
נעילה שלילית בוול-סטריט; נייס זינקה ב-10%, מאנדיי קפצה ב-6%
המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, כאשר החששות מהסלמה בעימות בין ארה"ב לאיראן העיבו על נתונים כלכליים חיוביים ועל עונת דוחות חזקה. המדדים המרכזיים נסוגו מהשיאים האחרונים, על רקע עלייה במתח הגיאופוליטי ובמחירי האנרגיה. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.1%, מדד S&P 500 נחלש בכ-0.4%, ואילו הנאסד"ק נסוג בכ-0.2%. הירידות הגיעו לאחר שבוע חיובי בשווקים, אך המומנטום נבלם בעקבות דיווחים על עימותים ימיים באזור מצרי הורמוז והתרחבות הלחימה למעורבות של איחוד האמירויות.
למרות הכחשות מצד ארה"ב לחלק מהדיווחים, גורמים באזור מצביעים על פגיעות בכלי שיט ותשתיות נפט, כולל תקיפה על מכלית נפט ונזק למתקן יצוא בפוג'יירה. במקביל, ארה"ב פועלת לאבטחת מעבר כלי שיט באזור, בעוד איראן מזהירה מפני כל התערבות נוספת ומאיימת ב״ליל הזעם״.
המתיחות הובילה לעלייה חדה במחירי הנפט: נפט מסוג ברנט טיפס בכ-5% לרמה של כ-114 דולר לחבית, בעוד WTI חצה את רף ה-105 דולר. העלייה במחירי האנרגיה מגבירה את החששות ללחצי אינפלציה נוספים ומשפיעה גם על שוק האג"ח, שם נרשמת עלייה בתשואות, כולל חציית רף 5% באג"ח ל-30 שנה.
לצד זאת, נתונים כלכליים בארה"ב מצביעים על חוזקה יחסית, כאשר הזמנות ממפעלים עולות במרץ ב-1.5% - מעל הציפיות - בעיקר בזכות ביקוש גבוה לרכיבים אלקטרוניים הקשורים לבינה מלאכותית. עם זאת, בשווקים מתמקדים כעת בהתפתחויות הגיאופוליטיות ובהשפעתן על מחירי האנרגיה והאינפלציה בטווח הקרוב.
מניות בולטות ב S&P: 1.08%
- טרם החל המסחר הרציף
מניות בולטות בדאו ג'ונס: 0.14%
- טרם החל המסחר הרציף
[rising-falling-NASDAQ]
אמזון פותחת את מערך הלוגיסטיקה שלה לשוק הרחב - ומלחיצה את פדקס ו-UPS - השירות החדש יאפשר לחברות להשתמש בתשתיות ההובלה, האחסון וההפצה של אמזון מקצה לקצה - במהלך שמציב אותה כמתחרה ישירה לפדקס ו-UPS, ומעלה חשש ללחץ על מחירים ושינוי במבנה התחרות בענף
מנכ"ל אנבידיהNVIDIA Corp. 2.95% : נתח השוק שלנו בסין ירד לאפס בעקבות מגבלות היצוא- החברה אינה צופה הכנסות מהשוק הסיני ברבעון הקרוב, ומזהירה כי ההגבלות האמריקאיות מחזקות מתחרים מקומיים ועלולות לפגוע במעמדה הגלובלי
- וול סטריט מחכה למדד שיכריע: הפד רק מאיים או בדרך להעלות ריבית?
- טראמפ מודה - וול סטריט הובילה לחתימה על ההסכם
מאקרו
ספייסX בדרך להנפקת ענק: איך הפכה חברת החלל לעסק של 2 טריליון דולר - ספייסX מתקרבת להנפקה היסטורית - מחברת רקטות שנאבקה לשרוד בתחילת דרכה היא הפכה לתשתית גלובלית של חלל, אינטרנט ובינה מלאכותית שעשויה להפוך לאחת החברות הגדולות בעולם
נשיא הפד של ניו יורק: הריבית במצב טוב למרות הסיכונים מהמזרח התיכון - ג'ון וויליאמס מזהיר מהפרעות בשרשראות האספקה ועלייה במחירי האנרגיה, אך מציין כי חולשה יחסית בשוק העבודה ממתנת את לחצי האינפלציה; צופה אינפלציה של כ-3% השנה וחזרה ליעד ב-2027
וול סטריט מתעלמת מהמלחמה: הדוחות החזקים של הטכנולוגיה דוחפים את השוק למעלה - עונת הדוחות בארה"ב חזקה מהצפוי, בעיקר בטכנולוגיה ובשבבים, ודוחפת את החשש מהמלחמה עם איראן לשוליים. תחזיות הרווח במדד S&P 500 עודכנו כלפי מעלה, ההפתעות בדוחות בשיא של כ-4 שנים וההשקעות בבינה מלאכותית ממשיכות להזין את העליות. עם זאת, הריכוזיות נותרת גבוהה: כ-7 מניות אחראיות לכ-80% מהתשואה מתחילת השנה
פטרו דולרים, סנקציות כלכליות והעימות בין ארצות הברית לסין על הגמוניה כלכלית - מה זה פטרו דולרים, למה הסנקציות של ארה"ב על מדינות שאינן פועלות על פי התכתיבים שלה עלולות להיות הרסניות ואיך פועלות מדינות מסוימות לעקיפת הסנקציות
- הנפט יורד מתחת ל-80 דולר, אסיה עולה: השווקים מהמרים על התקדמות בין ארה"ב לאיראן
- הבעיה החדשה של אמזון: כמעט כולם כבר מנויים לפריים
מירוץ ה-AI מגיע לפנטגון: OpenAI, אנבידיה ואמזון בפנים - מטא בחוץ - משרד ההגנה האמריקאי חתם על הסכמים עם שבע חברות טכנולוגיה לשילוב AI במערכות מסווגות. ברשימה נמצאות אנבידיה, מייקרוסופט, גוגל, אמזון, ספייס אקס, OpenAI ורפלקשן; מטא נעדרת ואנתרופיק עדיין מחוץ למשחק בגלל מחלוקת מול הבית הלבן
S&P בוחנת כניסה מהירה למדד לחברות ענק - ספייס אקס ו-OpenAI בדרך - שינוי הכללים עשוי לאפשר לחברות ענק להיכנס למדד S&P 500 כבר אחרי חצי שנה של מסחר, גם בלי לעמוד בדרישת רווחיות רגילה. המהלך מגיע אחרי שינוי דומה בנאסד"ק, וברקע עומדות הנפקות אפשריות של ספייס אקס, OpenAI ואנתרופיק, שעשויות לשנות את הרכב המדדים הגדולים בארה"ב
מניות במרכז
שיגעון הגדלות של גיימסטופ GameStop Corp. 0.05% - למה הסיכוי שתרכוש את eBay כמעט אפסי? גיימסטופ הציעה לרכוש את eBay לפי שווי של פי 4 משוויה - כ-56 מיליארד דולר, אבל האנליסטים בוול סטריט מתקשים לראות איך זה קורה. הפער בגודל בין החברות גדול מדי, מקורות המימון לא ברורים, הסינרגיות נראות חלשות, ו-eBay עצמה מגיעה לעסקה מעמדת כוח אחרי עלייה של כ-26% במניה מתחילת השנה. במילים אחרות, זה נראה יותר כמו עוד פרק במניית המם מאשר עסקה אמיתית
תרופות ההרזיה כבשו את הפארמה: עכשיו הן גם הסיכון הגדול שלה - ווגובי, אוזמפיק וזפבאונד הפכו את תחום ההשמנה לאחד ממנועי הצמיחה החזקים ביותר של חברות התרופות. לפי דלויט, תרופות ההרזיה והסוכרת כבר עקפו את תרופות הסרטן כגורם המרכזי בצנרת הפיתוח של הענף. זה נשמע כמו חדשות חזקות, אבל יש כאן גם בעיה: יותר מדי מהצמיחה של הפארמה נשען על מספר קטן של תרופות
מניית קוינבייס Coinbase -1% קפצה ב-6% על רקע שילוב של חדשות חיוביות מצד החברה וסנטימנט חיובי בשוק הקריפטו. החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם Kemet, שמאפשר לאחד מספר זירות מסחר - ספוט, חוזים עתידיים ואופציות - לפלטפורמה אחת עבור משקיעים מוסדיים, מהלך שמרחיב את היצע השירותים שלה ומחזק את מעמדה מול לקוחות גדולים. במקביל, העלייה במחיר הביטקוין לשיא של שלושה חודשים תמכה בסקטור כולו, והגבירה את האופטימיות בקרב משקיעים לגבי פעילות המסחר וההכנסות של קוינבייס.
