צוק איתן טלוויזיה
צילום: Getty images Israel
TV

מפחיד: אלו אולי סרטוני ההסברה המצמררים ביותר שתראו עכשיו ברשת

אולי ההסברה הטובה ביותר: משרד החוץ מפרסם לעולם סרטונים תחת הכותרת 'מציאות של 15 שניות'
לירן סהר | (10)
נושאים בכתבה הסברה משרד החוץ

רבים סבורים שההסברה במבצע צוק איתן השתפרה משמעותית בהשוואה למבצעי העבר. במבצע הנוכחי פרסם משרד החוץ סדרה של סרטונים תחת הכותרת 'מציאות של 15 שניות' המציג את העורף הישראלי מחפש מחסה במצבים מחרידים.

צפו בסרטונים:

ילדים חסרי הגנה

אזעקה בזמן נסיעה

מבחן בלתי צפוי

כתבות מעניינות נוספות:

ראש עיריית לוד פיטר עובדת שייחלה למות חיילים - "13 חחח שיירבו"

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אנונימי 25/07/2014 18:12
    הגב לתגובה זו
    אתם משווים את זה למה שקורה בעזה?
  • 9.
    המורה שכינתה יהודים "רוצחים נאצים" תמשיך ללמד (ל"ת)
    היכן שר החינוך??? 25/07/2014 00:30
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בא 24/07/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    יכולת גבוה ,בלי אנשים חכמים שום דבר לא זז לכוון הנכון .
  • 7.
    בא 24/07/2014 14:48
    הגב לתגובה זו
    יכולים לנצח במלחמות ואי אפשר לעקוף את זה .רמטכל חייב להיות חכם עם תעודות ,לפחות תואר במחשבים או מתמטיקה ,אני לא מגזים, מדובר בחיי אדם וגוף ענקי עם תקציב ענק .
  • 6.
    סייעת בגן 24/07/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    ולכסות בידיים את הראש....זו שיגרת החיים כרגע בגוש דן-ישראל
  • 5.
    סייעת בגן 24/07/2014 14:34
    הגב לתגובה זו
    כל מטפלת חטפה בידיים 2 פעוטות ודחפה בגופה עוד 3 קטנטנים אל הממ"ד, המטפלות של התינוקייה נדחפו עם תינוקות בוכים על הידיים, "הגדולים" בני ה-3 פילסו לעצמם לבד דרך פנימה-כמו חיילים אמיצים בקרב על ההישרדות. ימ"ח של המחבלים הטרוריסטים !!!
  • 4.
    תושב באר שבע 24/07/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
    אין ילדים ב 15 שניות. גם אצלנו הילדים כל הזמן ליד מבוגר אחראי. חוץ מזה הלוואי שהיה לנו כזה דשא :-)
  • 3.
    יפה מאוד (ל"ת)
    ישראל 24/07/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גד 24/07/2014 13:54
    הגב לתגובה זו
    מחזק את האוייב
  • 1.
    באמת מצמרר ........ (ל"ת)
    אבי 24/07/2014 13:21
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.