נהג מונית אובר
צילום: PEXELS
דוחות

המהלך של אובר שלא עוזר לה למנוע את הקריסה במניה, בעקבות המתחרה

המתחרה של אובר, ליפט, מתרסקת היום ב-33% ומוחקת שליש משוויה, לאחר שהחברה סיפקה תחזית לא טובה לרבעון הקרוב. אובר, שהייתה אמורה לדווח רק הלילה מיהרה, בהליך מאוד לא שיגרתי, לפרסם את הדוחות שלה - אבל זה עזר רק לזמן קצר והמניה שלה נופלת גם כן ב-10%
נתנאל אריאל |

חברת הנסיעות השיתופיות אובר  UBER TECHNOLOGIES  ניסתה להציל היום את הכבוד של עצמה ולהראות שהיא יותר טובה מהמתחרה שלה בניסיון לעצור נפילה במניה שלה, בעקבות המתחרה ליפט LYFT INC CL A . אין ממש הסבר אחר לכך שאובר, שהייתה אמורה לפרסם את דוחותיה לרבעון רק היום אחרי סגירת המסחר, מיהרה להקדים ולפרסם את הדוחות כבר לפני המסחר.

מדובר במהלך מאוד לא שיגרתי וברור שבאובר נכנסו ללחץ בעקבות הנפילה במניה של ליפט וגם של אובר עצמה. אתמול אחרי המסחר פרסמה ליפט את דוחותיה בהם היא נתנה תחזית חלשה לרבעון הבא והמניה הגיבה בקריסה באפטר מרקט. היום במסחר היא מתרסקת ב-33% ומוחקת שליש משוויה. התוצאה הישירה הייתה נפילה של 10% גם במניית אובר המתחרה, וזו כאמור הקדימה את פרסום הדוחות, מה שהוביל לירידה מתונה יותר של 4% במחיר המניה, אך מאז הירידות במניה מתחזקת והיא שוב יורדת ב-10%.

אז מה פרסמו ליפט ואובר?

ליפט אומרת שהיא תגדיל את ההוצאות שלה כדי למשוך עוד נהגים, כלומר היא תשלם להם שכר גבוה יותר. אבל המשמעות היא שהחברה סיפקה תחזית נמוכה יותר מאשר ציפיות האנליסטים לרבעון הקרוב. החברה צופה הכנסות של 950-1,000 מיליון דולר, ו-EBITDA של 10-20 מיליון דולר, כאשר קונצנזוס האנליסטים מצפה להכנסות של 1.02 מיליארד דולר ו-EBITDA של 83 מיליון דולר.

שוב ניתן לראות עד כמה התחזית חשובה, שכן ברבעון הנוכחי ליפט דווקא רשמה רווח של 7 סנט למניה בעוד האנליסטים ציפו להפסיד של 7 סנט למניה. ההכנסות גם הן היו מעל הצפי ועמדו על 875.6 מיליון דולר, גידול של 44% ולעומת צפי ל-849 מיליון דולר. כלומר, למרות הצלחה ברבעון הנוכחי, ליפט משלמת ביוקר ומוחקת שליש מהשווי - פשוט כי התחזית להמשך לא טובה. החברה שנסחרה אתמול במחיר של 31 דולר למניה נסחרת כעת ב-20 דולר בלבד ושווי שוק של 7.4 מיליארד דולר, לעומת שווי של 11 מיליארד דולר אתמול.

אובר דווקא דיווחה על רבעון טוב - וההכנסות שלה כמובן גבוהות משמעותית משל ליפט. מחירי הנסיעות עלו בעקבות מחסור בנהגים וביקוש גובר לנסיעות בגלל גל האומיקרון של הקורונה, והחברה הכפילה את ההכנסות ל-6.85 מיליארד דולר ברבעון. על פי אובר, המשתמשים ביצעו 1.71 מיליארד נסיעות ברבעון, עליה של 18% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. ההזמנות ברוטו לנסיעות של אובר גדלו ב-58% ביחס לתקופה המקבילה והגיעו ל-10.7 מיליארד דולר. ההכנסות למשלוחים ברוטו עלו ב-12% ל-13.9 מיליארד דולר.

ההכנסות בפועל של אובר מנסיעות עמדו על 2.52 מיליארד דולר והיא הרוויחה ממשלוחים עוד 2.51 מיליארד דולר. מנגד - ההפסד הנקי של אובר גדל מ-108 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021 ל-5.93 מיליארד דולר. מאיפה נוצר הפער העצום הזה? מההשקעות של אובר בחברות  DIDI GLOBAL , Grab Holdings ו-Aurora Innovation. אבל בכל זאת אובר סבורה שהתזרים שלה ב-2022 יהיה חיובי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולס

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH

בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.

הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.

ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.

ג'ילי Starray EM-i סביבת נהג. צילום יואב פולס