וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט

הנאסד״ק טיפס ב-1%; צים זינקה ב-10%, קמטק וסולאראדג׳ קפצו ב-7%

צוות גלובל | (9)
נושאים בכתבה וול סטריט

השווקים בארה"ב סיימו בעליות שערים, לאחר שהחשש מהסלמה נוספת בין ארה"ב לאיראן נחלש והמשקיעים חזרו להתמקד בעונת הדוחות. מדד S&P 500 עלה בכ-0.8%, דאו ג'ונס התחזק בכ-0.7%, ונאסד"ק הוביל את העליות עם תוספת של כ-1%, על רקע התאוששות ממכירות חדות שנרשמו בעקבות המתיחות במזרח התיכון.

במקביל, מחירי הנפט נסוגו לאחר הזינוק שנרשם ביום שני. חוזי ברנט ירדו בכמעט 3% לרמה של כ-111 דולר לחבית, בעוד נפט מסוג WTI איבד יותר מ-3% ונסחר מתחת ל-103 דולר. הירידה במחירים הגיעה לאחר שסימנים בשוק הצביעו על כך שהפסקת האש בין ארה"ב לאיראן עדיין מחזיקה, למרות חילופי אש וניסיונות של שני הצדדים לבסס שליטה סביב מצר הורמוז.

הרגיעה היחסית בשווקים הגלובליים תמכה בעליות במניות, כאשר S&P 500 התקרב שוב לרמות שיא. בוושינגטון ניסו להפחית את החשש מעימות פעיל עם טהרן, ושר ההגנה האמריקאי פיט הגסת' אמר כי הפסקת האש, שהחלה לפני מעט פחות מחודש, עדיין בתוקף. במקביל, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י אמר כי השיחות מתקדמות, אך הזהיר את ארה"ב ואיחוד האמירויות מפני הסתבכות מחודשת באזור.

המשקיעים ממשיכים לעקוב גם אחר עונת הדוחות, שנחשבת עד כה יציבה יחסית, בתקווה שתספק תמיכה להמשך העליות בשוק המניות. במוקד נמצאות תוצאות AMD, שצפויות לספק אינדיקציה למצב סקטור השבבים ולביקוש הקשור לתשתיות בינה מלאכותית, אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בשוק בתקופה האחרונה.

בזירת המאקרו, הנתונים שפורסמו היום הציגו תמונה מעורבת. הגירעון המסחרי של ארה"ב התרחב ב-4.4% ל-60.3 מיליארד דולר, בעוד סקר המשרות הפנויות JOLTS הראה כי מספר המשרות הפתוחות כמעט לא השתנה במרץ. בשוק מעריכים כי כל עוד הפסקת האש תישמר ומחירי האנרגיה ימשיכו לרדת, הלחץ על התחזיות הכלכליות עשוי להתמתן.


אינטל זינקה פי 5 בתוך פחות משנה, שינוי חד שממחיש מעבר מחברה שנמצאת תחת סימן שאלה לחברה שמתקשה לעמוד בביקוש, אם כי הדרך עוד ארוכה. במקביל, המניה עולה בכ 4% אחרי דיווח על שיחות עם אפל לשימוש בשירותי הייצור שלה, מהלך שיכול לחזק משמעותית את פעילות הפאונדרי ולהציב אותה מול טייוואן סמיקונדקטור. קראו עוד - אינטל עולה 4.4% ל-100 דולר - הנה הסיבה


מניות בולטות ב S&P:
1.08%

  • טרם החל המסחר הרציף

מניות בולטות בדאו ג'ונס:
0.14%

  • טרם החל המסחר הרציף

[rising-falling-NASDAQ]


אנבידיה NVIDIA Corp. 2.95%    נתקעה סביב 200 דולר, אבל בוול סטריט עדיין רואים בה כמניה עם אפסייד גבוהה - מניית אנבידיה ירדה כמעט 7% בחמישה ימי מסחר אחרי פריצה קצרה מעל טווח הדשדוש, אבל הביקוש לשבבי בינה מלאכותית עדיין נראה חזק. פוקסקון דיווחה על קפיצה של 30% בהכנסות אפריל, האנליסטים מציבים מחיר יעד ממוצע של כ-270 דולר, והמכפיל העתידי של אנבידיה נמוך משמעותית מזה של AMD


