חיים רביבו וג'קי בן זקן פותחים באשדוד את קומפלקס הספורט הגדול בישראל

הקומפלקס, שייקרא sweat STAR ייפתח ב"סטאר סנטר" - המתחם המסחרי שבבעלותם בהשקעה של 12 מיליון שקל
משה בנימין |

קומפלקס הספורט היוקרתי sweat STAR יושק בעוד כחודש וחצי במתחם המסחרי הגדול בישראל "סטאר סנטר". הקומפלקס הייחודי אשר נמצא בבעלות משותפת של רשת מועדוני הכושר sweat ואנשי העסקים ג'קי בן זקן, חיים רביבו, ניר סביליה, דותן שילה וגדי קסטיאל, הינו הגדול בישראל והושקעו בו למעלה מ-12 מיליון ש"ח.

קומפלקס הספורט החדש ממוקם בקומה העליונה ובקומת הגג של המתחם המסחרי "סטאר סנטר" וצופה אל הים. שתי הקומות של מתחם הספורט משתרעות על למעלה מ-6000 מ"ר וכוללות חדרי סטודיו, 3 מגרשי קט-רגל ו-3 מגרשי סטריט-בול (מיני כדורסל), שתי בריכות- מקורה ופתוחה, ספא, בר בריאות, ודק הצופה אל הים לקיום אירועים והפקות.

ניר סביליה, מבעלי מתחם הספורט: "בחרנו בסטאר-סנטר באשדוד עבור קומפלקס הספורט החדש מכיוון שמדובר במתחם החזק ביותר בישראל. לדעתנו הגיע הזמן שיהיה ל-250 אלף תושבי אשדוד חדר כושר איכותי ברמה שלא נראתה עד היום. אני מאמין כי אוהבי ספורט רבים הגרים מחוץ לאזור הדרום יגיעו אלינו בכדי ליהנות מחוויה ספורטיבית ייחודית וממגוון שירותי הספורט הקיימים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"

בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש, באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"

מנדי הניג |

ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.

המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.

לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה  בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.

שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.

כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.