על המשילות ומה זה אומר להיות בעלי הבית
אוי אוי אוי איך הלכה לנו המדינה. מהיום כפייה, חושך ומדינת רווחה, שחיתות, דת ואפרטהייד על מלא. קיצוניים משני הצדדים, מלחמת אחים, טרור סכינים, בורסה בלי מסחר, פיטורים בהייטק, ירידה מהארץ של מעמד משלמי המיסים, אובדן לגיטימיות מול מדינות המערב.. הרבה נבואות זעם, הרבה פחד, הרבה בלגן, הרבה אצבעות מאשימות.
אבל דבר לא השתנה בעצם, רק מעטה מראית העין מוסר מעל המדינה. ולא בעדינות, כמו פלסטר. בבת אחת וטוב שכך. מה שתמיד נעשה במדינה מאחורי הקלעים, בהבנות וקריצות עין, בלחיצות ידיים ושיחות ללא טלפונים בחדר, נמצא היום בצורה פומבית, בלי בושה, בלי התנצלות, בלי הסתרה. וזה נעשה מימין ונעשה משמאל, נעשה ממרכז. זה נעשה ע״י יפי הנפש ונעשה ע״י הפשיסטים ונעשה מקום המדינה ונעשה ע״י מפלגות בשלטון וכאלה שאינן בשלטון ונעשה בהסכמתנו המלאה, בין אם בשיתוף הפעולה שלנו ובין אם בעצימת עין.
כולנו בצורה כזו או אחרת לקחנו חלק במסירת הזכויות, החובות, הכסף והחופש שלנו לאנשים שדאגו בעיקר לטובתם האישית והעמידו פנים שהם מגנים עלינו, דואגים לנו ורוצים בטובתנו.
בכל פעם שלקחנו כסף ולא נתנו חשבונית, בכל פעם שנתנו מזומן תמורת ״הנחת״ מע״מ, בכל פעם שישבנו במס הכנסה ושמענו את הפקיד סוגר שוחד ולא הגשנו תלונה (קרה לי), בכל פעם שנתנו לעוד עמותה לחלק לילדים בביה״ס ספרים, בכל פעם שהתחתנו ברבנות כי זה נורא חשוב לאבא ועשינו ברית כי זה נורא חשוב לסבא, בכל פעם ששילמנו ל״חברת שמירה״ כדי שלא תשרוף לנו את אתר הבנייה וכל פעם שסגרנו מרפסת בלי לקבל אישור מהעירייה, בכל פעם שהצהרנו שאנחנו חד הורים במקום בזוגיות כדי לקבל מענקים והנחה, בכל פעם שסידרנו לעצמנו תו נכה כי אנחנו מסיעים את הדודה לליל הסדר פעם בשנה. בכל פעם ששיפצנו את המצגת למשקיעים כדי שתשקף עתיד רווחים של מדע בדיוני, בכל פעם שבמקום לוודא שיש לנו רווח נקי פוצצנו אופן-ספייס באנשי שיווק כדי להראות שיש לנו מכירות.
- כך תבחרו את המסלול הנכון - הלוואות בערבות מדינה
- למדינה חובה מוסרית לדאוג לעורף של חיילי המילואים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה חשבנו שיצא? קולה?
עסקנו בטובתנו האישית, עיגלנו פינות כדי לא לחטוף מכה מהפינה ועיגלנו ועיגלנו ועיגלנו עד שנגמר לנו השולחן וכל מה שנשאר זו מדינה של אנשים שעסוקים בלחטוף ממה שיש כמה שיותר לעצמם ומהר ולעזאזל עקרונות, ערבות הדדית, וחברה.
כלי התקשורת נאחזים עדיין בחלוקה המטופשת של ימין ושמאל, כן ביבי לא ביבי, ליברטריאנים מול ההסתדרות. הדיכוטומיה הזאת משרתת את הפסאדה של בעלי הכוח שנוח להם שאנו מתקוטטים על ״עקרונות״ כל עוד אנחנו מגהצים את כרטיס האשראי ומאפשרים להם להעלות את שכרם באין מפריע.
אם יש חלוקה היא בין אלה שנאחזים בעבר בכל הכוח ומאיימים וצועקים ונואשים להפחיד אותנו שהרע מכל עומד לקרות ושיש לנו אויב שחייבים להתאגד סביבו (זאת אומרת לעשות את מה שהם רוצים) , אנשי ה״יתנו-יקבלו״, לבין האנשים שהם בעלי הבית.
- אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?
- בואו לשחק - הטריוויה השבועית של ביזפורטל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מה זה אומר להיות בעל הבית? השלטים הדוהים בצידי הרחוב מזכירים לנו לשאול את עצמנו – מי פה בעל הבית? אנחנו. מה זה אומר להיות בעל בית? איך זה מרגיש להיות בעל בית? להבדיל מהעמדה המוצגת המשמעות היא לא כיבוש, גידור והכרזת בעלות. כשאדם יודע שהוא בעל הבית הוא מסתכל על הסובב אותו ומנקה, מסדר, מטפח. הוא מארח בנדיבות, נותן מקום, משקה ומכבד. הוא פותח את הדלת בחיוך ובגאווה. הוא יודע שיש מקום לכולם ודבר לא נלקח ממנו כשהוא נותן לאחר אלא להיפך. כשאדם יודע שהוא בעל הבית הוא לא ממיין את היושבים סביבו לפי דת גזע ומין כדי שיתאימו למודל שהוא חושב שהם צריכים להיות (בצלמו) הוא יודע שהבחירות של האחר אינן מעידות עליו, רק הבחירות שלו מעידות על עצמו. הוא לא כופה את דעותיו ועמדותיו על האחר.
כשאדם הוא בעל הבית הוא יודע שלא משנה כמה יפה הגינה שלו ובאיזה גובה ישים סביבו חומות, כל עוד שכנו חי במצוקה ובמחסור הוא לעולם לא יחיה בשקט, שטובתם של שכניו היא גם טובתו. שכולם נושמים את אותו אויר, שותים את אותם מים, אוכלים מאותה אדמה. הוא בעיקר יודע שלהיות בעל הבית זו אחריות, יותר מזכות, והאחריות הזאת הולכת אתו לכל מקום ואין מקום שהוא לא אמון עליו.
אנו כמהים למשילות. על חיינו, על סביבתנו, על אנשים אחרים. פיסה של קרקע יציבה, משהו בטוח שאפשר להסתמך עליו. אבל אין דבר כזה. ככל שנתאמץ יותר לשלוט בסובב אותנו, בסובבים אותנו, להביא לתוצאה שאנחנו רוצים וזו ולא אחרת, כך נמצא עצמנו מתרוצצים בהיסטריה מדביקים מפה, חותכים משם, מעבירים ומפצלים וקו היעד מתרחק עד שמרוב טלאי על טלאי אנחנו שוכחים מה רצינו מלכתחילה. קוי היסוד שלנו מתפוררים ונעלמים.
אנחנו נמצאים בעידן נהדר של התפוררות לצורך בנייה מחדש, והתקופה הזאת היא תקופה מבולבלת ומבלבלת, רכבת הרים שמתרסקת ומקלפת באלימות את הפסאדה מעל אנשים ומוסדות רבים שחשבנו שהם חשובים וחיוניים. ורק החזקים ישרדו. חזקים לא במובן של כוח פוליטי או כוח הזרוע, חזקים במובן שהם אכן משרתים את הציבור בהגינות ובשקיפות. מוסד אחר לא ישרוד. אנשים שאינם בעלי בית יגנבו אותנו לדקה, לשנה, לעשור, אבל לא יותר מכך. המהירות בה אמיתות נחשפות ומידע זורם כבר לא מאפשרים להם להעמיד פנים שהם לטובתנו.
- 8.יופי של מאמר (ל"ת)סתם אחד 18/12/2022 12:59הגב לתגובה זו
- 7.גבי 18/12/2022 10:35הגב לתגובה זומלחמה היא שלום. חירות היא עבדות. בערות היא כוח. 1984
- 6.קורא 18/12/2022 08:41הגב לתגובה זודם , יזע ודמעות גרסת ישראל 2022
- 5.צודקת 18/12/2022 08:14הגב לתגובה זוההצלחה מובטחת
- 4.הכתבה הכי חשובה שקראתי כאן (ל"ת)אוהד 17/12/2022 17:04הגב לתגובה זו
- 3.ברוך 17/12/2022 16:27הגב לתגובה זוביבי נהפך למעין בובה של סמוטריץ ובן גביר הם יהיו הבעלים שיביאו חלילה למלחמת אחים דתיים חילונים וערבים שעומדים ומוחאים לכם כפיים
- 2.ברוך 17/12/2022 16:21הגב לתגובה זובחרתם ביבי וקיבלתם זיבי
- 1.כיוון טוב (ל"ת)ינעקה פריד 17/12/2022 14:49הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.

