רועי מן וערן זינמן; קרדיט: נתנאל טוביאסרועי מן וערן זינמן; קרדיט: נתנאל טוביאס
דוחות

מאנדיי קופצת ב-6% על רקע תוצאות חזקות והעלאת תחזית

החברה צופה כעת הכנסות של בין 1.22-1.226 מיליארד דולר השנה לעומת תחזית קודמת של 1.208-1.221 מיליארד דולר; הרווח ברבעון הסתכם ב-1.14 דולר למניה, האנליסטים ציפו ל-0.7 דולר למניה; התחזית לרבעון השני מתחת לצפי

רוי שיינמן |

מאנדיי monday.com -0.67%   מדווחת על הכנסות של 282.3 מיליון דולר ברבעון לצד רווח של 1.14 דולר למניה, מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של כ-276 מיליון דולר ורווח של 70 סנט למניה.


לצד זאת, מאנדיי מעלה את התחזית שלה לשנה כולה להכנסות של 1.22-1.226 מיליארד דולר, כשהתחזית הקודמת של החברה הייתה הכנסות של בין 1.208-1.221 מיליארד דולר, אמצע טווח של 1.214 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים מצפים להכנסות של 1.21 מיליארד דולר. מאנדיי גם צופה לשנה רווח תפעולי Non-GAAP של בין 144-150 מיליון דולר, ותזרים מזומנים חופשי מתואם של בין 310-316 מיליון דולר.


לרבעון השני התחזית של מאנדיי מאכזבת - מאנדיי צופה הכנסות של בין 292-294 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים שעומד על 294.3 מיליון דולר. בנוסף החברה צופה ברבעון רווח תפעולי Non-GAAP של בין 32-34 מיליון דולר.


"אנחנו נרגשים לדווח על פתיחה מצוינת לשנת 2025, עם צמיחה חזקה בהכנסות ברבעון הראשון, שיא ברווח התפעולי ותזרים מזומנים חופשי מתואם הגבוה ביותר לרבעון בודד", אמרו מייסדי ומנכ"לי מאנדיי, רעוי מן וערן זינמן. "התוצאות האלה הן הוכחה לעוצמה של הפלטפורמה הרב-מוצרית שלנו, למסירות של הצוותים שלנו ולמיקוד הבלתי מתפשר שלנו במצוינות תפעולית".


"הביצועים הפיננסיים החזקים והביצוע שלנו מציבים אותנו בעמדה טובה להתמודד עם אי-הוודאות שבדרך", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "ככל שנמשיך להשקיע בחדשנות - כולל השקת יכולות ניהול עבודה ארגוניות חדשות ופיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית - אנו בטוחים ביכולתנו ליישם את האסטרטגיה שלנו ולנצל את ההזדמנויות המשמעותיות לצמיחה שניצבות בפנינו".


הרווח התפעולי Non-GAAP ברבעון הסתכם ב-40.8 מיליון דולר לעומת 21.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, והיווה 14% מסך ההכנסות לעומת 10% מסך ההכנסות ברבעון המקביל. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם ב-112 מיליון דולר, עם תזרים חופשי של 109.5 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מפעילות שוטפת של 92 מיליון דולר ותזרים חופשי של 89.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.


אחד מהנתונים החשובים עליו מסתכלים המשקיעים בדוחות מאנדיי הוא יכולת הגדילה שלה בקרב הלקוחות הגדולים. ב-2024 מספר הלקוחות שמשלמים מעל 100 אלף דולר בשנה זינק ב-45% ל-1,207, ונראה שהמגמה המשיכה גם ברבעון הראשון, עם צמיחה של 46% לעומת הרבעון המקביל ל-1,328 לקוחות. מספר הלקוחות המשלמים מעל 50,000 דולר בשנה עלה ב-38% ל-3,444.

קיראו עוד ב"גלובל"


לצד זאת, ה-Net Dollar Retention, כלומר שיעור השימור של הלקוחות של מאנדיי, עמד על 112%, כלומר מאנדיי לא רק משמרת את לקוחותיה, היא מצליחה למכור להם יותר. ה-Net Dollar Retention בקרב לקוחות עם מעל 10 משתמשים היה 115%, בקרב לקוחות שמשלמים מעל 50,000 דולר היה 116%, ובקרב לקוחות שמשלמים מעל 100,000 דולר בשנה היה 117%.


