החברה לישראל: קיטון של 60% ברווח ל-223 מ' ש' ברבע
עידן עופר יו"ר החברה לישראל ומנכ"ל החברה יוסי רוזן הודיעו היום על תוצאותיה הכספיות של החברה לרבעון השלישי ותשעת החודשים של 2006. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2006 ברווח של כ-631 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 1.37 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחי הרבעון השלישי של 2006 הסתכמו ב-223 מיליון שקל לעומת 563 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-20.8 מיליארד שקל לעומת 19.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-7.2 מיליארד בהשוואה ל-6.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה, שדיווחה על כוונתה להשקיע בתחום האנרגיה הירוקה, חתמה על מזכר הבנות לרכישת 49.9% בסכום של כ-132 מליון דולר מחברה מזרח אירופאית העוסקת בייצור וסחר של שמן גולמי לצורך כניסה לתחום הביו-דיזל. הכניסה לתחום פעילות האנרגיה הידידותית לסביבה הינה בהמשך לאסטרטגיה של הקבוצה להשקיע בתחום האנרגיה.
בגורמים שהשפיעו על התוצאות בתקופת הדו"ח בלטו:
כימיקלים לישראל - שסיימה את תקופת הדו"ח ברווח של 284 מיליון דולר, לעומת רווח של 340 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
צים שירותי ספנות משולבים - סיימה את תקופת הדו"ח ברווח של 72 מיליון דולר, לעומת רווח של 156 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח של צים בתקופה המקבילה אשתקד כלל רווחי הון, ממכירת אניות בסכום של כ-31 מיליון דולר, נטו ומהכנסה של 28 מיליון דולר בגין תיקון שיעורי מס הכנסה.
טאואר סמיקונדקטור - סיימה את תקופת הדו"ח בהפסד של 49 מיליון דולר, לעומת הפסד של 158 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופת הדו"ח כללה טאואר רווח חד פעמי של 80 מיליון דולר כתוצאה מהארגון מחדש של החובות לזמן ארוך מהבנקים. בניטרול הרווח הסתכם ההפסד ב-129 מיליון דולר.
בתוצאות לתקופת הדו"ח נכללו הכנסות חד פעמיות, נטו, בסכום של 78 מיליון שקל, לעומת הכנסות חד פעמיות, נטו, של 390 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון, נטו, בתשעת החודשים האשונים של 2006, הסתכמו בסכום של 324 מיליון שקל, לעומת הוצאות של 118 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהוצאות נובע מהעלייה בשיעור ריבית הלייבור לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומעליה בהיקף ההתחייבויות הפיננסיות וכן מירידה בהכנסות מהשקעות בניירות ערך סחירים.
כיל
יוסי רוזן, מנכ"ל החברה לישראל ויו"ר כי"ל, אמר היום בהתייחס לכי"ל: "מכירת קבוצת כי"ל ברבעון השלישי של 2006 הסתכמו 854 מיליון דולר לעומת סך של 727 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. גידול של 17%. הגידול נובע בעיקר בשל הכללת מכירות אסטריס ועליות מחירים בחלק ממגזרי הפעילות.
מכירות כי"ל בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר לעומת 2.2 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד עלייה של כ-9.4%. ברבעון השלישי של 2006 הסתכם הרווח הנקי של כי"ל בסכום של 95 מיליון דולר, לעומת 144 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כי"ל סיימה את תקופת הדו"ח ברווח של 284 מיליון דולר לעומת רווח של 340 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
המו"מ בין יצרני האשלג ללקוחות הסינים והלקוחות בהודו, שנמשך עד חודש יולי השנה, הביא לקיטון במכירות, לגידול במלאים ולפגיעה ברווחיות. תוצאות ההסכמים החדשים לא באו לידי ביטוי בתוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה. לקראת תום הרבעון נחתמו הסכמים נוספים למכירת אשלג ללקוחות מרכזיים בסין ובהודו.
הרווח הגולמי לרבעון השלישי כולל פיצוי ביטוח בסך של כ-13 מיליון דולר, בגין אובדן רווחים בעקבות נזקי השיטפון בסדום שהיו בסוף שנת 2004. אשתקד נרשם פיצוי בגין נזק זה בסך של כ-12 מליון דולר.
מגזר כי"ל מוצרים תעשייתיים נהנה מעלייה במחירי המכירה לעומת אשתקד. במגזר כי"ל מוצרי תכלית נרשם גידול של 92% ברווח התפעולי בעיקר בהשפעת רכישת עסקי חברת אסטריס בנובמבר אשתקד.
צים
עידן עופר, יו"ר החברה לישראל ויו"ר צים, ציין בקשר לצים:
צים סיימה את תקופת הדו"ח ברווח של 72 מיליון דולר, לעומת רווח של 156 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
אשתקד נכללו רווחים חד פעמיים בסכום של 59 מיליון דולר המורכבים מרווח הון, נטו, ממכירת אניות בסך של 31 מיליון דולר ומתיקון פקודת מס הכנסה שיצר הכנסת מס של כ-28 מיליון דולר.
ההוצאות התפעוליות ועלות השירותים בתקופת הדו"ח גדלו בעיקר בשל עליה במחירי הדלק בשיעור ממוצע של כ-41%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון השלישי של תקופת הדו"ח הסתכם מחזור ההכנסות מהפלגות ושירותים נלווים ב-778 מיליון דולר לעומת סך של כ- 736 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מעליה בהכנסות מדמי ההובלה ומעליה בהכנסות מדמי השהייה והכנסות חברות הבת.
מחיר ההובלה הממוצע ירד ברבעון השלישי בשיעור של 2.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והכמות המובלת גדלה מ-501 אלפי מכולות לכ-521 אלפי מכולות ברבעון השלישי של תקופת הדו"ח. בהמשך לאסטרטגית ההצטיידות של צים ופיתוח הקווים הגלובליים שלה אל מול חברות הענק הבינלאומיות דווחה צים בתקופת הדו"ח על מספר הסכמים להצטיידות באניות חדשות ובהסכמי החכרה.
טאואר
טאואר סיימה את תקופת הדו"ח בהפסד של 49 מיליון דולר, לעומת הפסד של 158 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופת הדו"ח כללה טאואר רווח חד פעמי של 80 מיליון דולר כתוצאה מהארגון מחדש של ההלוואות מהבנקים. בניטרול הרווח החד פעמי מסתכם ההפסד של טאואר ב-129 מיליון דולר, ירידה של 18% בהפסד לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בתקופת הדו"ח הסתכמו המכירות של טאואר בסכום של 132 מיליון דולר לעומת סכום של 71 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 86%. ברבעון השלישי של תקופת הדו"ח הסתכמו המכירות ב-52 מיליון דולר לעומת כ-21 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-147%.
במהלך תקופת הדו"ח ולאחריו גייסה טאואר, במספר גיוסים, סכום של 200 מליון דולר במניות ובאיגרות חוב ניתנות להמרה למניות. הסכום כולל סך של 100 מליון דולר שהשקיעה החברה בשטרי הון וסך של 20 מליון דולר שהשקיעה החברה באגרות חוב ניתנות להמרה במניות. סכומי הגיוס ישמשו את טאואר, בין היתר, למימון הרחבת כושר הייצור של טאואר ב-FAB2.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
