בורסה
צילום: אתר הבורסה
סקירה

סיום חיובי לשבוע המסחר: ת"א 35 עלה 1.9%; טאואר זינקה 10%, אל על 8%; עזריאלי ירדה 4.3%

שבוע המסחר הסתיים בחיוב כשהבורסה התחזקה לקראת הסגירה; כשמדד הדגל זינק קרוב ל-2% וקטע רצף של שלושה ימים שליליים; מבול של דוחות טלטל את השוק היום; עזריאלי בדוח חלש נפלה עד 7% אך מיתנה מעט בסיום; אל על ירדה אחרי הדו"ח אך הצליחה להתאושש ואף לזנק; ובמגדל התגובה השלילית לא נראתה רציונלית - שאלנו את ההנהלה, הראיון עלה והירידה התמתנה  

נושאים בכתבה שער הדולר בורסה

הבורסה יצאה לחופשת שבועות עם אקורד סיום 'חגיגי'. אחרי פתיחה מעורבת שהמשיכה את המומנטום חסר-הכיוון של אתמול, המדדים סגרו בעליות שערים. ת"א 35 קפץ ב-1.94%, קוטע רצף של שלושה ימי מסחר שליליים, ת"א 90 עלה גם הוא 1.05%. מחזור המסחר הסתכם על 4.98 מיליארד שקל.

גם בפיננסים המגמה החליפה לצבע ירוק, הבנקים טיפסו 1.74%, ת"א ביטוח עלה 0.77%. בנדל"ן מנגד נרשמו ירידות, ת"א נדל"ן ירד 0.49%, ומדד היזמיות ירד אף 0.96%. הביטחוניות זינקו 2.69%.


מניית מגדל יורדת 4% - האם זה מוצדק? מה הסיכויים והסיכונים במגדל;  רונן אגסי, מנכ"ל מגדל ואיתי ינאי המשנה למנכ"ל בראיון על הרבעון, על תחום הפנסיה שהכפיל את הרווח, על הנוסטרו הענק, בינה מלאכותית ומסר למשקיעים - הנהלת מגדל בטוחה בתחזית הרווח ל-2-2.5 מיליארד שקל ב-2028? "כן, הכיוון והמגמה מאוד ברורים"


אל על אל על 2.72%   פתחה את היום בירידה, אבל אחרי שהשוק עיכל את התוצאות היא חזרה להמריא וסגרה בזינוק של 8.2%. היפוך המגמה מגיע מהבנה שההפסד שאל על רשמה הוא בעיקר תוצאה של אירוע חד פעמי, ולא בהכרח סימן לחולשה בביקושים. סגירת השמיים והפגיעה בפעילות נתב"ג בעקבות מבצע "שאגת הארי" חתכו את ההכנסות ב-27% והעבירו את החברה להפסד, אבל מבחינת המשקיעים זה נראה יותר כמו רבעון שנפגע מאירוע חיצוני חריג ופחות כמו שינוי כיוון בפעילות הליבה.

כשמסתכלים קדימה, התמונה נראית נוחה יותר לאל על. היא מדווחת על התאוששות בביקושים מאז החזרה ההדרגתית של נתב"ג לפעילות מלאה, וצבר ההזמנות עלה מכמיליארד דולר בסוף מרץ לכ-1.2 מיליארד דולר בסוף אפריל. במקביל, החזרה של חברות התעופה הזרות לשוק הישראלי צפויה להיות איטית והדרגתית, גם אחד האיומים הגדולים על אל על, הבסיס של וויז אייר ככל הנראה ירד מהפרק כך שאל על עדיין נכנסת לעונת הקיץ עם ביקושים חזקים וסביבה תחרותית שלא חוזרת מיד לשגרה מלאה. המשקיעים מתמחרים עכשיו פחות את הרבעון החלש שמבטא בעיקר את מה שהיה, ויותר את זה שהתוצאות בהמשך השנה יהיו חזקות יותר.


קבוצת בזן בזן -0.8%    מפרסמת את תוצאות הרבעון הראשון של 2026 ובהם שיפור משמעותי ברווחיות התפעולית, בעיקר בזכות סביבת מרווחי זיקוק חזקה יותר וכניסת פעילות קאנטיום לתוצאות הקבוצה. ה-EBITDA המנוטרל המאוחד הסתכם ברבעון ב-154 מיליון דולר, לעומת 40 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 285%. בשורה התחתונה בזן עדיין רושמת הפסד, אבל הוא מצטמצם ל-8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 31 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2025.

