אי אפשר להשוות את חברת החשמל לבזק

שר התשתיות: יש לדחות את הפרטת החשמל לפחות עד 2012. "התחרות לחברת החשמל תושג ע"י יצרנים פרטיים במקטע הייצור"

"מנסים להשוות את חברת החשמל לבזק אבל ההשוואה היא לא נכונה. בלי בזק אפשר להסתדר אבל בכל הקשור למשק כמו ישראל, עם רגישות ביטחונית, אי אפשר לקחת את חברת החשמל ולהפוך אותה לתחנת ניסיונות. יש לבצע צעדים מבוקרים וכל שינוי חייב להיות זהיר ומדורג", כך אמר שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, בוועידת האנרגיה לישראל. בן אליעזר אמר כי בשלב הראשון הוא מסכים לבצע הפרדה מבנית בתוך חברת המחשמל (חלוקת החברה לפעילות בשלושה מקטעים – ייצור, הובלה וחלוקה) אך את הפרטת החברה יש לדחות לפחות עד 2012. לדברי שר התשתיות בדיקה שנערכה במשרד מצביעה על כך שאין יתרון בפיצול מקטע הייצור (כפי שמתכננים באוצר) וניתן לבצע התייעלות במסגרת המבנה הנוכחי של חברת החשמל. לדבריו, התחרות לחברת החשמל תושג ע"י יצרנים פרטיים. בנוסף, ציין בן אליעזר כי הוא תומך בחיבור רשת החשמל הישראלית לזו העולמית.בהתייחס לבתי הזיקוק אמר בן אליעזר כי יש לבחון מחדש את פיצול בתי הזיקוק. "המגמה העולמית פועלת כיום לאיחוד בתי הזיקוק ולא לפיצול. הם נדרשים להשקעות עתק בתחום איכות הסביבה. תפיסת האוצר התבססה על עובדות לא נכונות והתייחסה רק לשוק המקומי ולא לשוק העולמי".לגבי אספקת הגז הטבעי מקווה בן אליעזר כבר בשבועות הקרובים לחתום על הסכם לאספקת גז טבעי ממצרים. "חתימת ההסכם עם מצרים תספק אספקת גז למשק לפחות ל-10 שנים הקרובות, אבל לא נסתפק בכך ונפעל לריבוי ספקים כדי שמחירי הגז יהיו נמוכים". בן אליעזר הבטיח להמשיך ולקדם את הנושא של שימוש באנרגיות מתחדשות, כולל בתחום חיפושי הגז הטבעי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.