גבי ינקוביץ ארד
צילום: ארד
זרקור

ארד מציגה שיא ברווח - האם היא השקעה מעניינת?

תחום צומח, חברה גלובלית, תמחור נוח - הסיכויים והסיכונים בארד

מנדי הניג | (8)
נושאים בכתבה ארד גבי ינקוביץ

ארד ארד 2.89%  פותחת את השנה ברבעון חזק: הכנסות של כ-112.4 מיליון דולר, עלייה של כ-8.4% לעומת הרבעון המקביל, ורווח נקי שקפץ בכ-27% לכ-9.2 מיליון דולר. החברה נסחרת סביב שווי של כמיליארד שקל ומכפיל רווח של 10-12 - תמחור נוח יחסית עבור חברה רווחית, צומחת עם פעילות בינלאומית בתחום מדידת וניהול מים.

הגידול בהכנסות הגיע בעיקר מהמשך פריסת מערכות אצל לקוחות בישראל, לצד פעילות באירופה ובשווקים נוספים. הרווח הגולמי הסתכם בכ-33.8 מיליון דולר, שיעור של כ-30.1% מההכנסות - יציב למרות שינויי מטבע. הרווח התפעולי עלה בכ-20% לכ-12.2 מיליון דולר, ושיעורו השתפר לכ-10.8% מההכנסות לעומת כ-9.8% ברבעון המקביל. ה-EBITDA הגיע לכ-16.1 מיליון דולר, עלייה של כ-14.5%. הדירקטוריון הכריז על דיבידנד של כ-13 מיליון דולר, כ-0.526 דולר למניה.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד לכ-4.2 מיליון דולר, לעומת כ-11.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נבעה מגידול בהון החוזר - ימי אשראי ארוכים יותר ללקוחות בשוק המקומי. 

הסיפור של הרבעון הוא ההתמודדות עם ייסוף השקל. ארד מדווחת בדולרים אבל חלק מהעלויות שקליות - מה שיכול היה לפגוע ברווחיות. בפועל, החברה העבירה חלק מהייצור המיועד לשוק האירופי מישראל לאתרים בספרד ובאיטליה, וחלק מהייצור לשוק האמריקאי - לאתר במקסיקו. המהלך עזר לצמצם את השפעת המטבע על הרווח התפעולי. עדיין מדובר בפגיעה, אבל לא כזו שפגעה דרמטית בתוצאות העסקיות. 

גבי ינקוביץ, מנכ"ל קבוצת ארד, והוגו צ'אופן, יו"ר הדירקטוריון, אמרו על רקע התוצאות: "התמודדנו בהצלחה עם הייסוף החד בשקל-דולר בזכות שורה של פעילויות ניהוליות משמעותיות. פעילויות אלו, ביחד עם הגידול בהכנסות בשוק המקומי, גרמו לכך שהייסוף החד בשקל מול הדולר לא פגע ברווח התפעולי של הקבוצה."

ארד היא קבוצה גדולה עם וותק והיא שחקנית משמעותית בתחום ניהול ומדידת מים. החברה פועלת ביותר מ-60 מדינות, עם מפעלים בישראל, ארה"ב, ספרד, איטליה, מקסיקו וסין. מרבית מכירות הקבוצה מגיעות ממדי מים חכמים שמשלבים תקשורת מרחוק וניהול בזמן אמת. המכירות מתחלקות בין ארה"ב כ-36%, אירופה כ-29% וישראל כ-29%.

התחום נהנה מרוח גבית: מדינות ורשויות נדרשות למדוד צריכה בדיוק גבוה יותר, להפחית אובדני מים ולנהל רשתות ישנות ביעילות. זה שוק שהביקוש בו נשען על השקעות בתשתיות ועל דרישה ממשלתית. מול הסיכוי והפוטנציאל, צריך להזכיר כי ארד נחשבת הבטחה כבר שנים לא מעטות, אבל המניה שלה די תקועה ולא מספקת ערך למשקיעים. החשש מתחרות, החשש מפעילות באירופה שאולי תסבול בגלל הזיהוי עם ישראל והתלות בדולר גרמו למשקיעים להתרחק מהמניה, אולי שלא בצדק. 

ינקוביץ וצ'אופן הוסיפו לסיום כי משבר המים העולמי ממשיך להאיץ תהליכים של ניהול יעיל של משק המים - "מוצרי ופתרונות הקבוצה תומכים במגמות אלו ומאפשרים את המשך הצמיחה שלנו".

בשווי של כמיליארד שקל ומכפיל סביב 10-12, התמחור יחסית למכפילים בשוק המקומי נמוך. אף אחד לא מבטיח שתהיה התאמת מכפילים, וזה כמובן תלוי גם בביצועים בהמשך, אבל אם ארד תצליח להמשיך ולהשתפר בתוצאות באופן עקבי, השוק עשוי לגלות אותה.

הוספת תגובה
8 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ברזילי 20/05/2026 23:19
    הגב לתגובה זו
    אבל הפסדי הרבה ולאורך זמן.אולי המצב השתנה עכשיו
  • 5.
    המניה עולה 14% ניתחתם נכון (ל"ת)
    מיקי 20/05/2026 10:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אבי 20/05/2026 10:43
    הגב לתגובה זו
    מחזיק שנים ....... החברה ככ טובה שהמנייה רק יורדת ................קיבוצניקים קלאסיים ..... תן לי דיווידנד קצת רווחיות ועזוב אותי באימאשך .......מהמנייה . לא מתקדמים ולא שואפים להתקדם לשום מקום ....... חבל !!!
  • 3.
    ניצן 20/05/2026 09:50
    הגב לתגובה זו
    חברה נהדרת המניה נסחרת מאוד זול שימו לב מי המוסדיים שמחזיקים שם
  • נכון מאד בנוסף היור הגדיל החזקות לפני חודש (ל"ת)
    עמוס 20/05/2026 11:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחת ההשקעות היחידות המעניינות בבורסה (ל"ת)
    עידו 20/05/2026 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ארד סיפקה גם מדיםמזויפים שהסתובבו על אוויר מה שגרם ללא מעט דירות לשלםמים במחירים אסטרונומיים (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 09:07
    הגב לתגובה זו
  • ממש לא נכון..התאגידים לא רצו לקנות אל חוזר (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 12:04
    הגב לתגובה זו