הכנסות החברה עלו ב-24% והסתכמו ב-1.94 מיליארד דולר, לעומת 1.56 מיליארד דולר ברבעון המקביל. בענף הזיקוק והפטרוכימיה, מחזור המכירות לבדו אינו הנתון המרכזי לבחינת הפעילות, שכן התוצאות מושפעות בעיקר ממרווחי הזיקוק והפטרוכימיה, כלומר הפער בין מחיר המכירה של סל המוצרים לבין עלויות חומרי הגלם והאנרגיה. ועדיין, העלייה בהכנסות משקפת בעיקר גידול במכירות מגזר הזיקוק, לצד עלייה במחירי התזקיקים. מניית בזן מגיבה לדוחות בירידה של כ-3.7%, לשווי שוק של כ-5.6 מיליארד שקל. הירידה מגיעה לאחר מהלך חד במניה מתחילת השנה, שבמהלכו היא זינקה בכ-86% - בזן עם רבעון חזק בזיקוק, חלש בפולימורים; המניה מתקשה להמשיך את הראלי


פריון פריון נטוורק 1.85%   נופלת בכ-18% אחרי דוחות חלשים לרבעון הראשון, כשהבעיה המרכזית היא לא רק הפספוס מול התחזיות, אלא גם האיכות של התוצאות עצמן. החברה דיווחה על הכנסות של 90.4 מיליון דולר, עלייה של 1% בלבד לעומת 89.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומתחת לצפי השוק שעמד על כ-92.9 מיליון דולר. גם בשורת הרווח המתואם למניה פריון פספסה, עם רווח Non-GAAP של 0.11 דולר למניה מול צפי של 0.13 דולר. על פניו, החברה עדיין מציגה צמיחה בכמה מנועי פעילות, תקציבי הפרסום ב-CTV עלו ב-68%, ב-DOOH ב-29%, ותקציבי הפרסום סביב Outmax AI agent זינקו ב-316%, אבל המספרים האלה לא מצליחים להסתיר את העובדה שהעסק כולו כמעט לא צומח. 

הכנסות תחום פתרונות הפרסום ירדו ב-4% ל-66.7 מיליון דולר, הצמיחה הכוללת נשענה בעיקר על פעילות ה-Search שעלתה ב-21% ל-23.7 מיליון דולר. גם מתחת לשורת ההכנסות התמונה לא נראית טוב יותר. פריון סיימה את הרבעון עם הפסד נקי GAAP של 10 מיליון דולר, לעומת הפסד של 8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP ירד ל-4.8 מיליון דולר לעומת 5.4 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם כמעט ונמחק, והסתכם ב-0.5 מיליון דולר בלבד, ירידה של 75% לעומת 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, עם שיעור של כ-1% בלבד מה-Contribution ex-TAC. זו נקודה משמעותית, כי היא מראה שגם אם החברה מצליחה לשמור על רמת הכנסות דומה ולדבר על מנועי צמיחה, הרווחיות עדיין חלשה מאוד - פריון נופלת 14% אחרי הדוחות: הצמיחה נעצרה וה-EBITDA כמעט נעלם



קיראו עוד ב"שוק ההון"
מחזור המסחר הסתכם על 4.98 מיליארד שקל


קיסטון קיסטון אינפרא -0.42%    אסיפת בעלי המניות אישרה ברוב של 96.96% את המהלך לשינוי מבנה הקרן, שבמסגרתו תפסיק לפעול כקרן המנוהלת על ידי חברת ניהול חיצונית ותעבור לניהול פנימי מלא. במסגרת המהלך יבוטלו דמי הניהול, מה שצפוי לחסוך לחברה כרבע מיליארד שקל. במקביל, מייסדי החברה, רוני בירם, גיל דויטש ונבות בר, ישקיעו כ-52 מיליון שקל נוספים ויקבלו הקצאת מניות של כ-5% מהון החברה. בעקבות זאת הם יהפכו למחזיקי דבוקת השליטה בקיסטון. המעבר לניהול פנימי נועד להפוך את קיסטון לגוף השקעות אקטיבי בתחום התשתיות, עם מעורבות ישירה בניהול ובהשבחת נכסים בתחומי האנרגיה, התחבורה, התקשורת והתשתיות. רוני בירם ימשיך לכהן כיו"ר ונבות בר כמנכ"ל.



פאלו אלטו פאלו אלטו -1.32%    
מתממשת בעד 3.6% ונסחרת לפי שווי של 557 מיליארד שקל, צריך לומר שזה קורה במחזור לא גבוה באופן יחסי, סביב ה-.2.3 מיליון שקל כך שניתן להניח שזהו יותר "מימוש מקומי", בוול סטריט המניה נסחרת בירידה של כ-1.5% במסחר המוקדם.

אברא אברא 0.83%     עם רבעון חיובי, והשוק מגיב בהתאם. מניית חברת ה-IT מזנקת עד 11% לשווי של כ-477 מיליון שקל, אחרי שהחברה פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון שבו אפשר לראות צמיחה בהכנסות לצד שיפור ברוב שורות הרווח. ועדיין, גם אחרי העלייה היום, המניה בתשואה שלילית של כ-12% מתחילת השנה, שזה בעיקר מספר לנו מה עבר על המניה בחודשים האחרונים. פברואר היה חודש שחור לסקטור וגם לחברת ה-IT שמחקה בתוך ימים ספורים יותר מ-200 מיליון שקל מערכה, החששות שהתחילו בוול סטריט בקשר עם ההשפעות של ה-AI על מגזר ה-IT "יובאו" גם לבורסה המקומית ומניות הסקטור נסחרו בתנודתיות חריפה.

אברא צמצמה משמעותית את המכפיל שבו היא נסחרת אחרי הירידה החדה במניה. אחרי הנפילה היא כבר הגיעה למכפיל רווח באזורי ה-20, ועכשיו, אחרי הקפיצה, היא נסחרת סביב מכפיל 26. זה עדיין נמצא בטווח הגבוה יחסית של חברות ה-IT המקומיות, אבל לא נראה חריג במיוחד בהשוואה היסטורית לחברות בענף, בוודאי אם החברה תצליח לשמור על קצב הרווחיות של הרבעון הראשון. אם מניחים שהרבעון הנוכחי מייצג קצב שנתי, המכפיל כבר יורד לאזור 21, מה שהופך את התמחור לפחות מתוח מכפי שהוא נראה ממבט ראשון - אברא מזנקת 11% אחרי רבעון מפתיע - מה המכפיל שלה?




עוד טרום הפתיחה, ציינו כאן שמבין מבול הדוחות תפס אותנו הדוח של ארד - החברה פותחת את השנה ברבעון חזק: הכנסות של כ-112 מיליון דולר, עלייה של כ-8.4%, ורווח נקי שקפץ 27% לכ-9.2 מיליון דולר. הסיפור של הרבעון הוא ההתמודדות עם ייסוף השקל: החברה העבירה ייצור לספרד, איטליה ומקסיקו וצמצמה את השפעת המטבע על הרווחיות.

ארד 2.11%   נסחרת במכפיל 10-12 ושווי של כמיליארד שקל - תמחור נמוך יחסית בשוק המקומי. המניה תקועה שנים בגלל חששות מתחרות, תנודתיות בתוצאות, זיהוי עם ישראל ותלות בדולר. אם הביצועים ימשיכו להשתפר, השוק עשוי לגלות אותה. להרחבה - ארד מציגה שיא ברווח ובהכנסות - האם היא השקעה מעניינת? גם השוק אוהב את התוצאות, ארד 2.11%   מזנקת בעד 12% 




דניה דניה סיבוס -1.18%   , מקבוצת לפידות, מפרסמת את תוצאות הרבעון הראשון של 2026 והמניה מגיבה בירידות קלות לשווי של 4.6 מיליארד שקל, הדוח הזה גם מעביר את חברת התשתיות והייזום לטריטוריה שלילית מתחילת השנה של כחצי אחוז. התגובה בשוק בעיקר מצביעה על הפער שבין הכותרות לבין התכל'ס. זה רחוק מלהיות דוח חלש, החברה עדיין רווחית, הצבר גדל והיא אפילו מחלקת דיבידנד, אבל זה כן דוח שמעלה שאלות לגבי קצב התרגום של הצבר לרווחים, כשהדגלים האדומים מונפים בו במגזר הבנייה למגורים - דניה ברבעון פושר והמניה יורדת; הצבר בשיא, אבל הרווחיות עדיין לא שם


מי שבולטת לחיוב בין השאר זו טאואר, טאואר -2.57%   שמזנקת היום עד 7% טאואר זינקה 15% אחרי התוצאות שפרסמה בשבוע שעבר אבל בימים שלאחר מכן נסחרה בתנודתיות גבוהה מאבדת 8% ואז 5% נוספים, זה לא חריג מבחינתה זו מניה שצריכים לדעת להחזיק בה חזק, זו רכבת הרים שיכולה לעשות תנועות תוך-יומיות של כמעט 10%, עדיין הפוטוניקה והחוזים הענקיים עליהן דיווחה ממשיכים לתמוך במגמה החיובית וטאואר מתקרבת לשיא שרשמה ב-90 מיליארד שקל כשהיא מתמקמת במקום השישי מבחינת שווי השוק בבורסה מעל כל חברות הביטוח וחלק מהבנקים.  



