ממקאן ל-LEAD: אסא שפירא מונה לסמנכ"ל אסטרטגיה במשרד

שפירא ששימש בתפקידי אסטרטגיה בכירים במקאן, ראובני פרידן וליאו ברנט מצטרף למשרדו של רמי יהודיחה במקום איתן דווידזון שעבר לשמש כסמנכ"ל שיווק ב'תן ביס'
משה בנימין | (4)

אסא שפירא (37) מאנשי האסטרטגיה הוותיקים בענף עובר ממקאן תל אביב למשרד הפרסום LEAD Ogilvy בו ישמש בתפקיד סמנכ"ל אסטרטגיה.

בשנים קודמות שימש שפירא בתפקידי אסטרטגיה בכירים בענף, ביניהם במשרדי הפרסום ראובני פרידן, לאו ברנט וכאמור ב-3 השנים האחרונות כמנהל אסטרטגיה במקאן. בין השאר טיפל שפירא בתקציבים של מותגים מובילים כגון: מזרחי טפחות, ויסוצקי, סמסונג, טיב טעם, לאומי קארד, הונדה, איקאה ועוד.

שפירא שיחליף בתפקידו את איתן דווידזון (שמונה לסמנכ"ל שיווק 'תן ביס') יוביל את מחלקת האסטרטגיה ב-LEAD Ogilvy מקבוצת אדלר חומסקי ובמסגרת תפקידו יקדם בנוסף את תחום הייעוץ האסטרטגי ותחום החדשנות. רמי יהודיחה, בעלים ומנכ"ל LEAD Ogilvy: "כמשרד שמוביל את הצמיחה והשינוי בענף אני רואה חשיבות גדולה בתחום הייעוץ האסטרטגי ואנו נמשיך לצרף אלינו טאלנטים ממגוון דיסיפלינות במטרה להשיג כמה שיותר ניצחונות שיווקיים עבור לקוחותינו".

"אני שמח על ההזדמנות להצטרף למשרד בצמיחה שרואה כל הזמן קדימה. משרד שמאמין שמחלקת אסטרטגיה חזקה חשובה מתמיד בתקופה זו של אי ודאות ושינויים בכל התעשייה" אמר שפירא, והוסיף: "אני מאמין שאין זמן טוב יותר להיות בענף בכלל וב- LEAD Ogilvy בפרט ולהיות חלק מהשינוי הגדול הזה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לא פגשתי מעולם אדם שלא אוהב את אסא (ל"ת)
    אחד שאוהב את אסא 31/07/2018 10:57
    הגב לתגובה זו
  • האח הקנאי לא מפרגן לאסא (ל"ת)
    יגאל 09/11/2018 00:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כי הוא קסם (ל"ת)
    כולם אוהבים את אסא 31/07/2018 07:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אסא כזה חמודי! (ל"ת)
    אוהב את אסא 30/07/2018 13:21
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.