נסטלה ויוניליוור העלו את המחירים והכו את התחזיות
ענקיות מוצרי הצריכה של אירופה מציגים סימני חיים מחודשים על ידי מכירת מזון וציוד ניקיון, גם במחירים גבוהים יותר.
נסטלה ויוניליוור הפתיעו את המשקיעים עם תחילת השנה החזקה, כשהן דיווחו על צמיחה במכירות ברבעון הראשון, מעבר להערכות האנליסטים. יצרנית ה"קיטקאט" השווייצרית והבעלים האנגלו-הולנדי של סבון דאב דיווחו על שילוב של תמחור משופר וכמויות גדולות יותר.
בצהרי היום, יוניליוור עלתה ב-3.6% באמסטרדם, כאשר נסטלה עלתה כ-1.3% בציריך. החברות סיפקו תשובה מוחצת לביצועים החלשים של יריבתם האמריקאית קראפט היינץ, שאיבדה גובה מאז שדיווחה על אזהרת רווח והפחתת נכסים בחודש פברואר - כשנתיים לאחר נסיון לא מוצלח להשתלטות על יוניליוור. החברות הרב לאומיות האירופיות הצטרפו לעמיתים בארה"ב כמו פפסיקו במכירת מוצרים נוספים, כשהן גם מצליחות לגלגל את עלות חומרי גלם הגבוהה יותר אל הצרכנים.
בנסטלה, למשל, התמחור עלה בכ-1.2% והיה הגבוה ביותר בעשרת הרבעונים האחרונים. המוצרים שנפגעו ביותר מעליית המחירים כללו בקבוקי מים, כאשר מחירי הנפט הגבוהים הפכו את ייצור הפלסטיק וההובלה ליקרים יותר. יוניליוור גם סבלה מעלויות גבוהות יותר של פטרוכימיה כגון אלקילבנזן ליניארי, מרכיב בדטרגנטים מתכלים, יחד עם עליית מחירי חומרי הגלם בתחום המזון.
ביום רביעי, חברת דנונה דיווחה כי היא חוזה עליה במחיר החלב, כמו גם במחיר הסוכר והפירות. בעוד שמחירי הסוכר עלו במהלך השנה האחרונה, מחירי סחורות אחרות כגון קקאו וקפה ירדו.
- דיווח: החותים הגיעו להסכם עם סין ורוסיה - לא יתקפו ספינות שלהם
- שער הדולר עולה ב-0.4% לעומת השקל, נסחר סביב 3.71
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעוד שאירופה ויפן סובלות מעליית מחירים נמוכה באופן עקבי או אפילו דפלציה (ירידת מחירים), שיעורי האינפלציה הגבוהים יותר צצים במקומות כמו טורקיה וארגנטינה. הצרכנים המרוקאים ניהלו חרם לא רשמי על מוצרי דנונה באמצעות המדיה חברתית בשנה האחרונה, כדי למחות על מה שהצרכנים רואים כמחירים בלתי הוגנים.
תוך כדי העלאת מחירים, נסטלה ויוניליוור נהנו גם מהתרחבות לתחומים חדשים, כאשר מותגי הקווים הישנים שלהם נמצאים על סף קיפאון. המכירות בחטיבת הבית של יוניליוור, שגדלה בקצב כפול מקצב הקבוצה, הובלו בחלקן על ידי מוצרים מודעים יותר לסביבה תחת המותג "הדור השביעי" של החברה. הרכישות אותן ביצעה החברה האנגלו-הולנדית מאז שנת 2015 רשמו עלייה קולקטיבית בשיעור דו ספרתי ברבעון.
מניית ה-FAANG שמקבלת המלצת קניה עם אפסייד של 50%
השיחות השוריות על מניית אמזון גוברות, כאשר האנליסט של Pivotal Group, מייקל לוין, פרסם היום סקירה ראשונה למניית אמזון והציב את ענקית הקמעונאות המקוונת עם דירוג קניה ויעד של 12 חודשים למחיר של 2,750 דולר, הגבוה ביותר מבין מחירי היעד שראינו עד כה.
"אמזון היא מניית חובה בכל תיק עם אפסייד עצום אפילו מכאן", כתב לוין בסקירתו, והוסיף כי הוא רואה את החברה כבעלת ניהול באיכות הגבוהה ביותר במגזר האינטרנט העולמי. לוין רואה את המעבר של אמזון למשלוח של יום אחד כ"צעד אסטרטגי מסיבי לקראת הדומיננטיות הקמעונאית הכוללת".
מחיר היעד של לוין מבוסס על אומדן שילוב כל החלקים לשנת 2020, ומשקף אפסייד של 50% לעומת מחיר הסגירה אמש בניו יורק.
אמזון היא "חביבת הקהל" בוול סטריט, כאשר 51 אנליסטים ממליצים למשקיעים לרכוש את מניותיה, בעוד שרק אנליסט אחד בודד ממליץ על "החזק", ואחד נוסף ממליץ למכור. ביום שישי האחרון, האנליסטים בפייפר ג'פרי אמרו כי מניית אמזון יכולה להגיע ל-3,000 דולר בתוך שנתיים או שלוש.