ספי שקד
צילום: רפי דלויה

הג'וקר של דרעי: אחרי שעבד עם 'הבית היהודי', ספי שקד עובר לייעץ לש"ס

שקד שנמנה בבחירות 2013 על מערך התקשורת של מפלגתו של בנט, ממשיך בגזרת המפלגות הדתיות. ישמש כיועץ אסטרטגי לפרסום ורשתות חברתיות
משה בנימין | (9)

לאחר שהכחיש כי הוא מתכוון לקחת חלק בבחירות הקרובות, הפרסומאי ספי שקד מתקשה לעמוד בפני החיזורים. לאייס נודע כי שקד ישמש כיועץ הקמפיין של ש"ס , שעברה טלטלה עם עזיבתו של אלי ישי והקמת מפלגה מתחרה.

בכך שקד ממשיך לככב בגזרת המפלגות הדתיות, לאחר שבבחירות הקודמות נמנה על צוות יועצי התקשורת של הבית היהודי , שרשמה בסופו של יום הצלחה רבה עם 12 מנדטים.

שכפי שנחשף באייס, הכוורת התקשורתית של מפלגת ש"ס תכלול את ראש מטה ההסברה אריאל משעל (בנו של נסים משעל), דובר ש"ס לשעבר איציק סודרי ו חגי אליאס שהיה בעבר יועץ התקשורת ודוברו של אהוד אולמרט .

המערך התקשורתי יכלול גם את הפרסומאי יגאל רווח ומשרד הפרסום אפיקים שבבעלותו. כזכור, בתחילה, דובר בש"ס על היפרדות מרווח שמלווה את המפלגה באופן מסורתי מזה שנים ומקרוב לאנשיה ומאוחר יותר לאחר פגישה בין רווח ליו"ר המפלגה אריה דרעי סוכם כי הוא ייקח חלק פעיל גם בבחירות אלו.

שקד שהצטרף למשרד הפרסום דרורי שלומי כשותף בשנת 2011 ופרש ממנו לאחר פחות משנה, הוריד מאז את הפרופיל התקשורתי למינימום האפשרי. בשנתיים האחרונות הוא הרבה לעבוד בחו"ל, כאשר לצד עבודתו עם הבית היהודי בבחירות הקודמות הוא הועסק גם כיועץ פרסום במערכת בחירות בדרום אמריקה. מינויו של שקד קיבל את ברכת הדרך של יו"ר המפלגה אריה דרעי. הוא ישמש כיועץ אסטרטגי בתחומי התקשורת, פרסום ורשתות חברתיות.

מטה ההסברה בקמפיין של ש"ס יחולק ל-4 תתי מטות שיפנו לקהלי יעד שונים: המטה למגזר החרדי, המטה למגזר הכללי והמטה למגזרים: העיקרי שהוא הערבי והמשני, קהל העולים מצרפת. את מטה ההסברה למגזר החרדי ינהל אשר מדינה שהיה עד כה עורך החדשות המוסף השבועי של העיתון למגזר החרדי המבשר.

ש"ס וספי שקד אישרו לאייס את פרטי הידיעה.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שי 29/12/2014 10:37
    הגב לתגובה זו
    כן, תמיד היו לו כישורים, אבל גם תמיד היו לו בעיות. הוא הגיע גבוה מידי בשביל הסך הכל שלו. התרגל לרמת חיים ועכשיו מה שנשאר זה...
  • 7.
    שני 28/12/2014 18:38
    הגב לתגובה זו
    איש אחד שמגלם בתוכו את כל מה שרע בעולם הפרסום ובפרסומאים - ימכור את האמונה שלו, את המשפחה שלו, את החברים שלו ואת החיים שלו בתמורה לכסף הגדול. בנאדם שחושב לטווח קצר ומתנהל בצורה ילדותית מבלי להבין את ההשלכות ארוכות הטווח של מה שהוא עושה.
  • 6.
    ירון 28/12/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    פאתט
  • 5.
    אורי 28/12/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
    עד כדי כך איבדת כל עיקרון בחיים? זוכר שסיפרתם על תלאות הגיור של לוקה? לעשות קמפיין למפלגה גזענית, חשוכה, שוביניסטית. למה? עד כדי כך לא הולך לך כשאין בחירות? עד כדי כך אתה בלחץ על כסף? איך אתה יכול? מתבייש בך.
  • 4.
    עמית 28/12/2014 13:28
    הגב לתגובה זו
    קורבן אופנה
  • 3.
    עכשיו,ש"ס לא תעבור את אחוז החסימה באופן ספי.. (ל"ת)
    מריומה 28/12/2014 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבנר 28/12/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
    במשך כמעט שלוש שנים הוא ייעץ ועזר מכיסו וראשו למשפחת זיתוני, מאחורי הקלעים, בשקט ובמקצועיות, לא סתם הסיפור הזה הגיע לכל בית בישראל. מגיע לו להסתכל על עצמו במראה ולראות שם את הטוב שעשה. יעוץ זה מקצוע וזו פרנסה שמכבדת את בעליה. המדינה שלנו צריכה עוד כאלו! כל הכבוד ספי, תצליח!
  • שי 28/12/2014 14:08
    הגב לתגובה זו
    דווקא הדוגמא שלך שמדגישה את היכולות המופלאות של ספי מראה כמה חבל שברוב המקרים הוא מתעל את זה לש"ס, לבית היהודי ולא לגורמים חיוביים. אני בטוח שהוא היה יכול להתפרנס מצויין גם אם הוא היה בורר את העבודות שלו ומסרב לעבודות שלא עולות בקנה אחד עם האמונה שלו.
  • 1.
    שי 28/12/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    מגעיל לראות אדם חילוני, סביר להניח שמאלני, תל אביבי שחי את החיים הטובים, נשוי לדוגמנית לא בדיוק דתיה אדוקה, הולך פעם אחר פעם אחרי הכסף הגדול. חבל שספי לא מתעל את היכולות שלו (ויש לו המון יכולות) כדי לעשות קצת טוב בעולם הזה ולא כדי לחזק את כוחות החושך במדינה. הוא דוגמא קלאסית לאדם שלא יכול להסתכל על עצמו במראה לפני שהוא הולך לישון בלילה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.