פוקר וואלה
צילום: יח"צ

רבע מליון צפיות למהלך מסחרי של וואלה - מול שיא הפריים

11 אלף צופים בכל רגע נתון, בדיוק בשעות הפריים-טיים הטלוויוני של אחרי 8 בערב, ובוואלה יכולים להיות מרוצים ממשדר טורניר הפוקר הישראל בחסות של מותג ויסקי
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה וואלה פוקר

לצד הדיון הציבורי האם מדובר במשחק תמים או בהימורים, הרי שפעילות מסחרית של וואלה ביום רביעי האחרון הצליחה לעורר עניין במרחבי האינטרנט. וואלה שידר את גמר טורניר הפוקר של ישראל, בחסות מותג הוויסקי סינגלטון, והמשדר הסב נחת רב בבניין החברה באבן גבירול, עם כ-250 אלף צפיות במצטבר.

מדובר באירוע ראשון מסוגו בישראל במסגרתו משודר בשידור חי משחק פוקר עם טובי השחקנים הישראלים, ועוד בשעות הפריים-טיים הטלוויזיוני, מהשעה 20:00. לטורניר עצמו הגיעו 32 שחקנים, 8 העפילו לגמר, כולל אלוף העולם הישראלי אלי אלעזרא.

רגע השיא של הטורניר התרכז באירוע הגמר באולפן השקוף של וואלה כאשר המשדר הניב נתון חריג יחסית בישראל - עם כרבע מיליון צפיות (לא יוניקים). אפשר לתרגם את זה בשפת טלוויזיה לכ-8% רייטינג בערך, אבל בניגוד לנתוני הוועדה למדרוג שמודדת צפיה של פרט בודד אם צפה במשדר 3 דקות לפחות, הרי שכאן מדובר על כניסה לשידור, אפילו אם כעבור שניה הגולש נטש את המשדר.

בכל מקרה, בכל רגע נתון נהנה המשדר של וואלה מ-11 אלף צופים בממצוע, בחלוקה מעניינת של 50% באמצעות בצפייה במכשירים חכמים, ו-50% באמצעות מחשבים. ממוצע משך הצפייה עמד על כ-20 דקות, נתון הנחשב לגבוה. 

אגב, המהלך זה הוא חלק מאסטרטגיית השקת מותג הוויסקי סינגלטון בישראל, שחיפש עולמות תוכן בנוסף לקמפיין פרסומי, שהחוק מגביל אותו מאד. שידור באינטרנט משוחרר ממחויבויות רגולטוריות, וגם החוק שאוסר פרסום אלכוהול בתנאים מסוימים, פחות "קשוח" בכל הנוגע לשיתופי פעולה תכנייים-מסחריים.

מהלכים שמביאים מאות אלפי צופים

המהלך הזה מגיע כחצי שנה לאחר מהלך מסחרי אחר של וואלה, שרשם נתונים נהדרים - תצוגת האופנה של רנואר ששודרה בשידור חי. המשדר אז הניב לא פחות מ-750 אלף צופים, בעיקר בזכות שיתוף עם רשת הווידאו הפרוגרמטית ארטימדיה, שהעבירה את תצוגת האופנה של רנואר בשידור חי בו זמנית על כלל האתרים ברשת. השידור היה גם בוואלה עצמו, באפליקציה שלו, בפייסבוק של וואלה אופנה וסלבס ובאתר דובר הרוסית ZAHAV RU. 

דרך שיתוף הפעולה הזה תצוגת האופנה של רנואר הגיעה ל-REACH מדהים עם כעמט 760 אלף צפיות וידאו במהלך שעה וחצי לערך של שידור. פרסומת השידור החי בארטימדיה הוגשה על מגוון האתרים ברשת כגון ynet, נענע 10, MAKO, גלובס, תפוז ועוד, ובשלל קטגוריות תוכן, שהבולטות בהן היו חדשות, סרטים ותכניות טלוויזיה, לייף סטיל, עסקים ועוד. נתוני ההקלקה למעבר לשידור החי בוואלה עמדו על יותר מ-6% - ובארטימדיה טענו בזמנו כי בכך נשבר ממוצע הרשת הגבוה מאד גם כך, שעומד על 4%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הכל בזכות ארז קדוש האגדה (ל"ת)
    יודע טוב 05/03/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.