יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

מה יש לכם על פני המתחרות?

חשוב להדגיש אין לנו מתחרים ב-direct sales ואין מישהו שעושה משהו אפילו קצת דומה למה שאנחנו עושים. הדרך היחידה של מישהו להתחרות זה אם אותן חברות, שהן הלקוחות שלנו, יתחילו לפתח את המוצר בעצמם. גם הרבהלייף שיש להם data science עדיין איתנו כי אין להם יכולת לפתח משהו כזה פנימית. המתחרים הם באי קומרס שזה מכירות און ליין ו-direct sales זה דרך מפיצים כהכנסה משנית שהם משווקים את המוצרים של החברה. זה יותר לתמוך במאמץ של המפיצים ולעשות בשבילם הכל באופן אוטומטי. רק מודלים של AI פרידיקטיבל שמזהים את ההתנהגות של הלקוחות ולפי זה עושים את האוטמציות. זה לא GPT או LLM.

מה החזון העסקי או הטכנולוגי?

ב-direct sales אנחנו כבר עכשיו משתלטים על התעשייה הזו או לכל הפחות לוקחים חלק משמעותי מאוד בה. החזון זה להיות החברת ה- AI predictable העיקרית שמשתמשים בה בעולמות הB2C. ובעתיד נכניס עוד מנוע גדילה המיועד להיכנס לעולם האי קומרס. המטרה היא תמיד גם להנפקה, ויש גם סיכוי תמיד שאחת החברות הגדולות יקנו אותנו אבל המטרה היא להיות מנוע ה- predictable AI הכי גדול בתעשיה שלנו. זו תעשיית ענק של 19 טריליון דולר ואנחנו רוצים להיות הפלטפורמה העיקרית בכל הנוגע לדאטה ויכולות טרגוט ששם אנחנו מצטיינים.

קיראו עוד ב"BizTech"


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה