מונית
צילום: מונית

מחירי הנסיעה במוניות יוזלו בכ-11% לאחר החגים

ענת דניאלי | (9)

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום על צו המורה על הפחתת תעריף הנסיעה במונית, כך שיוזלו בכ-11%. ממשרד האוצר נמסר כי הפחתת מחירי הנסיעה במונית עתידה להיכנס לתוקף מיד לאחר החגים.

 

הצו מהווה בשורה לציבור הנוסעים בשל ההפחתה משמעותית במחיר נסיעה ממוצעת במונית. התעריף ההתחלתי של הנסיעה, שממנו נגזרת גם עלות כל פעימה במונה, הוא 12.30 שקל מ-2013 ועד היום. ההפחתה בשיעור של כ-11%, יוזיל את התעריף הראשוני להפעלת מונה ל-10.90 שקל מרגע תחילת הנסיעה במונית. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לא לוקח מונית 21/09/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    נהגי המוניות ימשיכו ברמאות שלהם
  • 4.
    אזרח מורד 21/09/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שתפסיקו לעקוץ אותנו,לא לוקח מונית גם אם זה עולה לי יותר או ללכת ברגל בשמש או בגשם,יקרנים חוצפנים עוד מעט מגיע אובר שיעזור לכל האזרחים,נגמרה החגיגה על חשבוננו.
  • 3.
    אזרח 21/09/2016 07:37
    הגב לתגובה זו
    רוב נהגי המוניות שהורסים את הענף הם נהגים מזדמנים, שפיטרו אותם ממקום עבודה ורוצים למצוא מקור פרנסה זמני כי יש להם רשיון נהיגה בכיס שעשו למקרה הצורך, אז תאמיניו לי הם באים על תקן זמני 20 שנה וכול יום הם אומרים מחר אני עוזב ובינתיים מכערים לנו את הענף מול הציבור, אבל תאמינו לי ישנם הרבה אבל הרבה מאוד נהגים מאוד מאוד נחמדים, תודה ובריאות לכול ים ישראל
  • 2.
    מרד העבדים בדרך 20/09/2016 16:57
    הגב לתגובה זו
    הפקידונים המרושעים במדינת הרשעים בהחלטה לא מקצועית גנבו לי את יום השבת. יום המנוחה. יום שכולו עם המשפחה החלטת המרושעים תגרום לי לעבוד בשבתות ולכן אני מחפש רב פוסק הלכה שייתן לי התר לעבוד בשבת. בתמורה אני יצביע עבור מפלגתו בבחירות
  • 1.
    נהג מונית 20/09/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    גם להתפרנס בכבוד לא נותנים ! כל עובדי המדינה ,שרים ,חכים אוכלי חינם! הטבות מפליגות ,פנסיה מובטחת..ואנחנו נהגי המוניות בשביל 8000 משכורת קורעים את התחת ! ועכשיו עוד פגיעה בפרנסה. הפעם אתם תראו מה זה מלחמת אזרחים! נשרוף את המדינה ... אנחנו נראה לכם מה זה לגמור אותנו!
  • המקצוע שלכם ימות בקרוב תיהיה חכם ותארגן הסבה מראש (ל"ת)
    צולי 20/09/2016 22:05
    הגב לתגובה זו
  • עם כל הרמאים שיש ביניכם, לכו לעזאזל (ל"ת)
    נמאס מנהגי המוניות 20/09/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
  • נהג מונית 21/09/2016 15:23
    זהו
  • תתחיל לספור 20/09/2016 17:10
    תתחיל לספור כמה גנבים עושקים ורמאים יש בתפוצה שממנה אתה בא. וכדי להקל עליך ספור רק את אלה שמרמים במיליונים. ועוד דבר. גש למראה בדחיפות
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?

כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס? 

רן קידר |

עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.

ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך. 

עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות.  בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.

עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו. 

ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.  

מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו. 


מטוס אמריקן איירליינס
צילום: יח"צ, באדיבות החברה

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?

מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים 

רן קידר |
נושאים בכתבה אמריקן איירליינס

אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.

ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים. 


החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה


לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה

לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב


מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.