אזהרת מסע: צ'רטרים לא מאושרים

קווי חופשה פרסמה מועדי טיסות שלא אושרו - כך טוענים ברשות להגנת הצרכן. קווי חופשה: "אי הבנה בסיסית של הרשות אודות דרכי ההתנהלות"
אלה ברייר | (1)

רגע לפני החגים וההתנפלות הגדולה על נתב"ג, המוני עם ישראל תרים בקדחתנות אחר הדילים הכי משתלמים, המלונות הכי "הכל כלולים" והטיסות הכי זולות - הצ'רטרים כמובן.

יחד עם זאת, מסתבר שאולי לא תמיד כדאי להאמין לפרסומים המפתים של חברות התעופה.

הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הורתה לחברת קווי חופשה בע"מ להסיר או לתקן - תוך שבעה ימים - את הפרסומים באתר החברה, הכוללים מועדי טיסות שלא אושרו ואינם רשומים כטיסות ברשות שדות התעופה וכן להפסיק לאלתר מכירת כרטיסים שמועדם לא אושר.

הממונה על הרשות, עו"ד תמר פינקוס, קוראת לציבור הצרכנים לבצע בדיקה באתר רשות שדות התעופה לגבי קיומן של טיסות המפורסמות ע"י חברת קווי חופשה בע"מ וכל חברת צ'רטר אחרת ולוודא כי מועדי הטיסות המוצעים אכן קיימים ואושרו ע"י רשות שדות התעופה, טרם התשלום.

למשרדי הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הגיעו תלונות אשר הלינו על כך כי צרכנים רכשו חבילת נופש מחברת קווי חופשה בע"מ הכוללות טיסות. מספר ימים מועט לפני מועד הטיסה קיבלו הצרכנים הודעה על כך כי הטיסה שהוזמנה, בוטלה או שונה מועדה ע"י חברת התעופה. מבירור שערכו חלק מהצרכנים מול חברת התעופה עלה כי לאותה חברת תעופה כלל לא הייתה טיסה לאותו יעד ובמקרים מסוימים היא אף אינה מקיימת כלל טיסות ליעדים אלה.

בעקבות תלונות אלה פתחה הרשות בבדיקת הפרסומים המופיעים באתר חברת קווי חופשה בע"מ. לטענת הרשות הבדיקה העלתה כי אכן קיימים פרסומים באתר האינטרנט של החברה המציעים חבילות נופש שונות שכוללת טיסות שכלל לא אושרו ואינן רשומות כטיסות מתוכננות ברשות שדות התעופה.

לאור התלונות וממצאי הבדיקה הורתה הממונה על הרשות, עו"ד תמר פינקוס, לחברת קווי חופשה בע"מ להסיר פרסומים אלה מהאתר או לחליפין לתקן את הפרסום תוך שבעה ימים. כמו-כן הורתה הממונה לחברה להפסיק לאלתר מכירת כרטיסים שמועדם לא אושר.

הממונה הודיעה לחברה כי פרקטיקה שעניינה פרסום טיסות שאינן רשומות כטיסות ברשות שדות התעופה בעת הפרסום הינה פרקטיקה מטעה, בניגוד לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א -1981. הפרת הוראות הממונה תהווה עבירה נמשכת ותגרור נקיטת הליכים על פי חוק.

מחברת קווי חופשה נמסר כי: "יש במקרה זה אי הבנה בסיסית של הרשות להגנת הצרכן, אודות דרכי ההתנהלות שבין סיטונאי התיירות לבין רשות שדות התעופה וחברות התעופה".

"במעמד ההתקשרות בין קווי חופשה שהינה סיטונאית תיירות בלבד, לבין חברת התעופה מוסרת חברת התעופה לקווי חופשה את מועדי הטיסות. קווי חופשה מפרסמת את מועדי הטיסות באותו לוח זמנים (יום ושעה) כפי שנמסרים לה על-ידי חברת התעופה. כסיטונאית תיירות לקווי חופשה 'אין מעמד' מול רשות שדות התעופה בנושא מועדי הטיסות והיא אינה צד לסיכום בנושאים אלו בין חברות התעופה לבין רשות שדות התעופה".

