הפרשנות המטרידה בעניין מנכ"ל טבע החדש
ביום רביעי בערב נפוצו דייוחים כי פסקל סוריו מענקית התרופות אסטרה-זניקה הוא המנכ"ל החדש של טבע הישראלית. בתגובה לדיווחים מניית טבע רשמה תנודה חזקה מעלה ובמקביל מניית אסטרהזינקה החלה מאבדת גובה. בסה"כ צללה מניית החברה האנגלית-שבדית בשיעור של 5.2% מאז נפוצו הדיווחים, ובמבט ראשון הדבר התפרש כאיתות לכך שסוריו הוא מנכ"ל מוערך מאוד וייתכן שפרשנות זו עמדה ברקע לראלי הגדול במניית טבע מאז נפוצו הדיווחים על הגעתו.
אלא שהאנליסט של ברקליס מציע פרשנות נוספת. לדבריו, עד כמה שסוריו הוא מנכ"ל ראוי, ייתכן שתגובת המניה לעזיבתו המפתיעה קשורה יותר לניסוי הקריטי שמקיימת החברה ותוצאותיו צפויות להתקבל בימים אלו. מדובר בניסוי שלב 3 בתרופה בשם Imfinzi שבשוק רואים אותה כסוג של "make or break" עבור אסטרה-זניקה.
יותר מזה, תוצאות הניסוי בתרופת ה-Imfinzi הן לפי רבים הדבר הכי גדול בתעשיית התרופות השנה. זו תרופה לטיפול בסרטן ריאות שאמורה להגיע להכנסות שנתיות של כמעט 7 מיליארד דולר בתחילת העשור הבא ולהקנות לאסטרהזניקה מעמד מוביל בתעשייה. בבלומברג העריכו לאחרונה כי הראלי הגדול במניית אסטרהזניקה בחודשים האחרונים היה בציפייה לתוצאות הניסוי בתרופה ובמידה והניסיי יסתיים בכישלון - הדבר צפוי למחוק כ-15 מיליארד דולר משווי השוק של החברה.
בתוך כך, הציפייה לניסוי הקריטי בתרופת ה-Imfinzi היא ככל הנראה גורם מרכזי לכך שב-2014 התעקש סוריו בסירובו להצעת הרכש מצד פייזר בסכום עתק של 117 מיליארד דולר(!). ונזכיר כי כיום נסחרת אסטרהזניקה סביב שווי של 80 מיליארד דולר.
- אסטרהזנקה צופה הכנסות של 80 מיליארד דולר עד 2030 - איך היא תעשה זאת?
- איך יכלו הקוראים של ביזפורטל להרוויח פי 3 ולמה נפלה אתמול קומפיוג'ן ב-18%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.אבי 16/07/2017 07:54הגב לתגובה זו9למה הרשות לא עצרה את המיסחר בטבע ביום חמישי עד שתקבל תשובה מחברת טבע..........
- 4.אבי 15/07/2017 21:47הגב לתגובה זולמה הרשות לניירות ערך לא עצרה את המיסחר בטבע עד שחברת תודיע תגובה תאשר או תכחיש לא מובן און שלטון אמרנו מקורבים אמרנו מושחתים אמרנו כל פעם זה חוזר וחוזר על עצמו
- 3.' 14/07/2017 17:24הגב לתגובה זואל תנסו סתם לעשות רעש שלא קיים...זה מיותר ולא מוסיף לכם.
- 2.יהודה 14/07/2017 17:09הגב לתגובה זוממנים מנכ"ל בלי לבדוק לעומק , בלי לבצע שום התאמה סתם רק כדי לסתום את הפה לבעלי המניות . הוא בורח בזמן קריטי לחיי החברה שהוא מנהל וחושש מהתוצאות שעלולות להפיל את החברה שלו לתהומות ובמקום זה מצא פריירים שיעסיקו אותו
- רק טבע ? זה ה-DNA הישראלי שלנו :-( (ל"ת)גוגו הטברייני 14/07/2017 19:06הגב לתגובה זו
- 1.בלה בלה בלה (ל"ת)אייל 14/07/2017 16:06הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
