Xpeng G6 - קרוסאובר חשמלי ששם את מודל Y על הכוונת

אחרי ששלחה לשוק את ה P7 הסדאן החשמלית, Xpeng מסתערת על סגמנט הקרוסאוברים החשמליים - הטסלה מודל Y והאיוניק 5. 
יואב פולס | (1)

פריסבי (לשעבר קרסו) יבואנית דגמי Xpeng לישראל השיקה הבוקר את ה G6 – קרוסאובר חשמלי חדש. Xpeng תנסה לכבוש עם ה G6 נתח מהשוק בו שולטות הטסלה מודל Y והאיוניק 5, והיא עושה את זה עם תמחור תחרותי, איכות גבוהה ואיבזור נדיב.

ה G6 הוא כאמור קרוסאובר במבנה קופה חמש דלתות עם בסיס גלגלים נדיב של 2.89 מטר שמעיד על מרווח פנימי גדול ושימושי, אורך כולל של 4.75 מטר, ורוחב של 1.92 מטר.

ה G6 ישווק בשלוש רמות איבזור, החל בדגם הכניסה עם הנעה אחורית 258 כ"ס, מומנט של 44.9 קג"מ, סוללת LFP בקיבולת 66Kwh נטו, וטווח מוצהר של 435 ק"מ. כבר בגירסה זו הביצועים מרשימים עם תאוצה מ 0 ל 100 ב 6.9 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ"ש.

דגם ה Long Range גם הוא עם הנעה אחורית, נהנה מהספק של 286 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. דגם זה מצוייד בסוללה גדולה יותר בטכנולוגיית NCM, בקיבולת של 87.5Kwh נטו, וטווח מוצהר של 570 ק"מ. את התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש משלים ה LR בתוך 6.7 שניות, וגם הוא מוגבל ל 200 קמ"ש.

דגם ה Performance מגיע עם שני מנועים בהספק משולב של 476 כ"ס ומומנט של 67.3 קג"מ. דגם זה מאיץ מ 0 ל 100 ב 4.1 שניות, עם מהירות סופית זהה לזו של שני הדגמים הקודמים. הטווח של דגם זה עומד על 550 ק"מ.

הספקי הטעינה של שלושת הדגמים, ב AC הרכב נטען בהספק של 11Kw ואילו בטעינה מהירה, דגם הכניסה נטען בהספק של 215Kw ושני הדגמים הבכירים בקצב של 280Kw. טעינה מהירה זו מתבצעת בזכות הפלטפורמה החשמלית של ה G6 הפועלת בהספקים של עד 800V.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

רמת האיבזור אחידה בין כל הדגמים וגבוהה למדי. החל מצג לוח מחוונים בגודל 10.25'', מולטימדיה בגודל 14.96'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שני משטחי טעינה אלחוטיים עם קירור מובנה בהספק של 50W. מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, חימום למושבים האחוריים, ריפודי עור Vegan, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות 360, עדכוני OTA ועוד. חיצונית מצויידות כל ה G6 בחישוקי 20'' (צמיגים במידה 255/45), דלת תא מטען חשמלי, גג פנורמי, ידיות דלתות נסתרות ועוד. האיבזור היחיד אותו ניתן להוסיף בכסף הוא וו גרירה חשמלי נשלף (בעלות של 6000 ₪) שיגיע כחלק מהאיבזור בדגם הפרפורמנס.

מהנסיון האישי עם שני דגמי ה P7 הסדאן של Xpeng ודגם ה G9 ה SUV החשמלי של החברה – מדובר במכוניות מצוינות, ואני מצפה שגם ה G6 תשמור על אותה רמה גם בהיבטים הדינמיים.

מנערת את השוק

המחיר מתחיל ב 200.0 אש"ח לדגם הכניסה, 225.0 אש"ח לדגם ההנעה האחורית Long Range, ו 255.0 אש"ח לדגם הפרפורמנס.

במידה מסויימת ה G6 מנערת את השוק.

בתוספת מחיר לא גבוהה מ BYD Atto3 מקבלים את דגם הסטנדרט, רכב מסגמנט גבוה משמעותית, מאובזר היטב עם ביצועים מרשימים וטווח גדול יותר. דגם ה LR מסתער ישירות על האיוניק 5 שמחירה זהה לדגם הפרסטיג' עם איבזור נמוך משמעותית, ומול הטסלה מודל Y הבסיסית שיקרה בכ 10.0 אש"ח מה G6. דגם הפרפורמנס של ה G6 שמתומחר ב 255.0 אש"ח זול בכ 40.0 אש"ח מהטסלה מודל Y פרפורמנס, ובכ 100.0 אש"ח מהג'נסיס GV60.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    EV 08/07/2024 21:45
    הגב לתגובה זו
    כל חשמלית ללא האפשרות לטכנולוגיית החלפת סוללה, המאפשרת לבעל הרכב להוריד מסדר היום את המטרד של חיי הסוללה, אין לה עתיד מזהיר בשוק רכבי היד2
אוטובוסים (אמיר זלצברג)אוטובוסים (אמיר זלצברג)

בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412

משרד התחבורה באמצעות נתיבי ישראל מקדם את חיבור המסוף החדש באור יהודה לכביש 412 בשאיפה לקדם את זרימת התנועה באזור


הדס ברטל |

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, מודיע על קידום חיבור מסוף התחבורה הציבורית החדש שמוקם בימים אלה בכביש 4612 באור יהודה לכביש 412. לפי הודעת משרד התחבורה, מדובר בפרויקט תשתיתי משמעותי שיאפשר חיבור תחבורתי מלא, בטוח ורציף בין המסוף לבין רשת הדרכים הארצית, ומיועד לשפר את זרימת התנועה והנגישות באזור.

מסוף התחבורה, הכולל חניית תפעול ל-75 אוטובוסים, נמצא בבניה ועתיד להסתיים בסוף הרבעון הראשון של שנת 2026. עם השלמתו ועם קבלת התקציב החדש, צפויה חברת נתיבי ישראל להתחיל בעבודות החיבור של המסוף לכביש 412 כך שיהיה המשך טבעי לנסיעה, בחודש מאי 2026, כשמשך הביצוע המתוכנן הוא עד מרץ 2027.

הפרויקט של נתיבי ישראל כולל הקמת שני צמתים מרומזרים, אחד יהווה כיציאה מהמסוף על 4612 והשני יוקם בכביש 412, במרחק של כ-300 מטרים מהכניסה למסוף, סלילת קטע כביש חדש דו מסלולי דו נתיבי, באורך של כ-50 מטרים מ-412 ועד למסוף הקמת מדרכות, שבילי אופניים, הסדרת תאורה חדשה, ניקוז ותעלות מים. כמו כן יבוצע חיבור כביש לכביש בתצורה זהה ומתואמת, וכן עבודות תשתית מורכבות באזור חקלאי, הכוללות הכשרת הקרקע וביצוע כביש שיתאים לעומסים התחבורתיים העתידיים. עלות הפרויקט נאמדת בכ־35 מיליון שקלים.

מירי רגב
מירי רגב - קרדיט: מירי שמעונוביץ, לעמ

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב: ״חיבור מסוף התחבורה החדש באור יהודה לרשת הכבישים הארצית הוא מהלך תשתיתי חיוני שמבטיח תחבורה ציבורית נגישה, בטוחה ורציפה. הפרויקט שאנו מקדמים משפר את זרימת התנועה באזור, מחזק את הקישוריות בין אמצעי התחבורה ומציב את התחבורה הציבורית במרכז לטובת משתמשי הדרך ותושבי האזור.״

מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?