רמי יהודיחה
צילום: מירית הוד
פרסום ראשון

מסיים את 2015 בנצחון: LEAD זכה בתקציב 'אחוה' - ומי 2 המשרדים שביקשו לפרוש ונדחו?

המכרז על מכללת אחוה הגיע השבוע לסיומו עם בחירה ב-LEAD של רמי יהודיחה כזוכה. ליאו ברנט וראובני פרידן ביקשו לפרוש משלב הגמר, נענו בשלילה וחויבו להשתתף
משה בנימין | (9)

המכרז על תקציב הפרסום של מכללת אחוה, עליו פורסם באייס לפני כחודש וחצי הגיע בימים האחרונים לרגעי ההכרעה, והיום (יום ב') התקבלה במכללה ההחלטה כי מבין 5 המשרדים שהעפילו לגמר הזוכה הוא LEAD מקבוצת אדלר חומסקי, בבעלותו של רמי יהודיחה.

בשלב הגמר של המכרז על תקציב המכללה האקדמית הופיעו יהושע TBWA שטיפל בתקציב בשנים האחרונות, סיגאווי את סיגאווי, לאו ברנט, ראובני פרידן ו-LEAD. המשרדים נדרשו להציג בפני המכללה מצגות אסטרטגיה ללא קריאייטיב. לכאורה, נקודת הפתיחה של יהושע TBWA היתה טובה יותר מכיוון שליווה את המכללה בשנים האחרונות אך כמו במקרים רבים אחרים, לעיתים זה דווקא עומד לרועץ. בראובני פרידן ניגשו למכרז עם רקורד של 5 שנים מוצלחות בליווי סמינר הקיבוצים (לאחרונה עבר למנצ'), ואילו במקרה של ליאו ברנט, המנכ"ל, גיא קלנר, הוא היתרון המסחרי כשלעצמו בזכות היכרותו את העולם האקדמי מימיו כיו"ר אגודת הסטודנטים בישראל.    

עם זאת, לא הכל עבר חלק. לאייס נודע כי 2 משרדים, מתוך ה-5, שהגיעו לשלב הסופי: לאו ברנט וראובני פרידן IPG, ביקשו לפרוש בטענה כי הבריף שהועבר אליהם היה חסר תוכן מקצועי וללא מידע שיווקי שיאפשר להם היערכות נאותה שלהם לקראת הפרזנטציה. המשרדים ביקשו לקיים פגישה מקדימה עם נציגי המכללה אך נענו בשלילה.

לטענת המשרדים - ליאו ברנט וראובני פרידן - לא רק שפגישה או שיחה מקדימה לקראת המכרז לא התקיימה, אלא שהודעת הפרישה שלהם לא התקבלה ומצד המכללה דרשו שהם ימלאו את החוזה עליו הם חתומים ושבגינו הם גם התחיייבו לערבות בסך 100 אלף שקלים - סעיף שצוין בפניהם, ולא במקרה. המסר החד הגיע לידי הנוגעים לדבר ו-2 המשרדים התייצבו ליום הפרזנטציות כנדרש.  

לידי אייס הגיע הבריף שהועבר למשרדי הפרסום ואמנם, לא מדובר בבריף שמגיע לרזולוציות פרטניות במיוחד, ונראה שניתן להוסיף עליו מידע רלוונטי נוסף כדי לתרגם אותו לפרזנטציה איכותית. עם זאת, עושה רושם שהתוכן שאכן מופיע בו וכולל דגשים על הרקע של המכללה, הייחודיות שלה והאתגרים שעומדים בפניה - הוא מספיק כדי לשמש חומר גלם שממנו אפשר להפיק מצגת עם פיצוח אסטרטגי. בסופו של דבר, הכל בעיני המתבונן והמתמודד. 

ממכללת אחוה לא נמסרה תגובה לכתבה. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מישהו מבפנים 23/12/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    בלי בריף אמיתי בלי הבהרות טלפוניות בלי סיור מקדים בלי מחקרים בלי מילה על המתחרים חמישה עשר איש בחדר, רובם בלי הבנה בשיווק ומצגות של חצי שעה בלבד. השאירו מקום רק להבלחות לא רציניות. היה ראוי שכל משרדי הפרסום יחברו ויחרימו אותו ביחד.
  • 8.
    רועי 22/12/2015 09:11
    הגב לתגובה זו
    לא היה ספק לפי התגובות מבית!
  • 7.
    פיליפ 21/12/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
    לעבוד עם מכללות / אוניברסיטאות אין בזה כלום. אלו לקוחות ששואבים אנרגיה במשרד. אין תקציב רק תלונות :) מבחינת המשרד, שגם הוא יודע שזה לקוח ש"מעסיק" את הקריאטיב /סטודיו לחינם, זה לקוח מצויין לתמהיל המשרד. הוא תמיד פעיל בחודשים כששאר הלקוחות לא. אבל אין פה שום ניצחון. וגם המילה הזו ניצחון בקונטקסט הזה יש לה קונוטציה ילדותית... כמו הענף בימים אלו
  • 6.
    אבי 21/12/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    היה שם פייט שמעתי. גם סיגאווי היה בתמונה
  • 5.
    מה זה משנה? 21/12/2015 18:27
    הגב לתגובה זו
    הלקוחות מתייחסים למשרדי הפרסום כמו אל ליצני חצר שבאים לבדר אותם. איגוד הפרסום, מתעסק בתחרויות שמעניינות קופירייטרים מנוזלים במקום לטפל בבזיון הזה שבטעות קוראים לו מכרזים. יגאל בראון תוציא את האצבע מהתחת ותתחיל לעבוד. אמיר גיא, במקום לצלם את עצמך לפייסבוק, תעשה משהו מועיל לשם שינוי.
  • 4.
    כל הכבוד רמי אוהב אותך (ל"ת)
    רן 21/12/2015 15:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מברוק רמי! כל הכבוד ובהצלחה (ל"ת)
    דלית 21/12/2015 14:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קרב הפלנרים הגדול (ל"ת)
    מני 21/12/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אסטרטג, עלק 21/12/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    משרדי הפרסום מתחרים על פירורים, איזה נצחון ואיזה נעליים...
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.