קיה מציגה דור חדש לסול באמריקה וידאו

האמריקנים מקבלים קיה סול חדשה, אנחנו נקבל אותה בשנה הבאה
עמרי ספיר |

קיה סול חדשה

קיה הציגה בתערוכת ניו יורק, שחוגגת היום (א') את יומה האחרון לשנה זו, דור חדש לסול (Soul). מדובר בדור שני במספר למשפחתית הייחודית שהוצגה ב-2008. יש לה שלדה חדשה ועיצוב עדכני, השואב אלמנטים מקונספט בשם טראקסטר (Trackster) שהציגה היצרנית הדרום קוריאנית בשנה שעברה. השיווק בארה"ב יתחיל בחודשים הקרובים, אנחנו נאלץ להמתין לתחילת 2014 ולגרסה האירופאית בעלת המפרט הרלוונטי לנו.
 
 
 
 
בכל הנוגע לעיצוב, הדור החדש של קיה סול לא ממש מציג שינויים מהותיים, אלה יותר אבולוציה למראה האורבני של הדור היוצא. חוץ מזה, לפחות עבורנו הסול לא ממש הספיקה להזדקן, שכן הדגם נחת פה לפני כשנתיים בלבד.
מתחת לעור נמצא פלטפורמה חדשה ארוכה וקשיחה יותר מקודמתהׁ (29%). בסיס הגלגלים למשל צמח ב-2 ס"מ ל-257 ס"מ והרוחב בסנטימטר וחצי לכדי 180 ס"מ (הגובה, 166 ס"מ, נותר ללא שינוי). קיה גם מוסרת שהמכונית זכתה לתוספת באורך הכולל, אך היא אינה מציינת בכמה. קיה טוענת שהשיפור במימדים מורגש בכל פרמטר מלפנים ומאחור כשבין השדרוגים שבפרטים הקטנים תמצאו גם דלת תא מטען רחבה יותר (ב-6 ס"מ) שנועדה להקל את הטעינה. 
 
 

גם תא הנוסעים זכה לשדרוג המתבקש עם עיצוב עדכני. בולט כאן מסך מגע חדש בגודל 8 אינץ' עם מערכת בידור ומידע. זו כוללת מגוון אפליקציות (שמתבססות על חיבור לרשת האינטרנט, כמובן) כמו רדיו אינטרנטי, שירותי מפות של גוגל ועוד. כמו כן, רשימת האבזור כוללת גם מצלמת רוורס, קישוריות בלוטות' וחיבור USB, פתיחה ללא מפתח ומראות צד מחוממות.
 
מתחת למכסה המנוע תשווק הסול החדשה – במפרט האמריקני, להזכירכם – עם מנוע 1.6 ליטר שמספק 130 כ"ס ועם מנוע 2.0 משודרג שמספק 164 כ"ס. אלו משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית כסטנדרט או אוטומטית כאופציה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.44%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.