טייסטרס. יוטיוב
צילום: צילום מסך

פרסונליזציה: טייסטר'ס תגיש פרסומת לכל קהל בטירגוט אוטומטי

המותג הוא הראשון בישראל שמשתמש ב-Directors Mix של יוטיוב שמאפשר להגיש פרסומת מותאמת לכל סגמנט בקהל, בקנה מידה רחב. תנאי המינימום - חצי מיליון שקל לפעילות
משה בנימין | (1)

מותג הקפה טייסטרס צ'ויס המשווק בישראל על ידי אסם הוא הראשון להשתמש בישראל ב-Directors Mix, כלי הפרסום הדיגיטלי של יוטיוב המאפשר לבנות פרסומת אחת עם רכיב משתנה במספר וריאציות שאינו מוגבל, כך שהפרסומת למעשה הופכת לעשרות ומאות פרסומות שונות המוגשות לגולשים שונים, בהתאם לזהותם. 

לקריאה נוספת: סושיאל ב-2020: מי יצמח, מי ייעלם ולמה חייבים אסטרטגיית יוטיוב

האופן התמציתי ביותר בו ניתן להגדיר את הערך המרכזי של הכלי הוא "פרסונליזציה למאסה" - שילוב בין התאמה מדויקת של מסר לגולש, יחד עם קנה מידה גדול ככל האפשר. הכלי מאפשר טירגוט מפורט של קהלים מגוונים שאליהם ניתן להגיש פרסומת ייחודית התואמת את זהותם המפולחת לפי גיל, תחומי עניין, תכנים מועדפים וכו'. בז'רגון המקצועי ה-Directors Mix מאפשר Data Driven Creative בהיקף שעד עתה היה בלתי אפשרי. 

מאחורי המהלך שמייצג נאמנה את תמונת המצב העדכנית ביותר בפרסום הדיגיטלי - חתירה למהלכים מבוססי דאטה ומנגד פרסונליזציה והתאמה פרטנית ככל האפשר לגולשים - עומד משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב בשיתוף פעולה עם מחלקת הקריאייטיב של גוגל ישראל המלווה את המהלך. אמנם מדובר בניסיון הראשון בישראל אך קייס סטאדיס למהלכים דומים כבר קיימים בנמצא מזה מאז 2016 מצד מותגים בינלאומיים כגון Campbell Soup, Kellog ו-Uber. 

מקבץ מהסרטים שיעלו במסגרת הקמפיין

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הקונספט הקריאייטיבי שאותו יישמו בטייסטר'ס צ'ויס למהלך באמצעות הכלי, ממשיך את הקו של "קחו לעצמכם רגע" שמוביל את הפרסום של מותג הנס קפה. מאחורי הקלעים נבנה בנק הפרסומות הנרחב שהרכיבים המשתנים בו הם המיקרו קופי, הקריינות והתמונה המרכזית שמוצבת בתוך מסך טלפון המוחזק לרוחב בין זוג ידיים. 

למרות הפיתוי של כל מפרסם לעשות שימוש בכלי המעניין, לא כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו. תנאי הסף לשימוש עומד על כחצי מיליון שקלים, תקציב הפרסום המינימלי שגוגל מבקשת להקצות למהלך, לפחות בשוק הישראלי. הרף שהוצב מנומק על ידה כסכום הכרחי כדי להגיע לאפקטיביות במהלך שכזה, המפוזר על פני סגמנטים רבים. הפרסומות מופיעות לפני תכני הווידאו המחופשים ביוטיוב כפרה-רול וכן כמיד-רול, באמצע צפייה. הדאטה על הגולשים, מטבע הדברים, מסופקת על ידי המערכות של גוגל ויוטיוב. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיכאל 27/09/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    משרד הפרסום מציע את הרעיון כדי לגזור עמלה גבוהה. מנהל/ת המותג הולכים על הרעיון כדי להגיד שזה הדבר הבא והם היו הראשונים. בסוף השנה- החשב אומר שההוצאה לא מוצדקת וצריך להחליף את משרד הפרסום ואת מנהל/ת המותג. שמחתי לעזור
המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

עמית סגל (X, מסך ערוץ 12)עמית סגל (X, מסך ערוץ 12)

עמית סגל עובר ל-"ישראל היום" ועוזב את "ידיעות אחרונות"

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הודיע לאחרונה על עזיבתו את עיתון "ידיעות אחרונות" לטובת כתיבת טור קבוע ב"ישראל היום"; האם זה יהפוך אותו לאיש התקשורת העשיר בישראל? 

רן קידר |

"שמח לבשר לכם שהחל בתחילת אוגוסט אתחיל לכתוב את הטור הפוליטי ב״סוף השבוע החדש״ של העיתון ״ישראל היום״. בשנה הבאה יתקיימו בחירות בישראל, ובכללי אף פעם לא משעמם, אז זה עיתוי טוב", כך עדכן הבוקר עמית סגל את עוקביו. המעבר של סגל מסקרן, ומגיע לאחר ספקולציות רבות שהועלו לגבי עזיבה שלו את חדשות 12 והצטרפות לעכשיו 14. 

ננסה להבין קצת האם המהלך ישנה את שכר החודשי של סגל. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות לאחרונה דיברו על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה. אין נתונים רשמיים על שכרו המדויק בחדשות 12, אך לפי הערכות שונות, שכרו החודשי הוא כ-150,000 שקל, וכ-2 מיליון שקל בשנה. בנוסף, כתב סגל ספר מצליח, "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית", שיצא לאור באוגוסט 2021 בהוצאה עצמית. הספר זכה להצלחה מסחרית מרשימה, עם מכירת כ-10,000 עותקים בתוך 48 השעות הראשונות להשקתו, כך שגם ספרו מהווה עבורו ערוץ הכנסה. 

וכמובן, בנוסף לטלוויזיה ולספר, סגל מציע לציבור סדרת הרצאות, ובמידה ותזמינו אותו להרצאה, התשלום יהיה בגובה של עשרות אלפי שקלים. כל זה, אינו כולל את הכנסותיו מכתיבת הטור, שכאמור, שינה את משכנו ועזב את "ידיעות אחרונות" לטובת "ישראל היום", וניתן להעריך ששכרו רק השתפר בעקבות המעבר. 

סגל הוא דמות שמעוררת מחלוקת וסערה בקרב גורמים שונים וכך היה מעורב במספר תביעות דיבה, בין היתר זכה בפיצוי של 120 אלף שקל מעומר נחמני על פרסומים פוגעניים ברשת. הוא עצמו נתבע על ידי הדס קליין בעקבות טור ב"ידיעות אחרונות", ובשנת 2015 זכה בתביעה שהגיש נגדו אורן חזן בעקבות תחקיר על מעשיו בבולגריה. לאחרונה גם הגיש תביעה נגד פאולה רוזנברג בגין טענות שפרסמה נגדו.

סגל (בן 43) החל את דרכו העיתונאית בשנת 1998 במקומון הירושלמי "כל העיר", ובהמשך עבר לשמש ככתב בתחנת גלי צה"ל. בשנת 2006 הצטרף לחברת החדשות של ערוץ 2 (כיום חדשות 12). הוא מחזיק בתואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובתואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטי קולג' לונדון.