מרצדס חשמלי
צילום: Alexander Migl/ויקיפדיה

יו"ר מרצדס על המעבר למכוניות חשמליות: "מרתון, לא ספרינט"

האם יו"ר יצרנית הרכב הגרמנית מנסה לצנן את שוק הרכב החשמלי? לדבריו, "אנחנו אולי בקילומטר השמיני או בקילומטר התשיעי במסע הזה"
דור עצמון | (2)

המעבר לרכבים חשמליים בעלי אפס פליטות צריך להיחשב כ"מרתון ולא ספרינט", כך לפי יו"ר מרצדס בנץ הגרמנית.

בשיחה עם "Squawk Box Europe", אולה קאלניוס ביקש להדגיש את האתגר העצום העומד בפני תעשיית הרכב בשנים הבאות, כאשר היא מסיטה את המיקוד שלה לכיוון כלי רכב חשמליים (EV). "אני חושב שאנחנו צריכים להבין שהמעבר לנהיגה ללא פליטות הוא באמת מרתון, ואני מאמין שאנחנו אולי בקילומטר השמיני או בקילומטר התשיעי במסע הזה עכשיו, אז זה לא משהו שאנחנו צריכים להסתכל עליו בתור ספרינט. הכיוון האסטרטגי ברור - אנחנו משקיעים בעתיד, אנחנו הולכים לאפס פליטה".

קאלניוס אמר כי רכבי ה-EV של מרצדס נקלטו בצורה טובה עד כה בשוק, בהם דגמי ה-EQA, EQB ו-EQE SUV. את הדברים אמר על רקע דוחות החברה לרבעון השני לפיהם הרווח לפני ריבית ומיסים עלה ב-8% והגיע ל-5 מיליארד יורו, שהם כ-5.48 מיליארד דולר. בכל הנוגע ל-EV, מכירות הרכב החשמלי שלה הגיעו ל-61,211 לעומת 31,259 ברבעון השני של 2022. מכירות המכוניות ההיברידיות ברבעון השני הגיעו ל-34,699, עלייה קלה ביחס ל-32,335 שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי קאלניוס, החברה השקיעה לא מעט ב"ארכיטקטורות חדשות" שיופיעו לקראת אמצע שנות ה-2020 ו"יגדירו את המשחק החשמלי של מרצדס למחצית השנייה של העשור הזה. אנחנו שוריים בכלי רכב חשמליים ובנהיגה ללא פליטות ואנחנו משקיעים בזה מיליארדים".  

עם זאת, קאלניוס הדגיש את החשיבות של שמירה על מה שהוא כינה גמישות טקטית בכל הנוגע לאיזון בין רכבי EV עם מכוניות מסורתיות המונעות בבנזין. "במקרה זה, רשת הייצור שלנו גמישה לייצור גם מנועי בעירה וגם כלי רכב חשמליים".

כאשר רוב המכוניות על הכביש עדיין מונעות על ידי דיזל או בנזין, כל מעבר לניידות נטולת פליטות הופך למשימה מורכבת עבור המחוקקים. למרות זאת, בחלקים מסוימים בעולם כבר רואים שינויים משמעותיים - בבריטניה, למשל, דיווחה לאחרונה האגודה של יצרני וסוחרי רכב מסרה שייצור רכבים חשמליים - הכולל מכוניות היברידיות וכאלו המכילות סוללה בלבד - הגיע ל-170,231 בין ינואר ליוני 2023, שיא במחצית הראשונה של שנה.זו רק דוגמה, הרכבים החשמליים מגיעים כבר להיקפים גדולים מהמכירות המצרפיות של חברות הרכב - סדר גודל של 15%. גם בארץ אנחנו בשיעור של 15%, כשבסין שיערו החדירה כבר מגיע ל-305 ובאירופה יש מדינות כמו גרמניה והולנד ששם יש רוב לחדירת רכבים חשמליים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מחיר סוללה זה מחיר של האוטו, מפחיד 21/09/2023 05:10
    הגב לתגובה זו
    מחיר סוללה זה מחיר של האוטו, מפחיד
  • 1.
    את הסוללה טוענים בחשמל, שיוצר באמצעות שריפת דלק (ל"ת)
    0 פליטות? פחחח 29/07/2023 09:48
    הגב לתגובה זו
רכבי היוקרה של NIO
צילום: Jengtingchen

NIO משיקה מוצר חדש - מזנקת 17% לאחר ירידה של 13% אתמול

לפי ההערכות ההשקה תהיה של רכב מסוג ES7 - דגם בינים בין ה-ES6 וה-ES8 שעשוי להיות מעט יותר רווחי עבור החברה; בחודש מאי האחרון מכרה יצרנית הרכב החשמלי הסינית 7024 רכבים, והיא מתאוששת בהדרגה מהסגרים בסין
גיא טל |

יצרנית הרכבים החשמלית הסיני NIO הנסחרת גם בארצות הברית מזנקת היום במסחר על רקע ידיעה שהעלתה "טיזר" באתר הבית לקראת השקת מודל חדש. המניה מזנקת בתגובה ב-17% לאחר שאיבדה כ-41% מתחילת השנה. הזינוק היום מגיע לאחר שאתמול נפלה  המניה ב-13.5%.  מוקדם יותר הודיעה החברה כי מכרה 7024 רכבים בחודש מאי, כולל 5317 רכבי SUV פרמיום ו-1707 מכוניות מדגם ET7 - הסדאן החשמלית החדשה של החברה. לדברי החברה היא מתאוששת בהדרגה מהסגרים שהוטלו בסין עקב התפרצות האומיקרון.  על פי ההודעה החברה היא צפויה להשיק ב-15 ביוני מוצר חדש בהשקה שתשודר בשידור חי בפלטפורמות אינטרנטיות שונות. לפי הערכות שונות ההשקה תהיה של רכב מסוג ES7 - מודל הSUV של החברה. המודל החדש יהיה השישי של החברה. הוא צפוי להיות SUV בגודל בינוני - גדול עם חמש מקומות ישיבה, בין מודל ES6 ו-ES8 מבחינת הגודל.  ES6 הוא המודל הזול ביותר של החברה והיוה את מרבית המכירות. השקת ה-ES7 יכולה להוות קטגוריה נוספת מעט יותר רכבית עבור החברה