פוקר וואלה
צילום: יח"צ

רבע מליון צפיות למהלך מסחרי של וואלה - מול שיא הפריים

11 אלף צופים בכל רגע נתון, בדיוק בשעות הפריים-טיים הטלוויוני של אחרי 8 בערב, ובוואלה יכולים להיות מרוצים ממשדר טורניר הפוקר הישראל בחסות של מותג ויסקי
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה וואלה פוקר

לצד הדיון הציבורי האם מדובר במשחק תמים או בהימורים, הרי שפעילות מסחרית של וואלה ביום רביעי האחרון הצליחה לעורר עניין במרחבי האינטרנט. וואלה שידר את גמר טורניר הפוקר של ישראל, בחסות מותג הוויסקי סינגלטון, והמשדר הסב נחת רב בבניין החברה באבן גבירול, עם כ-250 אלף צפיות במצטבר.

מדובר באירוע ראשון מסוגו בישראל במסגרתו משודר בשידור חי משחק פוקר עם טובי השחקנים הישראלים, ועוד בשעות הפריים-טיים הטלוויזיוני, מהשעה 20:00. לטורניר עצמו הגיעו 32 שחקנים, 8 העפילו לגמר, כולל אלוף העולם הישראלי אלי אלעזרא.

רגע השיא של הטורניר התרכז באירוע הגמר באולפן השקוף של וואלה כאשר המשדר הניב נתון חריג יחסית בישראל - עם כרבע מיליון צפיות (לא יוניקים). אפשר לתרגם את זה בשפת טלוויזיה לכ-8% רייטינג בערך, אבל בניגוד לנתוני הוועדה למדרוג שמודדת צפיה של פרט בודד אם צפה במשדר 3 דקות לפחות, הרי שכאן מדובר על כניסה לשידור, אפילו אם כעבור שניה הגולש נטש את המשדר.

בכל מקרה, בכל רגע נתון נהנה המשדר של וואלה מ-11 אלף צופים בממצוע, בחלוקה מעניינת של 50% באמצעות בצפייה במכשירים חכמים, ו-50% באמצעות מחשבים. ממוצע משך הצפייה עמד על כ-20 דקות, נתון הנחשב לגבוה. 

אגב, המהלך זה הוא חלק מאסטרטגיית השקת מותג הוויסקי סינגלטון בישראל, שחיפש עולמות תוכן בנוסף לקמפיין פרסומי, שהחוק מגביל אותו מאד. שידור באינטרנט משוחרר ממחויבויות רגולטוריות, וגם החוק שאוסר פרסום אלכוהול בתנאים מסוימים, פחות "קשוח" בכל הנוגע לשיתופי פעולה תכנייים-מסחריים.

מהלכים שמביאים מאות אלפי צופים

המהלך הזה מגיע כחצי שנה לאחר מהלך מסחרי אחר של וואלה, שרשם נתונים נהדרים - תצוגת האופנה של רנואר ששודרה בשידור חי. המשדר אז הניב לא פחות מ-750 אלף צופים, בעיקר בזכות שיתוף עם רשת הווידאו הפרוגרמטית ארטימדיה, שהעבירה את תצוגת האופנה של רנואר בשידור חי בו זמנית על כלל האתרים ברשת. השידור היה גם בוואלה עצמו, באפליקציה שלו, בפייסבוק של וואלה אופנה וסלבס ובאתר דובר הרוסית ZAHAV RU. 

דרך שיתוף הפעולה הזה תצוגת האופנה של רנואר הגיעה ל-REACH מדהים עם כעמט 760 אלף צפיות וידאו במהלך שעה וחצי לערך של שידור. פרסומת השידור החי בארטימדיה הוגשה על מגוון האתרים ברשת כגון ynet, נענע 10, MAKO, גלובס, תפוז ועוד, ובשלל קטגוריות תוכן, שהבולטות בהן היו חדשות, סרטים ותכניות טלוויזיה, לייף סטיל, עסקים ועוד. נתוני ההקלקה למעבר לשידור החי בוואלה עמדו על יותר מ-6% - ובארטימדיה טענו בזמנו כי בכך נשבר ממוצע הרשת הגבוה מאד גם כך, שעומד על 4%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הכל בזכות ארז קדוש האגדה (ל"ת)
    יודע טוב 05/03/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.