
"מאנדיי לא מחליפה עובדים ב-AI; ההיפך - מגייסים הרבה עובדים ומשתמשים ב-AI להיות עוד יותר פרודוקטיביים"
רועי מן, מנכ"ל ומייסד משותף במאנדיי, ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים, על התחזית השנתית, גיוסי עובדים, מצבת הלקוחות והחזר ההשקעה על המוצר - ראיון
מאנדיי monday.com 3.71% פרסמה תוצאות חזקות לרבעון הראשון וגם העלתה תחזית לשנה כולה - מאנדיי בתוצאות חזקות והעלאת תחזית, אבל התחזית לרבעון השני מעט אכזבה את השוק - מאנדיי צופה לרבעון הכנסות של 292-294 מיליון דולר, כשהאנליסטים ציפו ל-294.3 מיליון דולר. ההתלהבות שהייתה סביב המניה בטרום, עם זינוקים של עד 7%, התחלפה בעלייה קלה - וול סטריט בודקת בפינצטה כל נתון, ולמרות שבסה"כ התמונה חיובית ורואים זאת מהתחזיות השנתיות, הציפיה היתה לעוד 1-2 מיליון ברבעון השני. אבל האם זה מעיד על בעיה? לא, זה מעיד על כך ש"החיים לא ליניאריים" - עסקאות לא נסגרות בפועל בדיוק איך שאתה מצפה-רוצה ובאופן ליניארי על פני החודש והרבעון, אז יש תזוזות לכאן ולכאן במיוחד בתקופה של אי וודאות.
במאנדיי מרגישים את הסערה מסביב, העולם באי וודאות, אבל הם מרגישים ביקושים גדולים והתקדמות בפעילות שלהם קדימה. ההכנסות עולות, התחזית השנתית עלתה, והחברה מגדילה את כוח האדם שלה ב-30% בשנה. בשיחה עם ביזפורטל, אומרים רועי מן, מנכ"ל ומייסד משותף בחברה, ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים, שהם הפעילו שמרנות מסוימת בתחזית בשל אי הוודאות בשווקים.
חופשת פסח משפיעה על הרבעון השני? יש עונתית חולשה מסוימת?
"אנחנו מודעים כמובן לחופשה ולכן מתכוננים לזה מראש, אז גם אם משפיע, זה לא בצורה מהותית".
אלמלא ההתפתחויות האחרונות, עם דגש על מלחמת הסחר, הייתם מעלים את התחזיות השנתיות יותר?
"לא בטוח, כי יש הרבה דברים נוספים שמשפיעים, השלכות מאקרו, וגם השפעות מט"ח כמו שער הדולר מול האירו. זה מזיז את התוצאות וגם שם לא ברור לאן הדברים הולכים. מצד אחד העולם בסיטואציה גיאופוליטית מאתגרת, ומצד שני יש הרבה הזדמנויות. בינתיים הכל נראה מסביב עולה ויורד, אבל אנחנו די יציבים בכיוון שלנו. תראו את התוצאות, יש צמיחה והיא ברורה בכיוון, הסטיות, הטווח שאנחנו מדברים עליו בתחזית הרבעונית ובכלל הוא של מיליונים בודדים".
זה בזכות כך שיש לקוחות שוטפים שמשלמים ועליהם מצטרפים לקוחות חדשים כששיעור הנטישה נמוך?
"כן, אלה הכנסות חוזרות, וכל הפרמטרים מאוד יציבים. רק בשביל לסבר את האוזן, היו לנו 245 אלף לקוחות בסוף השנה שעברה על פני 200 תעשיות ו-200 מדינות והמספרים גדולים גם במקביל להכנסת פיצ'רים נוספים ויכולות AI.. זה נותן יציבות בבסיס הלקוחות הקיים ועליו יש את ההצטרפות השוטפת".
לגבי תהליך המכירה, נראה שזה לא מוצר שיש עליו ROI. זה מוצר שמקל מאוד על הארגון, אבל האם אתם יודעים להגיד ללקוח מתי הוא יחזיר את ההשקעה שלו?
"אנחנו יודעים. עשינו מחקרים פרקטיים, בדקנו את זה אצל הלקוחות ומוצרים שלנו מחזירים את עצמם ומייצרים תשואה של פי כמה וכמה על ההשקעה. זה חיסכון בזמן, זה יעילות. המערכת מסונכרנת ויודעת לעשות דברים שחוסכים המון זמן יקר. אתם עכשיו מתמללים את השיחה, דמיינו שבלחיצת כפתור המערכת יכולה לתמלל ולהעביר את האייטם לעריכה. יש הרבה יכולות שמקלים מאוד על העבודה והסינכרון בתוך הארגון".
מה ההחזר של ההשקעה ללקוחות?
"זה תלוי בלקוח. אבל לקחנו כמה לקוחות ספציפים ובדקנו מה הם שיפרו. לקוחות בתוכן למשל משפרים את היכולת להגיע למוצר הרבה יותר מהר, וזה גם מגדיל את ההכנסות שלהם. בנוסף אפשר להחליף הרבה פעילויות ידניות בפעולות אוטומטיות על גבי הפלטפורמה, זה חוסך ומייעל, אם כי זה משתנה מתעשייה לתעשייה ומחברה לחברה. אין לנו מספר לכולם, אבל אנחנו יודעים להגיד באופן ברור שזה מחזיר מהר מאוד את ההשקעה ומייצר בעצם רווח גדול לארגון".
- האנליסטים קוראים לפירוק אלפאבית: "החיפוש מעיב על ערך החטיבות"
- רובינהוד מזנקת ב-9% - מה קורה בחברת המסחר המקוון?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ההכנסות הנדחות של מאנדיי עלו, אבל לא בקצב העלייה בהכנסות. היינו מצפים שיעלו יותר, מה קרה ברבעון?
"אנחנו רושמים הכנסות נדחות רק אם הוצאה חשבונית ובאופן מאוד שמרני. הרישום הזה תלוי בהרבה דברים, לרבות בעיתוי קבלת ההזמנה, העסקה והצמיחה בו אכן נמוכה מהעלייה במכירות. אבל הוא לא מעיד על חולשה, אלא רק על ענייני עיתוי והכרה בהכנסה. למעשה מבחינת גבייה הרבעון הראשון היה רבעון שיא".
כמה עובדים אתם מעסיקים וכמה תגייסו השנה?
"אנחנו גדלים כל הזמן. השקנו משרדים חדשים במינכן, פריז, עברנו למשרד חדש בלונדון וגם מתרחבים כמובן בישראל. ב-2025 צפויים לגדול ב-30% בכוח האדם. נהיה עם מעל 2,600 עובדים".
איך זה מתפלג בין ישראל והעולם?
"כרגע הפילוח הגיאוגרפי של העובדים הוא 58% בישראל. בשאיפה לגבי ההמשך, אני מניח שכחברה גלובלית נהיה 50-50".
יש יותר בקשות לרילוקשיין?
"לא. לא משהו שאפשר להצביע עליו".
איך אתם רואים את המצב בשוק העבודה בהייטק - את זה שהמון ג'וניורים לא מוצאים עבודה?
"כל הנושא הזה הוא בסוף עניין של היצע וביקוש. הקמנו בזמנו את מאנדיי U כדי להכשיר אנשים להייטק כי היה מחסור. כשהשוק קרס הבנו שלא צריך את זה. עכשיו, יש יותר היצע מביקוש. זה לא קשור אלינו כמו שזה קשור למצב של השוק. אני מקווה שזה יזוז לצד השני".
אתם כן רואים שמערכות AI לוקחות את העבודות הפשוטות?
""אנחנו מגייסים הרבה, כמו שאפשר לראות. אנשים נהיים פשוט יותר פרודוקטיביים עם מערכות AI ואנחנו חברה בצמיחה, אז אנחנו רוצים יותר אנשים, אבל שהם גם יעשו יותר. אנחנו לא משתמשים ב-AI כדי לחתוך בגיוסי כוח אדם אלא כדי לצמוח יותר". .
עודף ההיצע בג'וניורים מוביל לירידת שכר?
"לא. האנשים הטובים מבוקשים. אנשים טובים תמיד מקבלים את השכר שהם מבקשים".
- 2.חנניה בית 13/05/2025 09:44הגב לתגובה זועושה החברה הזו באמתעד היום שום עיתונאי לא לקח על עצמו להסביר לנו מה באמת עושה החברה הזומישהו יכול באמת להסבירהלי לעבוד עלינו!!.
- אנונימי 13/05/2025 10:44הגב לתגובה זומאנדיי מוכרת פלטפורמה לניהול תהליכי עבודה.ככל שהחברה גדולה יותר עם תהליכי עבודה מורכבים יותר היא זקוקה לייעול ואוטומציה של התהליכים הקיימים וכן חיבור טוב יותר בין צוותים שונים והנגשה של המידע למנהלים.מאנדיי מספקת מוצר שעושה את זה בצורה טובה ונוחה וכן מציעה עוד מגוון פתרונות לבעיות ארגוניות נוספות כמו ניהול פרויקטים ולקוחות.
- 1.מועלם 13/05/2025 08:04הגב לתגובה זוכמשקיע קיים החשש מהתפרצות אבטלה סמויה וניפוח שכר גם כך ליצר 1$ הכנסה עולה 75 סנט עלות המכר . למרות האהדה אין זה חכם להצהיר על עליה בכח אדם בעידן AI . התקווה ל300$ עמומה .
- אנונימי 13/05/2025 10:46הגב לתגובה זועלות המכר של מאנדיי היא פחות מעשרה אחוז.
- סוחר 13/05/2025 09:20הגב לתגובה זואני מימשתי רווחים והמשכתי הלאה להשקעה הבאה לא המלצה