הבייבי החדש של נועם לניר: כריסטיאנו רונאלדו ישתף פעולה עם חברת קיבו

החברות וויטסמוק ואפליי חתמו על הסכם עם המותג המוביל בעולם הרשתות החברתיות עם 150 מיליון עוקבים בפייסבוק
אבי שאולי |
נושאים בכתבה אפליי וויטסמוק

חברת אפליי שבשליטת נועם לניר ו-וויטסמוק, דיווחו הבוקר טרם פתיחת המסחר בבורסה על שיתוף פעולה עם שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו שמשחק בקבוצת הכדורגל ריאל מדריד שבספרד.

שיתוף הפעולה ייעשה באמצעות החברה הבת Kibo Mobile-Tech שחתמה על הסכם עם חברת Polaris Sports בעלת הזכויות הבלעדיות ברחבי העולם למותגים המזוהים עם שחקן הכדורגל. החברה תשיק ותשווק אפליקציית "Ronaldo Official Keyboard". 

במסגרת ההסכם וכחלק משיתוף הפעולה, יוקצו לפולאריס 2% ממניות חברת קיבו. האחרונה לא תוכל למכור את המניות במשך חצי שנה מיום הנפקת קיבו בבורסה.

אורון צל, מנכ"ל אפליי: "החיבור בין קיבו לבין רונאלדו משמעותי עבורנו. רונאלדו הוא המותג המוביל בעולם הרשתות החברתיות, עם למעלה מ-150 מיליון עוקבים בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. רשתות חברתיות הן היום הערוץ המרכזי להפצת אפליקציות, כך שמדובר בהזדמנות גדולה ובפוטנציאל משמעותי מאוד במונחים של יכולות שיווק, שהחל מהיום עומדים לרשותנו. שיתוף הפעולה עם רונאלדו התאפשר הודות להצלחה המהירה של אפליקציות המקלדת הממותגות של צ'לסי, מנצ'סטר סיטי ואחרות שהצגנו לשוק בנובמבר האחרון, אפליקציות אשר בזמן קצר יצרו ערך רב עבור מועדוני הכדורגל והפכו לכלי תקשורת מהיר וזמין עם האוהדים".

Kibo Mobile פיתחה מקלדת שפות למכשירי סלולר והיא משלבת טכנולוגיה המאפשרת לתקן ולשפר את שפת הכתיבה. התוכנית של נועם לניר, למתג את המקלדת בלוגואים שונים של מועדוני ספורט ומותגים בינלאומיים איתם יחתמו הסכמי שיתוף פעולה.

בין מותגי העל שכבר חתמו על הסכמים עם KIBO: מועדוני הכדורגל ברצלונה, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, ליברפול ובנפיקה ליסבון, שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו, ומותג תרבות הפופ "הלו קיטי".

איתי מרוז, מנכ"ל וויטסמוק: "אני מאמין שהאפליקציות של רונאלדו, בנוסף לזו של מועדון הכדורגל ברצלונה אשר חבר אלינו אף הוא בחודש האחרון, יקדמו מאוד את החברה. הטכנולוגיה המתקדמת של המקלדת המשולבת עם תוכן רלוונטי המוגש בזמן אמת, מעניקה ערך רב למשתמשים, ולשמחתנו הדבר משתקף בדירוגי שביעות הרצון הגבוהים להן זוכות המקלדות השונות בגוגל פליי". מרוז הוסיף כי "בתקופה של שלושה חודשים, בוצעו כבר למעלה מ- 1.5 מיליון הורדות של אפליקציות מקלדת רשמיות שפותחו עבור מותגי-על שונים לאנדרואיד, וההשקה המתוכננת של 'מקלדת רונאלדו', מותג-על בפני עצמו, צפויה להשפיע על היקף הפעילות של החברה בצורה מהותית".

בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

אינטרקיור
צילום: אינטרקיור

אינטרקיור נופלת: חוב בספק של 27 מיליון שקל מבזלת

צניחה ש כ-13% במניה לשווי של 200 מיליון שקל; בזלת נמצאת בסוג של הסדר חוב. על התוצאות של אינטרקיור, היקף החשיפה ביחס לשווי והעתיד

רן קידר |
נושאים בכתבה אינטרקיור

אלכסנדר רבינוביץ', מנכ"ל אינטרקיור, מסר אז: "הביצועים שלנו מדגישים את חוזקת המודל של החברה ואת יכולתנו להתמודד עם סביבת פעילות מאתגרת, לרבות השלכות מתקפת ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת על מתקני החברה בניר עוז. בהסתכלות קדימה, אנו מאמינים ביכולתנו להמשיך במסלול הצמיחה וההתאוששות, להרחיב את נוכחותנו הבינלאומית ולחזק את מעמדנו כמובילים עולמיים בתחום הקנאביס הרפואי. הרכישה האסטרטגית של ISHI שדווחה לאחרונה מהווה מנוע צמיחה נוסף וממצבת אותנו לקצור את ההזדמנויות הנפתחות בשוק הקנאביס הגלובלי בין השאר סביב ההתפתחויות הרגולטוריות בארה"ב סביב שינוי סיווג הקנאביס.

החברה גם התייחסה להתפתחויות בארה"ב, שם נבחן שינוי סיווג הקנאביס וכעת כאמור מדווח כי יש סיכויים טובים שאכן זה ייכנס לפועל. היא העריכה אז כי היא ממוצבת היטב ליהנות מהמהלך, במיוחד לאחר החתימה על הסכם לרכישת חברת ISHI. העסקה מקנה לאינטרקיור גישה לגנטיקות פרימיום, טכנולוגיות גידול מתקדמות ומותגים אמריקאיים מובילים, ובהם The Flowery, וצפויה להוסיף עשרות מיליוני שקלים למחזור ההכנסות.

מניית אינטרקיור -12.72%  ירדה ב-12.7% לאחר שבשבוע שעבר, בזלת שהיא ספקית של אינטרקיור החלה בהליך ארגון מחדש מטעם בית משפט. החשיפה הכספית של אינטרקיור מגיעה לכ-27 מיליון שקל. סכום משמעותי מתוך שווי השוק של החברה הפועלת בתחום הקנאביס שנסחרת ב-200 מיליון שקל. 

חלק מהסכום עשוי להיגבות במקביל להסדר חוב ומכירת הפעילות של בזלת, אך צפוי שתהיה תספורת. "המכה" הזו לאינטרקיור היא סוג של הוצאה חד פעמית, אבל בשנים האחרונות, יש הרבה "הוצאות חד פעמיות" לרבות הפסדים בגלל המלחמה והשיתוק של המפעל של החברה שנמצא סמוך לגדר. 

מנגד, הקנאביס גדל בביקושים בעולם, וצפוי לחזור לגדול גם בארץ, ואינטרקיור שהיא גם יבואנית, גם מייצרת בארץ וגם מייצאת לעולם, צופה ליהנות מהגידול העולמי. במחצית הראשונה של השנה