בן דרור ימיני
צילום: צילום מסך: מתוך NRG

אחרי יותר מעשור: בן דרור ימיני עוזב את 'מעריב' - עובר לעיתון 'ידיעות אחרונות'

במקביל לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים לרכישת 'מעריב' ע"י אלי עזור, הודיע ימיני בבלוג שלו ב-NRG על החלטתו. "עוזב בלי תחושת מרירות"
אלכסנדר כץ |

העיתונאי בן דרור ימיני עוזב את מעריב, על רקע אישור מכירת מעריב לקבוצת ג'רוזלם פוסט של אלי עזור. ימיני עוזב את העיתון לטובת ידיעות אחרונות.

ימיני, שחגג בימים האחרונים 60, כתב ב'מעריב' בעשור האחרון. הוא מרבה לכתוב על מסעות הדה-לגיטימציה נגד ישראל בעולם, ומכנה זאת כ"תעשיית השקרים". ב-2003 החל לערוך את מדור הדעות של 'מעריב' וכתב טור שבועי פוליטי ב'מוסף השבת'. שמו אף עלה כמה פעמים כמועמד למשרת עורך מעריב, אולם הוא לא מונה לתפקיד.

בהודעה שפרסם היום אחר הצהריים בבלוג שלו באתר NRG (שנמכר בעצמו לישראל היום), כתב ימיני: "כבר למעלה מעשור זה הבית שלי. גם העיתון. גם האתר. היה לי טוב כאן. אני עוזב בלי שמץ של תחושת מרירות. אני מצטער על חבריי הרבים, שעברו בשנים האחרונות מסכת ייסורים. גם עכשיו, רגע לפני שאני עובר לעיתון אחר, אני לא מוכן לומר מילה רעה על 'מעריב' ועל האתר הזה, שהעניקו לי תמיד, אבל תמיד, כתף תומכת. היו בעיות קשות. היה ניהול לקוי ושיווק לקוי עוד יותר. אבל הייתה גם עיתונות ראויה לשמה".

לדבריו, "בשנים האחרונות הרגזתי רבים. גם משמאל וגם מימין. ניסיתי להסביר את העמדות שלי. זכיתי לאינספור תגובות, אימיילים, טוקבקים, לייקים. רבים תמכו. רבים אחרים זעמו... ניסיתי לעשות עיתונות אחרת. עיתונות מחקרית. עיתונות שמציגה עובדות. כאשר כמעט בכל מאמר מציגים עובדות - פה ושם יש טעויות. אפילו המבקרים האובססיביים שלי צדקו פה ושם. טעיתי. תיקנתי. ייתכן שאני צריך להודות לאחדים מהם, משום שהתגובות שלהם העצימו אותי לרמות שספק אם הייתי ראוי להן".

"מעריב היה לי בית", כתב, "הקוראים והמנויים היו לי בית. האתר הזה היה לי בית. אני עוזב ללא שמץ של מרירות. אני עוזב משום שקיבלתי הצעה הוגנת ומכובדת מ'ידיעות אחרונות'. ותודה לקוראים, למנויי העיתון ולגולשי האתר. כך שהגיע זמן פרידה. קצת בעצב. קצת כמו התחלה חדשה. אני מאחל לאתר, לעיתון, המשך מוצלח. לחלוחית קטנה מבצבצת אצלי בעין. זה הזמן לעצור ולומר שלום. זה הזמן לצאת לדרך חדשה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״