המתחרה של אנבידיה בדרך לנאסד"ק - סרברס תגייס לפי 40 מיליארד דולר - יצרנית שבבי ה-AI מכוונת לגיוס של עד 4 מיליארד דולר, אחרי שבפברואר כבר גייסה לפי שווי של כ-23 מיליארד דולר. הביקוש מצד המשקיעים גבוה, אבל התחרות מול אנבידיה והצמיחה המהירה בשווי מעלות גם שאלות


אמזון Amazon.com Inc. 2.9%   פותחת את מערך הלוגיסטיקה שלה לשוק הרחב - ומלחיצה את פדקס ו-UPS - השירות החדש יאפשר לחברות להשתמש בתשתיות ההובלה, האחסון וההפצה של אמזון מקצה לקצה - במהלך שמציב אותה כמתחרה ישירה לפדקס ו-UPS, ומעלה חשש ללחץ על מחירים ושינוי במבנה התחרות בענף



מאקרו

ה-SEC מקדמת את הצעת טראמפ: החברות בוול סטריט ידווחו רק פעמיים בשנה? רשות ניירות ערך האמריקאית מקדמת שינוי שעשוי לבטל את חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות בארה"ב. במקום דוחות 10Q מדי רבעון, החברות יוכלו להגיש דוח חצי שנתי חדש. טראמפ תומך במהלך בטענה שהדיווחים הרבעוניים מעודדים חשיבה קצרת טווח, אבל המתנגדים מזהירים מפגיעה בשקיפות ובמשקיעים הקטנים.

קיראו עוד ב"גלובל"


ספייסX בדרך להנפקת ענק: איך הפכה חברת החלל לעסק של 2 טריליון דולר - ספייסX מתקרבת להנפקה היסטורית - מחברת רקטות שנאבקה לשרוד בתחילת דרכה היא הפכה לתשתית גלובלית של חלל, אינטרנט ובינה מלאכותית שעשויה להפוך לאחת החברות הגדולות בעולם

נשיא הפד של ניו יורק: הריבית במצב טוב למרות הסיכונים מהמזרח התיכון - ג'ון וויליאמס מזהיר מהפרעות בשרשראות האספקה ועלייה במחירי האנרגיה, אך מציין כי חולשה יחסית בשוק העבודה ממתנת את לחצי האינפלציה; צופה אינפלציה של כ-3% השנה וחזרה ליעד ב-2027

וול סטריט מתעלמת מהמלחמה: הדוחות החזקים של הטכנולוגיה דוחפים את השוק למעלה - עונת הדוחות בארה"ב חזקה מהצפוי, בעיקר בטכנולוגיה ובשבבים, ודוחפת את החשש מהמלחמה עם איראן לשוליים. תחזיות הרווח במדד S&P 500 עודכנו כלפי מעלה, ההפתעות בדוחות בשיא של כ-4 שנים וההשקעות בבינה מלאכותית ממשיכות להזין את העליות. עם זאת, הריכוזיות נותרת גבוהה: כ-7 מניות אחראיות לכ-80% מהתשואה מתחילת השנה



מניות במרכז

הורייזון קוואנטום Horizon Quantum Holdings 35.54%   פרסמה דוחות ראשונים מאז ההנפקה - וממשיכה להפסיד - החברה הציגה הפסד תפעולי של 6.5 מיליון דולר ומתמקדת בפיתוח תוכנה קוונטית, תוך ניסיון לבסס יתרון בשוק שעדיין מחפש את הכיוון הטכנולוגי המוביל.

קוינבייס Coinbase -1%  תפטר כ-700 עובדים ותצמצם שכבות ניהול - החברה מפחיתה כ-14% מכוח האדם ומתאימה את פעילותה לעידן ה-AI, על רקע ירידה בשוק הקריפטו ותחזיות לנסיגה חדה ברווחיות


דואולינגו Duolingo 1.76%  דיווחה על עלייה בהכנסות - למה המניה נופלת ב-8%? החברה דיווחה על הכנסות של 292 מיליון דולר וזינוק ברווחיות, אך פספסה את התחזיות למשתמשים פעילים; המניה צונחת וממשיכה את המגמה השלילית בשנה האחרונה


פייפאל PayPal Holdings 1.02%   עלתנ אחרי שדיווחה על רווח מתואם של 1.34 דולר למניה והכנסות של 8.35 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 1.27 דולר למניה והכנסות של 8.05 מיליארד דולר. כלומר, החברה מכה את התחזיות גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה.

