הבייבי החדש של נועם לניר: כריסטיאנו רונאלדו ישתף פעולה עם חברת קיבו
חברת אפליי שבשליטת נועם לניר ו-וויטסמוק, דיווחו הבוקר טרם פתיחת המסחר בבורסה על שיתוף פעולה עם שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו שמשחק בקבוצת הכדורגל ריאל מדריד שבספרד.
שיתוף הפעולה ייעשה באמצעות החברה הבת Kibo Mobile-Tech שחתמה על הסכם עם חברת Polaris Sports בעלת הזכויות הבלעדיות ברחבי העולם למותגים המזוהים עם שחקן הכדורגל. החברה תשיק ותשווק אפליקציית "Ronaldo Official Keyboard".
במסגרת ההסכם וכחלק משיתוף הפעולה, יוקצו לפולאריס 2% ממניות חברת קיבו. האחרונה לא תוכל למכור את המניות במשך חצי שנה מיום הנפקת קיבו בבורסה.
אורון צל, מנכ"ל אפליי: "החיבור בין קיבו לבין רונאלדו משמעותי עבורנו. רונאלדו הוא המותג המוביל בעולם הרשתות החברתיות, עם למעלה מ-150 מיליון עוקבים בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. רשתות חברתיות הן היום הערוץ המרכזי להפצת אפליקציות, כך שמדובר בהזדמנות גדולה ובפוטנציאל משמעותי מאוד במונחים של יכולות שיווק, שהחל מהיום עומדים לרשותנו. שיתוף הפעולה עם רונאלדו התאפשר הודות להצלחה המהירה של אפליקציות המקלדת הממותגות של צ'לסי, מנצ'סטר סיטי ואחרות שהצגנו לשוק בנובמבר האחרון, אפליקציות אשר בזמן קצר יצרו ערך רב עבור מועדוני הכדורגל והפכו לכלי תקשורת מהיר וזמין עם האוהדים".
Kibo Mobile פיתחה מקלדת שפות למכשירי סלולר והיא משלבת טכנולוגיה המאפשרת לתקן ולשפר את שפת הכתיבה. התוכנית של נועם לניר, למתג את המקלדת בלוגואים שונים של מועדוני ספורט ומותגים בינלאומיים איתם יחתמו הסכמי שיתוף פעולה.
- אפל תשיק בשבוע הבא אייפונים מדור 5; מורגן סטנלי: השקה דרמטית
- אפליי רוכשת את חברת אירודרום תמורת 69% ממניותיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין מותגי העל שכבר חתמו על הסכמים עם KIBO: מועדוני הכדורגל ברצלונה, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, ליברפול ובנפיקה ליסבון, שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו, ומותג תרבות הפופ "הלו קיטי".
איתי מרוז, מנכ"ל וויטסמוק: "אני מאמין שהאפליקציות של רונאלדו, בנוסף לזו של מועדון הכדורגל ברצלונה אשר חבר אלינו אף הוא בחודש האחרון, יקדמו מאוד את החברה. הטכנולוגיה המתקדמת של המקלדת המשולבת עם תוכן רלוונטי המוגש בזמן אמת, מעניקה ערך רב למשתמשים, ולשמחתנו הדבר משתקף בדירוגי שביעות הרצון הגבוהים להן זוכות המקלדות השונות בגוגל פליי". מרוז הוסיף כי "בתקופה של שלושה חודשים, בוצעו כבר למעלה מ- 1.5 מיליון הורדות של אפליקציות מקלדת רשמיות שפותחו עבור מותגי-על שונים לאנדרואיד, וההשקה המתוכננת של 'מקלדת רונאלדו', מותג-על בפני עצמו, צפויה להשפיע על היקף הפעילות של החברה בצורה מהותית".

"לתורפז יש פייפליין ענק של רכישות. אני צופה שהקצב יתגבר"
על הביזנס האמיתי של תורפז, על המניה שהמריאה פי 3 בשנה האחרונה ומה צפוי בהמשך, על בעלת השליטה והמנכ"לית, קרן כהן חזון שמצליחה להפוך את תורפז לחברה מרשימה ועל התרומה המשמעותית שלה לבתי חולים בארץ - למה תרמה, והאם היא חושבת שאחרים ילכו בעקבותיה?
