אסטרטגיה תקשורתית למחאה חברתית

תלמידי 'הבצפר' בנו אסטרטגיה תקשורתית למטה מאבק המחאה החברתית כחלק מפרויקט הגמר במסלול יח"צ ודוברות. גם דובר המאבק, רועי נוימן הגיע
אלה ברייר | (2)

המאבק החברתי קיבל בשבוע שעבר חיזוק אסטרטגי פוטנציאלי כאשר הפך לפרויקט הגמר של תלמידי מסלול יחסי ציבור ודוברות של הבצפר.

דובר מטה המאבק ובוגר הבצפר, רועי נויימן, הגיע ביחד עם מובילי מטה המאבק לפרזנטציה של הסטודנטים בה הוצגה תוכנית תקשורתית שהתבססה על בריף אותו הציגה דפני ליף בתחילת העבודה המשותפת.

המטרות התקשורתיות המרכזיות עליהן התבקשו הסטודנטים לענות הן לשמור על המשך הופעה קבועה בתקשורת עד לאחר פגרת הכנסת ולהמשיך ולייצר שיח ציבורי רחב במהלכו העם הוא זה שמבקש את השינויים החברתיים בתחומים השונים.

קבוצת הסטודנטים שקיבלה לידה את הפרויקט קבעה מסר מרכזי: "הכוח לשינוי אמיתי בידיים שלנו" ובכך הפכה את האסטרטגיה לכזו שמובלת על ידי העם כולו.

במהלך הפרזנטציה הוצגה תוכנית תקשורתית שנתית הכוללת את מגילת העקרונות לצדק חברתי עליה אמורים לחתום מיליוני אנשים, לוגו חדש למאבק ודגלים שאמורים לקשט כל מכונית וכל מרפסת בישראל. הלוגו הינו דגל ישראל ובו חסר משולש אחד שיושלם בחזרה רק לאחר שתושלם המהפכה החברתית.

שירה אימרגליק, מנהלת המסלול ליחסי ציבור ודוברות של 'הבצפר':: "בכל סיום מסלול אנו בוחרים פרויקטים שבאמצעותם ניתן להשפיע ולהוביל לשינויים. מלבד המהפכה החברתית, ששייכת ונוגעת בכולנו, נבחרו גם עמותת לשובע וקבוצת "ווין נט."

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עטרה 03/10/2011 15:57
    הגב לתגובה זו
    הכח לשינוי בידיים שלנו הוא מס אסטרטגי נכון. המשפט (שאינו מקורי אבל עדיין מעורר השראה) שראיתי על אחד האוהלים, שיכול לשמש סיסמא הוא: "אנחנו האנשים להם חיכינו". יש בו את התרגום המדויק של המסר בתוספת רגש. הרגש הוא רגש שבו אדם מבין ששנים של המתנה למשיח יכולות להסתכם בכך שאין מושיע מלבד הוא עצמו
  • 1.
    לירן 03/10/2011 15:33
    הגב לתגובה זו
    שומר נפשו ירחק
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה

רן קידר |

פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.  

זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה. 

שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.

החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.

על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

כמה טיפ נותנים הישראלים במשלוחי מזון?

כמה טיפ נהוג לתת לשליחים בארץ ובעולם ובאיזו עיר בארץ הכי נדיבים?
רוי שיינמן |
תרבות הטיפים במסעדות או לשליחים היא דבר שכולנו מכירים. רובנו הגדול מוסיף לחשבון במסעדה סדר גודל של 10%-15% כטיפ למלצר, ובמשלוחים נותנים סדר גודל של 10-15 שקל. ברוב המסעדות הטיפים בעצם מרכיבים את כל השכר של המלצרים, הם לא מקבלים משכורת שעתית קבועה אלא מתחלקים בטיפים שהיו במהלך כל המשמרת, כאשר המעסיק משלם להם שכר מינימום במידה והטיפים לא הגיעו לסכום, אם כי ברוב המסעדות הטיפים משיגים למלצרים משכורות שעתיות באזור ה-60-70 ואפילו 80 שקלים או יותר. בארה"ב תרבות הטיפים יצאה מכלל שליטה - שם לא רק ששיעור הטיפ צמח בצורה מוטרפת, לשיעורים של גם עד 30%, אלא שנותני השירות אפילו מבקשים/דורשים מכן לשים טיפ בשיעור כזה. באירופה תרבות הטיפים קצת שונה, כאשר ברוב המדינות לא נהוג לשלם טיפ מאחר והשירות כלול במחיר. באיטליה למשל נהוג להשאיר יורו אחד בנוסף לחשבון כ"קופרטו", כאשר לפי המסורת היורו הזה משומש בשביל לרכוש כוס אספרסו לדר רחוב מתוך אמונה שלכולם מגיע להנות מכוס קפה. לצד אלה, משלוחה ומאסטרקארד חושפים נתונים אודות הרגלי הטיפים והמשלוחים של הישראלים.  על פי הנתונים, נשים מזמינות הרבה יותר משלוחי מזון מאשר גברים. כ-65% מהמשלוחים בשנת 2023 הוזמנו על ידי נשים לעומת 35% בלבד מההזמנות שבוצעו על ידי גברים. עם זאת מדובר בתופעה שהולכת ומצטמצמת, שכן בשנת 2022 הנתון עמד על 70% נשים מסך ההזמנות לעומת 30% מהגברים. ועד כמה אנחנו עצלנים? 6% מהאוכלוסייה מוכנים ללכת למסעדה ולאסוף עצמאית את ההזמנה שלהם במקום להזמין עד ההבית. בני גיל הזהב נחשפו לאפשרויות המשלוחים ובשנה החולפת כמות המשלוחים בקרב גילאים אלו (65 ומעלה) עלתה ב-44% ביחס לשנת 2019. בשנת 2019 הזמינו רק 9% מבני הגיל השלישי ובסוף שנת 2023 מזמינים כבר כ- 13% מסך ההזמנות. בנוסף, מהנתונים עולה כי המנות מאקי, פאד-תאי והמבורגר הן מנות המזון המוזמנות ביותר בישראל. לא מפתיע לגלות, אם כך, שקטגוריות המזון האהובות ביותר על הציבור בארץ הן: אסייתי, סושי והמבורגר. העיר שהזמינה הכי הרבה מגשי פיצה בשנת 2023 היא לא אחרת מאשר ראשון לציון, בעוד שהעיר שהזמינה הכי הרבה ג׳חנון היא דווקא חיפה. התושבים שמתחברים לשניצלים יותר מכולם הם תושבי פתח תקווה שם המנה היא הפופולרית ביותר בעיר. הפריט המפתיע ביותר שנכנס לעשרת המנות המוזמנות בתל אביב הוא - פיתה ריקה! בירושלים המנה הראשונה היא עוף בשומשום ובבאר שבע בירת הנגב המלאי כופתא ההודית נכנסה בסערה לעשירייה הפותחת. ומה לגבי טיפים? מי מפנקת הכי הרבה בטיפים ומי וצנועה יותר? המועצה המקומית כוכב יאיר היא "הלארג׳ית" ביותר כשמדובר בטיפים - עם טיפ ממוצע של 16 שקל למשלוח. מהצד השני סוגרת את הרשימה דווקא גבעתיים עם טיפ ממוצע של 7.1 שקל בלבד.