קיה מציגה דור חדש לסול באמריקה וידאו

האמריקנים מקבלים קיה סול חדשה, אנחנו נקבל אותה בשנה הבאה
עמרי ספיר |

קיה סול חדשה

קיה הציגה בתערוכת ניו יורק, שחוגגת היום (א') את יומה האחרון לשנה זו, דור חדש לסול (Soul). מדובר בדור שני במספר למשפחתית הייחודית שהוצגה ב-2008. יש לה שלדה חדשה ועיצוב עדכני, השואב אלמנטים מקונספט בשם טראקסטר (Trackster) שהציגה היצרנית הדרום קוריאנית בשנה שעברה. השיווק בארה"ב יתחיל בחודשים הקרובים, אנחנו נאלץ להמתין לתחילת 2014 ולגרסה האירופאית בעלת המפרט הרלוונטי לנו.
 
 
 
 
בכל הנוגע לעיצוב, הדור החדש של קיה סול לא ממש מציג שינויים מהותיים, אלה יותר אבולוציה למראה האורבני של הדור היוצא. חוץ מזה, לפחות עבורנו הסול לא ממש הספיקה להזדקן, שכן הדגם נחת פה לפני כשנתיים בלבד.
מתחת לעור נמצא פלטפורמה חדשה ארוכה וקשיחה יותר מקודמתהׁ (29%). בסיס הגלגלים למשל צמח ב-2 ס"מ ל-257 ס"מ והרוחב בסנטימטר וחצי לכדי 180 ס"מ (הגובה, 166 ס"מ, נותר ללא שינוי). קיה גם מוסרת שהמכונית זכתה לתוספת באורך הכולל, אך היא אינה מציינת בכמה. קיה טוענת שהשיפור במימדים מורגש בכל פרמטר מלפנים ומאחור כשבין השדרוגים שבפרטים הקטנים תמצאו גם דלת תא מטען רחבה יותר (ב-6 ס"מ) שנועדה להקל את הטעינה. 
 
 

גם תא הנוסעים זכה לשדרוג המתבקש עם עיצוב עדכני. בולט כאן מסך מגע חדש בגודל 8 אינץ' עם מערכת בידור ומידע. זו כוללת מגוון אפליקציות (שמתבססות על חיבור לרשת האינטרנט, כמובן) כמו רדיו אינטרנטי, שירותי מפות של גוגל ועוד. כמו כן, רשימת האבזור כוללת גם מצלמת רוורס, קישוריות בלוטות' וחיבור USB, פתיחה ללא מפתח ומראות צד מחוממות.
 
מתחת למכסה המנוע תשווק הסול החדשה – במפרט האמריקני, להזכירכם – עם מנוע 1.6 ליטר שמספק 130 כ"ס ועם מנוע 2.0 משודרג שמספק 164 כ"ס. אלו משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית כסטנדרט או אוטומטית כאופציה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עומר הנדסה (תשקיף חברה)עומר הנדסה (תשקיף חברה)

עומר הנדסה מתקרבת לבורסה - התמחור סביר

למרות שחיקה ברווחיות התפעולית, גירעון בהון החוזר ומכירת מניות של הבעלים, התמחור נראה על פניו נוח - שווי לפני ההנפקה של 1.1 מיליארד ורווח מייצג של כ-85 מיליון - מכפיל רווח של כ-13

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עומר הנדסה IPO

חברת עומר הנדסה, נערכת ל-IPO בבורסה המקומית. החברה היא קבלן ויזם ומסתבר שהיא גדולה יחסית, למרות שהנוכחות התקשורתית שלה נמוכה.  היא צפויה להיות אחת ההנפקות הגדולות בנדל"ן השנה. ההנפקה כוללת גיוס של כ-300 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד שקל (אחרי הכסף), כאשר כ-120 מיליון שקל יזרמו לכיסם של בעלי השליטה באמצעות הצעת מכר. יתרת הסכום, כ-180 מיליון שקל, תשמש את החברה למימון פרויקטים חדשים והרחבת פעילותה. זה אקזיט משמעותי לבעלי השליטה ולרוב זה תמרור אזהרה. הנפקות זה מצב של א-סימטריה במידע. המוכרים- מנפיקים יודעים הרבה יותר מהקונים.

הבעיה שהקונים - גופים מוסדיים, עמוסים במזומנים ואין להם מה לעשות בכסף. הם מחפשים השקעות חדשות ומקדמים את שוק ההנפקות. עומר, היא שחקנית בשוק התשתיות והייזום ועל פניו מונפקת בתמחור סביר. הדוח רווח והפסד שלה אומנם מציג שחיקה ברווחיות אך הצבר גדל והרווחיות עדיין טובה. הרווח המייצג 85-90 מיליון שקל בשנה ושווי של 1.1 מיליארד שקל (לפני הכסף) מבטא מכפיל רווח סביר של 13.

אם החברה תמשיך לממש את הצבר ולצמוח, ובמקביל הרווחים יעלו, זו יכולה להיות השקעה שמתאימה למוסדיים ולמשקיעים בכלל, אבל צריך לזכור ששוק הקבלנות והיזמות חלש עכשיו, שלחברה יש גירעון בהון החוזר, אם כי זה לא נורא כאשר אתה יודע לקבל מקורות של מזומנים או כאשר ההון החוזר השלילי במאזן (נכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות) הן לאורך זמן שליליים, כלומר מתגלגלים במאזן ואין צורך לשלם באמת את ההתחייבויות השוטפות. 

חלק גדול מאוד מהקבלנים וחברות התשתיות נמצאות במצב כזה, הוא לא בהכרח מעיד על קשיים או בעיות פיננסיות.  בכל מקרה, עומר הוקמה ב-1997 על ידי עומר רוזנבלט, שמשמש כיום כיו"ר. בעלי השליטה כוללים גם את ברוך חדד וזאב סלנט, המכהנים כמנכ"לים משותפים ומחזיקים יחד בכ-82% מהמניות, בחלוקה שווה ביניהם. ארבעה עובדים בכירים מחזיקים ביתרת המניות. 

עומר הנדסה מתמקדת בביצוע מיזמי בנייה בתחומי התעשייה, המלונאות, המסחר והמגורים, לצד ייזום נדל"ן למגורים והשקעה. מאז הקמתה, ביצעה החברה למעלה מ-170 פרויקטים בהיקף של כ-2.4 מיליון מ"ר, כולל מבנים מורכבים כמו מגדל ART של הפניקס בבני ברק, מגדלי בסר ברמת גן, קניון רמות בירושלים, בסר סיטי בפתח תקווה ומגדל צ'מפיון בבני ברק.