מאי 21 - תורפז מונפקת בבורסה. מחיר המניה באזור 12 שקלים. שווי של קרוב למיליארד שקל. זו תקופה של הייפ בהנפקות ובשוק. תורפז נתפסת כפרוטרום קטנה. אותו תחום פעילות - תמציות טעם וריח ועובדים והנהלה שמגיעים גם מפרוטרום. פרוטרום עשתה אקזיט ענק, אז השוק מתלהב. המניה של תורפז עולה פי 2 תוך חצי שנה כשהחברה מספקת תוצאות טובות ורכישות. היא מצהירה על אסטרטגיה של צמיחה חיצונית לצד צמיחה פנימית-אורגנית. השוק מאוד אוהב את זה כי כך צמחה פרוטרום.
בשוק של תמציות טעם וריח יש הרבה מאוד עסקים קטנים-בינוניים משפחתיים. תורפז רוכשת ומתרחבת דרכם בגיאוגרפיות. העסק שלה הופך להיות עסק של רכישות ומיזוגים. כן, יש את תחום הפעילות המסורתי-בסיסי, אבל מה שקובע את השווי הוא פעילות המיזוגים ורכישות. הסיבה היא שיש יתרון לגודל. כאשר אתה גדול, אתה נסחר במכפיל רווח של 20 ויותר. כאשר אתה חברה משפחתית קטנה אתה תימכר במכפיל של 5. דמיינו מה קורה כאשר תורפז שנסחרת הרבה מעל 20 (קצב רווחים שמבטא מכפיל רווח של 50 עד 70 לשנה הבאה) רוכשת חברה במכפיל רווח של 5. הרווח שמגיע מהרכישה מיד אמור לקבל את המכפיל הסביר של תורפז, כלומר - תורפז רוכשת לדוגמה עסק ב-30 מיליון דולר במכפיל 5 ומקבלת אפסייד לשווי כי בעיני המשקיעים צריך לתמחר את זה (בשמרנות) במכפיל 20 - השוק מעריך את העסקה פי 4, כלומר בשווי של 120 מיליון דולר, כל ההפרש - 90 מיליון דולר הוא מעין גידול בשווי שוק.
זה רווח מידי ברכישות. יש סיכון קטן שהחברה לא תוכל לשמור על הרווח, אבל יש אפסייד גדול נוסף שנובע מהסינרגיה. אם החברה רכשה ומיזגה ונהנתה מהסינרגיה והגודל שלה לרבות יכולות שיווק ומכירה גדולות, אולי צמצום מפעלים, צמצום מטה ועוד, אז הרווח יגדל, ואז זה לא רווח של פי 4, אלא פי 6.
וככה תורפז הופכת להיות מכונה משומנת של רכישות והשוק שמבין לאן זה הולך, כבר לא עוצר במכפיל של 20 או 30, אלא מגיע ל-50 ומעלה.
הדוחות של תורפז לרבעון השלישי היו טובים. המניה כבר ב-58 שקלים, שווי של 6.4 מיליארד שקל. תורפז היא מההנפקות המוצלחות של גל 2021 שהכיל מעל 100 חברות מתוכם אולי 3-4 חברות טובות כשהבולטות בהן - נקסט ויז'ן ותורפז. השאלה הגדולה אם השוק לא מעריך דווקא ביתר את תורפז. המניה רצה בעיקר בשנה האחרונה, אבל היא רצה מהר יותר מקצב הרכישות. גם בתרחישים אופטימיים של רכישות נוספות, קשה לראות את החברה עולה בהכנסות וברווחים פי 3 בשנה הבאה למצב שיוביל אותה למכפיל רווח סביר של 20. במילים פשוטות - התמחור הוא חלום, אבל הנהלת החברה הוכיחה עד כה שהיא בדרך לשם - היא יודעת לרכוש ולמזג וזה הערך הגדול שלה.
