נובוס
צילום: יחצ

נובוס הישראלית השלימה סבב סיד של 6 מיליון דולר

נובוס שמפתחת פלטפורמת אימון דיגיטלי לגיימרים השלימה את סבב סיד; נובוס מפתחת מסגרת אימון וירטואלית אשר מלוות את הגיימרים בכל הליך הגדילה האישית והמקצועית שלהם. הטכנולוגיה של החברה יודעת לזקק את החוזקות והחולשות של כל גיימר על בסיס הביצועים של הגיימרים במשחק
סתיו קורן |

נובוס (NOVOS), אשר מפתחת פלטפורמת אימון דיגיטלי לגיימרים השלימה סיבוב seed בשווי 6 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן הון הסיכון 'מיזמה' ובהשתתפות קרנות נוספות וביניהן remagien ventures, Kaedan Capital, Gal ventures ועוד. לצד הקרנות השקיעו בסבב הנוכחי אנג'לים משמעותיים בתחום, ומספר בעלים ומנכ"לים של קבוצות Esports מהטובות בעולם.

עולם הגיימינג התחרותי (Esports) צבר תאוצה אדירה בשנים האחרונות ושבר את צפי הגדילה שייעדו לו, החל מכמות אוהדים ועד לשעות צפייה בטורנירים חובבניים ומקצועיים כאחד.  עולם הגיימינג שהצטייר בעבר אך ורק כתחביב, מהווה היום קריירה של ממש וגיימרים מובילים מרוויחים סכומי עתק (אלוף הפורטנייט של 2018 זכה ב-3.5 מיליון דולר). ההתפתחות של הענף בשנים האחרונות מאפשרת לענף הגיימינג להיכלל כענף ספורט מן המניין, כיום באפשרותם של גיימרים לקבל מלגות ספורט מלאות מהאוניברסיטאות הטובות בארה"ב הזהות לאלה של שחקני כדורסל או פוטבול.

עם זאת, ועל אף הצמיחה של הענף בשנים האחרונות, ובניגוד לכל ענף ספורט תחרותי אחר לגיימרים היום אין אף סביבה מקצועית המלווה את ההתפתחות המקצועית והאישית של הגיימרים החובבנים.

נובוס מפתחת מסגרת אימון וירטואלית אשר מלוות את הגיימרים בכל הליך הגדילה האישית והמקצועית שלהם. הטכנולוגיה של החברה יודעת לזקק את החוזקות והחולשות של כל גיימר על בסיס הביצועים של הגיימרים במשחק. באמצעות האלגוריתמים של נובוס, מיוצרת לכל שחקן תוכנית אימונים מותאמת אישית, ומחברת אותו בין גיימרים באותה הרמה לאימונים משותפים אונליין. גיימרים המשתמשים בפלטפורמת האימונים של נובוס מתאמנים בממוצע שלוש פעמים בשבוע, שעתיים בכל אימון. ההרשמה לפלטפורמת האימונים של נובוס פתוחה למשתמשים בכל העולם ועד היום אימנה החברה עשרות אלפי גיימרים ורשמה לא מעט הצלחות של גיימרים שהעפילו לשלבים מאד מתקדמים בטורנירים רשמיים, ואף זכו בפרסים כספיים בזכות האימונים הממוקדים של נובוס.

אור בריגה, מנכ"ל ומייסד נובוס: "הגיוס יאפשר לנובוס להרחיב את מנעד המשחקים בהם היא תומכת לצד שיתופי פעולה עם קבוצות מקצועניות להקמת אקדמיות גיימינג אליהן יוכלו להצטרף גיימרים מכל העולם. במסגרת שיתוף הפעולה עם הקבוצות המקצועיות הגיימרים ייהנו מתכנים בלעדיים לקבוצה משחקנים מקצועיים ומאמנים ואף תינתן להם האפשרות להתמיין לקבוצה המקצועית, להתחרות ולקחת את קריירת הגיימינג שלהם שלב אחד קדימה."

אהרון אפלבאום, קרן 'מיזמה': "רק מעט תעשיות צומחות בקצב מהיר כמו תעשיית הגיימינג. הצוות ב-NOVOS מסייעת בבניית התשתיות המאפשרות לתעשייה להתפתח. יצירת דרך מתודולוגית לשחקנים על מנת להשתפר בפעילות שלהם היא כל כך חשובה והצוות ב-NOVOS, כולם גיימרים בעצמם, הם האנשים המושלמים לבנות מוצר כזה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".