טייסון פודס Tyson Foods Inc. עלתה, לאחר שיצרנית מוצרי הבשר מדווחת על עלייה בהיקפי המכירות של עוף וחזיר ברבעון הפיסקלי השני, אם כי היקף מכירות הבקר ירד בכ-13%. הרווח וההכנסות של החברה עלו מעל תחזיות האנליסטים.
אי-ביי eBay Inc 0.32% זינקה. העלייה מגיעה אחרי שגיימ-סטופ GameStop Corp. 0.05% הודיעה ביום ראשון כי היא מציעה לרכוש את חברת המסחר המקוון בכ-56 מיליארד דולר. ההצעה עומדת על 125 דולר למניה במזומן ובמניות, פרמיה של כ-20% על מחיר הסגירה של אי ביי ביום שישי. קראו עוד - eBay מזנקת: גיימסטופ בדרך לרכוש את החברה?
ברקשייר האת'וויי Berkshire Hathaway Inc -0.37% ירדה, אחרי שהחברה דיווחה כי הרווח התפעולי לאחר מס ברבעון הראשון עלה ב 18% ל 11.3 מיליארד דולר. העלייה ברווח מגיעה בזכות חוזקה בפעילות הרכבות ועלייה בהכנסות מחיתום ביטוחי. המשקיעים רוצים לראות את ברקשייר פועלת בצורה אגרסיבית יותר ברכישה עצמית של מניות תחת המנכ"ל החדש גרג אייבל, אבל החברה רכשה ברבעון מניות בהיקף של 235 מיליון דולר בלבד.
טייוואן סמיקונדקטור Taiwan Semiconductor . 6.94% ועליבאבא Alibaba -0.32% טיפסו כחלק מעלייה רחבה יותר במניות הטכנולוגיה באסיה. המשקיעים מקבלים עידוד מהתחזיות האחרונות של חברות הטכנולוגיה הגדולות לגבי הוצאות ההון שלהן, ובמקביל מקווים להפסקת אש בין ארה"ב לאיראן. העליות בשתי המניות משתלבות במגמה החיובית במניות הטכנולוגיה האסייתיות, למרות הלחץ הרחב יותר בחוזים בארה"ב.
פלנטיר Palantir -1.65% עלתה, כאשר חברת תוכנת הבינה המלאכותית צפויה לפרסם את דוחות הרבעון הראשון לאחר נעילת המסחר היום. המניה ירדה בכ-19% מתחילת השנה, על רקע חששות מהאופן שבו בינה מלאכותית עשויה לשבש את שוק התוכנה, וכן בשל דאגות בנוגע לתמחור הגבוה של פלנטיר. לכן הדוחות שיתפרסמו לאחר המסחר מרכזים עניין מיוחד אצל המשקיעים. קראו עוד - פלנטיר לפני הדוחות: הצמיחה ב-AI חזקה, האם מכפיל 100 מוצדק?
ישראליות בוול סטריט
נייס נייס 0% זינקה יותר מ-10% על רקע ציפיות חיוביות לקראת פרסום הדוחות הכספיים שלה ב־6 במאי. לפי הערכות האנליסטים, החברה צפויה להציג צמיחה של כ־8.7% בהכנסות לרמה של כ־761 מיליון דולר, לצד רווח של 2.52 דולר למניה. בנוסף, הסנטימנט בשוק תומך במניה, עם דירוג ממוצע של "קנייה" וללא המלצות מכירה, וכן אפסייד משמעותי של כ־32% לפי מחיר היעד הממוצע של האנליסטים.
נובוקיור NovoCure -20% זינקה ב-30% - מה היה בדוחות? החברה מציגה צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, השקה ראשונה לסרטן הלבלב בארה"ב והתקדמות בניסויים קליניים - אך ממשיכה להציג הפסד ומדגישה כי יידרשו רבעונים להערכת קצב האימוץ.
צ'ק פוינט Check Point Software Technologies Ltd. 0.36% הנמיכה את תחזית ההכנסות השנתית ב-60-100 מיליון דולר, אחרי שפרסמה קודם דוחות שמבטאים חולשה בהכנסות הרבעון - המניה נפלה. ההכנסות הצפויות ב-2026 בתחזית הקודמת היו 2.83 מיליארד עד 2.95 מיליארד דולר - וכעת 2.77 מיליארד עד 2.85 מיליארד דולר. הרווח למניה 10.05 דולר למניה עד 10.85 דולר למניה - בדומה לתחזית הקודמת.
טבע טבע 0% הכתה את הציפיות והמניה מזנקת: הכנסות של 4 מיליארד דולר ורווח של 0.53 דולר למניה - טבע דיווחה על תוצאות מעל הציפיות, כשהיא מציגה הכנסות של כ-4 מיליארד דולר ורווח מתואם של 0.53 דולר למניה, גבוה מהתחזיות שעמדו סביב 0.47 דולר. גם בשורת ההכנסות החברה עקפה את הקונצנזוס, עם 3.98 מיליארד דולר מול צפי של כ-3.8 מיליארד דולר. זה מתורגם לתגובה חיובית בשוק - המניה מזנקת בוול סטריט. אבל התמונה מורכבת יותר כאשר הצמיחה הכוללת נותרת מוגבלת יחסית, בין היתר בשל שחיקה בפעילות הגנרית. במונחי דולר מדובר בעלייה של כ-2%, אך במטבעות מקומיים דווקא נרשמת ירידה של כ-3%, נתון שממחיש שהלחצים עדיין קיימים. במקביל, טבע מודיעה על רכישה חדשה של חברת ביוטק: תשלם סכום ראשוני של 700 מיליון דולר עבור Emalex, המפתחת טיפול ראשון מסוגו לתסמונת טורט שנמצא בשלבים רגולטוריים מתקדמים. קראו עוד - טבע מתרחבת לטיפול לטורט, רוכשת את אמלקס בעד 900 מיליון דולר
פייבר Fiverr International 7.9% חברת שירותי הפרילנס הישראלית זינקה אחרי דוחות שמצליחים לעקוף את ציפיות האנליסטים בעיקר בצד הרווח, ומגיעים אחרי תקופה חלשה שבה המניה איבדה מעל 50% מערכה. החברה מדווחת על הכנסות של 105.5 מיליון דולר, ירידה קלה של 1.6% לעומת אשתקד אך מעל התחזיות, לצד זינוק חד ברווח הנקי ל-8.6 מיליון דולר ורווח מתואם של 0.64 דולר למניה, מעל הצפי. השיפור ברווחיות נמשך גם ב-EBITDA, שעולה ל-22.6 מיליון דולר עם מרווח של 21.4%, על רקע שינוי בתמהיל הפעילות והתמקדות בפרויקטים מורכבים ורווחיים יותר. במקביל, הדוח מציג גם את האתגרים, מספר הלקוחות הפעילים יורד בכ-18% ל-2.9 מיליון, ותזרים המזומנים נחלש, בין היתר בשל השקעות בתהליך התאמה לעידן ה-AI. בפייבר מדגישים מעבר ממודל מרקטפלייס פשוט לפלטפורמה רחבה יותר שמבוססת על עבודות בעלות ערך גבוה, כשהשוק בשלב הזה מתמקד בשיפור ברווחיות וביכולת של החברה להתאים את המודל העסקי למציאות החדשה - פייבר מזנקת 9% - ההכנסות ירדו אך עקפו את הצפי
ורוניס Varonis Systems 0.91% - חברת הסייבר הישראלית פתחה את השנה עם צמיחה חזקה בשורה העליונה ומדווחת על הכנסות של 173.1 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 27% לעומת התקופה המקבילה, תוך שהיא נהנית מהאצה בביקוש לפתרונות אבטחת מידע על רקע אימוץ הולך וגובר של כלי בינה מלאכותית בארגונים. ההכנסות החוזרות ממוצרי SaaS ממשיכות להתרחב, עם ARR שמגיע ל-683.2 מיליון דולר ועלייה של 29% ל-522.6 מיליון דולר בנטרול המרות של לקוחות קיימים. במקביל, החברה מעלה את התחזית השנתית וצופה כעת צמיחה של 27% עד 32% ב-ARR ממוצרי SaaS, לרמה של 814 עד 845 מיליון דולר, לצד תחזית הכנסות שנתית של 731 עד 737 מיליון דולר. לצד הצמיחה, הדוח מציג גם לחץ על הרווחיות, כאשר התזרים החופשי יורד ל-49 מיליון דולר ושיעור הרווח הגולמי נשחק ל-77.9%, בעוד החברה רושמת הפסד תפעולי קל של 1.4 מיליון דולר. עם יתרת מזומנים של כ-900 מיליון דולר, ורוניס נכנסת להמשך השנה עם מאזן חזק, כשהשוק מתמקד ביכולת שלה להמשיך להגדיל את פעילות ה-SaaS ולתרגם את הצמיחה לשיפור בתזרים וברווחיות.
