טייסטרס. יוטיוב
צילום: צילום מסך

פרסונליזציה: טייסטר'ס תגיש פרסומת לכל קהל בטירגוט אוטומטי

המותג הוא הראשון בישראל שמשתמש ב-Directors Mix של יוטיוב שמאפשר להגיש פרסומת מותאמת לכל סגמנט בקהל, בקנה מידה רחב. תנאי המינימום - חצי מיליון שקל לפעילות
משה בנימין | (1)

מותג הקפה טייסטרס צ'ויס המשווק בישראל על ידי אסם הוא הראשון להשתמש בישראל ב-Directors Mix, כלי הפרסום הדיגיטלי של יוטיוב המאפשר לבנות פרסומת אחת עם רכיב משתנה במספר וריאציות שאינו מוגבל, כך שהפרסומת למעשה הופכת לעשרות ומאות פרסומות שונות המוגשות לגולשים שונים, בהתאם לזהותם. 

לקריאה נוספת: סושיאל ב-2020: מי יצמח, מי ייעלם ולמה חייבים אסטרטגיית יוטיוב

האופן התמציתי ביותר בו ניתן להגדיר את הערך המרכזי של הכלי הוא "פרסונליזציה למאסה" - שילוב בין התאמה מדויקת של מסר לגולש, יחד עם קנה מידה גדול ככל האפשר. הכלי מאפשר טירגוט מפורט של קהלים מגוונים שאליהם ניתן להגיש פרסומת ייחודית התואמת את זהותם המפולחת לפי גיל, תחומי עניין, תכנים מועדפים וכו'. בז'רגון המקצועי ה-Directors Mix מאפשר Data Driven Creative בהיקף שעד עתה היה בלתי אפשרי. 

מאחורי המהלך שמייצג נאמנה את תמונת המצב העדכנית ביותר בפרסום הדיגיטלי - חתירה למהלכים מבוססי דאטה ומנגד פרסונליזציה והתאמה פרטנית ככל האפשר לגולשים - עומד משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב בשיתוף פעולה עם מחלקת הקריאייטיב של גוגל ישראל המלווה את המהלך. אמנם מדובר בניסיון הראשון בישראל אך קייס סטאדיס למהלכים דומים כבר קיימים בנמצא מזה מאז 2016 מצד מותגים בינלאומיים כגון Campbell Soup, Kellog ו-Uber. 

מקבץ מהסרטים שיעלו במסגרת הקמפיין

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הקונספט הקריאייטיבי שאותו יישמו בטייסטר'ס צ'ויס למהלך באמצעות הכלי, ממשיך את הקו של "קחו לעצמכם רגע" שמוביל את הפרסום של מותג הנס קפה. מאחורי הקלעים נבנה בנק הפרסומות הנרחב שהרכיבים המשתנים בו הם המיקרו קופי, הקריינות והתמונה המרכזית שמוצבת בתוך מסך טלפון המוחזק לרוחב בין זוג ידיים. 

למרות הפיתוי של כל מפרסם לעשות שימוש בכלי המעניין, לא כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו. תנאי הסף לשימוש עומד על כחצי מיליון שקלים, תקציב הפרסום המינימלי שגוגל מבקשת להקצות למהלך, לפחות בשוק הישראלי. הרף שהוצב מנומק על ידה כסכום הכרחי כדי להגיע לאפקטיביות במהלך שכזה, המפוזר על פני סגמנטים רבים. הפרסומות מופיעות לפני תכני הווידאו המחופשים ביוטיוב כפרה-רול וכן כמיד-רול, באמצע צפייה. הדאטה על הגולשים, מטבע הדברים, מסופקת על ידי המערכות של גוגל ויוטיוב. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיכאל 27/09/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    משרד הפרסום מציע את הרעיון כדי לגזור עמלה גבוהה. מנהל/ת המותג הולכים על הרעיון כדי להגיד שזה הדבר הבא והם היו הראשונים. בסוף השנה- החשב אומר שההוצאה לא מוצדקת וצריך להחליף את משרד הפרסום ואת מנהל/ת המותג. שמחתי לעזור
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.