Xpeng G6 - קרוסאובר חשמלי ששם את מודל Y על הכוונת

אחרי ששלחה לשוק את ה P7 הסדאן החשמלית, Xpeng מסתערת על סגמנט הקרוסאוברים החשמליים - הטסלה מודל Y והאיוניק 5. 
יואב פולס | (1)

פריסבי (לשעבר קרסו) יבואנית דגמי Xpeng לישראל השיקה הבוקר את ה G6 – קרוסאובר חשמלי חדש. Xpeng תנסה לכבוש עם ה G6 נתח מהשוק בו שולטות הטסלה מודל Y והאיוניק 5, והיא עושה את זה עם תמחור תחרותי, איכות גבוהה ואיבזור נדיב.

ה G6 הוא כאמור קרוסאובר במבנה קופה חמש דלתות עם בסיס גלגלים נדיב של 2.89 מטר שמעיד על מרווח פנימי גדול ושימושי, אורך כולל של 4.75 מטר, ורוחב של 1.92 מטר.

ה G6 ישווק בשלוש רמות איבזור, החל בדגם הכניסה עם הנעה אחורית 258 כ"ס, מומנט של 44.9 קג"מ, סוללת LFP בקיבולת 66Kwh נטו, וטווח מוצהר של 435 ק"מ. כבר בגירסה זו הביצועים מרשימים עם תאוצה מ 0 ל 100 ב 6.9 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ"ש.

דגם ה Long Range גם הוא עם הנעה אחורית, נהנה מהספק של 286 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. דגם זה מצוייד בסוללה גדולה יותר בטכנולוגיית NCM, בקיבולת של 87.5Kwh נטו, וטווח מוצהר של 570 ק"מ. את התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש משלים ה LR בתוך 6.7 שניות, וגם הוא מוגבל ל 200 קמ"ש.

דגם ה Performance מגיע עם שני מנועים בהספק משולב של 476 כ"ס ומומנט של 67.3 קג"מ. דגם זה מאיץ מ 0 ל 100 ב 4.1 שניות, עם מהירות סופית זהה לזו של שני הדגמים הקודמים. הטווח של דגם זה עומד על 550 ק"מ.

הספקי הטעינה של שלושת הדגמים, ב AC הרכב נטען בהספק של 11Kw ואילו בטעינה מהירה, דגם הכניסה נטען בהספק של 215Kw ושני הדגמים הבכירים בקצב של 280Kw. טעינה מהירה זו מתבצעת בזכות הפלטפורמה החשמלית של ה G6 הפועלת בהספקים של עד 800V.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

רמת האיבזור אחידה בין כל הדגמים וגבוהה למדי. החל מצג לוח מחוונים בגודל 10.25'', מולטימדיה בגודל 14.96'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שני משטחי טעינה אלחוטיים עם קירור מובנה בהספק של 50W. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, חימום למושבים האחוריים, ריפודי עור Vegan, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות 360, עדכוני OTA ועוד. חיצונית מצויידות כל ה G6 בחישוקי 20'' (צמיגים במידה 255/45), דלת תא מטען חשמלי, גג פנורמי, ידיות דלתות נסתרות ועוד. האיבזור היחיד אותו ניתן להוסיף בכסף הוא וו גרירה חשמלי נשלף (בעלות של 6000 ₪) שיגיע כחלק מהאיבזור בדגם הפרפורמנס.

מהנסיון האישי עם שני דגמי ה P7 הסדאן של Xpeng ודגם ה G9 ה SUV החשמלי של החברה – מדובר במכוניות מצוינות, ואני מצפה שגם ה G6 תשמור על אותה רמה גם בהיבטים הדינמיים.

מנערת את השוק

המחיר מתחיל ב 200.0 אש"ח לדגם הכניסה, 225.0 אש"ח לדגם ההנעה האחורית Long Range, ו 255.0 אש"ח לדגם הפרפורמנס.

במידה מסויימת ה G6 מנערת את השוק.

בתוספת מחיר לא גבוהה מ BYD Atto3 מקבלים את דגם הסטנדרט, רכב מסגמנט גבוה משמעותית, מאובזר היטב עם ביצועים מרשימים וטווח גדול יותר. דגם ה LR מסתער ישירות על האיוניק 5 שמחירה זהה לדגם הפרסטיג' עם איבזור נמוך משמעותית, ומול הטסלה מודל Y הבסיסית שיקרה בכ 10.0 אש"ח מה G6. דגם הפרפורמנס של ה G6 שמתומחר ב 255.0 אש"ח זול בכ 40.0 אש"ח מהטסלה מודל Y פרפורמנס, ובכ 100.0 אש"ח מהג'נסיס GV60.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    EV 08/07/2024 21:45
    הגב לתגובה זו
    כל חשמלית ללא האפשרות לטכנולוגיית החלפת סוללה, המאפשרת לבעל הרכב להוריד מסדר היום את המטרד של חיי הסוללה, אין לה עתיד מזהיר בשוק רכבי היד2
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולס

סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז

הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי. 

אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש

פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר

הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק. 

ציון מסכם 3.6 בסולם פולס. 

יואב פולס |

לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.

נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.  

 

תעודת חובה            
קטגוריה                סופר-מיני
מימדים (מטר)            אורך 3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית
הספק ומומנט                  82 כ"ס, 11 קג"מ
נפח מיכל דלק                     37 ליטר
צריכת דלק (משולב)            22.2 ק"מ לליטר. WLTP
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                    120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.

פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.

סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולס

סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז

הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי. 

אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש

פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר

הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק. 

ציון מסכם 3.6 בסולם פולס. 

יואב פולס |

לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.

נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.  

 

תעודת חובה            
קטגוריה                סופר-מיני
מימדים (מטר)            אורך 3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית
הספק ומומנט                  82 כ"ס, 11 קג"מ
נפח מיכל דלק                     37 ליטר
צריכת דלק (משולב)            22.2 ק"מ לליטר. WLTP
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                    120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.

פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.