אינוביז נכנסת לשוק הביטחוני: מרחיבה פעילות מעבר לרכב האוטונומי Innoviz Technologies -3% הישראלית מביאה את טכנולוגיית הליידאר לשימושים ביטחוניים ואבטחת פנים, עם טווחי גילוי של עד קילומטר, התאמה לתנאי שטח קשים וללא צורך בהשקעה נוספת; המיקוד עובר גם למערכות מבוססות AI פיזי ולדרישות של גופים ממשלתיים וגופי אבטחה בעולם
- 12.אם נייס תציג סינרגיה עם AI שרכשה היא תסחר במכפיל 40 (ל"ת)עושה חשבון 05/05/2026 04:12הגב לתגובה זו
- 11.אנונימי 04/05/2026 23:49הגב לתגובה זושימו לב למכירת חברת הבת ב2.5 מילארד ! מדובר על רווח עתק לנייס שמקפיץ את המניה!
- 10.אנונימי 04/05/2026 23:10הגב לתגובה זונייס הזדמנות קניה. מכפיל נמוך ורווחים גבוהים. הדוח הקרוב יוכיח את זה שוב
- 9.נייס עולה לקראת נפילה אחרי הדוחות (ל"ת)אנונימי 04/05/2026 22:35הגב לתגובה זו
- אנונימי 04/05/2026 23:09הגב לתגובה זוחבל שמכרת מוקדם מדי.. כמו שנייס עלתה אתמול והיום היא תמשיך הלאה לקראת הדוחות ואחריהן.. הדוחות היו מעולים בשנתי 25 וגם כעת צפוי שיהיו טובים החברה הצליחה לשלב ai נהדר
- 8.אנונימי 04/05/2026 22:13הגב לתגובה זוהדוחות ברביעי יראו מה שכולם יודעים שAi לא מאיים על החברה להיפך החברה משלבת יפה ולכן היא תמשיך לעלות הלאה מאחר והמניה עדין זולה יחסית
- 7.אנונימי 04/05/2026 21:59הגב לתגובה זושוב מפילים את הדואליות ושוב פער ארביטראז שלילי של 0.4 אחוז
- אין חיה כזו בורסה רק עולה (ל"ת)אנונימי 04/05/2026 23:07הגב לתגובה זו
- 6.אנונימי 04/05/2026 21:49הגב לתגובה זושימו לב שהיא עדין במכפיל נמוך ורווחים גבוהים מאוד. הפוטנציאל שלה הוא לחזור לשערים היסטוריים שהייתה בעבר של 150 דולר למניה.. כך שהיא רחוקה מהשיא.. מחר תטוס עוד לקראת הדוחות
- 5.שומרים חזק על המעוף שלא יירד (ל"ת)אנונימי 04/05/2026 20:50הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 04/05/2026 20:12הגב לתגובה זוכאילו הזיז לאמרקאי אם יש או אין לחימה. התוצאות הרוחביות יפות ושוק של שחקנים. עלה הנפט ביג דיל כל האניות מפליגות לאמריקה להביא נפט נפגעו ממש לא.
- 3.יועץ גמלאי 04/05/2026 19:14הגב לתגובה זותוך שלושה ימים נהיה חכמים יותר לגבי כיוון
- 2.אנונימי 04/05/2026 19:11הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
- שקוף שאתה מנסה להוריד את השוק כדי לקנות דירה... (ל"ת)יצאת הומלס 05/05/2026 02:17הגב לתגובה זו
- 1.לאן נעלמו כל מספידי נייס (ל"ת)אנונימי 04/05/2026 17:04הגב לתגובה זו