קיה מציגה דור חדש לסול באמריקה וידאו

האמריקנים מקבלים קיה סול חדשה, אנחנו נקבל אותה בשנה הבאה
עמרי ספיר |

קיה סול חדשה

קיה הציגה בתערוכת ניו יורק, שחוגגת היום (א') את יומה האחרון לשנה זו, דור חדש לסול (Soul). מדובר בדור שני במספר למשפחתית הייחודית שהוצגה ב-2008. יש לה שלדה חדשה ועיצוב עדכני, השואב אלמנטים מקונספט בשם טראקסטר (Trackster) שהציגה היצרנית הדרום קוריאנית בשנה שעברה. השיווק בארה"ב יתחיל בחודשים הקרובים, אנחנו נאלץ להמתין לתחילת 2014 ולגרסה האירופאית בעלת המפרט הרלוונטי לנו.
 
 
 
 
בכל הנוגע לעיצוב, הדור החדש של קיה סול לא ממש מציג שינויים מהותיים, אלה יותר אבולוציה למראה האורבני של הדור היוצא. חוץ מזה, לפחות עבורנו הסול לא ממש הספיקה להזדקן, שכן הדגם נחת פה לפני כשנתיים בלבד.
מתחת לעור נמצא פלטפורמה חדשה ארוכה וקשיחה יותר מקודמתהׁ (29%). בסיס הגלגלים למשל צמח ב-2 ס"מ ל-257 ס"מ והרוחב בסנטימטר וחצי לכדי 180 ס"מ (הגובה, 166 ס"מ, נותר ללא שינוי). קיה גם מוסרת שהמכונית זכתה לתוספת באורך הכולל, אך היא אינה מציינת בכמה. קיה טוענת שהשיפור במימדים מורגש בכל פרמטר מלפנים ומאחור כשבין השדרוגים שבפרטים הקטנים תמצאו גם דלת תא מטען רחבה יותר (ב-6 ס"מ) שנועדה להקל את הטעינה. 
 
 

גם תא הנוסעים זכה לשדרוג המתבקש עם עיצוב עדכני. בולט כאן מסך מגע חדש בגודל 8 אינץ' עם מערכת בידור ומידע. זו כוללת מגוון אפליקציות (שמתבססות על חיבור לרשת האינטרנט, כמובן) כמו רדיו אינטרנטי, שירותי מפות של גוגל ועוד. כמו כן, רשימת האבזור כוללת גם מצלמת רוורס, קישוריות בלוטות' וחיבור USB, פתיחה ללא מפתח ומראות צד מחוממות.
 
מתחת למכסה המנוע תשווק הסול החדשה – במפרט האמריקני, להזכירכם – עם מנוע 1.6 ליטר שמספק 130 כ"ס ועם מנוע 2.0 משודרג שמספק 164 כ"ס. אלו משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית כסטנדרט או אוטומטית כאופציה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק