טיקטוק מכוונת לנפח מכירות של 17.5 מיליארד דולר בארה"ב - פי 10 מהמצב הנוכחי
הרשת החברתית שכבשה את דור ה-Z , טיקטוק, נמצאת במקום השישי בעולם ברשימת הרשתות החברתיות הכי פופולריות ומודיעה היום כי היא מכוונת להגדיל את נפח הסחורה בחנות שלה בארה"ב ל-17.5 מיליארד דולר.
טיקטוק מאפשרת למוכרים למכור מוצרים דרך הרשת החברתית שלה ומעוניינת להתחרות מול ענקית הקמעונאות אמזון וכן חברות סיניות כמו Temu ושיין שהפכו גם הן לפופולריות בארה"ב. היתרון של טיקטוק לעומת האחרות הוא שהיא מחזיקה ברשת חברתית פופולרית אותה היא יכולה למנף כדי להגיע לקונים. החברה הייתה בדרך לצבור כ-20 מיליארד דולר בשווי סחורה עולמית ברוטו בשנה שעברה וכעת היא מעוניינת להביא את ההצלחה הזו גם לארה"ב. החברה צפויה גם להיכנס לאמריקה הלטינית החודשים הקרובים.
במהלך עונת הבלק פריידי והסייבר מאנדיי בנובמבר, יותר מ-5 מיליון לקוחות חדשים רכשו משהו דרך החנויות של טיקטוק. החברה מתכננת להגדיל את העמלה אותה היא גובה על כל פריט ל-8% מ-2%. כדאי לציין שהעמלה הזו עדיין נמוכה במידה ניכרת מהעמלות אותן אמזון גובה מהמוכרים של כ-15%.
כמה סטטיסטיקות: אפליקציית טיקטוק הורדה 672 מיליון פעמים ב-2022, מה שהפך אותה לאפליקציה שהורדה הכי הרבה פעמים. החברה הגיעה ב-2023 ל-1.5 מיליארד משתמשים, גידול של 16% משנת 2022. המדינה עם הכי הרבה משתמשים פעילים ברשת החברתית היא ארה"ב עם כ-150 מיליון משתמשים, כשאחריה נמצאות אינדונזיה וברזיל. כ-38.5% ממשתמשי טיקטוק הם בגילאים 18-24, כאשר כ-55.3% מסך המשתמשים הן נשים.
- אורקל עולה ב-3% - מה הקשר לטיקטוק?
- מדיטציה בטיקטוק לבני נוער - מה זה אומר והאם זה אפקטיבי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.דוד 05/01/2024 04:18הגב לתגובה זוהסינים לא נותנים לפייסבוק וגוגל להיכנס , יש להם רשתות משלהם. אבל האמריקנים המטומטמים מאפשרים לסינים חופשי
- 1.סין כבשה את ארה"ב (ל"ת)99 04/01/2024 22:51הגב לתגובה זו

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.