קרן פימי מממשת אופציות בת.א.ת: תחזיק 22% בחברה
קרן פימי הודיעה היום (ד') כי הגדילה את אחזקותיה בת.א.ת טכנולוגיות, הנסחרת בנאסדק ובתל אביב. הקרן, שרכשה באוגוסט 2004 כ-14% ממניות ת.א.ת טכנולוגיות, מממשת היום אופציות לרכישת 500,000 מניות של החברה תמורת כ- 3.5 מיליון דולר ומגדילה את אחזקותיה ל-22%. הון המניות של ת.א.ת טכנולוגיות אחרי המימוש יהיה מורכב מכ- 6.54 מיליון מניות וישקף לחברה שווי של כ- 165 מיליון דולר.
האופציות ממומשות במחיר של 6.94 דולר למניה, המשקף את מחיר המימוש המקורי של 8.5 דולר, בניכוי הדיבידנדים שחולקו על ידי ת.א.ת טכנולוגיות מאז אוגוסט 2004. מחיר מניית ת.א.ת עמד הבוקר בוולסטריט על כ-25.2 דולר, כך ששווי השוק של המניות הנרכשות על ידי פימי מגיע לכ- 12.6 מיליון דולר.
לאחרונה הודיעה ת.א.ת כי היא פועלת להנפקת מניותיה של חברת הבת לימקו -אייריפר בבורסת הנאסדק בארה"ב. כמו כן, בוחנת ת.א.ת טכנולוגיות גם חלופה של ביצוע הנפקה פרטית ללימקו, המרכזת את פעילות הקבוצה בתחום השיפוץ והתחזוקה של אביזרי תעופה בשוק האמריקני.
חברת ת.א.ת טכנולוגיות (תאת טכנו), הנסחרת בבורסות תל אביב וניו יורק (TATTF), עוסקת בייצור מחליפי חום ואביזרים נוספים לתעשיית התעופה (תחום ה-OEM), וכן במתן שירותי תחזוקה ושיפוץ (תחום ה-MRO) לציי תעופה. לימקו, השוכנת באוקלהומה, ופידמונט, הממוקמת בצפון קרוליינה, פועלות בתחום ה-MRO ומעסיקות יחד כ-280 עובדים. בישראל, ממוקמים בגדרה מטה החברה ומפעלה.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
