מונית
צילום: מונית

מחירי הנסיעה במוניות יוזלו בכ-11% לאחר החגים

ענת דניאלי | (9)

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום על צו המורה על הפחתת תעריף הנסיעה במונית, כך שיוזלו בכ-11%. ממשרד האוצר נמסר כי הפחתת מחירי הנסיעה במונית עתידה להיכנס לתוקף מיד לאחר החגים.

 

הצו מהווה בשורה לציבור הנוסעים בשל ההפחתה משמעותית במחיר נסיעה ממוצעת במונית. התעריף ההתחלתי של הנסיעה, שממנו נגזרת גם עלות כל פעימה במונה, הוא 12.30 שקל מ-2013 ועד היום. ההפחתה בשיעור של כ-11%, יוזיל את התעריף הראשוני להפעלת מונה ל-10.90 שקל מרגע תחילת הנסיעה במונית. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לא לוקח מונית 21/09/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    נהגי המוניות ימשיכו ברמאות שלהם
  • 4.
    אזרח מורד 21/09/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שתפסיקו לעקוץ אותנו,לא לוקח מונית גם אם זה עולה לי יותר או ללכת ברגל בשמש או בגשם,יקרנים חוצפנים עוד מעט מגיע אובר שיעזור לכל האזרחים,נגמרה החגיגה על חשבוננו.
  • 3.
    אזרח 21/09/2016 07:37
    הגב לתגובה זו
    רוב נהגי המוניות שהורסים את הענף הם נהגים מזדמנים, שפיטרו אותם ממקום עבודה ורוצים למצוא מקור פרנסה זמני כי יש להם רשיון נהיגה בכיס שעשו למקרה הצורך, אז תאמיניו לי הם באים על תקן זמני 20 שנה וכול יום הם אומרים מחר אני עוזב ובינתיים מכערים לנו את הענף מול הציבור, אבל תאמינו לי ישנם הרבה אבל הרבה מאוד נהגים מאוד מאוד נחמדים, תודה ובריאות לכול ים ישראל
  • 2.
    מרד העבדים בדרך 20/09/2016 16:57
    הגב לתגובה זו
    הפקידונים המרושעים במדינת הרשעים בהחלטה לא מקצועית גנבו לי את יום השבת. יום המנוחה. יום שכולו עם המשפחה החלטת המרושעים תגרום לי לעבוד בשבתות ולכן אני מחפש רב פוסק הלכה שייתן לי התר לעבוד בשבת. בתמורה אני יצביע עבור מפלגתו בבחירות
  • 1.
    נהג מונית 20/09/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    גם להתפרנס בכבוד לא נותנים ! כל עובדי המדינה ,שרים ,חכים אוכלי חינם! הטבות מפליגות ,פנסיה מובטחת..ואנחנו נהגי המוניות בשביל 8000 משכורת קורעים את התחת ! ועכשיו עוד פגיעה בפרנסה. הפעם אתם תראו מה זה מלחמת אזרחים! נשרוף את המדינה ... אנחנו נראה לכם מה זה לגמור אותנו!
  • המקצוע שלכם ימות בקרוב תיהיה חכם ותארגן הסבה מראש (ל"ת)
    צולי 20/09/2016 22:05
    הגב לתגובה זו
  • עם כל הרמאים שיש ביניכם, לכו לעזאזל (ל"ת)
    נמאס מנהגי המוניות 20/09/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
  • נהג מונית 21/09/2016 15:23
    זהו
  • תתחיל לספור 20/09/2016 17:10
    תתחיל לספור כמה גנבים עושקים ורמאים יש בתפוצה שממנה אתה בא. וכדי להקל עליך ספור רק את אלה שמרמים במיליונים. ועוד דבר. גש למראה בדחיפות
רשות המסים
צילום: רשות המסים

"לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"

חוק הרווחים הכלואים מאפשר לשלם קנס של 2% על הרווחים הכלואים או מס על דיבידנדים של 5% מהרווחים הכלואים - מה עדיף, והאם יש בכלל העדפה?

רן קידר |

השאלה שעסקים וראי החשבון שלהם מתעסקים בה כעת היא האם לשלם מס-קנס של 2% על הרווחים העודפים או לחלק דיבידנד מתוך הרווחים העודפים? תזכורת מהירה: חוק הרווחים הכלואים מגדיר רווחים מהעבר תחת חישובים והגדרות כרווחים שמחוייבים בחלוקה כדיבידנד באופן מדורג - 5% השנה, 6% בשנה הבאה.  אם לא מחלקים משלמים קנס-מס של 2% על יתרת הרווחים האלו.

