הבייבי החדש של נועם לניר: כריסטיאנו רונאלדו ישתף פעולה עם חברת קיבו

החברות וויטסמוק ואפליי חתמו על הסכם עם המותג המוביל בעולם הרשתות החברתיות עם 150 מיליון עוקבים בפייסבוק
אבי שאולי |
נושאים בכתבה אפליי וויטסמוק

חברת אפליי שבשליטת נועם לניר ו-וויטסמוק, דיווחו הבוקר טרם פתיחת המסחר בבורסה על שיתוף פעולה עם שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו שמשחק בקבוצת הכדורגל ריאל מדריד שבספרד.

שיתוף הפעולה ייעשה באמצעות החברה הבת Kibo Mobile-Tech שחתמה על הסכם עם חברת Polaris Sports בעלת הזכויות הבלעדיות ברחבי העולם למותגים המזוהים עם שחקן הכדורגל. החברה תשיק ותשווק אפליקציית "Ronaldo Official Keyboard". 

במסגרת ההסכם וכחלק משיתוף הפעולה, יוקצו לפולאריס 2% ממניות חברת קיבו. האחרונה לא תוכל למכור את המניות במשך חצי שנה מיום הנפקת קיבו בבורסה.

אורון צל, מנכ"ל אפליי: "החיבור בין קיבו לבין רונאלדו משמעותי עבורנו. רונאלדו הוא המותג המוביל בעולם הרשתות החברתיות, עם למעלה מ-150 מיליון עוקבים בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. רשתות חברתיות הן היום הערוץ המרכזי להפצת אפליקציות, כך שמדובר בהזדמנות גדולה ובפוטנציאל משמעותי מאוד במונחים של יכולות שיווק, שהחל מהיום עומדים לרשותנו. שיתוף הפעולה עם רונאלדו התאפשר הודות להצלחה המהירה של אפליקציות המקלדת הממותגות של צ'לסי, מנצ'סטר סיטי ואחרות שהצגנו לשוק בנובמבר האחרון, אפליקציות אשר בזמן קצר יצרו ערך רב עבור מועדוני הכדורגל והפכו לכלי תקשורת מהיר וזמין עם האוהדים".

Kibo Mobile פיתחה מקלדת שפות למכשירי סלולר והיא משלבת טכנולוגיה המאפשרת לתקן ולשפר את שפת הכתיבה. התוכנית של נועם לניר, למתג את המקלדת בלוגואים שונים של מועדוני ספורט ומותגים בינלאומיים איתם יחתמו הסכמי שיתוף פעולה.

בין מותגי העל שכבר חתמו על הסכמים עם KIBO: מועדוני הכדורגל ברצלונה, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, ליברפול ובנפיקה ליסבון, שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו, ומותג תרבות הפופ "הלו קיטי".

איתי מרוז, מנכ"ל וויטסמוק: "אני מאמין שהאפליקציות של רונאלדו, בנוסף לזו של מועדון הכדורגל ברצלונה אשר חבר אלינו אף הוא בחודש האחרון, יקדמו מאוד את החברה. הטכנולוגיה המתקדמת של המקלדת המשולבת עם תוכן רלוונטי המוגש בזמן אמת, מעניקה ערך רב למשתמשים, ולשמחתנו הדבר משתקף בדירוגי שביעות הרצון הגבוהים להן זוכות המקלדות השונות בגוגל פליי". מרוז הוסיף כי "בתקופה של שלושה חודשים, בוצעו כבר למעלה מ- 1.5 מיליון הורדות של אפליקציות מקלדת רשמיות שפותחו עבור מותגי-על שונים לאנדרואיד, וההשקה המתוכננת של 'מקלדת רונאלדו', מותג-על בפני עצמו, צפויה להשפיע על היקף הפעילות של החברה בצורה מהותית".

מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמסחר בזמן אמת – קרדיט: AI

מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?

מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון



מנדי הניג |

משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות. 

בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע,  ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.

מדד הפחד כמנבא תשואות

במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.

הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.

פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.

זהב נפט ותבואה - גיוון סל מניות. קרדיט: נוצר עם AIזהב נפט ותבואה - גיוון סל מניות. קרדיט: נוצר עם AI

תיק ההשקעות שלכם צריך להיות גם בסחורות? התשובה של גולדמן סאקס

מחקרים מראים שבכל תקופה שבה מניות ואג"ח נשחקו ריאלית הסחורות סיפקו תשואה חיובית; אם ככה איזה משקל מומלץ להקדיש בתיק לסחורת כדי לצמצם את התנודתיות אבל לא להכביד על התשואה?
ליאור דנקנר |

מחקר שביצעו בגולדמן סאקס בחן נתונים היסטוריים רחבים וגילה תוצאה די עקבית. בכל התקופות שבהן מניות ואג"ח רשמו ירידה ריאלית, סל סחורות רחב נתן תשואה חיובית. הממצא הזה חזר על עצמו לאורך עשרות שנים, ומציב את הסחורות לא כמרכיב שולי או אקזוטי בתיק, אלא החזקה לגיטימית שמאחוריה העלות האמיתית של חומרי הגלם. בתקופות של אינפלציה גבוהה, מתחים גיאופוליטיים (כמו שחווינו בעוצמה לאורך השנה האחרונה), הסחורות תפקדו כמרכיב דפנסיבי, והם מקור לפיזור נוסף שצריכים לשקול כשבונים תיק.

אחרי שמסכימים בעניין הזה השאלה הופכת להיות גם פרקטית - כמה מקום קטגוריית ה"סחורות" צריכה לקבל. הניתוחים של מורגן סטנלי, CFA ופרמטריק נעים על אותו אזור: חשיפה של כ-10% לסחורות מפחיתה את התנודתיות של התיק ומשפרת את היציבות שלו בלי לשנות מהותית את התשואה השנתית הממוצעת.

כמובן שצריכים להתייחס גם לאילו סחורות נכנסות לתיק, מה המשקל של אנרגיה מול מתכות בסיסיות, ומה רמת הקשר בין כל אחד מהקבוצות לתנאי המאקרו ולסיכונים שאנחנו מוכנים "לסבול" כמשקיעים.

למה בכלל סחורות? איך הן מתנהגות כשמחירים עולים

סחורות משחקות לפי חוקים קצת אחרים. מניות ואג"ח תלויים ברווחיות של חברות, בציפיות צמיחה ובריבית. סחורות מסתכלות יותר "על הרצפה": כמה נפט מוציאים מהאדמה, כמה תבואה נקצרת, כמה מתכת נכרתת.

כשהאינפלציה מתגברת, חומרי הגלם בדרך כלל מתייקרים יחד איתה. לכן סחורות נתפסות כסוג של ביטוח על יוקר המחיה ועל כוח הקנייה של הכסף.