Xpeng G6 - קרוסאובר חשמלי ששם את מודל Y על הכוונת

אחרי ששלחה לשוק את ה P7 הסדאן החשמלית, Xpeng מסתערת על סגמנט הקרוסאוברים החשמליים - הטסלה מודל Y והאיוניק 5. 
יואב פולס | (1)

פריסבי (לשעבר קרסו) יבואנית דגמי Xpeng לישראל השיקה הבוקר את ה G6 – קרוסאובר חשמלי חדש. Xpeng תנסה לכבוש עם ה G6 נתח מהשוק בו שולטות הטסלה מודל Y והאיוניק 5, והיא עושה את זה עם תמחור תחרותי, איכות גבוהה ואיבזור נדיב.

ה G6 הוא כאמור קרוסאובר במבנה קופה חמש דלתות עם בסיס גלגלים נדיב של 2.89 מטר שמעיד על מרווח פנימי גדול ושימושי, אורך כולל של 4.75 מטר, ורוחב של 1.92 מטר.

ה G6 ישווק בשלוש רמות איבזור, החל בדגם הכניסה עם הנעה אחורית 258 כ"ס, מומנט של 44.9 קג"מ, סוללת LFP בקיבולת 66Kwh נטו, וטווח מוצהר של 435 ק"מ. כבר בגירסה זו הביצועים מרשימים עם תאוצה מ 0 ל 100 ב 6.9 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ"ש.

דגם ה Long Range גם הוא עם הנעה אחורית, נהנה מהספק של 286 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. דגם זה מצוייד בסוללה גדולה יותר בטכנולוגיית NCM, בקיבולת של 87.5Kwh נטו, וטווח מוצהר של 570 ק"מ. את התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש משלים ה LR בתוך 6.7 שניות, וגם הוא מוגבל ל 200 קמ"ש.

דגם ה Performance מגיע עם שני מנועים בהספק משולב של 476 כ"ס ומומנט של 67.3 קג"מ. דגם זה מאיץ מ 0 ל 100 ב 4.1 שניות, עם מהירות סופית זהה לזו של שני הדגמים הקודמים. הטווח של דגם זה עומד על 550 ק"מ.

הספקי הטעינה של שלושת הדגמים, ב AC הרכב נטען בהספק של 11Kw ואילו בטעינה מהירה, דגם הכניסה נטען בהספק של 215Kw ושני הדגמים הבכירים בקצב של 280Kw. טעינה מהירה זו מתבצעת בזכות הפלטפורמה החשמלית של ה G6 הפועלת בהספקים של עד 800V.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

רמת האיבזור אחידה בין כל הדגמים וגבוהה למדי. החל מצג לוח מחוונים בגודל 10.25'', מולטימדיה בגודל 14.96'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שני משטחי טעינה אלחוטיים עם קירור מובנה בהספק של 50W. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, חימום למושבים האחוריים, ריפודי עור Vegan, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות 360, עדכוני OTA ועוד. חיצונית מצויידות כל ה G6 בחישוקי 20'' (צמיגים במידה 255/45), דלת תא מטען חשמלי, גג פנורמי, ידיות דלתות נסתרות ועוד. האיבזור היחיד אותו ניתן להוסיף בכסף הוא וו גרירה חשמלי נשלף (בעלות של 6000 ₪) שיגיע כחלק מהאיבזור בדגם הפרפורמנס.

מהנסיון האישי עם שני דגמי ה P7 הסדאן של Xpeng ודגם ה G9 ה SUV החשמלי של החברה – מדובר במכוניות מצוינות, ואני מצפה שגם ה G6 תשמור על אותה רמה גם בהיבטים הדינמיים.

מנערת את השוק

המחיר מתחיל ב 200.0 אש"ח לדגם הכניסה, 225.0 אש"ח לדגם ההנעה האחורית Long Range, ו 255.0 אש"ח לדגם הפרפורמנס.

במידה מסויימת ה G6 מנערת את השוק.

