Xpeng G6 - קרוסאובר חשמלי ששם את מודל Y על הכוונת
פריסבי (לשעבר קרסו) יבואנית דגמי Xpeng לישראל השיקה הבוקר את ה G6 – קרוסאובר חשמלי חדש. Xpeng תנסה לכבוש עם ה G6 נתח מהשוק בו שולטות הטסלה מודל Y והאיוניק 5, והיא עושה את זה עם תמחור תחרותי, איכות גבוהה ואיבזור נדיב.
ה G6 הוא כאמור קרוסאובר במבנה קופה חמש דלתות עם בסיס גלגלים נדיב של 2.89 מטר שמעיד על מרווח פנימי גדול ושימושי, אורך כולל של 4.75 מטר, ורוחב של 1.92 מטר.
ה G6 ישווק בשלוש רמות איבזור, החל בדגם הכניסה עם הנעה אחורית 258 כ"ס, מומנט של 44.9 קג"מ, סוללת LFP בקיבולת 66Kwh נטו, וטווח מוצהר של 435 ק"מ. כבר בגירסה זו הביצועים מרשימים עם תאוצה מ 0 ל 100 ב 6.9 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ"ש.
דגם ה Long Range גם הוא עם הנעה אחורית, נהנה מהספק של 286 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. דגם זה מצוייד בסוללה גדולה יותר בטכנולוגיית NCM, בקיבולת של 87.5Kwh נטו, וטווח מוצהר של 570 ק"מ. את התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש משלים ה LR בתוך 6.7 שניות, וגם הוא מוגבל ל 200 קמ"ש.
דגם ה Performance מגיע עם שני מנועים בהספק משולב של 476 כ"ס ומומנט של 67.3 קג"מ. דגם זה מאיץ מ 0 ל 100 ב 4.1 שניות, עם מהירות סופית זהה לזו של שני הדגמים הקודמים. הטווח של דגם זה עומד על 550 ק"מ.
הספקי הטעינה של שלושת הדגמים, ב AC הרכב נטען בהספק של 11Kw ואילו בטעינה מהירה, דגם הכניסה נטען בהספק של 215Kw ושני הדגמים הבכירים בקצב של 280Kw. טעינה מהירה זו מתבצעת בזכות הפלטפורמה החשמלית של ה G6 הפועלת בהספקים של עד 800V.
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
- הרכב המסחרי החשמלי DNA מבית קבוצת שגריר עולה על הכביש
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
רמת האיבזור אחידה בין כל הדגמים וגבוהה למדי. החל מצג לוח מחוונים בגודל 10.25'', מולטימדיה בגודל 14.96'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שני משטחי טעינה אלחוטיים עם קירור מובנה בהספק של 50W. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, חימום למושבים האחוריים, ריפודי עור Vegan, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות 360, עדכוני OTA ועוד. חיצונית מצויידות כל ה G6 בחישוקי 20'' (צמיגים במידה 255/45), דלת תא מטען חשמלי, גג פנורמי, ידיות דלתות נסתרות ועוד. האיבזור היחיד אותו ניתן להוסיף בכסף הוא וו גרירה חשמלי נשלף (בעלות של 6000 ₪) שיגיע כחלק מהאיבזור בדגם הפרפורמנס.
מהנסיון האישי עם שני דגמי ה P7 הסדאן של Xpeng ודגם ה G9 ה SUV החשמלי של החברה – מדובר במכוניות מצוינות, ואני מצפה שגם ה G6 תשמור על אותה רמה גם בהיבטים הדינמיים.
מנערת את השוק
המחיר מתחיל ב 200.0 אש"ח לדגם הכניסה, 225.0 אש"ח לדגם ההנעה האחורית Long Range, ו 255.0 אש"ח לדגם הפרפורמנס.
במידה מסויימת ה G6 מנערת את השוק.
בתוספת מחיר לא גבוהה מ BYD Atto3 מקבלים את דגם הסטנדרט, רכב מסגמנט גבוה משמעותית, מאובזר היטב עם ביצועים מרשימים וטווח גדול יותר. דגם ה LR מסתער ישירות על האיוניק 5 שמחירה זהה לדגם הפרסטיג' עם איבזור נמוך משמעותית, ומול הטסלה מודל Y הבסיסית שיקרה בכ 10.0 אש"ח מה G6. דגם הפרפורמנס של ה G6 שמתומחר ב 255.0 אש"ח זול בכ 40.0 אש"ח מהטסלה מודל Y פרפורמנס, ובכ 100.0 אש"ח מהג'נסיס GV60.
- 1.EV 08/07/2024 21:45הגב לתגובה זוכל חשמלית ללא האפשרות לטכנולוגיית החלפת סוללה, המאפשרת לבעל הרכב להוריד מסדר היום את המטרד של חיי הסוללה, אין לה עתיד מזהיר בשוק רכבי היד2
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
