יו"ר מרצדס על המעבר למכוניות חשמליות: "מרתון, לא ספרינט"
המעבר לרכבים חשמליים בעלי אפס פליטות צריך להיחשב כ"מרתון ולא ספרינט", כך לפי יו"ר מרצדס בנץ הגרמנית.
בשיחה עם "Squawk Box Europe", אולה קאלניוס ביקש להדגיש את האתגר העצום העומד בפני תעשיית הרכב בשנים הבאות, כאשר היא מסיטה את המיקוד שלה לכיוון כלי רכב חשמליים (EV). "אני חושב שאנחנו צריכים להבין שהמעבר לנהיגה ללא פליטות הוא באמת מרתון, ואני מאמין שאנחנו אולי בקילומטר השמיני או בקילומטר התשיעי במסע הזה עכשיו, אז זה לא משהו שאנחנו צריכים להסתכל עליו בתור ספרינט. הכיוון האסטרטגי ברור - אנחנו משקיעים בעתיד, אנחנו הולכים לאפס פליטה".
קאלניוס אמר כי רכבי ה-EV של מרצדס נקלטו בצורה טובה עד כה בשוק, בהם דגמי ה-EQA, EQB ו-EQE SUV. את הדברים אמר על רקע דוחות החברה לרבעון השני לפיהם הרווח לפני ריבית ומיסים עלה ב-8% והגיע ל-5 מיליארד יורו, שהם כ-5.48 מיליארד דולר. בכל הנוגע ל-EV, מכירות הרכב החשמלי שלה הגיעו ל-61,211 לעומת 31,259 ברבעון השני של 2022. מכירות המכוניות ההיברידיות ברבעון השני הגיעו ל-34,699, עלייה קלה ביחס ל-32,335 שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד.
לדברי קאלניוס, החברה השקיעה לא מעט ב"ארכיטקטורות חדשות" שיופיעו לקראת אמצע שנות ה-2020 ו"יגדירו את המשחק החשמלי של מרצדס למחצית השנייה של העשור הזה. אנחנו שוריים בכלי רכב חשמליים ובנהיגה ללא פליטות ואנחנו משקיעים בזה מיליארדים".
עם זאת, קאלניוס הדגיש את החשיבות של שמירה על מה שהוא כינה גמישות טקטית בכל הנוגע לאיזון בין רכבי EV עם מכוניות מסורתיות המונעות בבנזין. "במקרה זה, רשת הייצור שלנו גמישה לייצור גם מנועי בעירה וגם כלי רכב חשמליים".
- ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר רוב המכוניות על הכביש עדיין מונעות על ידי דיזל או בנזין, כל מעבר לניידות נטולת פליטות הופך למשימה מורכבת עבור המחוקקים. למרות זאת, בחלקים מסוימים בעולם כבר רואים שינויים משמעותיים - בבריטניה, למשל, דיווחה לאחרונה האגודה של יצרני וסוחרי רכב מסרה שייצור רכבים חשמליים - הכולל מכוניות היברידיות וכאלו המכילות סוללה בלבד - הגיע ל-170,231 בין ינואר ליוני 2023, שיא במחצית הראשונה של שנה.זו רק דוגמה, הרכבים החשמליים מגיעים כבר להיקפים גדולים מהמכירות המצרפיות של חברות הרכב - סדר גודל של 15%. גם בארץ אנחנו בשיעור של 15%, כשבסין שיערו החדירה כבר מגיע ל-305 ובאירופה יש מדינות כמו גרמניה והולנד ששם יש רוב לחדירת רכבים חשמליים.
- 2.מחיר סוללה זה מחיר של האוטו, מפחיד 21/09/2023 05:10הגב לתגובה זומחיר סוללה זה מחיר של האוטו, מפחיד
- 1.את הסוללה טוענים בחשמל, שיוצר באמצעות שריפת דלק (ל"ת)0 פליטות? פחחח 29/07/2023 09:48הגב לתגובה זו
צי הרכבים הממשלתי עובר להנעה אלטרנטיבית, חשמלית והיברידית
החשב הכללי במשרד האוצר פירסם את רשימת הדגמים שזכו בתיחור הרכבים ההיברידיים של מנהל הרכב הממשלתי
שדגככ
החשב הכללי במשרד האוצר פרסם את רשימת הרכבים ההיברידיים שזכו בתיחור החדש של מינהל הרכב הממשלתי. מדובר במהלך רחב היקף שנועד לקדם את יישום החלטת הממשלה על מעבר הדרגתי לרכבים עם הנעה אלטרנטיבית בלבד – היברידיים וחשמליים. בין הדגמים שזכו: יונדאי אלנטרה על כל גרסאותיה, MG ZS HYBRID, רנו ארקנה, ניסאן ג'וק היברידי, קיה נירו, טויוטה יאריס קרוס, דאצ'יה דאסטר וג'וגר, טויוטה קורולה קרוס, קיה ספורטאז', טויוטה ראב 4, קאמרי, יונדאי סונטה וסנטה פה, ודגמים נוספים.
לדברי החשב הכללי, יהלי רוטנברג, כיום כ-70 אחוז מכלי הרכב המשמשים את משרדי הממשלה הם כבר בעלי הנעה אלטרנטיבית, לעומת כ-18 אחוז בלבד בתחילת 2022. התיחור החדש מרחיב את מגוון האפשרויות לעובדי המדינה ומאפשר בחירה בין דגמים היברידיים
וחשמליים. רוטנברג הודה לחטיבת הנכסים ולמינהל הרכב על קידום המהלך. הרחבת ההיצע ההיברידי מתבצעת במקביל להיערכות לקראת פרסום תיחור נוסף עבור רכבים חשמליים, שצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים.
חשוב לציין כי בשוק הרכב הממשלתי והפרטי, עובדי ציי רכב נהנים מהטבת שווי שימוש חודשית – 1 310 שקל לרכב חשמלי, 1 090 שקל לפלאג‑אין, ו‑540 שקל להיברידי מלא. עם זאת הטבות אלה מוגבלות לעד סוף 2025 והמדינה עשויה לרענן אותן לאחר מכן.
לדברי החשב הכללי, יהלי רוטנברג, כיום כ-70 אחוז מכלי הרכב המשמשים את משרדי הממשלה הם כבר בעלי הנעה אלטרנטיבית, לעומת כ-18 אחוז בלבד בתחילת 2022. התיחור החדש מרחיב את מגוון האפשרויות לעובדי המדינה ומאפשר בחירה בין דגמים היברידיים וחשמליים. רוטנברג הודה לחטיבת הנכסים ולמינהל הרכב על קידום המהלך.
- מודי'ס לא מתרגשת מעובדות ובוחרת לראות שחורות
- החשב הכללי: ביקושים של פי 4.7 על הנפקה שוטפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צמצום עלויות ושיפור סביבתי
המעבר להנעה אלטרנטיבית אינו רק צעד טכנולוגי, אלא גם כלכלי וסביבתי. במשרד האוצר מדגישים כי השימוש ברכבים היברידיים וחשמליים מפחית את הוצאות הממשלה על דלק ותחזוקה, מפחית את זיהום האוויר, ומייעל את פעילות גופי המגזר הציבורי.