וורלדגרופ תפרסם הצעה לרכישת רובומטיקס ב-13.6 מ' ד'

צביקה בארינבוים פועל להעברת עסקי קבוצת סילברבוים שבשליטתו אל חברת וורלדגרופ הבורסאית. הצעת הרכש צפויה להתבצע לפי מחיר של 1 דולר למנייה - גבוה ב-35% ממחירה בשוק
שרון שפורר |

צביקה בארינבוים פועל להעברת עסקי קבוצת סילברבוים שבשליטתו אל חברת וורלדגרופ הבורסאית. וורלדגרופ הודיעה, כי בכוונתה לפרסם הצעת רכש לרכישת 100% ממניותיה של חברת רובומטיקס (RBMXF), שמניותיה נסחרות מעבר לדלפק בארה"ב. הצעת הרכש צפויה להתבצע לפי מחיר של 1 דולר למניית רובומטיקס, הגבוה ב-35% ממחירה הנוכחי של המניה בבורסה, והיקפה הכולל יסתכם ב-13.6 מיליון דולר. פרסום הצעת הרכש כפוף לאישור האסיפה הכללית של בעלי מניות וורלדגרופ לביצוע העסקה.

קבוצת סילברבוים, המחזיקה ב-60% ממניות רובומטיקס, תקבל לידיה במסגרת הצעת הרכש 8.2 מיליון דולר תמורת מניותיה בחברה, ותזרים מיידית סכום זה חזרה אל קופת וורלגרופ כדי לממן את רכישת אחזקות הציבור ברובומטיקס. בתמורה יוקצו לסילברבוים מניות וורלדגרופ לפי מחיר של 20 שקל למניה (המחיר שבו בוצעה אשתקד הקצאה פרטית לכלל חיתום), ובכך יגדל שיעור אחזקותיה בחברה מ-57.5% ל-64.5%. כתוצאה מכך, תזרים המזומנים הכרוך בעסקה מבחינתה של וורלדגרופ יסתכם ב-5.4 מיליון דולר (13.6 מיליון דולר בניכוי 8.2 מיליון דולר שיוזרמו אל החברה מסילברבוים).

רובומטיקס הינה חברת אחזקות בעלת שתי אחזקות עיקרית: תדיראן טלקום (90%) ופרנץ קלאף הגרמנית (100%). תדיראן טלקום הינה שותפות מוגבלת העוסקת בשיווק, מכירה, הפצה, אינטגרציה, התקנה, תמיכה ושרות של מרכזיות "קורל" בישראל. היקף הכנסותיה השנתיות של החברה נאמד ב-20 מיליון דולר והיא מרוויחה כ-3 מיליון דולר בשנה.

חברת פרנץ קלאף (FRANZ KALFF) עוסקת בייצור ושיווק ערכות עזרה ראשונה בגרמניה ומערב אירופה והיא מהמובילות בתחומה בשוק הגרמני. מכירות החברה מסתכמות בכ-18 מיליון דולר בשנה והרווח הנקי שלה נאמד במיליון דולר.

בנוסף, מחזיקה רובומטיקס בכ-3.8% מהון המניות של חברת ההשקעות הציבורית לידר טק, כ-0.45% מהון המניות של החברה הציבורית הכשרת הישוב חברה לביטוח ובכ-20% בפורטל המסחר המקוון היפני eLady Ltd. לרובומטיקס הפסדים צבורים לצרכי מס הנאמדים ב-60 מיליון שקל.

לאחר השלמת העיסקה, יגדל הונה העצמי של וורלדגרופ ויסתכם בכ-140 מיליון שקל. היקף מכירותיה השנתיות של הקבוצה - הפועלת כיום בתחומי התוכנה, התקשורת והספנות - יגדל

לכ-140 מיליון דולר, כשרובן יהיו לשווקים הבינלאומיים.

יו"ר וורלדגרופ, צביקה בארינבוים, מסר, כי "בכוונתנו לרכז את מרבית ההשקעות של סילברבוים בתוך חברת וורלדגרופ. אנו שואפים להפוך את וורלדגרופ לחברת השקעות גדולה ומובילה בישראל, כשהיעד שלנו הוא הכפלת היקף המכירות של הקבוצה תוך הגדלה במקביל של הונה העצמי. אנו מאמינים, כי בשנת 2006 יסחרו מניות החברה ברשימת תל אביב 100".

וורלדגרופ הולדינגס (Worldgroup Holdings) שבשליטת קבוצת סילברבוים, בראשות צביקה בארינבוים, הינה חברת אחזקות המתמקדת בהשקעות בחברות בעלות פוטנציאל צמיחה. לחברה שלושה תחומי פעילות עיקריים: פעילות בתחום התוכנה - הנעשית בארה"ב באמצעות חברת Insureworx, פעילות בתחום התקשורת, המבוצעת באמצעות החברה הציבורית סאטקום מערכות (שהודיעה על כוונתה להנפיק בלונדון), פעילות בתחום הספנות (הכוללת בעלות על 4 אוניות צובר), המתבצעת על ידי וורלד גרופ שיפינג. בנוסף, מחזיקה וורלדגרופ את השליטה (56%) בחברה הציבורית זאבי מחשבים וטכנולוגיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".