו NIO, רכבי לי (LI) ואקספנג (XPEV), יהוו יחד כ-1% מכלל המכירות של הרכבים החשמליים בעולם וימכרו קצת יותר מ-2 מיליון רכבים. ג'נרל מוטורס צפויה למכור פי 3, כאשר הוא סבור שגם היא וגם פורד יצליחו לשמר את נתח השוק שלהן בעולם הרכב, בשל המעבר החד לחשמול שמבצעות החברות.
עם זאת, יש לו בשורה רעה מאוד לחברת טויוטה שכיום מוכרת 11% מהרכבים בעולם, אך היא מפגרת אחרי יתר השחקניות ונתח השוק שלה צפוי לרדת ל-4.3% מהשוק העולמי.
בנוסף, צופה פוטר שכ-18% מהרכבים שימכרו בעולם ב-2025 יהיו חשמליים, למרות שמרבית התחזיות קובעות כי רק 10% מהרכבים יהיו בעלי סוללות עוד 3 וחצי שנים. אגב, מי שצפויות להרוויח מהבום הזה הן כורות הליתיום, שהמתכת מהווה מרכיב יסוד בכל סוללה.
תחזיות כמובן צריך לקחת עם כוכבית. מדובר במחקר שמדבר על 20 שנה קדימה, כשאי אפשר לדעת איזו טכנולוגיה תשתלט ומי יחזיק בה. כמו כן, סביר להניח שנראה לא מעט קונסולידציה, כלומר מיזוגים, בשל העובדה שסקיילינג לחברות רכב ופסי ייצור הו דבר יקר, כשלמרבית השחקניות אין את היכולת לשעבד כל כך הרבה משאבים לצורך הצמיחה.
לקריאה נוספת:
> רוצים אוטונומיה: כמה זמן עד שנראה רכבי AV שיהיו כדאיים כלכלית?
> פורד מכרה יותר רכבי שטח במאי
> תשאיר אבק לטסלה? NIO מציגה צמיחה של 95% במסירת הרכבים
> פורד מגדילה את ההשקעה ברכבים חשמליים והמניה עלתה ב-64% השנה
- 4.NIO יפנית או סינית? כדאי שתחליטו. (ל"ת)עוץלי 04/07/2021 15:56הגב לתגובה זו
- 3.חיים 04/07/2021 03:22הגב לתגובה זוהיברידי? חשמלי? הטכנולוגיה בחיתוליה. אולי בעוד 3 שנים לפחות.
- 2.מה עם קרינה מסוללות האם זה נכון (ל"ת)03/07/2021 12:55הגב לתגובה זו
- אור מציון 04/07/2021 08:33הגב לתגובה זווקרינה מטלפונים ניידים. וקרינת שמש שלא נדבר על גז רדון מהטיח שמעל המיטה בחדר שינה של הילדים שלך... קרינט UV ממנורות פלורסנט ודליפת עופרת מסתימות שיניים זה לא השפיע ולא ישפיע על כלום.
- 1.מיצי 02/07/2021 21:00הגב לתגובה זומכוניות המימן עשויות לקחת נתח גדול מהשוק. יש להן יש שני יתרונות מהותיים על מכוניות חשמליות: משקל נמוך ומהירות טעינה גבוהה
ירידות שווקים (דאל אי)אינדיקטור באפט בשיא של 223%: אזהרה לשוק המניות האמריקאי
המדד המפורסם של וורן באפט מצביע על הערכת יתר קיצונית בוול סטריט היסטוריה מלמדת שמה שקורה אחר כך לא תמיד נעים, אבל זה לא אומר שהעליות לא יכולות להמשיך
שוק המניות האמריקאי זינק קרוב ל-40% מאז אפריל. השיאים נשברים, מניות הטכנולוגיה מובילות, מניות ה-AI מזנקות על רקע מהפכה שצפויה לשפר את הרווחים של הארגונים. אך מנגד יש כבר "קולות של בועה". חזרנו לבסיס - לוורן באפט. לבאפט יש אינדיקטור על שמו: "אינדיקטור באפט" שקל לחישוב ומלמד אם השוק יקר או לא. על פי האינדיקטור השוק היום מתומחר ביתר, הוא יקר. אפילו מאוד יקר. מצב מאוזן הוא 1005, והשוק מתמחר ב-223%.
הכתבה הבאה תתמקד בפרמטר זה בלבד, תסביר את מנגנונו, תסקור את היסטוריתו ותנתח את משמעותו בהקשר הנוכחי, תוך שמירה על ניתוח אובייקטיבי וממוקד.
מהו אינדיקטור באפט?
אינדיקטור באפט, הידוע גם כיחס שווי שוק לתוצר מקומי גולמי, הוא כלי הערכה בסיסי שמאפשר למשקיעים להעריך את רמת התמחור הכוללת של שוק המניות ביחס לכלכלה האמיתית. בפשטות, הוא מחושב על ידי חלוקת שווי השוק הכולל של כל המניות הנסחרות בארצות הברית, כפי שמשוקף במדדים בתוצר המקומי הגולמי (GDP) השנתי.