אנהאוזר בוש אינבוו Anheuser-Busch InBev 0.07%   זינקה אחרי דוח חזק מהצפוי. יצרנית באדווייזר רשמה רווח של 97 סנט למניה על הכנסות של 15.27 מיליארד דולר, לעומת צפי לרווח של 89 סנט והכנסות של 14.87 מיליארד דולר.

פייזר Pfizer Inc -2.74%   עלתה אחרי שעקפה את התחזיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 75 סנט למניה והכנסות של 14.45 מיליארד דולר, לעומת צפי לרווח של 72 סנט והכנסות של 13.79 מיליארד דולר. הדוח טוב, אבל השאלה סביב פייזר נשארת זהה: מה יהיה מנוע הצמיחה אחרי דעיכת מוצרי הקורונה.

אינטל Intel Corp 10.64%   קפצה אחרי דיווח שלפיו אפל קיימה שיחות ראשוניות עם החברה לגבי שימוש בשירותי ייצור השבבים שלה. לפי הדיווח, אפל קיימה גם שיחות דומות עם סמסונג. עבור אינטל, כל רמז ללקוח אסטרטגי גדול בתחום הייצור הוא משמעותי.

פינטרסט Pinterest -0.44%    זינקה אחרי שפרסמה תחזית הכנסות לרבעון השני של 1.13 עד 1.15 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים ל-1.11 מיליארד דולר. גם תוצאות הרבעון הראשון היו מעל הצפי, עם רווח מתואם של 27 סנט למניה והכנסות של 1.01 מיליארד דולר.

פלנטיר Palantir -1.65%    ירדה  למרות שעקפה את התחזיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 33 סנט למניה, לעומת צפי של 28 סנט, והכנסות של 1.63 מיליארד דולר לעומת צפי של 1.54 מיליארד דולר. הבעיה היא לא הדוח, אלא התמחור. במכפיל גבוה מאוד, גם דוח חזק לא תמיד מספיק. קראו עוד - פלנטיר עקפה את התחזיות - אז למה המניה יורדת?

פידליטי נשיונל אינפורמיישן סרוויסס Fidelity National Information Services Inc. -0.96%   עלתה אחרי שהודיעה על שיתוף פעולה עם אנתרופיק לפיתוח כלי בינה מלאכותית לבנקים, תחילה בתחום ניטור פשיעה פיננסית. השוק אוהב את החיבור בין תשתיות פיננסיות מסורתיות ל-AI.

פאראמונט סקיידנס Paramount Skydance Corp. -0.4%   עלתה אחרי דוח טוב מהצפוי. החברה דיווחה על רווח מתואם של 23 סנט למניה והכנסות של 7.35 מיליארד דולר, לעומת צפי לרווח של 15 סנט והכנסות של 7.28 מיליארד דולר.

דיימונדבק אנרג'י Diamondback Energy -1.07%   ירדה למרות שהכתה את התחזיות ברווח המתואם וב-EBITDA המתואם. החברה גם העלתה את הדיבידנד הבסיסי ב-5%. המניה עדיין עולה ביותר מ-40% מתחילת השנה, כך שחלק מהחדשות הטובות כבר כנראה מגולמות במחיר.

סונוס Sonos 2.73%   קפצה  אחרי שהכנסות הרבעון השני עלו ב-8% ל-281.5 מיליון דולר. החברה צופה הכנסות של 355 עד 375 מיליון דולר ברבעון השלישי, מול צפי של כ-362 מיליון דולר.

פיירפליי אירוספייס Firefly Aerospace -0.64%   עלתה אחרי שההפסד המתואם היה נמוך מהצפוי. החברה דיווחה על הפסד של 46 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 51 סנט, והכנסות של 80.9 מיליון דולר, מעל הצפי ל-77.1 מיליון דולר.

פברינט Fabrinet -1.82%   צנחה אחרי תחזית הכנסות מאכזבת לרבעון הרביעי. החברה צופה הכנסות של 1.25 עד 1.29 מיליארד דולר, כאשר השוק ציפה ל-1.26 מיליארד דולר. התחזית האפילה על דוח טוב יחסית לרבעון השלישי.

און סמיקונדקטור ON Semiconductor Corp 7.7%   ירדה. החברה אמנם עקפה את התחזיות ברבעון הראשון, והתחזית להכנסות ברבעון השני מעט מעל הצפי, אבל המשקיעים כנראה רצו לראות תחזית חזקה יותר בענף השבבים.

איי.איי.סי IAC/InterActiveCorp -1.45%   ירדה אחרי שהחברה הורידה את תחזית ה-EBITDA המתואם ל-2026 לטווח של 210 עד 260 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 260 עד 335 מיליון דולר. גם תחזית הרווח התפעולי ירדה משמעותית.