הוצאות השיווק של מאנדיי הסתכמו ב-141.7 מיליון דולר, כ-50% מההכנסות, בעוד הוצאות המו"פ הסתכמו ב-69.4 מיליון דולר, כ-24.5% מההכנסות ברבעון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפלאייד מטריאלז. קרדיט: רשתות חברתיותאפלאייד מטריאלז. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

אפלייד מטיריאלס צונחת לאחר הורדת תחזיות והצהרת טראמפ על 300% מכס

למרות הכנסות שיא שעמדו על כ-7.3 מיליארד דולר ורווח מתואם של 2.48 דולר למניה, השוק מגיב לתחזית ירידת ההכנסות והרווח לרבעון הבא, בעיקר לאור אספקטים שונים של מלחמת הסחר; במקביל, טראמפ הכריז שייתכן והמכסים על תעשיית השבבים יגיעו ל-300% 

רן קידר |

חברת אפלאייד מטריאלס Applied Materials Inc -14.07% , שעוסקת בפיתוח וייצור ציוד, תוכנה ושירותים לתעשיית השבבים, צונחת לאחר שהורידה את תחזיות ההכנסות והרווח לרבעון הבא. אמנם החברה דיווחה על רבעון שיא, עם הכנסות של כ-7.3 מיליארד דולר (עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד) ורווח מתואם של 2.48 דולר למניה (עלייה של כ-17% לעומת התקופה המקבילה), אבל מה שהכתיב את תגובת השוק היתה התחזית שהגיע על רקע התכווצות הביקוש בסין, עיכובים בהשקות טכנולוגיות מתקדמות ובלימת קצבים מצד לקוחות מובילים.

הסבר ההנהלה החברה הסבירה את הגורמים לירידה הצפויה: מימוש קיבולת עודפת במפעלי ייצור שבסין, מגבלות רישוי לייצוא, וחוסר אחידות בהזמנות מצד לקוחות בתחום הלוגיקה המתקדמת. התחזית לרבעון הרביעי עומדת על הכנסות של 6.7 מיליארד דולר ורווח מתואם של 2.11 דולר למניה, נמוך מהותית מציפיות האנליסטים שעמדו סביב 7.3 מיליארד ו-2.39 דולר בהתאמה.

קצב לא אחיד ותביעה משפטית בסין

אפלייד מתמודדת עם מספר אתגרים מבניים. ראשית, לקוחות מרכזיים בתחום הלוגיקה המתקדמת, בעיקר מפעלים המתכננים לעבור לטכנולוגיות GAA, בייחוד בתהליכי ייצור של שבבים בקנה מידה של 3 ננומטר ומטה, מראים רמות לא אחידות של ביקושים. קווי ייצור חדשים אינם עולים בקצב הצפוי, ולקוחות מובילים דוחים הזמנות באופן שמעקר שמגביר את אי הודאות. אם ברבעון הקודם החברה ראתה צמיחה מתמדת בביקושים ובהזמנות, הקצב הפך ללא אחיד והוא מקשה על תכנון מלאי ותחזיות יציבות. 

בנוסף, התלות של החברה בסין עלולה להיות בעוכריה. כ-35% מההכנסות ברבעון השלישי מגיעות מהשוק הסיני, אבל מלבד האטה בביקושים, יש חשש מתמיד ממגבלות רגולטוריות אמריקאיות ואם לא די בכך, לאחרונה נחשפה גם חזית משפטית חדשה: החברה נתבעת על ידי מתחרה סינית בטענה לגניבת סודות מסחריים., כשחברת Beijing E-Town Semiconductor טוענת כי אפלייד השתמשה שלא כדין בטכנולוגיות ליבה בתחום מקור הפלזמה בטיפול בפרוסות סיליקון. Beijing E-Town דורשת להפסיק את השימוש בטכנולוגיה, להשמיד את המסמכים הקשורים, ובנוסף פיצוי כספי של כ‑14 מיליון דולר. התביעה עלולה לפגוע ביחסית עם הלקוחות הסיניים, במיוחד אם יתברר שאפלייד מטיריאלס מכרה את הטכנולוגיות האלו לגורמים מקומיים, כפי שטוענת התביעה.


ועם כל זאת, ההנהלה ממשיכה לקדם השקעות ארוכות טווח. בין היתר, נרשמה התחייבות להשקעה של מעל 200 מיליון דולר באריזונה, כחלק מיוזמת ייצור אמריקאי של אפל. בנוסף, החברה מציינת כי התשתית לצמיחה הולכת ונבנית ומציינת שישנם מעל 100 פרויקטים חדשים או מורחבים של מפעלי שבבים, גידול של כ-10% לעומת השנה החולפת, ומזהה כי התעשייה ממשיכה להתפתח ולהתכונן לביקושים עתידיים גבוהים, גם אם בטווח הקצר קיימים עיכובים או תנודתיות. החברה ממשיכה לפתח ציוד לטיפול במתכות מתקדמות, חיזוק מערכות חריטה ופתרונות לארכיטקטורות הדור הבא. 

