לאחר זינוק של 100% בשנה - האם הגיע הזמן לפתוח שורט על פוקס?
מניית פוקס נמצאת בשנים האחרונות במומנטום חיובי, עם תשואות מדהימות של כ-240% בשלוש השנים האחרונות, כ-90% בשנה האחרונה וכ-10% מתחילת השנה.
בשבוע שעבר דיווחה פוקס על חתימת הסכמים לכניסה לאירופה – הפעלת חנויות נייקי באמצעות החברה הבת ריטיילורס אשר לאומי פרטנרס רכשה 10% ממנה לפי שווי של 620 מיליון שקל – השוק הגיב בהתלהבות – המניה זינקה ביותר מ-20% ביומיים.
החברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-2.35 מיליארד שקל – במכפיל 10.4 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. עם זאת, המכפיל מעוות. כך למשל, ברבעון האחרון היה רווח חד פעמי חריג של כ-93 מיליון שקל – בנטרול הרווח הזה, המכפיל היה עומד על 18.
אז האם הגיע הזמן לפתוח שורט על המניה? לצורך כך נפגשנו לשיחה ב-BizTV.
החברה עסקה בעבר בעיקר בשיווק של בגדים, אולם החלה לגוון את הפעילות בשנים האחרונות. כיום פוקס עוסקת בעיצוב, קניינות ושיווק של בגדים, הנעלה, אביזרי אופנה, הלבשה תחתונה, כלי בית, טקסטיל לבית ומוצרי תינוקות וילדים, מוצרי אווירה וטיפוח, הנעלה והלבשת ספורט.
- שוק האופנה ברבעון חלש; קסטרו הפסידה 26 מ' ש', על הכנסות של 302 מ' ש'
- "בסוף השנה נסתכל למשקיעים בלבן של העיניים ונאמר 'המשביר עסק מצליח עם עתיד'"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מציגה תוצאות חזקות באופן עקבי בשנים האחרונות, בשעה שהמתחרות מציגות תוצאות חלשות. ההכנסות צומחות בקצב שנתי ממוצע (CAGR) של כ-18% בחמש השנים האחרונות והרווח הנקי צומח בקצב שנתי ממוצע של כ-24% בחמש השנים האחרונות. בנוסף, החברה מציגה תזרים חזק מפעילות שוטפת.
שורה תחתונה
- 6.דוד 14/02/2020 15:52הגב לתגובה זו%לפחות ,עקבו אחרי קרן נאמנותברק אסטרטגיות.
- 5.רון 13/02/2020 16:07הגב לתגובה זובמקרה הזה להכנס גם לונג וגם שורט
- 4.היא לא תגיע ל155 אולי 167 ומשם תעלה ל200. (ל"ת)אלין 13/02/2020 11:59הגב לתגובה זו
- 3.אבל אל תעשו 13/02/2020 11:51הגב לתגובה זולמה ? כי היעד של השורט 11300 והסטופ מעל השיא האחרון 19000 כשהנייר 17500 פונדמנטלית פוקס מבוססת רובה ככולה על חנויות פיזיות חנויות פיזיות זה פאסה תראו מה קרה לקניונים בארהב ...ישראל מפגרת בכמה שנים אחרי ארהב זה רק שאלה של זמן מה ההבדל בין פוקס למייסיס ?
- פוקס תעלה עוד 100 אחוז תוך שנה. (ל"ת)אלין 13/02/2020 16:33הגב לתגובה זו
- 2.מזמן לא הרעלת איזו באר (ל"ת)פוקסי 13/02/2020 09:48הגב לתגובה זו
- 1.ירון 13/02/2020 09:47הגב לתגובה זועל הפינה הזאת

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
