טייסטרס. יוטיוב
צילום: צילום מסך

פרסונליזציה: טייסטר'ס תגיש פרסומת לכל קהל בטירגוט אוטומטי

המותג הוא הראשון בישראל שמשתמש ב-Directors Mix של יוטיוב שמאפשר להגיש פרסומת מותאמת לכל סגמנט בקהל, בקנה מידה רחב. תנאי המינימום - חצי מיליון שקל לפעילות
משה בנימין | (1)

מותג הקפה טייסטרס צ'ויס המשווק בישראל על ידי אסם הוא הראשון להשתמש בישראל ב-Directors Mix, כלי הפרסום הדיגיטלי של יוטיוב המאפשר לבנות פרסומת אחת עם רכיב משתנה במספר וריאציות שאינו מוגבל, כך שהפרסומת למעשה הופכת לעשרות ומאות פרסומות שונות המוגשות לגולשים שונים, בהתאם לזהותם. 

לקריאה נוספת: סושיאל ב-2020: מי יצמח, מי ייעלם ולמה חייבים אסטרטגיית יוטיוב

האופן התמציתי ביותר בו ניתן להגדיר את הערך המרכזי של הכלי הוא "פרסונליזציה למאסה" - שילוב בין התאמה מדויקת של מסר לגולש, יחד עם קנה מידה גדול ככל האפשר. הכלי מאפשר טירגוט מפורט של קהלים מגוונים שאליהם ניתן להגיש פרסומת ייחודית התואמת את זהותם המפולחת לפי גיל, תחומי עניין, תכנים מועדפים וכו'. בז'רגון המקצועי ה-Directors Mix מאפשר Data Driven Creative בהיקף שעד עתה היה בלתי אפשרי. 

מאחורי המהלך שמייצג נאמנה את תמונת המצב העדכנית ביותר בפרסום הדיגיטלי - חתירה למהלכים מבוססי דאטה ומנגד פרסונליזציה והתאמה פרטנית ככל האפשר לגולשים - עומד משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב בשיתוף פעולה עם מחלקת הקריאייטיב של גוגל ישראל המלווה את המהלך. אמנם מדובר בניסיון הראשון בישראל אך קייס סטאדיס למהלכים דומים כבר קיימים בנמצא מזה מאז 2016 מצד מותגים בינלאומיים כגון Campbell Soup, Kellog ו-Uber. 

מקבץ מהסרטים שיעלו במסגרת הקמפיין

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הקונספט הקריאייטיבי שאותו יישמו בטייסטר'ס צ'ויס למהלך באמצעות הכלי, ממשיך את הקו של "קחו לעצמכם רגע" שמוביל את הפרסום של מותג הנס קפה. מאחורי הקלעים נבנה בנק הפרסומות הנרחב שהרכיבים המשתנים בו הם המיקרו קופי, הקריינות והתמונה המרכזית שמוצבת בתוך מסך טלפון המוחזק לרוחב בין זוג ידיים. 

למרות הפיתוי של כל מפרסם לעשות שימוש בכלי המעניין, לא כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו. תנאי הסף לשימוש עומד על כחצי מיליון שקלים, תקציב הפרסום המינימלי שגוגל מבקשת להקצות למהלך, לפחות בשוק הישראלי. הרף שהוצב מנומק על ידה כסכום הכרחי כדי להגיע לאפקטיביות במהלך שכזה, המפוזר על פני סגמנטים רבים. הפרסומות מופיעות לפני תכני הווידאו המחופשים ביוטיוב כפרה-רול וכן כמיד-רול, באמצע צפייה. הדאטה על הגולשים, מטבע הדברים, מסופקת על ידי המערכות של גוגל ויוטיוב. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיכאל 27/09/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    משרד הפרסום מציע את הרעיון כדי לגזור עמלה גבוהה. מנהל/ת המותג הולכים על הרעיון כדי להגיד שזה הדבר הבא והם היו הראשונים. בסוף השנה- החשב אומר שההוצאה לא מוצדקת וצריך להחליף את משרד הפרסום ואת מנהל/ת המותג. שמחתי לעזור
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.


הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.