70 מיליון ש' לגוגל ופייסבוק: לפ"מ במכרז לפעילות בחו"ל
(עדכון: 14:12) לשכת הפרסום הממשלתית יצאה במכרז על פעילותה בפייסבוק וגוגל מול קהלי היעד בחו"ל, בשווי 70 מיליון שקל. הפעילות כוללת את כל הפרסום בפלטפורמה של 2 ענקיות האינטרנט, עבור כל לקוחות לפ"מ (משרדים ממשלתיים שבראשם התיירות ועוד) במגוון שפות זרות.
בלשכת הפרסום הבהירו במסמכי המכרז מראש כי ההתקשרות תהיה עם 2 ספקים חיצוניים וזוכה אחד לא יקבל לידיו את מלוא הפעילות באופן בלעדי. בנוסף, תנאי מרכזי שמציבה הלשכה קובע כי התמורה עבור שירותי הפרסום תיגזר כעמלה מתוך הפעילות ולא בריטיינר חודשי. דהיינו, לפ"מ תשלם לספקים במודל עמלת מדיה אך זו לא תעלה על 6.5%. המשמעות היא מלחמת מחירים בין המציעים שיגישו הצעות תחרותיות ללפ"מ מתחת למספר זה כדי לזכות במכרז.
יוזכר כי במהלך השנה האחרונה גוגל העולמית עלתה לכותרות בעולם וגם בארץ לאחר שנחשף כי כספי קמפיינים ברשת זורמים לארגוני טרור שמרוויחים מפרסומות שליוו את התכנים שהועלו על ידם. הסערה שהחלה בחשיפה של עיתון טיימס הבריטי עשתה הדים בעולם והגיעה גם לישראל.
בעקבות זאת גורמים ממשלתיים דרשו לבדוק את הנושא באופן יסודי, אחד מהם הוא ח"כ עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו שפנה לשרת התרבות והספורט מירי רגב, שתחת משרדה פועלת לשכת הפרסום הממשלתית בדרישה, כי "יש לוודא שלפ"מ לא תפרסם תכנים ממשלתיים באתרים ובמקומות שאין מידע לאן הולכים תקציבי הפרסום ומבלי שפלטפורמת הפרסום תתחייב שהתקציב לא יועבר לארגוני טרור ודומיהם".
- עסקת ענק בין גוגל ואנת'רופיק
- היום שבו אפל עשתה מהפכה בעולם המוזיקה וגוגל השיקה את מה שיהפוך אותה לאימפריה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן נערך גם דיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה שבה השתתפה גם מנהלת המדיה של לשכת הפרסום, טליה לוינס שאחראית על רכש המדיה והפניית התקציבים מטעם לפמ. על הפרק נידון נושא הפניית תקציבי פרסום ממשלתיים לגוגל/יוטיוב כשברקע התחקירים על תכני הטרור ותכני שנאה אנטשימיים. מבחינת גוגל העולמית התחקיר, שהוביל להסרת קמפיינים של מותגים בינלאומיים רבים נרשם כפגיעה קלה בענף, מה גם שהחברה התחייבה לצאת במאבק יסודי נגד התופעה עם מספר הגבלות שהציגה מאוחר יותר.
"קשה להרוויח"
בתנאי הסף להתמודדות במכרז מבהירה לפ"מ כי במידה והמתמודדים יהיו משרדי פרסום או חברות רכש מדיה הלשכה "תבחן לעומק אפשרויות לניגוד עניינים הקיים/ואו עלול להתקיים". כמו כן, הגופים המתמודדים יתבקשו לציין ולפרט ב"טופס פרופיל מציע" על קשריהם המקצועיים/עסקיים/אישיים, לרבות קשרי בעלות עם גורמים אחרים העלולים ליצור ניגוד עניינים או ניגוד אינטרסים עם לשכת הפרסום, ובפרט קשרים עם משרדי פרסום או חברות רכש מדיה.
עוד בתנאי הסף הנדרשים: הסמכת Google Partner, ניסיון של 3 שנים לפחות _מ-2014) בניהול קמפיינים בפייסבוק, לרבות אינסטגרם, וניסיון של 3 שנים לפחות בניהול קמפיינים בגוגל; היקף ניהול קמפיינים בפייסבוק שעולה על 10 מיליון שקלים לפחות בארץ או בחו"ל באחת מהשנים מ-2014 עד 2017; ניסיון בלפחות שני קמפיינים בגוגל, בחו"ל, מאז 2015 בהיקף מדיה של מיליון שקל, במשך 3 שבועות לפחות בשפה זרה ולקהל יעד של "לא ישראלים" וכן תנאים זהים לקמפיין פייסבוק.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
בהליך בחירת הזוכים ייבחנו העמידה בתנאי הסף, ולאחר מכן הצעות האיכות. בשלב זה ייבחנו 3 פרויקטים קודמים בגוגל ופייסבוק לקהל בחו"ל, פרזנטציה ודו"ח סיכום קמפיין לדוגמא. בשלב השלישי תבחנה הצעות המחיר שכאמור לא יעלו על עמלה של 6.5%. גורם בשוק הפרסום הבקיא בתחום רכש המדיה הדיגיטלית מעריך בשיחה עם אייס כי בסופו של דבר "ההתמחרות תוריד את מחיר העמלה לסביבות ה-5%, ובהנחה כי פעילות שכזו דורשת אנשים טובים ויקרים, קשה להרוויח בתנאים שכאלו".
בעקבות הפרסום באייס: ח"כ פורר קורא לרגב לעצור את המכרז
בעקבות פרסום הידיעה באייס, פנה ח"כ פורר לשרה רגב בבקשה לעצור את מכרז פעילות לפ"מ בחו"ל עד להבהרת הדברים בנוגע לזליגת ההכנסות מפרסום לגופי טרור.
בפנייתו כותב פורר: "פורסם כי לשכת הפרסום הממשלתית פתחה במכרז למציאת ספקים שירכשו מדיה באתרים גוגל ופייסבוק. לאחרונה פניתי ללשכתך מספר פעמים בדרישה לבדוק מדוע פרסומות לפ"מ משודרות על תכני המסיתים לטרור ותכנים אנטישמיים. לצערי, למרות נכונות משרדך, לא התקבלה תשובה סופית מלפ"מ ומחברת גוגל. לפיכך אבקש לדעת האם בתנאי המכרז נקבע כי הזוכה יחויב ליתן התחייבות שלא יוצגו פרסומות של משרדי ממשלה או כאלו הממומנים על ידי לפ"מ על תכנים תומכי טרור או אנטישמיים. עד שיובהרו הדברים וככל שלא נקבע תנאי סף שימנע פרסומים ומימון גופים אנטישמיים ותומכי טרור אבקשך להורות על עצירה מיידית של המכרז".
- 1.קמפייניילי 04/09/2017 13:46הגב לתגובה זו5% מ 70 מיליון זה 3.5 מיליון שקל... איך קשה להרוויח???
- כשזה מחולק לשבעים מיליון בריפים זה שלושה וחצי שקלים לבריף (ל"ת)3 יחידות מתמטיקה 05/09/2017 11:47הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