- תורפז ממשיכה לצמוח: ההכנסות גדלו בכ-57%, הרווח עלה בכ-30%
- רכישה שישית לתורפז מתחילת השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור; צילום: אורן אביביאפולו פאוור נכנסת לשוק האמריקאי: פרויקט סולארי של 53 מיליון דולר עם ARKO ביותר מ-300 תחנות דלק
החברות חתמו על מזכר הבנות במסגרתו יפרסו יריעות סולאריות גמישות של אפולו פאוור באתרים של רשת תחנות הדלק ARKO הפרוסה ב-30 מדינות בארה"ב - המניה מזנקת
אפולו פאוור אפולו פאוור 9.95% נכנסת לשוק האמריקאי עם מהלך שיכול להתברר כקפיצת מדרגה משמעותית. חברת הפאנלים הגמישים מדווחת כי חתמה על מזכר הבנות עם GPM Investments, חברה אמריקאית שבבעלות מלאה של ARKO ARKO -0.23% אחת הרשתות הגדולות בארה"ב בתחום תחנות הדלק וחנויות הנוחות (שגם נסחרת בנאסד"ק בשווי של 486 מיליון דולר). במסגרת ההסכם, תיבחן האפשרות להתקין מערכות סולאריות בלפחות 300 אתרים ברחבי ארה"ב - פרויקט שיכול להגיע להיקף של כ-53 מיליון דולר ולהתפרס על פני כשנתיים.
במהלך התקופה הקרובה, הצדדים צפויים לגבש הסכם סופי, כשבינתיים לאפולו ניתנה בלעדיות לפיתוח הפרויקטים. המערכות יוקמו במודל Turnkey, כלומר פרויקט שלם מקצה לקצה - מהפיתוח ועד החיבור לרשת החשמל. אם הכול יתקדם לפי התכנון, התחנות של ARKO עשויות להפוך בהדרגה גם למוקדי ייצור של אנרגיה סולארית.
מעבר להיקף הכספי, שיתוף הפעולה עם ARKO פותח בפני אפולו פאוור את שוק תחנות הדלק האמריקאי שבו יש כ-140 אלף תחנות דלק, שוק עצום בגודלו. ARKO עצמה מפעילה יותר מ-3,500 תחנות וחנויות נוחות בכ-30 מדינות בארה"ב, ונחשבת לאחת מהשחקניות הבולטות בתחום.
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור, אומר כי השותפות הזו ממחישה את הייחוד הטכנולוגי של החברה: "כניסתנו המתוכננת לשוק תחנות הדלק בארצות הברית, יחד עם שותף מקומי המחזיק באלפי תחנות ברחבי המדינה, ממחישה באופן חד את היתרון הטכנולוגי הייחודי שלנו - היכולת להפיק אנרגיה סולארית גם מגגות שאינם מסוגלים לשאת פאנלים סטנדרטיים. היכולת הזו צפויה לאפשר לבעלי תחנות הדלק להפוך את הנדל״ן שלהם למקור הכנסה נוסף של ייצור ומכירת חשמל סולארי. פוטנציאל השוק עצום, ואנו ערוכים לספק את ההזמנות הפוטנציאליות. אנו מודים ל-ARKO על האמון ומצפים לחודשים של עבודה משותפת".
- אפולו מדווחת על הפסד של 22 מיליון במקביל לפרויקט עם VW
- מממשים בהנחה: אפולו פאוור מגייסת מבעלי השליטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המערכות שצפויות להיות מותקנות מבוססות על טכנולוגיה ייחודית של אפולו: יריעות סולאריות גמישות, שיכולות להתאים גם למשטחים שאינם מיועדים לנשיאת פאנלים רגילים. החברה, שפועלת באמצעות חברת הבת שלה SolarPaint, פיתחה את הפתרונות האלה במיוחד עבור סביבות שבהן נדרשת התאמה מבנית וגמישות בשטח - כמו בגגות תחנות דלק או מתקנים מסחריים אחרים.
