מזרחי טפחות אגוד
צילום: אלכסנדר כץ, Bizportal

פנינסולה תרכוש את תיק האשראי ליהלומים של אגוד

כחלק מהמיזוג בין מזרחי טפחות לאגוד תרכוש חברת האשראי החוץ בנקאי את התיק בדיסקאונט של 30%-45% משווי התיק. סך האשראי בתיק, עומד על 91 מיליון דולר, והיקף מסגרות האשראי על 250 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד | (6)

חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה 0% מדווחת כי חתמה על הסכם עם בנק מזרחי טפחות 0% לרכישת תיק האשראי לענף היהלומים של בנק אגוד. תמורת התיק תשלם החברה בין 55% ל-70% משווי התיק. סך האשראי בתיק, עומד על 91 מיליון דולר, והיקף מסגרות האשראי על 250 מיליון דולר.

על פי הדיווח, תרכוש החברה את תיק האשראי לענף היהלומים של בנק אגוד, עם השלמת הסכם המיזוג בין הבנק למזרחי טפחות. זאת, כחלק מהסכם המיזוג, היות ומכירת תיק האשראי ליהלומים מהווה תנאי של רשות התחרות לאישור המיזוג. 

תיק האשראי הנרכש, יכלול את האשראי וההלוואות שהועמד על ידי הבנק ללקוחותיו בתחום היהלומים. נכון לסוף חודש יוני, עמד תיק האשראי על כ-91 מיליון דולר, והיקף מסגרות האשראי ללקוחות עומד על כ-250 מיליון דולר.

תמורת התיק תשלם החברה סכום שינוע בין 55% ל-70% משווי התיק במועד השלמת העסקה. כך, החברה תשלם לבנק אגוד סכום השווה ל-70% משווי התיק, אם שווי התיק יעמוד על 130 מיליון דולר ומעלה, או סכום השווה ל-55% משווי התיק, אם שווי התיק יעמוד על 70 מיליון דולר ומטה.

מדרגות ההנחה בעסקה ​

מקור: דיווח פנינסולה

לפני כחודשיים דיווחה החברה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020, עם זינוק של כ-24% בהכנסות וצמיחה של כ-15% ברווח הנקי. מניית החברה איבדה כ-32% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 14 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מיועד 17/07/2020 08:58
    הגב לתגובה זו
    מעניין אם בדוח הקרןב שלהם תהיה הפרשה על הנשמ שירו בו בנצרת ועבד עם פנינסולה ב 15 מיליון
  • 2.
    חיים שניר 14/07/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    מה אנחנו לא יודעים ? אולי בנק ישראל יגיד לנו מה קורה
  • אורי 14/07/2020 18:24
    הגב לתגובה זו
    לא הבנת ידידי היקר את הכתבה.
  • שולתתתת1 14/07/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
    וזו מגבלה של הרגולטור.
  • 1.
    ג'רי 14/07/2020 11:37
    הגב לתגובה זו
    ובזמן שמרבית הבנקים יוצאים מהענף ובזמן שענף היהלומים על סף קריסה בארץ ובעולם החכמים בפנינסולה חושבים שהם יודעים דבר או שניים שהבנקים לא יודעים ? בהצלחה עם גביית החובות !
  • איציק 14/07/2020 15:57
    הגב לתגובה זו
    ידידי רוב החוב פה הוא באיכות זבל. לא רק של היהלומנים
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.