"הפרשות הבנקים ברבעון השני יהיו גבוהות מעט מהרבעון הראשון"
דוחות הבנקים בארה"ב הציגו עלייה נוספת בהפרשות להפסדי אשראי אחרי תחילתו של גל שני של הדבקה. כעת שדוחות הבנקים המקומיים מתקרבים, ליאור שילה, אנליסט הבנקים של אי.בי.אי. בית השקעות, העריך את היקף ההפרשות בדוחות הרבעון השני כאשר נראה כי אלו צפויים להיות מעט מעל להיקפם ברבעון הראשון. בבית ההשקעות מתייחסים גם למיזוג מזרחי-אגוד. בנקים – הפרשות להפסדי אשראי אנו מתקרבים לקראת דוחות הרבעון השני של הבנקים המקומיים ודרך טובה להעריך את היקף ההפרשות להפסדי אשראי לקראת דוחות אלה, היא על ידי בחינת המגמות בדוחות הבנקים הגדולים בארה"ב. באופן כללי, הדוחות הציגו מגמה של הגדלת ההפרשות להפסדי אשראי לצד המשך עלייה בהכנסות ממסחר. לדברי שילה, "אם נתמקד בצד ההפרשות להפסדי אשראי, אחרי הרבעון הראשון הייתה תחושה שרוב ההפרשות מאחורינו, אך העלייה במספר הנדבקים והתחלת גל שני של הדבקה יצר חשיבה מחודשת. סך הכל רוב הבנקים הציגו הפרשה גבוהה בכ-1.5X יותר בממוצע מאשר ברבעון הראשון. אמנם מודל ההפרשה להפסדי אשראי בבנקים בארה"ב הוא שונה מאשר של הבנקים המקומיים, אך בכל זאת ניתן להעריך כי היקף ההפרשות של הבנקים המקומיים ברבעון הנוכחי עשוי להיות דומה לזה של הרבעון הראשון ואף יותר גבוה". היקף ההפרשות בארה"ב כדרך להעריך את ההפרשות של הבנקים המקומיים כפי שצויין לעיל, הבנקים בארה"ב אומדים עם מודל CECL את ההפרשות להפסדי אשראי. מודל זה באופן כללי מגדיל את ההפרשות בשל ההערכה לתרחישים שונים בעתיד שעליהם הבנק מחוייב להגדיל את הרזרבות. לכן, ההחמרה בתנאי המאקרו מתבטאת בצורה יותר חריפה במודל זה. לפי המודלים של הבנקים המקומיים ישנה ציפייה שהתגובה תהיה מתונה יותר, אך בכל זאת, ההשוואה לבנקים בארה"ב יוצרת גבולות גזרה להיקף ההפרשות שאנו צפויים לראות בדוחות הקרובים. במגעים עם פנינסולה לרכישת תיק האשראי ליהלומים של בנק אגוד. באופן כללי, העסקה הינה למכירת תיק האשראי בדיסקאונט של 30%-45%, כאשר את החובות האבודים תקבל פנינסולה ללא תמורה. בנוסף, פנינסולה תהיה רשאית להחזיר בתוך תקופה מסויימת 10% מהתיק לידי אגוד. בסקירתו מציין שילה כי אחרי פרסום ההודעה על המכירה, בנק מזרחי ואגוד הודיעו על חתימה על תוספת מספר 6 להסכם המיזוג כאשר המועד האחרון להתקיימות התנאים המתלים הוא עד סוף ספטמבר 2020. לדבריו, אחרי החתימה על ההסכם האחרון (מס' 5) היה מאין חוסר ודאות לגבי פרטי העסקה והמודלים לתמחור העסקה נשענו על הסכמים קודמים מה שיצר מעט בלבול. כעת, בחתימה הנוכחית, הדברים חזרו להתבהר והמספרים יותר ברורים. הנקודות המרכזיות בהסכם החדש
מקור: אי.בי.אי. בית השקעות כך למשל, מסביר שילה, "היחס בין יחס ההפרשה של הבנקים האמריקאים בממוצע ברבעון השני ליחס להפרשה ברבעון הראשון עמד על X1.4 ואילו היחס בין יחס ההפרשה של הרבעון השני ליחס ההפרשה בשנת 2019 עמד על X1.8. המסקנה היא שהבנקים ככל הנראה צפויים להציג הפרשה גבוהה נוספת ברבעון השני שאמורה ליצור רזרבה עבור הפסדי אשראי עתידיים. כמובן שזאת בהנחה שהקיפאון במשק שחווינו במחצית הראשונה של השנה לא יחזור על עצמו באותן העוצמות ושמכאן ואילך החזרה לפעילות תלך ותגדל". מקור: אי.בי.אי. בית השקעות מזרחי – אגוד בשבוע שעבר דווח על התקדמות- מזרחי עדיין ירכוש את אגוד במחיר של 60% מההון העצמי של אגוד.
- הדוחות הקובעים הינם דוחות הרבעון השני.
- מחיר מניית מזרחי שיתקבל בהצעת המכר יהיה לפי מכפיל 1.08X על ההון של הרבעון השני.
- ההוצאה עבור הפיצויים לעובדים לא תיכלל במסגרת העסקה.
"על אף שדוחות הרבעון השני טרם פורסמו ניתן להעריך את התמחור של העסקה. האפסייד במודל לפי נתוני הרבעון הראשון הוא יחסית מצומצם. עם זאת, יש לזכור שהתנאים נכון לעכשיו מדברים על רבעון שני. אך כפי שראינו בעבר, ככל שמכירת תיק היהלומים תתעכב או שבמידה ומזרחי יצליח לערער על החלטת ביה"מ למכירת תיק היהלומים, ייתכן כי הדוחות הקובעים ישתנו שוב", סיכם שילה.
- 3.פיני 23/07/2020 10:52הגב לתגובה זובנקים מרוויחים גדולים. כדי להסתיר בפרסום הדוחות את הרווחים רושמים הפרשות להפסדי אשראי
- 2.שחר 23/07/2020 09:09הגב לתגובה זומה זה "כעת שדוחות הבנקים מתקרבים"? לא צריך להיות אבשלום קור כדי להזדעזע. ש = that כש = while, when
- 1.שרי 23/07/2020 08:47הגב לתגובה זונגידים מטורפים

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