יו"ר מרצדס על המעבר למכוניות חשמליות: "מרתון, לא ספרינט"
המעבר לרכבים חשמליים בעלי אפס פליטות צריך להיחשב כ"מרתון ולא ספרינט", כך לפי יו"ר מרצדס בנץ הגרמנית.
בשיחה עם "Squawk Box Europe", אולה קאלניוס ביקש להדגיש את האתגר העצום העומד בפני תעשיית הרכב בשנים הבאות, כאשר היא מסיטה את המיקוד שלה לכיוון כלי רכב חשמליים (EV). "אני חושב שאנחנו צריכים להבין שהמעבר לנהיגה ללא פליטות הוא באמת מרתון, ואני מאמין שאנחנו אולי בקילומטר השמיני או בקילומטר התשיעי במסע הזה עכשיו, אז זה לא משהו שאנחנו צריכים להסתכל עליו בתור ספרינט. הכיוון האסטרטגי ברור - אנחנו משקיעים בעתיד, אנחנו הולכים לאפס פליטה".
קאלניוס אמר כי רכבי ה-EV של מרצדס נקלטו בצורה טובה עד כה בשוק, בהם דגמי ה-EQA, EQB ו-EQE SUV. את הדברים אמר על רקע דוחות החברה לרבעון השני לפיהם הרווח לפני ריבית ומיסים עלה ב-8% והגיע ל-5 מיליארד יורו, שהם כ-5.48 מיליארד דולר. בכל הנוגע ל-EV, מכירות הרכב החשמלי שלה הגיעו ל-61,211 לעומת 31,259 ברבעון השני של 2022. מכירות המכוניות ההיברידיות ברבעון השני הגיעו ל-34,699, עלייה קלה ביחס ל-32,335 שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד.
לדברי קאלניוס, החברה השקיעה לא מעט ב"ארכיטקטורות חדשות" שיופיעו לקראת אמצע שנות ה-2020 ו"יגדירו את המשחק החשמלי של מרצדס למחצית השנייה של העשור הזה. אנחנו שוריים בכלי רכב חשמליים ובנהיגה ללא פליטות ואנחנו משקיעים בזה מיליארדים".
עם זאת, קאלניוס הדגיש את החשיבות של שמירה על מה שהוא כינה גמישות טקטית בכל הנוגע לאיזון בין רכבי EV עם מכוניות מסורתיות המונעות בבנזין. "במקרה זה, רשת הייצור שלנו גמישה לייצור גם מנועי בעירה וגם כלי רכב חשמליים".
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- לאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר רוב המכוניות על הכביש עדיין מונעות על ידי דיזל או בנזין, כל מעבר לניידות נטולת פליטות הופך למשימה מורכבת עבור המחוקקים. למרות זאת, בחלקים מסוימים בעולם כבר רואים שינויים משמעותיים - בבריטניה, למשל, דיווחה לאחרונה האגודה של יצרני וסוחרי רכב מסרה שייצור רכבים חשמליים - הכולל מכוניות היברידיות וכאלו המכילות סוללה בלבד - הגיע ל-170,231 בין ינואר ליוני 2023, שיא במחצית הראשונה של שנה.זו רק דוגמה, הרכבים החשמליים מגיעים כבר להיקפים גדולים מהמכירות המצרפיות של חברות הרכב - סדר גודל של 15%. גם בארץ אנחנו בשיעור של 15%, כשבסין שיערו החדירה כבר מגיע ל-305 ובאירופה יש מדינות כמו גרמניה והולנד ששם יש רוב לחדירת רכבים חשמליים.
- 2.מחיר סוללה זה מחיר של האוטו, מפחיד 21/09/2023 05:10הגב לתגובה זומחיר סוללה זה מחיר של האוטו, מפחיד
- 1.את הסוללה טוענים בחשמל, שיוצר באמצעות שריפת דלק (ל"ת)0 פליטות? פחחח 29/07/2023 09:48הגב לתגובה זו
סטארט-אפ ה-EV הסיני Li Auto אומר כי משלוחי המכוניות יותר מהכפילו את עצמם במאי
חברת הסטארט-אפ הסינית למכוניות חשמליות, Li Auto LI AUTO INC , אמרה כי סיפקה יותר מפי שניים מכוניות במאי לעומת לפני שנה. אלו הסתכמו ב-28,277 מכוניות, זינוק של 146%. מנגד, המתחרות Nio NIO INC ו-Xpeng XPENG דיווחו שתיהן על ירידה משנה לשנה במשלוחים החודשיים. השוני של Li Auto משני הסטארט-אפים מתאפיין בכך שהמכוניות החשמליות שלה מגיעות עם מיכל דלק לטעינת המצבר ולהרחבת טווח הנסיעה. לכן הפער במסירות כלי הרכב מגיע ככל ששוק המכוניות החשמליות הצומח במהירות של סין הופך תחרותי יותר. מחיר המכירה הממוצע ירד בכ-10% עד 15% בין המותגים, כך אומרת מאטי ג'או, ראש תחום החומרים הבסיסיים של בנק אוף אמריקה. היא צופה ששוק המכוניות החשמליות של סין יגדל השנה ב-27% ל-8.7 מיליון יחידות, כאשר חדירת מכירות הרכב הכוללות צפויה לגדול ל-32% השנה, לעומת 26% בשנה שעברה. כמה מותגים, כמו Xpeng, מנסים להתחרות על ידי מכירת טכנולוגיית נהיגה מתקדמת שנועדה לסייע לנהג. Xpeng אמרה שהיא סיפקה 7,506 מכוניות חשמליות בחודש מאי, עלייה של כמה מאות מאפריל, זאת כשהיא מציינת כי ה-P7i סדאן שלה ראתה "עלייה משמעותית" במשלוחים. בשבוע שעבר ההנהלה אמרה כי זמני ההמתנה להזמנות P7i היו יותר משישה שבועות עקב עיכובים בייצור, שהם ציפו שישתפרו ביוני. החברה חזתה עלייה משמעותית במסירות הכוללות ליותר מ-20,000 כלי רכב בחודש ברבעון הרביעי. NIO מסרה 6,155 מכוניות בחודש מאי, ירידה לעומת אפריל ולעומת שנה קודמת. החברה אמורה לפרסם את דוחותיה הכספיים ב-9 ביוני. בהתבסס על המסירות המדווחות והתחזיות של Li Auto, החברה מצפה לספק לפחות 22,000 כלי רכב ביוני. המשלוחים החודשיים הללו הם עדיין רק חלק קטן מהשוק בהשוואה לענקיות התעשייה טסלה TESLA INC ו-BYD BYD COMPANY LTD ADR שמכרה 239,092 כלי רכב במאי, כפול בהשוואה לשנה לפני. כמחציתם היו מונעי סוללה בלבד, בעוד החצי השני היו היברידיים. טסלה מכרה כמעט 40,000 מכוניות בסין בחודש אפריל, כך על פי הנתונים העדכניים ביותר של איגוד רכב הנוסעים בסין. זאת בהשוואה לתקופה שלפני שנה, בה נרשמו מעט מכירות של מכוניות חשמליות בשל הגבלות הקורונה ששיתקו את שנגחאי, היכן שנמצא המפעל של טסלה בסין.