ישראליות בוול סטריט


צים ZIM Integrated Shipping Services 1.5%  קפצה ב-10% - קבוצת סקאל, בראשות חיים סקאל, הגישה הערב הצעה לרכישת מלוא הבעלות על חברת צים לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר במזומן, בשותפות עם משקיעים שטרם נחשפו. מדובר בהצעה הגבוהה בכ-300 מיליון דולר מזו של האפאג-לויד וקרן פימי, אך בדירקטוריון צים מציינים כי כבר נחתם הסכם מחייב למיזוג עם האפאג-לויד, שאושר ברוב של 97% מבעלי המניות, ולכן מחייב את החברה.


נייס נייס 0%  עלתה על רקע ציפיות חיוביות לקראת פרסום הדוחות הכספיים שלה ב־6 במאי. לפי הערכות האנליסטים, החברה צפויה להציג צמיחה של כ־8.7% בהכנסות לרמה של כ־761 מיליון דולר, לצד רווח של 2.52 דולר למניה. בנוסף, הסנטימנט בשוק תומך במניה, עם דירוג ממוצע של "קנייה" וללא המלצות מכירה, וכן אפסייד משמעותי של כ־32% לפי מחיר היעד הממוצע של האנליסטים.


נובוקיור NovoCure -20%   זינקה ב-30% - מה היה בדוחות? החברה מציגה צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, השקה ראשונה לסרטן הלבלב בארה"ב והתקדמות בניסויים קליניים - אך ממשיכה להציג הפסד ומדגישה כי יידרשו רבעונים להערכת קצב האימוץ.


צ'ק פוינט Check Point Software Technologies Ltd. 0.36%   הנמיכה את תחזית ההכנסות השנתית ב-60-100 מיליון דולר, אחרי שפרסמה קודם דוחות שמבטאים חולשה בהכנסות הרבעון - המניה נפלה. ההכנסות הצפויות ב-2026 בתחזית הקודמת היו 2.83 מיליארד עד 2.95 מיליארד דולר - וכעת 2.77 מיליארד עד 2.85 מיליארד דולר. הרווח למניה 10.05 דולר למניה עד 10.85 דולר למניה - בדומה לתחזית הקודמת. 


טבע טבע 0%       הכתה את הציפיות והמניה מזנקת: הכנסות של 4 מיליארד דולר ורווח של 0.53 דולר למניה - טבע דיווחה על תוצאות מעל הציפיות, כשהיא מציגה הכנסות של כ-4 מיליארד דולר ורווח מתואם של 0.53 דולר למניה, גבוה מהתחזיות שעמדו סביב 0.47 דולר. גם בשורת ההכנסות החברה עקפה את הקונצנזוס, עם 3.98 מיליארד דולר מול צפי של כ-3.8 מיליארד דולר. זה מתורגם לתגובה חיובית בשוק - המניה מזנקת בוול סטריט. אבל התמונה מורכבת יותר כאשר הצמיחה הכוללת נותרת מוגבלת יחסית, בין היתר בשל שחיקה בפעילות הגנרית. במונחי דולר מדובר בעלייה של כ-2%, אך במטבעות מקומיים דווקא נרשמת ירידה של כ-3%, נתון שממחיש שהלחצים עדיין קיימים. במקביל, טבע מודיעה על רכישה חדשה של חברת ביוטק: תשלם סכום ראשוני של 700 מיליון דולר עבור Emalex, המפתחת טיפול ראשון מסוגו לתסמונת טורט שנמצא בשלבים רגולטוריים מתקדמים. קראו עוד - טבע מתרחבת לטיפול לטורט, רוכשת את אמלקס בעד 900 מיליון דולר 



