מדוע "התפטר" שר התחבורה ישראל כץ?
מאבק תושבי השכונות הסמוכות לשדה דב ממשיך. מזה מספר חודשים שמתנהל קמפיין אינטנסיבי נגד שר התחבורה ויו"ר רת"א (רשות תעופה אזרחית), גיורא רום בשל ההחלטה לאפשר הפעלת מטוסי סילון מסחריים בשדה דוב.
קמפיין המאבק המלווה על ידי משרד היח"צ EDK בהנהלת משה קלוגהפט, כלל מספר שלבים שביניהם בימוי של תשדיר חדשות פיקטיבי המודיע לשר כץ על התרסקות מטוס, פרסום פליירים עם מספרי הטלפון של השר ושל רום, פרסום מודעות "נעדרים" באזור המגורים של השניים ועוד.
כעת ממשיכים תושבי השכונות להיאבק והפעם בחזית הוירטואלית: מי שנכנס במהלך סוף השבוע לערך 'ישראל כץ' בוויקיפדיה, הופתע לראות ביוגרפיה עתידנית של השר המדווחת על התפטרותו מתפקידו, כתוצאה מאישור הטסת מטוסי סילון משדה דב.
בהמשך לביוגרפיה האמיתית של שר התחבורה בוויקיפדיה, הופיע הכיתוב הבא: "בינואר 2013 נאלץ השר כץ להתפטר מתפקידו לאחר שאישר הפעלת מטוסי סילון בשדה דב בת"א, ובעקבות כך מטוס סילון התרסק על בניין באזור הגוש הגדול בת"א".
עוד נכתב כי: "במכתב ההתפטרות שלו האשים השר את יו"ר רת"א דאז, גיורא רום, באחריות למחדל, אך אמר כי "לקח אחריות מיניסטריאלית והודה כי חטא בכך שלא הקשיב לתושבים שנאבקו מולו נגד ההחלטה. השר כץ הודיע כי לקח פסק זמן מהקריירה הפוליטית ומעביר כיום סדנאות לבטיחות בדרכים בעמותת "אור ירוק".
מאז שהחלו לפעול, טוענים התושבים, כי הפעילות בשדה הוגברה. מלבד הפגיעה באיכות החיים, חוששים התושבים גם מההשלכות הבריאותיות של הפעלת המטוסים, אשר אף גורם אובייקטיבי לא בדק את הנזק שהם גורמים.
בימים האחרונים טוענים במטה המאבק, פנתה חברת התעופה ישראייר לבג"צ בדרישה לאפשר גם לה להפעיל מטוסי סילון משדה דב.
- 7.אלחנן 22/09/2011 22:14הגב לתגובה זולכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : צמצום תאונות דרכים צמצום תאונות דרכים באמצעות מערכת לחינוך והחדרת תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש. כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 . בברכה אלחנן שוחט
- 6.20/09/2011 16:02הגב לתגובה זולכהונה הבאה שלהם... פרובוקציה אמנם, אבל בהחלט מעוררת מחשבה.
- 5.גדול!! (ל"ת)דניאל 20/09/2011 15:40הגב לתגובה זו
- 4.אי אפשר לתבוע הוצאת דיבה על זה? (ל"ת)משפטן חובב 20/09/2011 14:45הגב לתגובה זו
- 3.תענוג! גאוני (ל"ת)יעל 20/09/2011 14:35הגב לתגובה זו
- 2.ענק!!! שיקרה במהרה בימינו (ל"ת)דורי 20/09/2011 14:32הגב לתגובה זו
- 1.אלי 20/09/2011 14:28הגב לתגובה זופרובוקטור לא קטן שמנסה בכל כוחו לקבל תשומת לב שלא מגיעה לו. אדם מאוס שכל רצונו לראות ולהראות תלמיד כושל אצל תרצה גרנות שלא התייחסה אליו ובצדק
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.