learning
צילום: יח"צ

להיות מחנכים בישראל

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה לימודים

 לימודי הוראה – להיות מחנכים בישראל

אם יש משהו שחשוב לרובנו בשלב שבו אנחנו מתכננים את הקריירה, או את החלפת הקריירה בגיל מאוחר, זוהי תחושת השליחות. ישנם תחומים שונים שיציעו לנו את הסיפוק הזה, אבל נדמה שמקום של כבוד מקבל תחום ההוראה. מי שמבין את אחריות המורה והמחנך, רואה את ההזדמנות להעביר ערכים ולשמר את הידע הקיים, וגם רוצה להשפיע על דור העתיד, זה בדיוק התחום עבורו. אלא שכדאי לעסוק בתחום אנחנו חייבים להוציא תעודת הוראה, וזאת על פי דרישות משרד החינוך. הדרך לשם מתחילה בלימודי הוראה, ולפני שאתם מחליטים שבחרתם לעצמכם מקצוע לחיים, כדאי שתבינו לאן בדיוק אתם הולכים מכאן..

 

למי זה מתאים?

השלמתם את לימודי התואר שלכם, יש לכם ידע רב והמון רצון לחנך גם את הדורות הבאים, ואתם בטוחים שניחנתם גם בכושר מנהיגות ויכולת להוביל את הצעירים לעולם שכולו ערכים וידע. מצוין. לימודי הוראה הם בדיוק בשבילכם. גם אם בחרתם לפתח קריירה אחרת והעברתם שנים בעולם העבודה אתם עדיין יכולים לשנות כיוון. מי שמרגיש שמיצה את העולם העסקי ורוצה להשפיע על החינוך בישראל, זוהי הדרך עבורו. רק חשוב שתבינו שמדובר במסלול לא פשוט. תהליך ההכשרה שלכם הוא לא קצר אבל בסופו תהיו מוכנים טוב יותר להשתלבות במערכת החינוך.

 

מסלול הלימודים

באופן כללי ישנם כמה מסלולים במסגרת לימודי הוראה, והם נמשכים לרוב בין שלושה לארבע שנים. בזמן הזה תכירו את עולם ההוראה באופן מעמיק, תגלו תפיסות עולם ותיאוריות התפתחותיות חשובות. בנוסף תזכו להתנסות בהוראה, לתכנן מערכי שיעור ולהעביר את חומר הלימודים בעצמכם. זוהי גם ההזדמנות שלכם להחליט עם איזו שכבת גיל תרצו לעבוד. כך תוכלו להירשם למסלול ללימוד חינוך והוראה לגיל הרך, לבית הספר היסודי או לתלמידי תיכון. לכל שכבת גיל מאפיינים משלה, והמסלול מותאם אליה במדויק. בלימודי הוראה לגיל הרך תלמדו על לשלב משחק, מוזיקה ותנועה, איך לפתח מיומנויות שפה ואיך ללמד מתמטיקה בסיסית. הוראה לבית הספר העל יסודי היה לרוב ממוקדת הרבה יותר, בתחום הקרוב לליבכם כמו מתמטיקה, אנגלית או מדעים.

 

היום שאחרי

לאחר סיום הלימודים תמשיכו לשנת התמחות, וזוהי שנת מעבר חשובה שבה תתחילו לצבור ותק וניסיון. בשנה הזו השכר שלכם אמנם יהיה נמוך יחסית, אבל עם הזמן והניסיון גם התגמול עולה. זאת לצד התגמול החשוב באמת – הקניית ידע וערכים לילדים ולבני הנוער בישראל.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.