מונית
צילום: מונית

מחירי הנסיעה במוניות יוזלו בכ-11% לאחר החגים

ענת דניאלי | (9)

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום על צו המורה על הפחתת תעריף הנסיעה במונית, כך שיוזלו בכ-11%. ממשרד האוצר נמסר כי הפחתת מחירי הנסיעה במונית עתידה להיכנס לתוקף מיד לאחר החגים.

 

הצו מהווה בשורה לציבור הנוסעים בשל ההפחתה משמעותית במחיר נסיעה ממוצעת במונית. התעריף ההתחלתי של הנסיעה, שממנו נגזרת גם עלות כל פעימה במונה, הוא 12.30 שקל מ-2013 ועד היום. ההפחתה בשיעור של כ-11%, יוזיל את התעריף הראשוני להפעלת מונה ל-10.90 שקל מרגע תחילת הנסיעה במונית. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לא לוקח מונית 21/09/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    נהגי המוניות ימשיכו ברמאות שלהם
  • 4.
    אזרח מורד 21/09/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שתפסיקו לעקוץ אותנו,לא לוקח מונית גם אם זה עולה לי יותר או ללכת ברגל בשמש או בגשם,יקרנים חוצפנים עוד מעט מגיע אובר שיעזור לכל האזרחים,נגמרה החגיגה על חשבוננו.
  • 3.
    אזרח 21/09/2016 07:37
    הגב לתגובה זו
    רוב נהגי המוניות שהורסים את הענף הם נהגים מזדמנים, שפיטרו אותם ממקום עבודה ורוצים למצוא מקור פרנסה זמני כי יש להם רשיון נהיגה בכיס שעשו למקרה הצורך, אז תאמיניו לי הם באים על תקן זמני 20 שנה וכול יום הם אומרים מחר אני עוזב ובינתיים מכערים לנו את הענף מול הציבור, אבל תאמינו לי ישנם הרבה אבל הרבה מאוד נהגים מאוד מאוד נחמדים, תודה ובריאות לכול ים ישראל
  • 2.
    מרד העבדים בדרך 20/09/2016 16:57
    הגב לתגובה זו
    הפקידונים המרושעים במדינת הרשעים בהחלטה לא מקצועית גנבו לי את יום השבת. יום המנוחה. יום שכולו עם המשפחה החלטת המרושעים תגרום לי לעבוד בשבתות ולכן אני מחפש רב פוסק הלכה שייתן לי התר לעבוד בשבת. בתמורה אני יצביע עבור מפלגתו בבחירות
  • 1.
    נהג מונית 20/09/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    גם להתפרנס בכבוד לא נותנים ! כל עובדי המדינה ,שרים ,חכים אוכלי חינם! הטבות מפליגות ,פנסיה מובטחת..ואנחנו נהגי המוניות בשביל 8000 משכורת קורעים את התחת ! ועכשיו עוד פגיעה בפרנסה. הפעם אתם תראו מה זה מלחמת אזרחים! נשרוף את המדינה ... אנחנו נראה לכם מה זה לגמור אותנו!
  • המקצוע שלכם ימות בקרוב תיהיה חכם ותארגן הסבה מראש (ל"ת)
    צולי 20/09/2016 22:05
    הגב לתגובה זו
  • עם כל הרמאים שיש ביניכם, לכו לעזאזל (ל"ת)
    נמאס מנהגי המוניות 20/09/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
  • נהג מונית 21/09/2016 15:23
    זהו
  • תתחיל לספור 20/09/2016 17:10
    תתחיל לספור כמה גנבים עושקים ורמאים יש בתפוצה שממנה אתה בא. וכדי להקל עליך ספור רק את אלה שמרמים במיליונים. ועוד דבר. גש למראה בדחיפות
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.