נאוויטס נאוויטס פטר יהש -3.46%    מדווחת את תוצאות הרבעון הראשון ל-2026 שזה גם רבעון ההפקה המלא הראשון מפרויקט שננדואה. ההכנסות של השותפות הסתכמו בכ-238 מיליון דולר, לעומת כ-17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של פי 13.5 (!). ה-EBITDA עלה לכ-188 מיליון דולר, לעומת כ-5.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2025, קפיצה של פי 37 (!). העלייה בתוצאות מגיעה בעיקר מכניסת שננדואה להפקה מלאה. במהלך הרבעון מכרה נאוויטס כ-5.06 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, במחיר ממוצע של כ-72 דולר לחבית WTI. מתוך הכמות הזו, שננדואה תרם כ-4.7 מיליון חביות, עם קצב הפקה יומי ממוצע של כ-52 אלף חביות נפט אקוויוולנטיות ליום. לפי החברה, מתקן ההפקה של שננדואה פעל במהלך הרבעון באופן רציף וללא השבתות.

מה שבעיקר מעניין קדימה זה מחירי הנפט. הרבעון הראשון נסגר במחיר מכירה ממוצע של 72 דולר לחבית, אבל במהלך הרבעון השני המחיר הממוצע לחבית כבר עלה לכ-100 דולר. העלייה הזו מגיעה על רקע הזינוק במחירי הנפט בעולם בעקבות המלחמה עם איראן והחשש משיבושי האספקה בעיקר בגלל מצר הורמוז שבו עובר כשליש מהנפט הגלובלי. עבור נאוויטס, שמוכרת את תפוקת הנפט שלה במחירים החשופים לספוט, זה גורם שיכול לתמוך בהכנסות וברווחיות ברבעונים הקרובים, כל עוד סביבת המחירים הגבוהה תימשך, כשבנתיים זה לא נראה שהולכים לקראת הסדרה וטראמפ אף נתן דדליין להגעה להסכם עד סוף השבוה הנוכחי - רבעון שננדואה הראשון של נאוויטס: ההכנסות זינקו פי 13.5, ה-EBITDA קפץ פי 37

להרחבה נוספת - נאוויטס - קפיצת המדרגה מחלום לחברה מבוססת, ומה צפוי בהמשך?



מימון ישיר מימון ישיר -1.51%    ה סיימה את הרבעון הראשון של 2026 עם זינוק חד ברווחים, צמיחה בהיקף ההלוואות והתרחבות משמעותית בפעילות המשכנתאות. היקף ההלוואות שהעמידה החברה ללקוחות הגיע לכ-3.1 מיליארד שקל - עלייה של כ-31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד ההכנסות מפעילות מימון נטו עלו בכ-41% לכ-302 מיליון שקל. הרווח הנקי קפץ בכ-158% והסתכם בכ-53 מיליון שקל, למרות הפרשה חד-פעמית של כ-16 מיליון שקל לתביעות ייצוגיות. במקביל, תיק ההלוואות הכולל של החברה חצה לראשונה את רף 19 מיליארד השקלים. כמו כן החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של כ-33.7 מיליון שקל לבעלי המניות. בתגובה לתוצאות המניה מתחזקת בכ-3.8%, מתחילת השנה המניה מציגה דשדוש מסוים ותשואת חסר מול מדדי הדגל עם עליה של 5% בלבד - מימון ישיר זינקה ברווח: ההכנסות עלו ב-41%, תיק ההלוואות חצה את 19 מיליארד השקלים



קיבלנו הבוקר את התוצאות של שתי שחקניות גדולות בנדל"ן המניב - עזריאלי ומליסרון:


קבוצת עזריאלי מסכמת רבעון חלש יחסית ברמת הפעילות השוטפת, גם אם השורה התחתונה מציגה עלייה ברווח הנקי. ה-NOI של הקבוצה הסתכם בכ-638 מיליון שקל, לעומת כ-646 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-1%. ההנהלה מציינת כי בנטרול השפעת המלחמה, ה-NOI נותר ללא שינוי. ה-FFO ללא תרומת הדיור המוגן ירד בכ-9% והסתכם בכ-395 מיליון שקל, לעומת כ-435 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-FFO כולל דיור מוגן הסתכם בכ-399 מיליון שקל, לעומת כ-452 מיליון שקל אשתקד.

החולשה ברבעון מגיעה בעיקר מהקניונים, מהוצאות המימון ומההשקעות בתחום הדאטה סנטרס. תוצאות הרבעון הושפעו מקיטון ב-NOI בקניונים עקב השפעת המלחמה, בהיקף שמוערך בכ-7 מיליון שקל, וכן מקיטון בשטחי המסחר בקניון עזריאלי תל אביב, בעקבות העבודות לחיבורו לבניין הספירלה. לצד זאת, התחזקות השקל מול האירו פגעה בתוצאות השקליות של פעילות הדאטה סנטרס. ה-Same Property NOI הסתכם בכ-635 מיליון שקל, לעומת כ-646 מיליון שקל ברבעון המקביל.

המניה עצמה כבר עשתה מהלך יפה מאוד. מתחילת השנה (לפני פתיחת המסחר היום) היא משלימה זינוק של כ-32%, ובטווח של שנתיים היא השלימה תשואה של כ-112%. אחרי מהלך כזה, השאלה הגדולה היא האם יש כאן "עוד בשר"? קראו כאן עזריאלי עם ירידה ב-NOI וב-FFO: הפדיונות בקניונים ירדו, הרווחיות בדאטה סנטרס נשחקה


מליסרון מליסרון -0.92%   רשמה ברבעון הראשון של השנה עלייה ברווחים, התאוששות בפדיונות בקניונים והמשך הרחבת פעילות המשרדים והמגורים, למרות הפגיעה בפעילות בעקבות מבצע "שאגת הארי". החברה דיווחה כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה בכ-12% והסתכם בכ-265 מיליון שקל, לעומת כ-237 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

החברה ציינה כי מאז סיום חג הפסח נרשמה התאוששות חדה בפדיונות בקניונים, עם עלייה של כ-19% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת לאחר שבחודשים ינואר־אפריל הפדיונות ירדו בכ-5%, בעקבות סגירת קניונים למספר ימים במהלך המלחמה ושעות פעילות מצומצמות.

ה-NOI המיוחס לבעלים הסתכם בכ-402 מיליון שקל, עלייה של כ-2%. בחברה מעריכים כי המלחמה פגעה ב-NOI בכ-10 מיליון שקל, כך שבנטרול ההשפעה נרשמה למעשה עלייה של כ-4% לכ-412 מיליון שקל. ה-FFO הסתכם בכ-298 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל.

אחד המהלכים המרכזיים שעליהם דיווחה החברה הוא השלמת שיווק מגדל B בפרויקט לנדמארק תל אביב, הכולל כ-50 אלף מ"ר משרדים. האכלוס צפוי להתחיל לקראת סוף השנה. במליסרון ציינו כי העסקאות נחתמו בדמי שכירות גבוהים מהתחזיות המקוריות של הפרויקט. במקביל, החברה ממשיכה להרחיב את פעילות המשרדים והמסחר. עד סוף 2026 צפויה מליסרון להתחיל בביצוע של ארבעה פרויקטים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, שצפויים להניב NOI שנתי של כ-110 מיליון שקל.  להרחבה - מליסרון מתאוששת מהמלחמה: הפדיונות בקניונים זינקו ב-19%, הרווח טיפס ל-265 מיליון שקל



אפריקה ישראל מגורים אפריקה מגורים 0.43%   סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של כ-37.7 מיליון שקל - עלייה של כ-8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-246 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. ההכנסות ממכירת דירות, כולל חלק החברה בחברות אקוויטי, עלו לכ-261 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי ממכירת דירות נותר גבוה ועמד על כ-26%. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 15 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון. יחס החוב נטו ל-CAP נטו של החברה עמד בסוף מרץ על כ-43.2%, נתון שמצביע על מינוף נמוך יחסית לענף. לחברה כיום 14 פרויקטים בביצוע עם כמעט 2,000 דירות לשיווק, מתוכן יותר מ-1,000 כבר נמכרו בהיקף כספי של כ-3.34 מיליארד שקל - אפריקה ישראל מגורים הגדילה את הרווח ב-8% ל-38 מיליון שקל




