טייסטרס. יוטיוב
צילום: צילום מסך

פרסונליזציה: טייסטר'ס תגיש פרסומת לכל קהל בטירגוט אוטומטי

המותג הוא הראשון בישראל שמשתמש ב-Directors Mix של יוטיוב שמאפשר להגיש פרסומת מותאמת לכל סגמנט בקהל, בקנה מידה רחב. תנאי המינימום - חצי מיליון שקל לפעילות
משה בנימין | (1)

מותג הקפה טייסטרס צ'ויס המשווק בישראל על ידי אסם הוא הראשון להשתמש בישראל ב-Directors Mix, כלי הפרסום הדיגיטלי של יוטיוב המאפשר לבנות פרסומת אחת עם רכיב משתנה במספר וריאציות שאינו מוגבל, כך שהפרסומת למעשה הופכת לעשרות ומאות פרסומות שונות המוגשות לגולשים שונים, בהתאם לזהותם. 

לקריאה נוספת: סושיאל ב-2020: מי יצמח, מי ייעלם ולמה חייבים אסטרטגיית יוטיוב

האופן התמציתי ביותר בו ניתן להגדיר את הערך המרכזי של הכלי הוא "פרסונליזציה למאסה" - שילוב בין התאמה מדויקת של מסר לגולש, יחד עם קנה מידה גדול ככל האפשר. הכלי מאפשר טירגוט מפורט של קהלים מגוונים שאליהם ניתן להגיש פרסומת ייחודית התואמת את זהותם המפולחת לפי גיל, תחומי עניין, תכנים מועדפים וכו'. בז'רגון המקצועי ה-Directors Mix מאפשר Data Driven Creative בהיקף שעד עתה היה בלתי אפשרי. 

מאחורי המהלך שמייצג נאמנה את תמונת המצב העדכנית ביותר בפרסום הדיגיטלי - חתירה למהלכים מבוססי דאטה ומנגד פרסונליזציה והתאמה פרטנית ככל האפשר לגולשים - עומד משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב בשיתוף פעולה עם מחלקת הקריאייטיב של גוגל ישראל המלווה את המהלך. אמנם מדובר בניסיון הראשון בישראל אך קייס סטאדיס למהלכים דומים כבר קיימים בנמצא מזה מאז 2016 מצד מותגים בינלאומיים כגון Campbell Soup, Kellog ו-Uber. 

מקבץ מהסרטים שיעלו במסגרת הקמפיין

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הקונספט הקריאייטיבי שאותו יישמו בטייסטר'ס צ'ויס למהלך באמצעות הכלי, ממשיך את הקו של "קחו לעצמכם רגע" שמוביל את הפרסום של מותג הנס קפה. מאחורי הקלעים נבנה בנק הפרסומות הנרחב שהרכיבים המשתנים בו הם המיקרו קופי, הקריינות והתמונה המרכזית שמוצבת בתוך מסך טלפון המוחזק לרוחב בין זוג ידיים. 

למרות הפיתוי של כל מפרסם לעשות שימוש בכלי המעניין, לא כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו. תנאי הסף לשימוש עומד על כחצי מיליון שקלים, תקציב הפרסום המינימלי שגוגל מבקשת להקצות למהלך, לפחות בשוק הישראלי. הרף שהוצב מנומק על ידה כסכום הכרחי כדי להגיע לאפקטיביות במהלך שכזה, המפוזר על פני סגמנטים רבים. הפרסומות מופיעות לפני תכני הווידאו המחופשים ביוטיוב כפרה-רול וכן כמיד-רול, באמצע צפייה. הדאטה על הגולשים, מטבע הדברים, מסופקת על ידי המערכות של גוגל ויוטיוב. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיכאל 27/09/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    משרד הפרסום מציע את הרעיון כדי לגזור עמלה גבוהה. מנהל/ת המותג הולכים על הרעיון כדי להגיד שזה הדבר הבא והם היו הראשונים. בסוף השנה- החשב אומר שההוצאה לא מוצדקת וצריך להחליף את משרד הפרסום ואת מנהל/ת המותג. שמחתי לעזור
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.