בורסות אסיה סגרו באדום: ירידות חדות בטוקיו והונג קונג, שנחאי עלתה 1.16%

מניית Seven & I, הקמעונאית הגדולה ביפן, צנחה בעקבות הורדת תחזיות. מניית BHP ירדה 2.2% על רקע החולשה במחירי הסחורות והמחצבים
קובי ישעיהו |

ירידות שערים נרשמו בבורסות המרכזיות של מזרח אסיה היום, לאחר חולשה בוול סטריט אתמול. מניות המחצבים, האנרגיה והקמעונאות משכו דרומה, לאחר שחברת Seven & I, הקמעונאית הגדולה ביפן, הורידה תחזיות ובעקבות החולשה במחירי הסחורות.

"נותרנו זהירים מאוד לגבי השווקים. כל החדשות הטובות של החודשים האחרונים כבר מגולמות במחירים וכעת המשקיעים תוהים מה עומד לקרות כשחבילות התמריצים של הממשלות ברחבי העולם יסתיימו", אמרה לבלומברג פרלין וונג, אנליסטית בסינגפור.

המדדים המובילים בוול סטריט רשמו ירידות שערים חדות זה היום השני ברציפות, הפעם השילו בורסות ניו יורק 2% בממוצע חרף נתוני מאקרו חיוביים בדמות מדד ה-ISM ומדד העוקב אחרי החוזים שנחתמו למכירת בתים קיימים בארה"ב, אשר דחפו את המדדים לטריטוריה ירוקה בפתיחה.

עם נעילת המסחר בניו יורק, הדאו ג'ונס איבד 1.96% לרמה של 9,310 נקודות, ה-S&P 500 השיל 1.92% וננעל ברמה של 998.04 נקודות ואילו הנאסד"ק ירד 1.81% ל-1968 נקודות. החוזים העתידיים מאותתים כעת על צפי לעליה קלה של כ-0.2% בפתיחת המסחר היום.

בזירת המאקרו דווח היום באוסטרליה שהכלכלה המקומית התרחבה במפתיע בקצב של 0.6% ברבעון השני, לאחר התרחבות של 0.4% ברבעון הראשון. כלכלנים ציפו לצמיחה מתונה יותר, בקצב של 0.2% בלבד בארץ הקנגרו.

נזכיר כי אתמול הבנק המרכזי באוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 3%, זאת החודש החמישי ברציפות, כאשר המטרה היא כמובן לתמוך בכלכלה האוסטרלית. הותרת הריבית ללא שינוי הינה בהתאם לכלל התחזיות המוקדמות. עם זאת, בשוק מעריכים כי הריבית באוסטרליה תתחיל לטפס כבר בחודש אוקטובר הקרוב. סטפן וולטרס, הכלכלה הראשי של ג'י פי מורגן, עדכן היום את התחזית בעניין הריבית באוסטרליה וכעת סבור כי העלאת ריבית צפויה כבר בחודש הבא, זאת אל מול תחזית קודמת לפיה ריבית תתחיל לטפס רק בחודש פברואר.

בטוקיו רשם מדד הניקיי ירידה של 2.3% ובהונג קונג נסוג מדד ההאנג סנג ב-1.6%. בסיאול ירד מדד הקוספי ב-0.6% ואילו בורסת שנחאי תיקנה בעליה של 1.16% לאחר צניחה של 6.7% אתמול.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.