אנרג'יאן אנרג'יאן -0.56%    דיווחה כי ההכנסות ברבעון הראשון ירדו ל-288 מיליון דולר, לעומת 407 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בזמן שההפקה הממוצעת ירדה בכ-21% ל-114 אלף חביות שווה נפט ליום. אסדת כריש של אנרג'יאן חזרה לפעילות מלאה בתחילת אפריל, אבל ההשבתה הממושכת במהלך המלחמה כבר פגעה בתוצאות הרבעון הראשון של החברה. בעקבות הפגיעה בפעילות הורידה אנרג'יאן גם את התחזית השנתית שלה. היא צופה שתפיק במהלך 2026 כ-130-140 אלף חביות שווה נפט ליום, במקום תחזית קודמת של 140-150 אלף - אנרג'יאן צנחה ל-288 מיליון דולר בהכנסות אחרי השבתת כריש



OPC הגדילה את הרווח המתואם ב-18%; מתקדמת עם פרויקטי ענק בישראל ובארה"ב חברת האנרגיה או פי סי אנרגיה -1.37%   הגדילה ברבעון הראשון את ה-EBITDA ב-10% ל-124 מיליון דולר ואת הרווח המתואם ב-18% ל-33 מיליון דולר. בישראל היא מקדמת תחנות כוח ואגירה בהיקף של יותר מ-1,400 מגה וואט ובארה"ב היא הרחיבה את צבר פרויקטי הגז הטבעי ל-8.7 ג'יגה וואט, על רקע הזינוק בביקוש לחשמל


 

אל על אל על 2.72%   במעבר חד להפסד, בעיקר בעקבות מבצע "שאגת הארי", שפגע בפעילות בנתב"ג למשך כ-40 יום. חברת התעופה רשמה הפסד נקי של כ-67 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-96 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לפי החברה, השפעת המבצע נאמדת בהפסד אחרי מס של כ-145 מיליון דולר, מתוכם כ-90 מיליון דולר נרשמו כבר ברבעון הראשון ועוד כ-55 מיליון דולר באפריל. במקביל, ההכנסות ירדו בכ-27% לכ-562 מיליון דולר, לעומת כ-774 מיליון דולר אשתקד, וה-EBITDAR צנח לכ-16 מיליון דולר בלבד לעומת כ-213 מיליון דולר ברבעון המקביל. לצד ההפסד, החברה מדווחת על התאוששות בביקושים אחרי חזרת נתב"ג לפעילות, עם צבר הזמנות של כ-1.2 מיליארד דולר נכון לסוף אפריל.



6:30 עדכון טרום פתיחה

וול סטריט סיימה אתמול בירידות מתונות יחסית - הנאסד״ק ירד ב-0.8%; מארוול ומובילאיי עלו ב-4%, אסיה כעת יורדת בהובלת הניקיי והקוספי שמאבדים כ-1.2% והחוזים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידות מאוד מתונות. 

המניות הדואליות חוזרות בפלוס של 0.6%, אבל זה פלוס שנובע בעיקר מהעלייה של הדולר הרציף אחרי הסגירה דולר שקל רציף - המניות הדואליות "צמודות לדולר" ועלייה בדולר מעלה את מחירם בשקלים. וכמובן שההיפך - המניות הדואליות בעיקר נפגעות בשנה וחצי האחרונות - הן בפועל איבדו כ-20% משערן בגלל הירידה בשער הדולר. 


מבין הדואליות תבלוט טאואר שצפויה לעלות בקרוב ל-5%,  אבל אם הדולר יעלה מתחת לזינוק שלו אתמול אחרי סגירת היציג (עלה ב-0.7%) אז העלייה בטאואר תהיה נמוכה יותר . אורמת ו איי.סי.אל צפויות לעלות מעל 1%, פאלו אלטו תרד קרוב ל-2.5%




הוספת תגובה
59 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(59):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 41.
    או שתעלו ל 4700 או שתורידו ל 4300 לא לדשדש (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 40.
    זאת ממש לא מפולת..כולה קריסה של 66.66 אחוז ומשם שערי הגהינום יפתחו.. (ל"ת)
    מאמו סולידרנסקי 20/05/2026 16:35
    הגב לתגובה זו
  • 39.
    השוק לפני מפולת (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 16:31
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    אנונימי 20/05/2026 15:49
    הגב לתגובה זו
    כשמגזר הביטוח יורד..כל המניות יורדות...כשהביטוח עולה כמו כעת...פתאום מגדל יורדת מעל 4 אחוזים.. ככה זה כשיש פושעים שמנהלים את המסחר
  • מה מוזר חברות משקיעות במגזרים שלמים (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 15:58
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    אלקטרה צריכה בצניחה חופשית (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 15:08
    הגב לתגובה זו
  • 36.
    רק מתקרבת השעה ארבע הכל צולל..בורסה מצוקמקת (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    הבורסה חלשה מאוד מאוד מאוד (ל"ת)
    אלרגיה לחלב 20/05/2026 15:02
    הגב לתגובה זו
  • 34.
    אנונימי 20/05/2026 14:57
    הגב לתגובה זו
    השוק חייב למתן את העליות בכל צהריים...יש כאן תופעות שמזמן היו צריכות להחקר
  • 33.
    אנונימי 20/05/2026 14:53
    הגב לתגובה זו
    שטויות בקילו זום דבר לא מזנק וכשרואים שהבורסה בארצות הברית פותחת בעליות אז מיד מזניקים את הבורסה שלנו כלפי מעלה ואין בזה כל שיקול כלכלי אלא רק קוף אחרי בן אדם והתאורים בכתבה זה חארטה בארטה
  • 32.
    אנונימי 20/05/2026 14:51
    הגב לתגובה זו
    זהירות מנסים להריץ את ניס משקיע שהיקנה יפסיד רוצים לעשות עליכם סיבוב
  • אנונימי 20/05/2026 16:21
    הגב לתגובה זו
    לא נמאס לך לפמפם שטויות
  • 31.
    זה הזמן להיפרד מארית! (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 13:49
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    עליוותתתת.... מי שחכם קונה (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    איך מניית הבורסה הדוחות פצצה בה (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 13:31
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    אנונימי 20/05/2026 12:36
    הגב לתגובה זו
    לפי אך שניראה לדעתי לאומי היום תיפרוץ את שער 7550 הכיוון חיובי
  • אנונימי 20/05/2026 16:03
    הגב לתגובה זו
    מניה מצוינת עים עתיד
  • 27.
    זה יסתיים בירידות לקראת חג הגבינה והתקיפה של המהסס הניצחי (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    אנונימי 20/05/2026 11:23
    הגב לתגובה זו
    אנחנו לפני ימים קשים לכלכלה בכלל ולבורסה בפרט
  • 25.
    משה 20/05/2026 11:07
    הגב לתגובה זו
    דוח חלש מאוד הרכישה של אביב כשלון ומתחילה להכביד על המניה
  • 24.
    אנונימי 20/05/2026 11:06
    הגב לתגובה זו
    הבורסה עולה בחצי אחוז אבל מדדי הבנקים..הביטוח..הנדלן והבטחוניות בירידה...אין הוכחה גדולה יותר שהשוק מתואם בצורה מניפולטיבית
  • 23.
    אנונימי 20/05/2026 10:29
    הגב לתגובה זו
    שימו לב איך עלתה בימים האחרונים מ85 דולר למניה ל94 דולר למניה..ועדין זולה מאוד לעומת מחיר יעד של 130 דולר למניה מי שייכנס עכשיו עם סבלנות ירוויח !
  • 22.
    אנונימי 20/05/2026 10:24
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שהשוק אמור לעלות..מוצאים את המגזר התורן ומרסקים אותו כדי למתן את העליה בשוק. זה לא סתם פשעזה פשע מאורגן
  • 21.
    אנונימי עם מוח 20/05/2026 10:23
    הגב לתגובה זו
    מניות עפו לשמים..פתאום מגלים שאין כלום בדוחות
  • 20.
    אנונימי 20/05/2026 10:19
    הגב לתגובה זו
    לאומי מניית ההפתעה רווחים עצומים מאוד מוצלחת
  • 19.
    בועת הביטוחים מתפוצצת. (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 10:13
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    הכל מווסת 20/05/2026 10:12
    הגב לתגובה זו
    בדיחה חברות שנסחרות כמעט ב10 מיליארד עושות מיליונים בודדים ברבעון...אבל מוכרת את העתיד כרגיל בארהב 15% מבלי למצמץ ולא נשכח שבמרץ נפט היה גבוהה ב5060 אחוז!!!
