מסיים את 2015 בנצחון: LEAD זכה בתקציב 'אחוה' - ומי 2 המשרדים שביקשו לפרוש ונדחו?
המכרז על תקציב הפרסום של מכללת אחוה, עליו פורסם באייס לפני כחודש וחצי הגיע בימים האחרונים לרגעי ההכרעה, והיום (יום ב') התקבלה במכללה ההחלטה כי מבין 5 המשרדים שהעפילו לגמר הזוכה הוא LEAD מקבוצת אדלר חומסקי, בבעלותו של רמי יהודיחה.
בשלב הגמר של המכרז על תקציב המכללה האקדמית הופיעו יהושע TBWA שטיפל בתקציב בשנים האחרונות, סיגאווי את סיגאווי, לאו ברנט, ראובני פרידן ו-LEAD. המשרדים נדרשו להציג בפני המכללה מצגות אסטרטגיה ללא קריאייטיב. לכאורה, נקודת הפתיחה של יהושע TBWA היתה טובה יותר מכיוון שליווה את המכללה בשנים האחרונות אך כמו במקרים רבים אחרים, לעיתים זה דווקא עומד לרועץ. בראובני פרידן ניגשו למכרז עם רקורד של 5 שנים מוצלחות בליווי סמינר הקיבוצים (לאחרונה עבר למנצ'), ואילו במקרה של ליאו ברנט, המנכ"ל, גיא קלנר, הוא היתרון המסחרי כשלעצמו בזכות היכרותו את העולם האקדמי מימיו כיו"ר אגודת הסטודנטים בישראל.
עם זאת, לא הכל עבר חלק. לאייס נודע כי 2 משרדים, מתוך ה-5, שהגיעו לשלב הסופי: לאו ברנט וראובני פרידן IPG, ביקשו לפרוש בטענה כי הבריף שהועבר אליהם היה חסר תוכן מקצועי וללא מידע שיווקי שיאפשר להם היערכות נאותה שלהם לקראת הפרזנטציה. המשרדים ביקשו לקיים פגישה מקדימה עם נציגי המכללה אך נענו בשלילה.
לטענת המשרדים - ליאו ברנט וראובני פרידן - לא רק שפגישה או שיחה מקדימה לקראת המכרז לא התקיימה, אלא שהודעת הפרישה שלהם לא התקבלה ומצד המכללה דרשו שהם ימלאו את החוזה עליו הם חתומים ושבגינו הם גם התחיייבו לערבות בסך 100 אלף שקלים - סעיף שצוין בפניהם, ולא במקרה. המסר החד הגיע לידי הנוגעים לדבר ו-2 המשרדים התייצבו ליום הפרזנטציות כנדרש.
לידי אייס הגיע הבריף שהועבר למשרדי הפרסום ואמנם, לא מדובר בבריף שמגיע לרזולוציות פרטניות במיוחד, ונראה שניתן להוסיף עליו מידע רלוונטי נוסף כדי לתרגם אותו לפרזנטציה איכותית. עם זאת, עושה רושם שהתוכן שאכן מופיע בו וכולל דגשים על הרקע של המכללה, הייחודיות שלה והאתגרים שעומדים בפניה - הוא מספיק כדי לשמש חומר גלם שממנו אפשר להפיק מצגת עם פיצוח אסטרטגי. בסופו של דבר, הכל בעיני המתבונן והמתמודד.
ממכללת אחוה לא נמסרה תגובה לכתבה.
- 9.מישהו מבפנים 23/12/2015 15:43הגב לתגובה זובלי בריף אמיתי בלי הבהרות טלפוניות בלי סיור מקדים בלי מחקרים בלי מילה על המתחרים חמישה עשר איש בחדר, רובם בלי הבנה בשיווק ומצגות של חצי שעה בלבד. השאירו מקום רק להבלחות לא רציניות. היה ראוי שכל משרדי הפרסום יחברו ויחרימו אותו ביחד.
- 8.רועי 22/12/2015 09:11הגב לתגובה זולא היה ספק לפי התגובות מבית!
- 7.פיליפ 21/12/2015 21:22הגב לתגובה זולעבוד עם מכללות / אוניברסיטאות אין בזה כלום. אלו לקוחות ששואבים אנרגיה במשרד. אין תקציב רק תלונות :) מבחינת המשרד, שגם הוא יודע שזה לקוח ש"מעסיק" את הקריאטיב /סטודיו לחינם, זה לקוח מצויין לתמהיל המשרד. הוא תמיד פעיל בחודשים כששאר הלקוחות לא. אבל אין פה שום ניצחון. וגם המילה הזו ניצחון בקונטקסט הזה יש לה קונוטציה ילדותית... כמו הענף בימים אלו
- 6.אבי 21/12/2015 19:17הגב לתגובה זוהיה שם פייט שמעתי. גם סיגאווי היה בתמונה
- 5.מה זה משנה? 21/12/2015 18:27הגב לתגובה זוהלקוחות מתייחסים למשרדי הפרסום כמו אל ליצני חצר שבאים לבדר אותם. איגוד הפרסום, מתעסק בתחרויות שמעניינות קופירייטרים מנוזלים במקום לטפל בבזיון הזה שבטעות קוראים לו מכרזים. יגאל בראון תוציא את האצבע מהתחת ותתחיל לעבוד. אמיר גיא, במקום לצלם את עצמך לפייסבוק, תעשה משהו מועיל לשם שינוי.
- 4.כל הכבוד רמי אוהב אותך (ל"ת)רן 21/12/2015 15:08הגב לתגובה זו
- 3.מברוק רמי! כל הכבוד ובהצלחה (ל"ת)דלית 21/12/2015 14:53הגב לתגובה זו
- 2.קרב הפלנרים הגדול (ל"ת)מני 21/12/2015 14:51הגב לתגובה זו
- 1.אסטרטג, עלק 21/12/2015 14:47הגב לתגובה זומשרדי הפרסום מתחרים על פירורים, איזה נצחון ואיזה נעליים...
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
