על בד: הרווח הנקי זינק בכ-149% ל-5.7 מיליון שקל
חברת על בד פרסמה היום (א') את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2007. מהדו"חות עולה כי נרשם שיפור בפרמטרים המרכזיים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה הסתכמו בכ- 173.4 מיליון שקל, לעומת כ- 154.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 12.6%, השיפור נובע בעיקר מגידול בהכנסות באתר גרמניה ובארה"ב.
הרווח הגולמי הסתכם בכ- 36 מיליון ש"ח (כ- 20.8% מהמחזור) לעומת כ- 29.4 מיליון שקל (כ- 19.1% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 22.4%. הרווח הגולמי בארה"ב הסתכם בכ- 0.8 מיליון שקל לעומת הפסד גולמי של כ- 2.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי הסתכם בכ- 11.4 מיליון שקל (כ- 6.6% מהמחזור) לעומת כ- 7.3 מיליון שקל (כ- 4.8% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 55.2%. ההפסד התפעולי בארה"ב הסתכם בכ- 1 מיליון שקל לעומת הפסד של כ- 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם בכ- 5.7 מיליון שקל לעומת כ- 2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 149%. השיפור ברווח הנקי נובע בעיקר מהשיפור המשמעותי באתר ארה"ב.
איציק בן חנן, מנכ"ל החברה, מסר: "אנו גאים בתוצאות הרבעון הראשון לשנת 2007 בו אנו מציגים שיפור בכל האתרים ובמיוחד בפעילות באתר בארה"ב. ההנהלה החדשה בארה"ב בראשותו של המנכ"ל דן מסיקה שהחל את תפקידו בתחילת השנה, הצליחה להוביל מהלכי התייעלות משמעותיים תוך זמן קצר ולהביא לייצוב מערך הייצור. כיום לאחר תקופה ממושכת אנו חשים כי השתלטנו על הקשיים התפעוליים בארה"ב. מגמת השיפור במכירות כפי שבאה לידי ביטוי לצד ההתייעלות התפעולית משביעה את רצוננו".
לדבריו, "מעבר לשיפור התפעולי, ניצבים בפנינו קשיים הנוגעים למחירי הבדים לאור המחסור העולמי בסיבי ויסקוזה. בשל התייקרות חומרי הגלם, הפוגעת ברווחיות הגולמית באתרינו, אנו מתחילים במהלך ייזום של העלאת מחירים ללקוחותינו על מנת לצמצם פגיעה זו. הרבעון הראשון של השנה מעניק לנו סיפוק ותחושת ביטחון להמשך השנה במיוחד לאור התוצאות באתר בארה"ב."
החברה עוסקת בייצור מגבונים לחים במגוון אריזות רחב ולשימושים מגוונים. כ- 90% ממחזור החברה מיועד ליצוא לכ- 30 מדינות ברחבי תבל. בנוסף לייצור מגבונים לחים החברה מייצרת גם בדים לא ארוגים המשמשים חו"ג עיקרי לייצור מגבונים. בחמש השנים האחרונות השקיעה החברה כ-60 מיליון דולר ברכישת חברת FHW בגרמניה, בהקמת חברת AFG בארה"ב, בהגדלה ושדרוג קווי בד בטכנולוגיה של ספנלייס, רכישה ושידרוג קווי מוצרים בתחום התינוקות, טואלט למבוגרים מוצרי ניקיון ומוצרי קוסמטיקה. החברה נמנית על שלושת החברות הגדולות בעולם בתחומה.