הבייבי החדש של נועם לניר: כריסטיאנו רונאלדו ישתף פעולה עם חברת קיבו

החברות וויטסמוק ואפליי חתמו על הסכם עם המותג המוביל בעולם הרשתות החברתיות עם 150 מיליון עוקבים בפייסבוק
אבי שאולי |
נושאים בכתבה אפליי וויטסמוק

חברת אפליי שבשליטת נועם לניר ו-וויטסמוק, דיווחו הבוקר טרם פתיחת המסחר בבורסה על שיתוף פעולה עם שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו שמשחק בקבוצת הכדורגל ריאל מדריד שבספרד.

שיתוף הפעולה ייעשה באמצעות החברה הבת Kibo Mobile-Tech שחתמה על הסכם עם חברת Polaris Sports בעלת הזכויות הבלעדיות ברחבי העולם למותגים המזוהים עם שחקן הכדורגל. החברה תשיק ותשווק אפליקציית "Ronaldo Official Keyboard". 

במסגרת ההסכם וכחלק משיתוף הפעולה, יוקצו לפולאריס 2% ממניות חברת קיבו. האחרונה לא תוכל למכור את המניות במשך חצי שנה מיום הנפקת קיבו בבורסה.

אורון צל, מנכ"ל אפליי: "החיבור בין קיבו לבין רונאלדו משמעותי עבורנו. רונאלדו הוא המותג המוביל בעולם הרשתות החברתיות, עם למעלה מ-150 מיליון עוקבים בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. רשתות חברתיות הן היום הערוץ המרכזי להפצת אפליקציות, כך שמדובר בהזדמנות גדולה ובפוטנציאל משמעותי מאוד במונחים של יכולות שיווק, שהחל מהיום עומדים לרשותנו. שיתוף הפעולה עם רונאלדו התאפשר הודות להצלחה המהירה של אפליקציות המקלדת הממותגות של צ'לסי, מנצ'סטר סיטי ואחרות שהצגנו לשוק בנובמבר האחרון, אפליקציות אשר בזמן קצר יצרו ערך רב עבור מועדוני הכדורגל והפכו לכלי תקשורת מהיר וזמין עם האוהדים".

Kibo Mobile פיתחה מקלדת שפות למכשירי סלולר והיא משלבת טכנולוגיה המאפשרת לתקן ולשפר את שפת הכתיבה. התוכנית של נועם לניר, למתג את המקלדת בלוגואים שונים של מועדוני ספורט ומותגים בינלאומיים איתם יחתמו הסכמי שיתוף פעולה.

בין מותגי העל שכבר חתמו על הסכמים עם KIBO: מועדוני הכדורגל ברצלונה, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, ליברפול ובנפיקה ליסבון, שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו, ומותג תרבות הפופ "הלו קיטי".

איתי מרוז, מנכ"ל וויטסמוק: "אני מאמין שהאפליקציות של רונאלדו, בנוסף לזו של מועדון הכדורגל ברצלונה אשר חבר אלינו אף הוא בחודש האחרון, יקדמו מאוד את החברה. הטכנולוגיה המתקדמת של המקלדת המשולבת עם תוכן רלוונטי המוגש בזמן אמת, מעניקה ערך רב למשתמשים, ולשמחתנו הדבר משתקף בדירוגי שביעות הרצון הגבוהים להן זוכות המקלדות השונות בגוגל פליי". מרוז הוסיף כי "בתקופה של שלושה חודשים, בוצעו כבר למעלה מ- 1.5 מיליון הורדות של אפליקציות מקלדת רשמיות שפותחו עבור מותגי-על שונים לאנדרואיד, וההשקה המתוכננת של 'מקלדת רונאלדו', מותג-על בפני עצמו, צפויה להשפיע על היקף הפעילות של החברה בצורה מהותית".

סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: