מונית
צילום: מונית

מחירי הנסיעה במוניות יוזלו בכ-11% לאחר החגים

ענת דניאלי | (9)

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום על צו המורה על הפחתת תעריף הנסיעה במונית, כך שיוזלו בכ-11%. ממשרד האוצר נמסר כי הפחתת מחירי הנסיעה במונית עתידה להיכנס לתוקף מיד לאחר החגים.

 

הצו מהווה בשורה לציבור הנוסעים בשל ההפחתה משמעותית במחיר נסיעה ממוצעת במונית. התעריף ההתחלתי של הנסיעה, שממנו נגזרת גם עלות כל פעימה במונה, הוא 12.30 שקל מ-2013 ועד היום. ההפחתה בשיעור של כ-11%, יוזיל את התעריף הראשוני להפעלת מונה ל-10.90 שקל מרגע תחילת הנסיעה במונית. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לא לוקח מונית 21/09/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    נהגי המוניות ימשיכו ברמאות שלהם
  • 4.
    אזרח מורד 21/09/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שתפסיקו לעקוץ אותנו,לא לוקח מונית גם אם זה עולה לי יותר או ללכת ברגל בשמש או בגשם,יקרנים חוצפנים עוד מעט מגיע אובר שיעזור לכל האזרחים,נגמרה החגיגה על חשבוננו.
  • 3.
    אזרח 21/09/2016 07:37
    הגב לתגובה זו
    רוב נהגי המוניות שהורסים את הענף הם נהגים מזדמנים, שפיטרו אותם ממקום עבודה ורוצים למצוא מקור פרנסה זמני כי יש להם רשיון נהיגה בכיס שעשו למקרה הצורך, אז תאמיניו לי הם באים על תקן זמני 20 שנה וכול יום הם אומרים מחר אני עוזב ובינתיים מכערים לנו את הענף מול הציבור, אבל תאמינו לי ישנם הרבה אבל הרבה מאוד נהגים מאוד מאוד נחמדים, תודה ובריאות לכול ים ישראל
  • 2.
    מרד העבדים בדרך 20/09/2016 16:57
    הגב לתגובה זו
    הפקידונים המרושעים במדינת הרשעים בהחלטה לא מקצועית גנבו לי את יום השבת. יום המנוחה. יום שכולו עם המשפחה החלטת המרושעים תגרום לי לעבוד בשבתות ולכן אני מחפש רב פוסק הלכה שייתן לי התר לעבוד בשבת. בתמורה אני יצביע עבור מפלגתו בבחירות
  • 1.
    נהג מונית 20/09/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    גם להתפרנס בכבוד לא נותנים ! כל עובדי המדינה ,שרים ,חכים אוכלי חינם! הטבות מפליגות ,פנסיה מובטחת..ואנחנו נהגי המוניות בשביל 8000 משכורת קורעים את התחת ! ועכשיו עוד פגיעה בפרנסה. הפעם אתם תראו מה זה מלחמת אזרחים! נשרוף את המדינה ... אנחנו נראה לכם מה זה לגמור אותנו!
  • המקצוע שלכם ימות בקרוב תיהיה חכם ותארגן הסבה מראש (ל"ת)
    צולי 20/09/2016 22:05
    הגב לתגובה זו
  • עם כל הרמאים שיש ביניכם, לכו לעזאזל (ל"ת)
    נמאס מנהגי המוניות 20/09/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
  • נהג מונית 21/09/2016 15:23
    זהו
  • תתחיל לספור 20/09/2016 17:10
    תתחיל לספור כמה גנבים עושקים ורמאים יש בתפוצה שממנה אתה בא. וכדי להקל עליך ספור רק את אלה שמרמים במיליונים. ועוד דבר. גש למראה בדחיפות
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


אנבידיהאנבידיה

קריית טבעון - למה אנבידיה בחרה בה ו-10 עובדות על האזור

מה צפוי לקרות למחירי הדירות בקריית טבעון, ואיך ישפיע הקמפוס של אנבידיה על האזור? אפשר לחלום, אבל צריך להיות מציאותיים
אדיר בן עמי |

רשות מקרקעי ישראל אישרה הקצאת קרקע בפטור ממכרז לחברת אנבידיה בקריית טבעון, כחלק מתוכנית להקמת קמפוס טכנולוגי ענק - קריית טבעון על המפה של אנבידיה: הקמפוס החדש צפוי לשנות את פני הצפון.  הפרויקט, שממתין לאישור סופי מהנהלת החברה העולמית, צפוי להעסיק קרוב ל-10,000 עובדים ולהשפיע על לפחות 10,000 נוספים. קריית טבעון שמתגוררים בה כ-20,000 תושבים, עומדת לכאורה בפני שינוי גדול. האם הציפיות מוגזמות?

הקמפוס החדש יעסיק כאמור עובדים חדשים רבים, אבל לא חייבים לגור בקריית טבעון כדי לעבוד באנבידיה. יש ישובים רבים בסמוך, חיפה במרחק של 18 דקות. גם תל אביב במרחק של שעה, נתניה בפחות מ-50 דקות. ויש תחבורה יחסית נוחה - זה היה התנאי הגדול של אנבידיה. כלומר, זה בהחלט אירוע חשוב לקריית טבעון ולאזור כולו, אבל צריך לקחת אותו בפרופורציות. חלק גדול מהעובדים יגיע לאזור בבוקר ויעזוב אחרי הצהריים.  יהיו כאלו שיעדיפו לגור בסביבה, אבל צריך לזכור שמדובר על הקמה שתיקח שנים ושהמעבר לאזור על פני שנים, כנראה לא יהיה בהיקפים ענקיים - כן, האזור יגדל באוכלוסייה, יתחזק כנראה כלכלית, אבל האם קריית טבעון תגדל ל-30 אלף איש תוך 3 שנים? - מה פתאום. ועדיין זה כמובן יכול להיות משמעותי, במיוחד, אגב התקופה שהיא "החלום". ההבנה שהולך לקום דבר גדול מאוד בקריית טבעון של המובילה העולמית בתחום הטכנולוגיה, מוסיפה כבר ביום הראשון כמה אחוזים טובים למחירי הדירות.    

מחירי הדירות בקריית טבעון

מחירי הדירות יעלו. גם ככה אין היצע גדול של דירות והמחירים בעלייה, והציפיה לאנבידיה תוביל לעלייה מדורגת במחירי הדירות באזור. יהיו עסקים רבים בקמפוס והתעסוקה באזור תגדל - גם של יהודים וגם של ערבים (שמהווים כ-25%-30% מאוכלוסיית האזור). האם זה יוביל לפריחה אדירה? אולי זה יקרה במרחק של 10 שנים מהיום, אם הקמפוס יילך ויתרחב. אלו תהליכים ארוכים. תהיה פריחה, אבל לא בום כלכלי אדיר באזור.  

בינתיים, הדיווחים על כך שאנבידיה תקים את הקמפוס כמובן מעודדים את האזור. השיח על כך כבר משפיע על שוק הנדל"ן המקומי כי אלו שרצו למכור חושבים פעמיים או מעלים מחיר והקונים כנראה יסכימו להוסיף סכום מסוים כי תהיה השבחה עתידית. ביישוב כבר יש תחושת ציפייה, בעלי בתים מקווים לעליית ערך הנכסים, תושבים מדברים על האפשרות לשדרוג תשתיות וחיזוק השירותים העירוניים. על פניו, מדובר בהזדמנות נדירה ליישוב קטן להפוך לחלק משמעותי ממפת ההייטק הצפונית. 

לא כולם בטוחים שזה יביא רק בשורות. אין עדיין תחנת רכבת, דרכי הגישה עמוסות, והרחוב הראשי כבר פקוק ברוב שעות היום. גם ההשפעה על מחירי הדיור אינה חד-משמעית, מצד אחד צפוי ביקוש מצד עובדים פוטנציאליים, מצד שני ההיצע מוגבל מאוד ואין תוכניות בנייה משמעותיות באופק.