יו"ר מרצדס על המעבר למכוניות חשמליות: "מרתון, לא ספרינט"
המעבר לרכבים חשמליים בעלי אפס פליטות צריך להיחשב כ"מרתון ולא ספרינט", כך לפי יו"ר מרצדס בנץ הגרמנית.
בשיחה עם "Squawk Box Europe", אולה קאלניוס ביקש להדגיש את האתגר העצום העומד בפני תעשיית הרכב בשנים הבאות, כאשר היא מסיטה את המיקוד שלה לכיוון כלי רכב חשמליים (EV). "אני חושב שאנחנו צריכים להבין שהמעבר לנהיגה ללא פליטות הוא באמת מרתון, ואני מאמין שאנחנו אולי בקילומטר השמיני או בקילומטר התשיעי במסע הזה עכשיו, אז זה לא משהו שאנחנו צריכים להסתכל עליו בתור ספרינט. הכיוון האסטרטגי ברור - אנחנו משקיעים בעתיד, אנחנו הולכים לאפס פליטה".
קאלניוס אמר כי רכבי ה-EV של מרצדס נקלטו בצורה טובה עד כה בשוק, בהם דגמי ה-EQA, EQB ו-EQE SUV. את הדברים אמר על רקע דוחות החברה לרבעון השני לפיהם הרווח לפני ריבית ומיסים עלה ב-8% והגיע ל-5 מיליארד יורו, שהם כ-5.48 מיליארד דולר. בכל הנוגע ל-EV, מכירות הרכב החשמלי שלה הגיעו ל-61,211 לעומת 31,259 ברבעון השני של 2022. מכירות המכוניות ההיברידיות ברבעון השני הגיעו ל-34,699, עלייה קלה ביחס ל-32,335 שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד.
לדברי קאלניוס, החברה השקיעה לא מעט ב"ארכיטקטורות חדשות" שיופיעו לקראת אמצע שנות ה-2020 ו"יגדירו את המשחק החשמלי של מרצדס למחצית השנייה של העשור הזה. אנחנו שוריים בכלי רכב חשמליים ובנהיגה ללא פליטות ואנחנו משקיעים בזה מיליארדים".
עם זאת, קאלניוס הדגיש את החשיבות של שמירה על מה שהוא כינה גמישות טקטית בכל הנוגע לאיזון בין רכבי EV עם מכוניות מסורתיות המונעות בבנזין. "במקרה זה, רשת הייצור שלנו גמישה לייצור גם מנועי בעירה וגם כלי רכב חשמליים".
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- לאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר רוב המכוניות על הכביש עדיין מונעות על ידי דיזל או בנזין, כל מעבר לניידות נטולת פליטות הופך למשימה מורכבת עבור המחוקקים. למרות זאת, בחלקים מסוימים בעולם כבר רואים שינויים משמעותיים - בבריטניה, למשל, דיווחה לאחרונה האגודה של יצרני וסוחרי רכב מסרה שייצור רכבים חשמליים - הכולל מכוניות היברידיות וכאלו המכילות סוללה בלבד - הגיע ל-170,231 בין ינואר ליוני 2023, שיא במחצית הראשונה של שנה.זו רק דוגמה, הרכבים החשמליים מגיעים כבר להיקפים גדולים מהמכירות המצרפיות של חברות הרכב - סדר גודל של 15%. גם בארץ אנחנו בשיעור של 15%, כשבסין שיערו החדירה כבר מגיע ל-305 ובאירופה יש מדינות כמו גרמניה והולנד ששם יש רוב לחדירת רכבים חשמליים.
- 2.מחיר סוללה זה מחיר של האוטו, מפחיד 21/09/2023 05:10הגב לתגובה זומחיר סוללה זה מחיר של האוטו, מפחיד
- 1.את הסוללה טוענים בחשמל, שיוצר באמצעות שריפת דלק (ל"ת)0 פליטות? פחחח 29/07/2023 09:48הגב לתגובה זו
הלמ"ס: כלי רכב חשמליים נוסעים בממוצע כ-42% יותר מכלי רכב אחרים
הזמינות והתקינות של עמדות טעינה ציבוריות
43.4% מהמשתמשים בעמדות טעינה ציבוריות איטיות מדווחים שכאשר הם מגיעים לעמדת היא בדרך כלל תקינה ופנויה. 39.8% אומרים שהעמדה בדרך כלל תקינה אך תפוסה, ו-16.8% אומרים שהיא לא פעילה/תקולה.
39.4% מהמשתמשים בעמדות טעינה ציבוריות מהירות, מדווחים שכאשר הם מגיעים לעמדה היא בדרך כלל תקינה ופנויה, 51.0% אומרים שהיא תקינה אך תפוסה וכ-9.6% אומרים שהעמדה לא פעילה/תקולה. כלומר מי שמחפש עמדה מהירה, רוב הזמן נתקל בעמדה תפוסה, ועליו לחכות עד שהיא תתפנה.
מחסור בעמדות טעינה ציבוריות
64.5% מהמשתמשים בעמדות טעינה ציבוריות חושבים שקיים מחסור בעמדות טעינה ציבוריות מהירות, 28.4% חושבים שקיים מחסור בשני סוגי העמדות הציבוריות ו-4.2% חושבים שקיים מחסור בעמדות טעינה ציבוריות איטיות. רק 2.9% חושבים שאין מחסור בעמדות טעינה ציבוריות.
מקום המגורים של בעל הרכב
ניתוח נתוני הסקר לפי מקום המגורים של בעל הרכב החשמלי, מצביע על שונות בהרגלי טעינה ותפיסות בחלק מהמדדים.
ביישובים שבהם עד 20,000 תושבים, רק ל-2.9% מבעלי רכב חשמלי אין עמדת טעינה ביתית. לעומת זאת, ביישובים שבהם 50,000-20,000 תושבים ל-10% אין עמדה ביתית, וביישובים שבהם יותר מ-200,000 תושבים ל-14.4% אין עמדה טעינה ביתית. כלומר, ככל שהיישוב גדול יותר, שיעור בעלי הרכב החשמלי עם עמדת טעינה ביתית נמוך יותר.
מבין המשתמשים בעמדות טעינה ציבוריות, אחוז הסוברים שאין מחסור בעמדות טעינה ציבוריות נע בין 1.7% (באזור יהודה והשומרון) ל-3.3% (מחוזות ירושלים ותל אביב). כ-61.8% מהמתגוררים במחוז חיפה חושבים שיש מחסור בעמדות ציבוריות מהירות, באזור יהודה ושומרון 70.2% ובמחוז ירושלים 68.0%.