פייבר Fiverr International 7.9%      חברת שירותי הפרילנס הישראלית זינקה אחרי דוחות שמצליחים לעקוף את ציפיות האנליסטים בעיקר בצד הרווח, ומגיעים אחרי תקופה חלשה שבה המניה איבדה מעל 50% מערכה. החברה מדווחת על הכנסות של 105.5 מיליון דולר, ירידה קלה של 1.6% לעומת אשתקד אך מעל התחזיות, לצד זינוק חד ברווח הנקי ל-8.6 מיליון דולר ורווח מתואם של 0.64 דולר למניה, מעל הצפי. השיפור ברווחיות נמשך גם ב-EBITDA, שעולה ל-22.6 מיליון דולר עם מרווח של 21.4%, על רקע שינוי בתמהיל הפעילות והתמקדות בפרויקטים מורכבים ורווחיים יותר. במקביל, הדוח מציג גם את האתגרים, מספר הלקוחות הפעילים יורד בכ-18% ל-2.9 מיליון, ותזרים המזומנים נחלש, בין היתר בשל השקעות בתהליך התאמה לעידן ה-AI. בפייבר מדגישים מעבר ממודל מרקטפלייס פשוט לפלטפורמה רחבה יותר שמבוססת על עבודות בעלות ערך גבוה, כשהשוק בשלב הזה מתמקד בשיפור ברווחיות וביכולת של החברה להתאים את המודל העסקי למציאות החדשה - פייבר מזנקת 9% - ההכנסות ירדו אך עקפו את הצפי


ורוניס Varonis Systems 0.91%   - חברת הסייבר הישראלית פתחה את השנה עם צמיחה חזקה בשורה העליונה ומדווחת על הכנסות של 173.1 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 27% לעומת התקופה המקבילה, תוך שהיא נהנית מהאצה בביקוש לפתרונות אבטחת מידע על רקע אימוץ הולך וגובר של כלי בינה מלאכותית בארגונים. ההכנסות החוזרות ממוצרי SaaS ממשיכות להתרחב, עם ARR שמגיע ל-683.2 מיליון דולר ועלייה של 29% ל-522.6 מיליון דולר בנטרול המרות של לקוחות קיימים. במקביל, החברה מעלה את התחזית השנתית וצופה כעת צמיחה של 27% עד 32% ב-ARR ממוצרי SaaS, לרמה של 814 עד 845 מיליון דולר, לצד תחזית הכנסות שנתית של 731 עד 737 מיליון דולר. לצד הצמיחה, הדוח מציג גם לחץ על הרווחיות, כאשר התזרים החופשי יורד ל-49 מיליון דולר ושיעור הרווח הגולמי נשחק ל-77.9%, בעוד החברה רושמת הפסד תפעולי קל של 1.4 מיליון דולר. עם יתרת מזומנים של כ-900 מיליון דולר, ורוניס נכנסת להמשך השנה עם מאזן חזק, כשהשוק מתמקד ביכולת שלה להמשיך להגדיל את פעילות ה-SaaS ולתרגם את הצמיחה לשיפור בתזרים וברווחיות.

אינוביז נכנסת לשוק הביטחוני: מרחיבה פעילות מעבר לרכב האוטונומי Innoviz Technologies -3%    הישראלית מביאה את טכנולוגיית הליידאר לשימושים ביטחוניים ואבטחת פנים, עם טווחי גילוי של עד קילומטר, התאמה לתנאי שטח קשים וללא צורך בהשקעה נוספת; המיקוד עובר גם למערכות מבוססות AI פיזי ולדרישות של גופים ממשלתיים וגופי אבטחה בעולם


הוספת תגובה
9 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אנונימי 06/05/2026 00:59
    הגב לתגובה זו
    בארץ נייס יכולה מחר יום רביעי להמריא בקלות לשער של 45000 לאחר הדוחות!
  • כנראה שלא.... (ל"ת)
    אנונימי 07/05/2026 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אנונימי 06/05/2026 00:15
    הגב לתגובה זו
    מחר הדוחות לאחר הדוחות היא תטוס למעלה.. הזדמנות אחרונה לפני הדוחות להיכנס.. אחכ תתחרטו שלא נכנסתם כשהייתה רק 37000 למניה
  • 6.
    המשקיעים אתם מתכוונים אולי למהמרים.. (ל"ת)
    אנונימי 05/05/2026 21:09
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ארביטראז גבוה מחר עליות חזקות (ל"ת)
    אנונימי 05/05/2026 20:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נייס ארביטראז חיובי 2% (ל"ת)
    אנונימי 05/05/2026 19:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 05/05/2026 18:28
    הגב לתגובה זו
    מתרגשים לדוח של נייס מחר.. הכנסות ורווחים יפים כבעבר.
  • 2.
    אנונימי 05/05/2026 18:26
    הגב לתגובה זו
    נייס הזדמנות קניה מחר הדוחות שימו לב למכפיל הנמוך לעומת הענף.. אפסייד גדול אפשרי. מחר אחרי הדוח יכולה לטוס גם ל150 דולר למניה
  • 1.
    אנונימי 05/05/2026 17:09
    הגב לתגובה זו
    מחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים