וואטסאפ מזהירה את המשתמשים מפני תוכנת ריגול ישראלית
חברת המסרים המיידים וואטסאפ, מבקשת מהמשתמשים לעדכן בדחיפות את אפליקציה וזאת בעקבות דיווחים על פירצה באפליקציה שאפשרה פריצה למכשירי טלפון באמצעות תוכנות ריגול ישראליות.
אפליקציית הצ'אט, שבבעלותה של פייסבוק, אמרה כי היא גילתה פירצה בתחילת החודש, שעשויה לאפשר לתוקפים להכניס ולבצע שינויים בקוד. החברה הודיעה כי היא ביצעה שינויים בתשתית שלה בסוף השבוע שעבר כדי לחסום את ההתקפות, והוסיפה כי רק מספר מצומצם של משתמשים נפגע עד כה.
"וואטס-אפ מבקשת מציבור המשתמשים לשדרג לגרסה העדכנית ביותר של האפליקציה שלנו, כמו גם לשמור על מערכת ההפעלה הניידת שלהם מעודכנת, כדי להגן מפני ניסיונות פריצה ממוקדים פוטנציאליים שנועדו לסכן מידע המאוחסן בניידים", אמרה דוברת החברה.
ההצהרה באה בעקבות דיווח של "פייננשל טיימס" כי התוקפים הצליחו להתקין תוכנת מעקב, שפותחה על ידי חברת NSO הישראלית, על מכשירי iPhone ו- Android על ידי התקשרות עם הנפגעים באמצעות אפשרות שיחת הטלפון של האפליקציה.
- הפסד משפטי נוסף לגוגל: תאלץ לפתוח את מכשירי האנדרואיד לחנויות אפליקציות מתחרות
- קמפיין חדש של סמסונג: "עשו את זה חכם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי החברה, להתקפות יש סימנים כי מדובר בחברה פרטית שעובדת עם ממשלות ומספקת תוכנות ריגול אשר משתלטת על מערכת ההפעלה של הטלפון הנייד.
קבוצת NSO אמרה מצידה כי הטכנולוגיה שלה "מורשית לסוכנויות ממשלתיות למטרה היחידה של לחימה בפשע ובטרור" והוסיפה כי היא אינה מפעילה את המערכת עצמה, וכי "בשום פנים ואופן לא תהיה NSO מעורבת בהפעלה או בזיהוי של מטרות הטכנולוגיה שלה, אשר המופעלת באופן בלעדי על ידי גורמי מודיעין ואכיפת חוק".
אחרי גולדמן זאקס, בגרמניה נותנים ללקוחות לבחור את קוד הלבוש
בעוד שבגולדמן זאקס הסירו את הדרישה לקוד לבוש מעובדי הבנק, בגרמניה קצת פחות מתלהבים מהעניין. בנק פרנקפורטר ספארקסה (Frankfurter Sparkasse), המנהל חשבונות בהיקף של 19 מיליארד אירו (22 מיליארד דולר), הקים מסופי סקר בחלק מסניפיו, ומבקש כעת מהלקוחות להצביע על האופן שבו יועצי הבנק יגיעו לעבודה בעתיד הקרוב. שניים מעובדי הבנק לקחו חלק בצילומים שבהם הציגו תלבושות שונות - מעניבה וחליפה לג'ינס ונעלי התעמלות ותמונות אלה מוצגות כעת על המסופים, כך שהלקוחות יוכלו להחליט איזה מראה הם מעדיפים. "שאלת קוד הלבוש עולה מדי פעם, אז אמרנו לעצמנו: בואו נבקש מהלקוחות שלנו לחוות את דעתם", אמרה ג'וליה דרוג-קנאופ, דוברת הבנק "על פי תוצאות הסקר, נבין את דעת הקהל, אך עם זאת, התוצאות לא בהכרח מחייבות". פרנקפורטר ספארקסה הוא לא רק הבנק הגרמני היחיד ששם את הנושא של סגנון הלבוש על סדר היום. לדוגמה, המבורגר ספארקסה הציג קוד לבוש ספורטיבי לפני 3 שנים ואמר "העניבה הרגילה עברה מאז לפריט שיצא משימוש". כמו כן, בליכטנשטיין, בנק Frick & Co נתן לכל העובדים שלו נעלי ספורט בצבעים ארגוניים והציג את קוד הלבוש החדש בשנה שעברה. כל הזכויות שמורות לבלומברג 2019.