בתוספת מחיר לא גבוהה מ BYD Atto3 מקבלים את דגם הסטנדרט, רכב מסגמנט גבוה משמעותית, מאובזר היטב עם ביצועים מרשימים וטווח גדול יותר. דגם ה LR מסתער ישירות על האיוניק 5 שמחירה זהה לדגם הפרסטיג' עם איבזור נמוך משמעותית, ומול הטסלה מודל Y הבסיסית שיקרה בכ 10.0 אש"ח מה G6. דגם הפרפורמנס של ה G6 שמתומחר ב 255.0 אש"ח זול בכ 40.0 אש"ח מהטסלה מודל Y פרפורמנס, ובכ 100.0 אש"ח מהג'נסיס GV60.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    EV 08/07/2024 21:45
    הגב לתגובה זו
    כל חשמלית ללא האפשרות לטכנולוגיית החלפת סוללה, המאפשרת לבעל הרכב להוריד מסדר היום את המטרד של חיי הסוללה, אין לה עתיד מזהיר בשוק רכבי היד2
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפההמטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפה

בלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי

החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה

עוזי גרסטמן |

אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.

במסגרת המבצע, עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.

החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026. 

אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.



כותרת המכתב שהגיע לידי ביזפורטל. צילום יואב פולסכותרת המכתב שהגיע לידי ביזפורטל. צילום יואב פולס

משרד האנרגיה 'יש לקבוע מדיניות ארוכת טווח למיסוי רכב חשמלי'

מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש ממנכ"ל האוצר עוד בחודש יולי האחרון לקבוע מדיניות ארוכת טווח בכל הקשור למיסוי רכב חשמלי והטבות שווי שימוש. 

במכתב שהגיע לידי ביזפורטל מציין מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות את היתרונות למשק בכל הקשור במעבר לכלי רכב חשמליים - הפחתת תלות בייבוא דלקים, ניצולת אנרגטית גבוהה והורדת יוקר המחייה.

יואב פולס |

במסגרת המעקב שלנו בנושא מדיניות המיסוי בכל הקשור לרכב חשמלי, הגיע לידינו מכתב של מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות מר יוסי דיין למנכ"ל האוצר מר אילן רום, מסוף חודש יולי השנה.

מי שקיבל את הרושם כאילו נושא המיסוי על רכב חשמלי, בין אם מס קניה ובין אם שווי שימוש הוא בעיה של מחזיקי הרכב בלבד או של המעסיקים, לא יכול לטעות יותר.

בפניה שכותרתה "קריאה להצלת ענף הרכב החשמלי באמצעות מדיניות המיסוי" מעלה משרד האנרגיה והתשתיות מספר נקודות קריטיות להבנת החשיבות של הרכב החשמלי למשק כולו.

ניצולת אנרגטית ותחלואה

בפניה מיולי האחרון מציין מנכ"ל משרד התשתיות כי הרכב החשמלי הוא מהכלים מהרכזיים שיכולים להביא מהפיכה במשק האנרגיה של מדינת ישראל. הניצולת האנרגטית הגבוהה של כלי רכב חשמליים העומדת על כ 90% לעומת מנועי בעירה פנימית העומדת על 20%-30% בלבד, מקטינים משמעותית את התלות של מדינת ישראל בדלקים מיובאים. בנוסף מציין מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות כי הרכב החשמלי מביא להגדלת השימוש והתמלוגים מגז טבעי 'ישראלי' ומאפשר לייצב את משק החשמל ולהתאים את שעות הביקוש לשעות ההיצע.

עוד מציין מר יוסי דיין מנכ"ל המשרד כי סקטור התחבורה הוא מהמזהמים הגדולים ביותר בישראל, כאשר פליטת המזהמים היא 'בגובה האף' ובסמיכות לבני אדם. מעבר לתחבורה חשמלית הוא אחד הצעדים המשמעותיים שיכולה המדינה לפעול בהם על מנת להפחית זיהום אוויר ולמנוע תמותה ותחלואה.

הורדת יוקר המחייה גם בפריפריה