"הדברים נכונים גם לגבי שינויים במועדי הטיסות. גם הם נקבעים ומסוכמים בין חברת התעופה לבין רשות שדות התעופה בלבד. במידה ויש שינוי, חברת התעופה מודיעה לקווי חופשה, ואנו מעדכנים את הפרסומים ומודיעים מיד ללקוחות שכבר הזמינו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צ'רטר זה בכלל דבר עצוב (ל"ת)
    רק מחלקה ראשונה 20/09/2011 13:17
    הגב לתגובה זו
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


גיוס חרדים (צילום: חיים בן־הקון)גיוס חרדים (צילום: חיים בן־הקון)

חוק הגיוס: כשזה מגיע לחרדים, עוצמה יהודית מאבדת את העוצמה

עוצמה יהודית רוצה מלחמה בלי לוחמים: השתיקה המפלגתית על גיוס החרדים חושפת עד כמה המספרים מתעתעים, איך יוצאים בשאלה נספרים כחרדים, ואיך החוק החדש מאפשר להציג עמידה ביעדים כמעט בלי לגייס באמת, מהלך שמרחיק את החרדים מלהשתלב בתעסוקה ופוגע במשק כולו
ד"ר אדם רויטר |

במסגרת מאמציהם למנוע את רוע הגזירה, משמע לשאת בעול הביטחון כמו כל יהודי אחר במדינת ישראל, מנהיגי החרדים מייצרים כמה שיותר קומבינטוריקה וביסמוט נופל או מופל לפח. במסגרת ההסכמות שחוק הגיוס החדש והרע מאד הזה קובע, ייספרו בתוואי הגיוס כל הבנים שלמדו אי פעם במוסדות חרדיים, כולל 20% מהם שבכלל עזבו את המגזר. אסביר בסוף גם איך כל זה קשור לא רק לביטחון אלא גם לכלכלה.

מסתבר שכיום שיעור היוצאים בשאלה מכל שנתון חרדי עומד על שיעור של כ-20%. אתם קוראים נכון. לפי "עמותת הלל", שהיא הכתובת הראשית של יוצאות ויוצאים בשאלה מהמגזר - שמגיעים אליה ונעזרים בה לרוב כשהם בגילאי 17 עד 25, אלו מביניהם בגילאי 18 עד 20 מתגייסים ברובם לצה"ל. למעשה לפי עמותת הלל כ-75% בגילאים הללו מתגייסים לצה"ל.

בואו ניכנס רגע למספרים. בשנתון הגיוס של 2024-2025 (תשפ"ה) יש כ-76 אלף בנים שנולדו בשנת 2006, מתוכם כ-57 אלף הם יהודים שמתוכם כ-14 אלף הם מהמגזר החרדי. מתוכם התגייסו השנה כ-2,900 שהם כ-20% מהשנתון החרדי (המקור: עיתון "הארץ" )

יש לציין כי זו קפיצה משמעותית ביותר לעומת כ-1,200 מגויסים יוצאי המגזר בממוצע שנתי, משמע 8% מכל שנתון, בשנים שקדמו לתשפ"ה וזו לפחות בהחלט בשורה טובה.

כמה מתוך המתגייסים יצאו מהמגזר וכבר אינם חרדים? ע"פ הערכות כ-20% מכל שנתון עזבו את המגזר. משמע מתוך שנתון של 15,000 כ-3,000 כבר אינם חרדים. לפי עמותת הלל המלווה יוצאים ויוצאות מהמגזר, כ-75% מהם מתגייסים לצה"ל. משמע מתוך ה-2,900 שהתגייסו, שהם יוצאי המגזר החרדי ניתן להניח שכ-2,250 מהם בכלל עזבו את המגזר. מבחינתם, הם לא מתגייסים לצה"ל כחרדים אלא כדתיים לאומיים, כמסורתיים או כחילוניים (רובם נותרים קרובים לאמונה ולמסורת ואינם הופכים לחילוניים). אבל הם נספרים כמתגייסים חרדים - וזו נקודה מאד חשובה.