  • 17.
    אנונימי 20/05/2026 09:51
    הגב לתגובה זו
    רווח רבעוני של 38 מליון דולר!!!
  • אתה גאון של אמא (ל"ת)
    ח 20/05/2026 10:14
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    צריך שהנוכלים שמוכרים דירות להשקעה ישארו מובטלים הם מוחקים את כספי הצבור (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 09:44
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    אנונימי 20/05/2026 09:43
    הגב לתגובה זו
    מחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
  • 14.
    אנונימי 20/05/2026 09:42
    הגב לתגובה זו
    תשחררו אותנו
  • 13.
    אנונימי 20/05/2026 09:27
    הגב לתגובה זו
    אמרתי לכם שלשום ואתמול שיהיו בשורות מצויינות לרציו...ותמיד יש טינופת ועושה לי אצבע הפוכה..אז הנה..אמרתי אמתרציו בדרך לשער 600
  • אנונימי 20/05/2026 11:03
    הגב לתגובה זו
    כתבה מצויינת.. ומה רציו בקושי זזה במקום לטוס...
  • אנונימי 20/05/2026 10:03
    הגב לתגובה זו
    הנה הסמרטוט שעושה א בע הפוכה.. 3 ימים כתבתי שיהיו בשורות מצויינות לרציו...והנה היום...ואחרי החג יהיו עוד בשורות מצויינות לרציו..תזכרו שאמרתי
  • רציונאל 20/05/2026 09:53
    הגב לתגובה זו
    מה שאמת..אמת. אמרת..שלשום...מי אתה איך ידעת
  • 12.
    ירידות באסיה .זה סימן למנורה אדומה (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    זה היום עליות גדולות!!!! (ל"ת)
    אאאא 20/05/2026 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    שלי 20/05/2026 09:05
    הגב לתגובה זו
    עליות.חזקות בכולהמוצריםהאינפלציה מעל 5% אבל אצל הלס שואף ל2%
  • 9.
    אנונימי 20/05/2026 09:03
    הגב לתגובה זו
    לפני שבוע כתבתי ירד לכוון 4200
  • 8.
    אנונימי 20/05/2026 09:00
    הגב לתגובה זו
    נייס עולה יפה בימים האחרונים וזו רק ההתחלה
  • תפסיק לפמפם את הזבל שלך. (ל"ת)
    ח 20/05/2026 10:15
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ליויתן 20/05/2026 08:56
    הגב לתגובה זו
    בקרוב בשורות מצויינות לרציו...בדרך לשער 600...ותזכרו שכתבתי
  • רציונאל 20/05/2026 09:54
    הגב לתגובה זו
    אכן אמרת..כל הכבוד.. הלואי באמת שרציו תגיע ל 600
  • 6.
    לפוצץ את הבועה לכוון 3000. (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 08:47
    הגב לתגובה זו
  • לכיוון 666.66 (ל"ת)
    אנונימין8טעכ 20/05/2026 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    2011 פעמים במשפטו של הפושע המושחת ל א זוכר לא זוכר לא זוכר (ל"ת)
    שיא עולמי חדש 20/05/2026 08:14
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רק אני אני אני ורק אני ! 20/05/2026 08:13
    הגב לתגובה זו
    ומקום 1 בעולם במחירי הפירות הירקות המזון והטואלטיקה .
  • 3.
    מר בטחון מ 1.1.2023 4709 נרצחים 49000 פצועים 55000 טילים (ל"ת)
    שליח האל 20/05/2026 08:11
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 20/05/2026 09:12
    הגב לתגובה זו
    זר קוצים ענק לרונן בר והרצי הלוי שהלכו לישון.......וכמובן למנהיגי משמרות קפלן שפירקו את הצבא....
  • אנונימי 20/05/2026 08:52
    הגב לתגובה זו
    נרצחו בטבח אוסלו שהמיט עלינו השיכור המטורלל וכנופייתו אוסלו הארורה מהאספסוף השמלאני הבוגדני !
  • 2.
    נייס ארביטראז חיובי 0.65% שיתמוך בהמשך התיקון (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 07:57
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 20/05/2026 09:01
    הגב לתגובה זו
    ברור שהיא מניה בהזדמנות קניה עם מכפיל נמוך כל כך
  • אכלת לנו את הראש עם הנייס שלך. אתה יודע מה זה שמעטס. (ל"ת)
    אא 20/05/2026 08:49
    הגב לתגובה זו
  • די כבר עצוב 0.65 חחחחח (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 08:46
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 20/05/2026 10:30
    עלתה יפה בימים האחרונים וזו רק ההתחלה.. היא עדין במכפיל נמוך לענף
  • 1.
    אנונימי 20/05/2026 07:46
    הגב לתגובה זו
    עליות בכול הענפים
  • הענפים מתייבשים (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 09:22
    הגב לתגובה זו
  • ח. ח. ח. הצחקת. אותי .אתה חי בנידמה לי (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 08:43
    הגב לתגובה זו