מטא
צילום: טוויטר

חקירה נגד מטא לאחר שהצ'טבוט שלה ניהל שיחות רומנטיות עם ילדים

בעקבות תחקיר רויטרס לגבי הנחיות פנימיות שהתירו למערכות AI של מטא לקיים שיח רומנטי עם ילדים, הסנאטור הרפובליקני ג'וש הולי פותח בחקירה מקיפה שתבחן את מנגנוני ההגנה של החברה

רן קידר |
נושאים בכתבה מטא
הסנאטור ג'וש הולי, יו"ר ועדת המשנה לפשיעה וטרור של הסנאט האמריקאי, הודיע על פתיחת חקירה פרלמנטרית נגד מטא  Meta Platforms 0.4%   בעקבות פרסום תחקיר של סוכנות רויטרס שחשף מסמך פנימי מטריד, שבו נקבע כי צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית של החברה יכולים לקיים שיחות "רומנטיות" ואף "חושניות" עם ילדים.

על פי הדיווח, הנחיות פנימיות שאושרו במטה מטא אפשרו לדמויות AI לומר לילדים בני שמונה משפטים כמו: "כל סנטימטר בגופך הוא יצירת אמנות, אוצר שאני מוקיר". במסמך נכתב כי ניתן לתאר ילדים במונחים של אסתטיקה ומשיכה ויזואלית, כל עוד לא נעשה שימוש ישיר בשפה מינית או בהתייחסות מפורשת לנכונות מינית. חשיפת החומר גרמה לסערה פוליטית וציבורית מיידית, והציתה מחדש את הוויכוח סביב גבולותיה של הבינה המלאכותית כאשר היא נפגשת עם נושאים רגישים של בטיחות קטינים.

מטא עם מדיניות "מתכנתים ובוכים"

במכתב שנשלח למנכ"ל מטא מארק צוקרברג, דרש הולי להעביר לוועדה מסמכים, טיוטות מוקדמות של המדיניות, דו"חות סיכון פנימיים ותכתובות עם גורמי רגולציה. המטרה היא להבין מי אישר את ההנחיות, כמה זמן היו בתוקף ומה נעשה כדי להסירן לאחר שהדבר נחשף. בנוסף, דורש הולי מסמכים על כלים להגבלת תוכן בבוטים של החברה, ובפרט על הגבלות שנועדו להגן על קטינים או למנוע מתן ייעוץ רפואי ומפגשים פנים אל פנים עם משתמשים.

מטא טענה בתגובה כי מדובר בטעויות פנימיות שהוסרו, והדגישה כי למדיניות התקפה יש איסורים ברורים נגד כל ביטוי מיני או משחק תפקידים בעל אופי מיני עם קטינים. דובר החברה, אנדי סטון, אמר כי הדוגמאות שצוטטו אינן מייצגות את המדיניות שלנו והן אינן תקפות עוד. החברה סירבה להגיב ישירות על מכתבו של הולי.

החקירה הזו מצטרפת לשרשרת ארוכה של ביקורות ודיונים משפטיים נגד מטא בנושא הגנת ילדים. למעלה מ-40 מדינות בארצות הברית הגישו תביעות נגד החברה בטענה שהמוצרים שלה פוגעים בבריאות הנפשית של קטינים. במהלך שימוע סוער שנערך בקונגרס בשנה שעברה, דרש הולי מצוקרברג להתנצל בפני הורים שנפגעו מהשימוש באפליקציות החברה.

מעבר להשלכות הישירות על מטא, מדובר בצעד נוסף במאבק רחב יותר שמנהלים מחוקקים משתי המפלגות נגד ענקיות הטכנולוגיה. הסנאטורים ריצ'רד בלומנטל הדמוקרטי ומרשה בלקבורן הרפובליקנית מקדמים חקיקה חדשה בשם "חוק בטיחות הילדים ברשת" (Kids Online Safety Act), שנועד להבטיח פרטיות ושמירה על קטינים בסביבה הדיגיטלית. בנוסף, בפברואר השנה עבר בקונגרס עבר לאחרונה חוק פדרלי בשם Take It Down, שנועד לחייב פלטפורמות דיגיטליות להסיר בתוך זמן קצוב תמונות או סרטונים אינטימיים שהופצו ללא הסכמה.