אפל סוגרת את 'קוואטרו' - שרות הפרסומות בסלולרי; תתמקד ב-iAD
חברת אפל הודיעה כי היא מפסיקת את פעילותה של 'קוואטרו' הממקמת פרסומות במכשירי סלולר מסוגים שונים ומעתה תתמקד בשירות ה-iAD של החברה הפועל אך ורק במכשירי אפל.
החברה הודיעה למפרסמים ומפתחים שהיא מפסיקה לקבל קמפיינים עבור רשת קוואטרו ומתאריך 30 לספטמבר תפסיק סופית את הקמפיינים הסלולריים דרכה. קוואטרו הריצה קמפיינים סלולריים במכשירים שונים, כולל במכשיר המתחרים, גוגל - אנדרואיד.
אפל שילמה בתחילת השנה 275 מיליון דולר עבור קוואטרו. המהלך נועד לבלום את האנדרואיד של גוגל שרכשה את חברת הפרסום הסלולרי AdMob. הרציונל מאחורי הבעלות על רשת פרסום סלולרי משל עצמה הוא בכדי שאפל תעניק למפתחים את האפשרות להרוויח כסף מאפליקציות שהם מפתתחים עבור האייפון והאייפד.
ההערכות מדברות על כך שאחד הגורמים לסגירת קוואטרו היה הרצון המתמיד של אפל להיות בשליטה מוחלטת מה שלא התאפשר כל עוד היא העלתה קמפיינים במכשירים של חברות אחרות ושימשה כגורם מתווך בלבד. ככל הנראה סגירתה של קוואטרו תשמש כזריקת עידוד לרשתות הפרסומות המתחרות בסלולר כגון, AdMob, Jumptap ו- Millennial Media.