טייסטרס. יוטיוב
צילום: צילום מסך

פרסונליזציה: טייסטר'ס תגיש פרסומת לכל קהל בטירגוט אוטומטי

המותג הוא הראשון בישראל שמשתמש ב-Directors Mix של יוטיוב שמאפשר להגיש פרסומת מותאמת לכל סגמנט בקהל, בקנה מידה רחב. תנאי המינימום - חצי מיליון שקל לפעילות
משה בנימין | (1)

מותג הקפה טייסטרס צ'ויס המשווק בישראל על ידי אסם הוא הראשון להשתמש בישראל ב-Directors Mix, כלי הפרסום הדיגיטלי של יוטיוב המאפשר לבנות פרסומת אחת עם רכיב משתנה במספר וריאציות שאינו מוגבל, כך שהפרסומת למעשה הופכת לעשרות ומאות פרסומות שונות המוגשות לגולשים שונים, בהתאם לזהותם. 

לקריאה נוספת: סושיאל ב-2020: מי יצמח, מי ייעלם ולמה חייבים אסטרטגיית יוטיוב

האופן התמציתי ביותר בו ניתן להגדיר את הערך המרכזי של הכלי הוא "פרסונליזציה למאסה" - שילוב בין התאמה מדויקת של מסר לגולש, יחד עם קנה מידה גדול ככל האפשר. הכלי מאפשר טירגוט מפורט של קהלים מגוונים שאליהם ניתן להגיש פרסומת ייחודית התואמת את זהותם המפולחת לפי גיל, תחומי עניין, תכנים מועדפים וכו'. בז'רגון המקצועי ה-Directors Mix מאפשר Data Driven Creative בהיקף שעד עתה היה בלתי אפשרי. 

מאחורי המהלך שמייצג נאמנה את תמונת המצב העדכנית ביותר בפרסום הדיגיטלי - חתירה למהלכים מבוססי דאטה ומנגד פרסונליזציה והתאמה פרטנית ככל האפשר לגולשים - עומד משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב בשיתוף פעולה עם מחלקת הקריאייטיב של גוגל ישראל המלווה את המהלך. אמנם מדובר בניסיון הראשון בישראל אך קייס סטאדיס למהלכים דומים כבר קיימים בנמצא מזה מאז 2016 מצד מותגים בינלאומיים כגון Campbell Soup, Kellog ו-Uber. 

מקבץ מהסרטים שיעלו במסגרת הקמפיין

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הקונספט הקריאייטיבי שאותו יישמו בטייסטר'ס צ'ויס למהלך באמצעות הכלי, ממשיך את הקו של "קחו לעצמכם רגע" שמוביל את הפרסום של מותג הנס קפה. מאחורי הקלעים נבנה בנק הפרסומות הנרחב שהרכיבים המשתנים בו הם המיקרו קופי, הקריינות והתמונה המרכזית שמוצבת בתוך מסך טלפון המוחזק לרוחב בין זוג ידיים. 

למרות הפיתוי של כל מפרסם לעשות שימוש בכלי המעניין, לא כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו. תנאי הסף לשימוש עומד על כחצי מיליון שקלים, תקציב הפרסום המינימלי שגוגל מבקשת להקצות למהלך, לפחות בשוק הישראלי. הרף שהוצב מנומק על ידה כסכום הכרחי כדי להגיע לאפקטיביות במהלך שכזה, המפוזר על פני סגמנטים רבים. הפרסומות מופיעות לפני תכני הווידאו המחופשים ביוטיוב כפרה-רול וכן כמיד-רול, באמצע צפייה. הדאטה על הגולשים, מטבע הדברים, מסופקת על ידי המערכות של גוגל ויוטיוב. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיכאל 27/09/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    משרד הפרסום מציע את הרעיון כדי לגזור עמלה גבוהה. מנהל/ת המותג הולכים על הרעיון כדי להגיד שזה הדבר הבא והם היו הראשונים. בסוף השנה- החשב אומר שההוצאה לא מוצדקת וצריך להחליף את משרד הפרסום ואת מנהל/ת המותג. שמחתי לעזור
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

שר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיותשר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיות

שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית

במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל

רן קידר |

משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ. 

התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.

הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז. 

בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר. 

הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.