התוצאה מוצגת כאחוזים: אם היחס עומד על 100%, שווי השוק שווה בדיוק לגודל הכלכלה. רמות נמוכות מצביעות על הזדמנויות קנייה, שכן השוק נראה זול יחסית לייצור הכלכלי. לעומת זאת, רמות גבוהות מעידות על ניפוח, שבו מחירי המניות מתנתקים מהבסיס הכלכלי ומסתכנים בירידה.
- באפט מגייס חוב במטבע היפני - רמז להגדלת פוזיציה במניות?
- באפט ממשיך לממש מניות; מחזיק מזומנים בסך 380 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדד אינו מדויק כמו כלים מתקדמים יותר, שכן הוא מתעלם מגורמים כמו ריביות, אינפלציה או השפעות גלובליות והוא גם לא לוקח בחשבון שהמניות הנסחרות בוול סטריט הן גלובליות, כלומר אין בהכרח קשר ישיר בין התוצר האמריקאי לשווי החברות.
ג'נסן הואנג חותם (כנס מפתחים של אנבידיה)אנבידיה בירידה של 7% בשבוע; הסיבות: סין וספקות לגבי החזר ההשקעה ב-AI
מי יממן את ההשקעות ב-AI אם החזר השהקעה לא ברור? אנבידיה מאבדת 1.5% בטרום ומורידה את סקטור השבבים
מניית אנבידיה NVIDIA Corp. -3.65% מאבדת גובה גם היום, וממשיכה את המומנטום השלילי של הימים האחרונים. במסחר המוקדם היא נסחרת בירידה של כ-1.5% לרמה של כ-185 דולר, אחרי ירידה חדה יותר אתמול של כ-3.7%. בסך הכל, במהלך חמשת ימי המסחר האחרונים מאבדת המניה מעל 7% - ירידה שמבטאת את החששות של המשקיעים מכמה גורמים ובעיקר: המכירות העתידיות לסין, ההשקעות הגדולות בבינה מלאכותית והמימון שלהן ושאל הכדאיות - האם הריצה לAI תימשך, או שתואט כי החברות לא יצליחו להחזיר את ההשקעה?
למרות הירידה השבוע המשקיעים של אנבידיה עדיין נהנים מעלייה של כ-40% מתחילת השנה, ונזכיר שהמניה ברמות שיא של מעל 5 טריליון דולר. כלומר - "חצי הכוס המלאה" גוברת על "חצי הכוס הריקה".
לחצים מימוניים והבהרות מ-OpenAI
הדיון סביב העלויות של מהפכת ה-AI תפס השבוע כותרות לאחר שמנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, נאלץ לפרסם הבהרה חריגה: החברה אינה מצפה לקבל ערבות ממשלתית או חילוץ במקרה שתתקשה לעמוד בהתחייבויות הכלכליות שלה, המוערכות בכ-1.4 טריליון דולר. ההבהרה באה לאחר דבריה של סמנכ"לית הכספים של החברה, לפיהם תידרש תמיכה מהמדינה, יצרו סערה, אך כנראה לא הובנו כהלכה.
התגובה המהירה לא מנעה את התפשטות החשש - בשוק החלו לתהות האם המודל הכלכלי של תעשיית ה-AI נשען על בסיס ריאלי, או שמדובר באקזיט שיווקי עם יסודות שבריריים. חברות כמו אנבידיה, שמספקות את תשתית השבבים למרכזי הנתונים, תלויות בהמשך פרויקטים עתירי הון לצורך השקעות ונוצר חשש שההשקעות האלו מהירות מדי ולא מחושבות. אם וכאשר השוק יעשה חושבים מחדש הוא עלול למצוא שהמחירים יקרים מדי ובהתאמה הוא יפחית את ההשקעה ו-או יגרום לאנבידיה והמתחרות להוריד את המחירים. וזה כמובן לא טוב לאנבידיה.
- מנכ"ל אנבידיה: "סין תנצח את ארה"ב במירוץ ה-AI"
- מנכ"ל אנבידיה מכר מניות ב-1 מיליארד דולר -החברה יצרה 7 מיליארדרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנבידיה נשארת מחוץ לסין
במקביל, מתגברים החששות סביב חוסר היכולת של אנבידיה לחדור מחדש לשוק הסיני למרות נסיונות רבים בחצי השנה האחרונה. מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, אמר במהלך ביקור בטייוואן כי אין שיחות פעילות למכירת שבבי Blackwell החדשים ללקוחות סיניים. המשמעות המעשית היא שההחברה לא רואה הכנסות מסין ברבעונים הקרובים. על פניו, החברה לא התייחס למכירות לסין ברבעון הקרוב, אבל מה עם השנה הבאה? אם המכירות לסין יעמדו על אפס גם ברבעונים הבאים של 2026 נראה שה עלול לפגוע בתחזית של החברה קדימה.
