מדוע "התפטר" שר התחבורה ישראל כץ?
מאבק תושבי השכונות הסמוכות לשדה דב ממשיך. מזה מספר חודשים שמתנהל קמפיין אינטנסיבי נגד שר התחבורה ויו"ר רת"א (רשות תעופה אזרחית), גיורא רום בשל ההחלטה לאפשר הפעלת מטוסי סילון מסחריים בשדה דוב.
קמפיין המאבק המלווה על ידי משרד היח"צ EDK בהנהלת משה קלוגהפט, כלל מספר שלבים שביניהם בימוי של תשדיר חדשות פיקטיבי המודיע לשר כץ על התרסקות מטוס, פרסום פליירים עם מספרי הטלפון של השר ושל רום, פרסום מודעות "נעדרים" באזור המגורים של השניים ועוד.
כעת ממשיכים תושבי השכונות להיאבק והפעם בחזית הוירטואלית: מי שנכנס במהלך סוף השבוע לערך 'ישראל כץ' בוויקיפדיה, הופתע לראות ביוגרפיה עתידנית של השר המדווחת על התפטרותו מתפקידו, כתוצאה מאישור הטסת מטוסי סילון משדה דב.
בהמשך לביוגרפיה האמיתית של שר התחבורה בוויקיפדיה, הופיע הכיתוב הבא: "בינואר 2013 נאלץ השר כץ להתפטר מתפקידו לאחר שאישר הפעלת מטוסי סילון בשדה דב בת"א, ובעקבות כך מטוס סילון התרסק על בניין באזור הגוש הגדול בת"א".
עוד נכתב כי: "במכתב ההתפטרות שלו האשים השר את יו"ר רת"א דאז, גיורא רום, באחריות למחדל, אך אמר כי "לקח אחריות מיניסטריאלית והודה כי חטא בכך שלא הקשיב לתושבים שנאבקו מולו נגד ההחלטה. השר כץ הודיע כי לקח פסק זמן מהקריירה הפוליטית ומעביר כיום סדנאות לבטיחות בדרכים בעמותת "אור ירוק".
מאז שהחלו לפעול, טוענים התושבים, כי הפעילות בשדה הוגברה. מלבד הפגיעה באיכות החיים, חוששים התושבים גם מההשלכות הבריאותיות של הפעלת המטוסים, אשר אף גורם אובייקטיבי לא בדק את הנזק שהם גורמים.
בימים האחרונים טוענים במטה המאבק, פנתה חברת התעופה ישראייר לבג"צ בדרישה לאפשר גם לה להפעיל מטוסי סילון משדה דב.
- 7.אלחנן 22/09/2011 22:14הגב לתגובה זולכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : צמצום תאונות דרכים צמצום תאונות דרכים באמצעות מערכת לחינוך והחדרת תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש. כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 . בברכה אלחנן שוחט
- 6.20/09/2011 16:02הגב לתגובה זולכהונה הבאה שלהם... פרובוקציה אמנם, אבל בהחלט מעוררת מחשבה.
- 5.גדול!! (ל"ת)דניאל 20/09/2011 15:40הגב לתגובה זו
- 4.אי אפשר לתבוע הוצאת דיבה על זה? (ל"ת)משפטן חובב 20/09/2011 14:45הגב לתגובה זו
- 3.תענוג! גאוני (ל"ת)יעל 20/09/2011 14:35הגב לתגובה זו
- 2.ענק!!! שיקרה במהרה בימינו (ל"ת)דורי 20/09/2011 14:32הגב לתגובה זו
- 1.אלי 20/09/2011 14:28הגב לתגובה זופרובוקטור לא קטן שמנסה בכל כוחו לקבל תשומת לב שלא מגיעה לו. אדם מאוס שכל רצונו לראות ולהראות תלמיד כושל אצל תרצה גרנות שלא התייחסה אליו ובצדק
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.
גיוס חרדים (צילום: חיים בן־הקון)חוק הגיוס: כשזה מגיע לחרדים, עוצמה יהודית מאבדת את העוצמה
במסגרת מאמציהם למנוע את רוע הגזירה, משמע לשאת בעול הביטחון כמו כל יהודי אחר במדינת ישראל, מנהיגי החרדים מייצרים כמה שיותר קומבינטוריקה וביסמוט נופל או מופל לפח. במסגרת ההסכמות שחוק הגיוס החדש והרע מאד הזה קובע, ייספרו בתוואי הגיוס כל הבנים שלמדו אי פעם במוסדות חרדיים, כולל 20% מהם שבכלל עזבו את המגזר. אסביר בסוף גם איך כל זה קשור לא רק לביטחון אלא גם לכלכלה.
מסתבר שכיום שיעור היוצאים בשאלה מכל שנתון חרדי עומד על שיעור של כ-20%. אתם קוראים נכון. לפי "עמותת הלל", שהיא הכתובת הראשית של יוצאות ויוצאים בשאלה מהמגזר - שמגיעים אליה ונעזרים בה לרוב כשהם בגילאי 17 עד 25, אלו מביניהם בגילאי 18 עד 20 מתגייסים ברובם לצה"ל. למעשה לפי עמותת הלל כ-75% בגילאים הללו מתגייסים לצה"ל.
בואו ניכנס רגע למספרים. בשנתון הגיוס של 2024-2025 (תשפ"ה) יש כ-76 אלף בנים שנולדו בשנת 2006, מתוכם כ-57 אלף הם יהודים שמתוכם כ-14 אלף הם מהמגזר החרדי. מתוכם התגייסו השנה כ-2,900 שהם כ-20% מהשנתון החרדי (המקור: עיתון "הארץ" )
יש לציין כי זו קפיצה משמעותית ביותר לעומת כ-1,200 מגויסים יוצאי המגזר בממוצע שנתי, משמע 8% מכל שנתון, בשנים שקדמו לתשפ"ה וזו לפחות בהחלט בשורה טובה.
- הפתרון לגיוס חרדים: הקמת ישיבות לאורך הגבול
- פסיקת בג"ץ והשלכותיה על תקציבי הישיבות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מתוך המתגייסים יצאו מהמגזר וכבר אינם חרדים? ע"פ הערכות כ-20% מכל שנתון עזבו את המגזר. משמע מתוך שנתון של 15,000 כ-3,000 כבר אינם חרדים. לפי עמותת הלל המלווה יוצאים ויוצאות מהמגזר, כ-75% מהם מתגייסים לצה"ל. משמע מתוך ה-2,900 שהתגייסו, שהם יוצאי המגזר החרדי ניתן להניח שכ-2,250 מהם בכלל עזבו את המגזר. מבחינתם, הם לא מתגייסים לצה"ל כחרדים אלא כדתיים לאומיים, כמסורתיים או כחילוניים (רובם נותרים קרובים לאמונה ולמסורת ואינם הופכים לחילוניים). אבל הם נספרים כמתגייסים חרדים - וזו נקודה מאד חשובה.