המטרה של האוצר ורשות המסים היתה להגדיל את הקופה ולצד מהלכים נוספים הם הצליחו - ""אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?". השאלה מה צריך לעשות בעל עסק שנכנס להגדרה הזו שהיא אגב כוללנית מאוד ועל פי ההערכות יש מעל 300 אלף גופים כאלו. בפועל, כל בעל שליטה שהעסק שלו לא ציבורי (חברות ציבוריות), לא עולה על מחזור של 30 מיליון שקל ומרוויח מעל 25% הוא בפנים.

יש הגדרות מדויקות לרווחיות, אבל ככלל אלו ההגדרות ואם תחשבו על זה - כמעט כל עסקי מתן השירותים והייעוץ בפנים, סיכוי טוב שגם עסקים קטנים, חנויות, רשתות, אפילו מאפיות, מסעדות וכו' בפנים. המונים בפנים והם מקבלים את ההודעות מרואי החשבון שלהם בשנה האחרונה.

ברגע שהם בפנים שי שני סוגי מיסוי - הראשון על הרווחים של שנים קודמות והשני על השוטף. נתחיל בשני - אם אתם עומדים בהגדרות האלו, אז המיסוי השוטף שלכם יהיה לפי המס השולי, יעלו בעצם את הרווחים מהעסק אליכם, יורידו את "המחיצה" שבינכם לבין העסק. המיסוי יהפוך להיות אישי, לא "ישותי". 

חוץ מזה, ממסים כאמור את העודפים. מגדירים מה הם הרווחים העודפים, אלו לא הרווחים החשבונאיים, ואת הסכום הזה רוצים שתחלקו כדיבידנד כדי שקופת המדינה תתמלא במס. יש שתי אפשרויות - תחלקו 5% שיעלו ל-6% מסכום הרווחים העודפים או תשלמו קנס של 2% על העודפים. מה עדיף, שואלים בעלי החברות: "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"


בזן
צילום: שגיא מורן

חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה

עידית סילמן: "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה" קבוצת בזן: "קבוצת בזן פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות מלאה אל מול גורמי המקצוע בתחום הגנת הסביבה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בזן

מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה שלח התראה וזימון לשימוע לבז"ן בזן 1.07%   , לכרמל אולפינים ולגדיב, בעקבות שורה של הפרות לכאורה של תנאי היתרי הפליטה והרעלים ושל הוראות חוק אוויר נקי וחוק החומרים המסוכנים. המסמכים שנמסרו לחברות מתארים ליקויים חוזרים בפליטות מזהמות, בתשתיות ובניהול חומרים מסוכנים.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, אמרה כי "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה. המשרד להגנת הסביבה לא יאפשר למפעלים לסכן את בריאות הציבור והסביבה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי להבטיח עמידה מלאה בחוק".

על פי נתוני המשרד, בתחנות הניטור ובדיגומים על גדר המתחם נרשמה מגמת עלייה עקבית בריכוזי בנזן, חומר המוגדר כמסרטן, החל מ-2020 ועד 2024. לפי המשרד, העלייה נובעת מפליטות המתחם המשותף של בז"ן וגדיב, וחשפה את הציבור לרמות מזהם הגבוהות מאלה שנקבעו בערכי הסביבה. בנוסף לכך נמצאו חריגות רבות מערכי הפליטה המותרים לבז"ן ולכאו"ל לגבי מזהמים שונים, בהם תחמוצות גופרית, תחמוצות חנקן וחלקיקים. בחלק מהמקרים דווח על פליטות עשן שחור שהוגדרו כזיהום אוויר חזק או בלתי סביר, בניגוד לתנאי היתר הפליטה.

בממצאים הנוגעים לגדיב התגלו שתי הפרות מהותיות של תנאי היתר הרעלים: הפעלה של קווי דלק חוץ-מפעליים המוליכים חומרים מסוכנים ללא מערכת הגנה קתודית במקטע מסוים, מצב שמגביר את הסיכון לקורוזיה ולדליפות; וכן הפעלה מחדש של מכלי אחסון מסוכנים אחרי אירועים חריגים ללא אישור מחודש של בודק מוסמך, בניגוד לדרישות ההיתר.

בשל הליקויים, המשרד להגנת הסביבה שוקל צעדי אכיפה ובהם צו מינהלי לפי חוק אוויר נקי לצמצום ומניעת זיהום, וכן הטלת עיצומים כספיים. לפני קבלת החלטה סופית זומנו החברות לשימוע.